Samochód: Seat Leon
Silnik: ASV
Imię: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 39 Skąd: Leżajsk / Rzeszów
Wysłany: 2016-03-14, 11:03 Seat Leon 1.9TDI by V-TUNING
Witam !
W końcu zabrałem się za utworzenie tematu bo jakoś zawsze brakowało mi na to czasu Seat Leon 1,9TDI ASV. Auto jest u mnie od bodajże 26 maja 2015 kupione z przebiegiem 320 tyś KM. Początkowo szukałem ARL`a lecz dowiedziałem się, że nie będzie to idealny wybór. Od czasu kiedy auto jest u nie przeszło kilka modyfikacji. Zdecydowałem, że tym razem auto ma JECHAĆ a nie wyglądać, przynajmniej na razie :) Nie robiłem nigdy zbyt dużo zdjęć, ale teraz się to zmieni :)
Zdjęcie auta kilka dni po zakupie:
Pierwszą zmianą w aucie była przepływka Po wjechaniu na rolki pokazało się 93.5KM momentu nie pamiętam a wykresu przy Sobie brak.. Szybka diagnoza, padła przepływka. Po zmianie, ukazało się już ładne 112KM i prawie 230Nm. Pierwszy program i wypluło w okolicach 137KM i 320Nm więc dość przyjemnie. :)
Następną modyfikacją był FMIC :) Oczywiście ori FMIC, dolot z kwasu. Na rolkach pokazało 141KM i 338NM :)
Potem stwierdziłem, że chce troche wygody, więc wpadło wnętrze <3 Tak jak chciałem, były to pół skóry z Alcantarą, oczywiście full elektryki z pamięcią.
Fotele jak najbardziej polecam, twardsze od ori ale o wiele lepsze jest trzymanie w zakrętach :)
Następnie zmianie uległa dwumasa, ze względu na moc wolałem założyć sztywne koło a dwumase sprzedać. Dlatego też wpadł kpl Sachs`a z dociskiem od VR6.
Po zmianie sprzęgła mapa została lekko przerobiona i została zrobiona Procedura Startowa oraz odcinka :) Potem już po kolei leciały i jeszcze nie skończyły przeróbki tylko silnikowe :) Na urodziny sprawiłem Sobie nowe wtryski :) Wykonane oczywiście przez Cowboy`a Firady 250.
Na ORI turbinie ogarnięte zostało prawie 176KM i 425NM ( wykres niebieski ). Ze względu na to, że szkoda było mi ori turba, moc została zmniejszona i przez pewien czas jeżdżone było na mocy około 160KM i 380Nm. Potem przez pewnien czas był spokój... Do czasu
Suszarka Garrett GTB1756VK :) Ta turbina po prostu jest cudowna :D Mam ją już założoną od jakiegoś 1.5 miesiąca i jest idealnie jak dla mnie. Moja jazda na Niej nie potrwa już zbyt długo, spodziewam sie kilku tygodniowej przerwy :(
Od wymiany (3 tyś KM ), zniknęło mi pół stanu na bagnecie, gdzie przy starym turbo dolewałem jakieś 200ml gówno wymiane... W piątek planowanuje wyjąć turbo, zdjąć cały dolot i wszystko wymyć z oleju, obrobić troche kolektor i takie tam pierdoły porobić. Zdjęcia będę wrzucał na bieżąco :)
gówno do mocy, na początku okazała się uszkodzona zmienna geometria ( wykres żółty ). Turbo zostało wyjęte, przeczyszone łopatki, lekko poprawione i tak o to zrobiło się 190KM i 400NM ( wykres zielony ). NARAZIE
Plany ?
1. Regeneracja turbo przede wszystkim, jak najszybciej będzie to możliwe...
2. Nowe opony ( myślę nad Toyo R1-R. Ktoś ma jakieś doświadczenie z tą oponą ? )
3. Zawieszenie Bilstein B6 w przyszłości moooże Eibach`y -30
4. Nowe szklanki
5. Wałek SDI
6. Większa pompa paliwa, choć narazie mocy nie brakuje aż tak bardzo.
7. RESZTA WYDECHU, bo narazie zrobiony jest tylko DP 2.75". W center pipe to nawet ori kat jeszcze siedzi
8. Musze pomalować maske i błotniki.
Ostatnio zmieniony przez majcher96 2016-03-14, 21:48, w całości zmieniany 2 razy
Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 1169 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-03-14, 20:09
majcher96 napisał/a:
Na ORI turbinie ogarnięte zostało prawie 176KM i 425NM ( wykres niebieski ).
Nie widać wykresu na ori turbie. Jakie doładowanie było na turbinie z ASV że taka moc?
Bo jakoś mi sie nie chce wierzyć w taką moc na fabrycznej sprężarce... Nawet z ASZ to już kres sił spreżarki
To turbo jest max do 150/330nm więcej to strach jeździć...
Ostatnio zmieniony przez artur_91.1991 2016-03-14, 20:19, w całości zmieniany 3 razy
Samochód: Seat Leon
Silnik: ASV
Imię: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 39 Skąd: Leżajsk / Rzeszów
Wysłany: 2016-03-14, 21:23
Wykres na ori turbie jest na ostatnim zdjęciu :) Kreski niebieskie to kreski z ori turba na większych wtryskach, wtedy doładowanie wynosiło 1.65b. Wiem, że zabójcze dlatego od razu po pomiarze została wgrana słabsza mapa bo poprostu było mi szkoda turbiny :)
Samochód: Leon ALIcja
Silnik: AHF+++
Imię: Szymon Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 316 Skąd: Jasło
Wysłany: 2016-03-15, 10:05
ładne liczby jak zmienisz pompe to wtryski zaczną życ tak jak powinny przy takiej mocy nie planujesz zmienic bebechów od PD ?? moge prosic cene sprzegła na PW
Samochód: Seat Leon
Silnik: ASV
Imię: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 39 Skąd: Leżajsk / Rzeszów
Wysłany: 2016-03-15, 10:41
Ładne liczby będą za jakiś czas Pompe zmienie dopiero za jakiś czas, narazie mi sie nie spieszy Następne gówno kupie to bedzie wałek ale też dopiero za pewien czas Nie planuje. Dół silnika wystarcza ponoć na 230KM. Na innym forum jest Toledo z tym samym silnikiem, gość ma 248KM i jeździ na seryjnym dole więc moje obawy się zmniejszyły. Ale jak już coś pójdzie nie tak - odpukać - to wtedy założe dół ASZ/ARL
Zaraz podeśle PW :)
Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 205 Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2016-03-15, 19:52
Fajnie że modzisz VP,ale w ten wynik na ori turbie w życiu nie uwierzę.Na ori pompie 10 masz 190KM???? Nigdy w życiu!!! Wałek 38E mogę Ci sprzedać jak potrzebujesz.
P.S
Ja mam dół z 1Z i wytrzymuje 235KM/450NM.Ni obawiaj się jak program z głową zrobiony,będziesz dbał to będzie jeździć.
Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++ Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1240 Skąd: RBR
Wysłany: 2016-03-15, 20