FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Octavia I by Lizak
Autor Wiadomość
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2015-11-19, 17:54   Octavia I by Lizak

Po dłuższej przerwie wracam :-) Kto mnie kojarzy ten wie gówno za nieszczęście mnie spotkało.
Mój poprzedni niedokończony projekt - http://www.vag-podkarpaci...pic.php?t=25927

A więc zacznę od tego, czemu skoda? Szukałem dalej Passata ale nie było nic sensownego w okolicy a brak auta przez 2 miesiące na dobre mi nie sprzyjał, wręcz przeciwnie, psychicznie byłem w fatalnym stanie, większość stwierdzi - to tylko auto no ale dla mnie auto to było coś więcej niż auto :) Obejrzałem kilka passatów, kilka b5tek i kilka b5fl ale jakoś nic nie wpadło mi w oko a to podstawa. Cofnę się troszkę w przeszłość. Pierwsze auto jakie miałem na oku była skoda octavia, szukałem i szukałem i nic nie było. Rzuciłem okiem na passaty no i się trafił według mnie mega zadbany egzemplarz, który po chwili stał już u mnie na ogrodzie. Teraz było podobnie, szukałem passata(pełno części zostało) a spojrzałem na skody i właśnie ta octavia przyciągła moją uwagę. Póki gówno jestem zadowolony i mam nadzieję, że się nie zawiodę :) Na dzień dzisiejszy brak planów gówno do modyfikacji ale jak wiadomo, z tego się nie wyrasta i to już siedzi w człowieku :mrgreen:
Na pewno na wiosnę wpadnie jakaś felga :mrgreen: :mrgreen:

Kilka słów o skodzie. Rocznik 2003, poliftowa, sprowadzona z Belgii(jej przeszłości nie znam), przebieg 182tys :mrgreen: (chyba w 2006 roku :mrgreen: ). gówno do reszty, miernikiem nie sprawdzałem, szyby oryginalne, wnętrze zadbane bardzo(bardziej niż w passacie), silnik wyczyszczony(jak to u handlarzy bywa), przedni zderzak przetarty lekko w prawej strony, poza tym wiadomo, troszkę odprysków, rys itd. Silnik to oczywiście 1.9 TDI ALH 90KM. Powiem szczerze, że bardzo żwawy, myślę, że z moim dawnym passatem przed programem miałby spore szanse także daje radę. Silnik z tego gówno mi wiadomo to taki sam jak ASV - różni ich program i wtryski(jeśli się mylę proszę mnie poprawić :-P ). Po kupnie zmieniłem rozrząd, termostat, czujnik temperatury i olej + filtry. Spalanie mnie zadziwia, waha się w okolicach 4.5-5l, ponad litr mniej niż passat :)
Wyposażenie:
- system ABS
- podłokietniki (tył) i do przodu dorabiany ale jest :-D
- elektryczne lusterka
- elektryczne podgrzewanie lusterek
- 2x airbag
- 4x elektryczne szyby, blokada dziecięca
- zamek centralny
- klimatronic(to było podstawą w moim przypadku, szukałem auta koniecznie z klimatronikiem)
- czujniki parkowania tył(fajne to :mrgreen: )

Kilka zmian, które dokonałem:
- radio JVC KD-X30
- CB Yosan PRO-120 wraz z anteną Sirio AS100
- wymiana oświetlenia wewnątrz na oświetlenie LED by tomnik
- zmiana tylnego znaczka na nowe logo skody + wywalenie emblematów
- wygłuszenie przednich drzwi matami GMS 08
- zmiana wtrysków na większe(205 ASV)

Planów jest bardzo dużo i cały czas się zmieniają :)

Kilka zdjęć z dnia zakupu:





Ostatnio zmieniony przez Lizak 2016-02-28, 12:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tkaczu18
Zaawansowany


Samochód: Subaru Forester MY01, Xj600 01' Octavia '00
Silnik: 2.0T 260,5KM/353 NM, 61km, 1.9 TDI ;)
Imię: Maciej
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 576
Skąd: Brać na paliwo/Rz/UD
Wysłany: 2015-11-19, 20:42   

Lecisz Panie z tematem ;) Lubie Oktawki ;)
 
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-01-22, 21:13   

Powoli coś się dzieje. gówno do planów w pierwszym poście - ulegną na pewno zmianie tzn. będzie ich dużo więcej. Póki gówno na początek lampy, zamienniki oryginalnych z DEPO, czemu nie xenon? A no za dużo roboty i za duże koszta, odpuściłem to sobie. Lampę musiałem zmienić od strony kierowcy bo była całkiem popękana i świeciła w dół, dodatkowo brak regulacji lampy. Póki gówno zakupiona jedna lampa, w następnym miesiącu będzie i druga, żeby się lampy nie różniły(prawa jest oryginalna - 12 letnia).
:klown:
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-01-29, 19:19   

Nowości :P
 
 
PuSzEk
Średniozaawansowany


Samochód: Audi Coupe/VW Bora
Silnik: 2.8 V6/2.0 8v
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 162
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-01-29, 23:07   

Wszystko cacy ale już gorszego filtra oleju nie było??? :roll: :patyk:
 
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-01-30, 00:35   

PuSzEk, a jakoś zawsze kupowałem filtrona i już tak zostało. A czy gorszego filtra oleju nie było to chyba nie było :mrgreen:
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-01-30, 17:07   

Mała zmiana a tak cieszy :mrgreen:
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-02-15, 18:39   

Działamy dalej. Postanowiłem ogarnąć audio, bo oryginalnie to była bieda. Niby głośniki dobre ale wykonanie drzwi fatalne, bo basu kompletnie zero + trzeszczenie przy głośniejszym słuchaniu. Stwierdziłem, że najlepiej będzie jak zacznę od zrobienia drzwi. Wybór padł na maty GMS 08 i dystanse MDF.




Znalazłem troszkę czasu w sobotę i podziałałem z kolegą. Zeszło ponad 5 godzin we dwóch. Ogólnie drzwi od wewnątrz zostały wyklejone w ponad 95%, aż niedowierzałem, że mam takie zwinne rączki :D



Montaż głośnika w dystansie MDF bez problemu, kupiłem niby jakieś dystanse dedykowane do octavii 1, faktycznie wszystko pasuje idealnie, głośnik siedzi tak sztywno, że ani drgnie.




No i czas na efekt końcowy.



Później przyszedł czas na testowanie. Szczerze powiedziawszy, zamurowało mnie. Audio odżyło. Oryginalne głośniki skody zaczęły w końcu grać! Bardzo czysto, dobry bass, zero trzasków, nic nie trzeszczy, zero stuków. Ogólnie ciszej. Jak ktoś się zastanawia nad robieniem audio to polecam zacząć od wygłuszenia drzwi bo naprawdę jestem przekonany, że zakup dobrych głośników nie zrobiłby takiej różnicy jak wygłuszenie drzwi. Jestem mega zadowolony :D :D
gówno do audio - za jakiś czas planuję kupić porządne głośniki, dobre radio i wzmaka.
Ostatnio zmieniony przez Lizak 2016-02-15, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
benio
Zaawansowany

Samochód: Volkswagen Passat B6
Silnik: .:R32
Imię: Kamil
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 338
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-02-16, 17:17   

A kiedy będzie bliżej ziemi? :-)
 
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-02-16, 18:49   

benio, spokojnie :D Na razie jeszcze jest 'zima' wiec sie wstrzymuje. Wraz z nowymi felgami wpadnie nowy zawias takze mysle, ze w kwietniu bedzie nizej :D planuje ją minimalnie obnizyc i troszke bardziej usztywnic. Nie mam w planach spasu, plany są troszke inne. Chciałbym ją pomodzic pod wzgledem mechanicznym ale to jeszcze sie okaze gówno czas przyniesie. Poki gówno pompa paliwa jest kiepska i musze sie zajac takimi rzeczami. Dodatkowo bedzie 'swap' hamulcow na tarcze z tylu bo są bebny :mikolaj:
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-02-28, 11:56   

Na tym weekendzie znowu coś ruszyłem. W piątek zrobiłem małe zakupy a mianowicie: pompa paliwa, wtryski 205tki z ASV i wszystko gówno potrzebne do zmiany hamulców tylnych z bębnów na tarcze :D


Jedyne gówno zdołałem zrobić na weekendzie to wymiana oleju bo to było w sumie najważniejsze. Dodatkowo jeszcze zmieniłem wtryski na 205tki, z którymi było troszkę męczarni bo jedna podkładka ze starych została w bloku i nie chciała wyjść.
Ostatnio zmieniony przez Lizak 2016-02-28, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
c0nn3ct
Średniozaawansowany

Samochód: Octavia RS
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 113
Skąd: RMI
Wysłany: 2016-03-03, 18:20   

Nie mów że maty w środku kładłeś bez wyjęcia mechanizmu szyby :D
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-03-03, 20:22   

c0nn3ct napisał/a:
Nie mów że maty w środku kładłeś bez wyjęcia mechanizmu szyby :D


odpiąłem tylko kostkę :D powiem szczerze, że dużo miejsca było nawet, praktycznie w 95% wykleiłem w środku, ciężko było znaleźć gołą blachę, łapy całe poobdzierane miałem ale szybko się zagoiło :D
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-03-10, 19:22   

Kolejny up. Niestety brak zdjęć, auto podstawiłem mechanikowi, bo ostatnio kompletnie nie mam czasu żeby gówno kolwiek przy octavii pogrzebać. Została wymieniona pompa paliwa, zakupiłem używkę z leona 1.9 TDI ASV, odczucia albo bez zmian albo lekko na plus, chociaż wydaje mi się, że moja jednak była dobra no ale trudno, spróbuję starą sprzedać a jak nie to zostanie w zapasie. Kolejnym modem była zmiana hamulców. W końcu pozbyłem się bębnów z tyłu i wpadły tarcze :fala: W sumie tył jest calutki nowy. Jeszcze został mi przód do ogarnięcia. Zamówiłem w tym tygodniu w końcu drugą lampę, silniczek regulacji świateł i nowego grilla(stary był pęknięty) także na przód wpadnie w końcu nowy znaczek bo już się troszkę kurzy :mrgreen: W tym miesiącu powinna też wpaść felga na lato i zawias :roftl:
 
 
Michał_1977
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 43 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1635
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2016-03-11, 12:09   

Lizak napisał/a:
wymieniona pompa paliwa, zakupiłem używkę z leona 1.9 TDI ASV, odczucia albo bez zmian albo lekko na plus

gówno się działo,że zdecydowałeś się na wymianę pompy?
 
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2016-03-11, 15:16   

dobrze leci temat. Progres jest fajny :->
nie chcesz wzoru rs6 18"? ☺
 
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-03-11, 20:15   

Michał_1977 napisał/a:

gówno się działo,że zdecydowałeś się na wymianę pompy?


Michał, jak temperatura spadała poniżej 5 stopni, po nocy były problemy z odpaleniem. Takie problemy, że kręcił czasami nawet i kilka dobrych sekund zanim załapał. Na ciepłym/w lecie na dotyk. Zacząłem od zmiany świec, później założyłem zaworek zwrotny bo zauważyłem, że bąbelki powietrza są w przewodach paliwowych idących z baku do pompy. Wszystko na nic, doszedłem do wniosku, że może pompa jest rozszczelniona czy jaki grzyb i jednak po wymianie dalej to samo, pęcherzyki powietrza się robią, dzisiaj i wczoraj octavia nie odpaliła na dotyk gówno mnie irytuje. Szczerze to nie mam już żadnych pomysłów, kompletnie nie mam pojęcia czego się czepić. Jedynie gówno mi daje do zastanowienia to na desce przy odpalaniu zaświeca się kontrolka od abs, podobno oznacza to niskie napięcie podczas rozruchu i komputer odcina zbędne obwody. Może Ty Michale masz jakieś domysły o gówno chodzi temu TDIkowi?

Marcin997 napisał/a:
dobrze leci temat. Progres jest fajny :->
nie chcesz wzoru rs6 18"? ☺


A dzięki, cały czas w sumie coś się dzieje. Na razie takie banalne 'mody' :mrgreen: gówno do felg to mam już jedne na oku i będą to 17tki także póki gówno na nic innego nie zwracam uwagi :lol:
Ostatnio zmieniony przez Lizak 2016-03-11, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2016-03-12, 01:24   

kąt wtrysku dobrze ustawiony? rozrusznik ma walniecie? bo często ludzie szukają dziury w całym a wystarczy rozrusznik nasmarowac...
 
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-03-12, 09:42   

Marcin997 napisał/a:
kąt wtrysku dobrze ustawiony? rozrusznik ma walniecie? bo często ludzie szukają dziury w całym a wystarczy rozrusznik nasmarowac...


Kąt w okolicach 51 takze jest dobrze ustawiony a na rozrusznik nie patrzylem, jak jest powyzej 10stopni to niewazne czy postoi dzien czy piec dni, odpali i tak na dotyk... a jak w okolicach zera to kreci ale tez niezawsze, czasami i od strzala
 
 
Michał_1977
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 43 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1635
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2016-03-13, 10:16   

Lizak napisał/a:
jak jest powyzej 10stopni to niewazne czy postoi dzien czy piec dni, odpali i tak na dotyk.

Jak będzie temperatura poniżej tych 10*C,podepnij kompa (bez odpalania!) i zobacz jaką temperaturę podaje czujnik na ECU. Ma być podobna (zazwyczaj wyższa) lub równa temperaturze zewnętrznej. Jak czujnik ześwirował,to tak się będzie działo.
Czasami wystarczy postawić diagnozę i wymienić drobiazg,zamiast pchać się od razu w wymianę pompy ;-)
 
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-03-13, 10:55   

Michał_1977 napisał/a:
Lizak napisał/a:
jak jest powyzej 10stopni to niewazne czy postoi dzien czy piec dni, odpali i tak na dotyk.

Jak będzie temperatura poniżej tych 10*C,podepnij kompa (bez odpalania!) i zobacz jaką temperaturę podaje czujnik na ECU. Ma być podobna (zazwyczaj wyższa) lub równa temperaturze zewnętrznej. Jak czujnik ześwirował,to tak się będzie działo.
Czasami wystarczy postawić diagnozę i wymienić drobiazg,zamiast pchać się od razu w wymianę pompy ;-)


No właśnie, to też sprawdzałem, mam nawet filmik: https://www.youtube.com/watch?v=8OcvPSFKgtc

A tak się dzieje - https://www.youtube.com/watch?v=HGLq1yA-doQ
Tutaj akurat jeszcze w miarę krótko kręcił.

gówno do tematu, kolejny up. Wczoraj troszkę podziałałem i dokończyłem wygłuszać drzwi 8-)



No i dodatkowo w końcu wpadły nowe lampy, zamienniki oryginalnych. W końcu mam regulację świateł i w nocy teraz jazda to przyjemność :mrgreen:

 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-03-15, 23:52   

Wczoraj coś tam się podziało 8-)
Taki tam skromny, mały zakup :pilka: Komplet WEITEC amortyzatory + sprężyny -40


I tak teraz siedzi:


W końcu jest sztywno :galareta:

Dodatkowo, zakupiłem grilla nowego na przód ale... nie przemyślałem, że ten grill jest całościowy i będę musiał chyba coś pokombinować i połączyć stary z nowym bo stary był popękany i wyblaknięty. Tak o to wygląda ten grill na aucie :shock:
Ostatnio zmieniony przez Lizak 2016-03-15, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2016-03-16, 09:47   

osobiście widzę tu 18" bo 17 to sam zobaczysz że będzie za małe. ☺ no ni zrobiłbym smkodek tych lamp a chromowany grill na czarno ☺
 
 
 
c0nn3ct
Średniozaawansowany

Samochód: Octavia RS
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 113
Skąd: RMI
Wysłany: 2016-03-16, 11:24   

Grill jest rozbieralny na 3 poszczególne elementy ;) więczmień sobie gówno trzeba a ramke ori niebieska zostaw ;)
 
 
Lizak
Średniozaawansowany


Samochód: S4 B5
Silnik: 2.7 BITURBO
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Rzeszów/Leżajsk
Wysłany: 2016-03-16, 19:44   

c0nn3ct napisał/a:
Grill jest rozbieralny na 3 poszczególne elementy ;) więczmień sobie gówno trzeba a ramke ori niebieska zostaw ;)

dzięki za info, nie przyglądałem się temu bardziej z braku czasu heh, podmienie starą ramkę do nowego grilla i będzie git :prosze:

Marcin997 napisał/a:
osobiście widzę tu 18" bo 17 to sam zobaczysz że będzie za małe. ☺ no ni zrobiłbym smkodek tych lamp a chromowany grill na czarno ☺


hmmm, na ten sezon wpadną 17tki, a gówno dalej będzie to się okaże ale zapewne tak jak piszesz, 17tka będzie za mała :D myślałem właśnie o czarnym środku w lampach, wezmę kiedyś na czasie na próbę starą lampę pomaluje i podmienie z ciekawości jak to będzie wyglądać. A gówno do grilla to raczej chrom zostanie, mam tez starego grilla, pomaluje go na próbę i też porównam :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,39 sekundy. Zapytań do SQL: 14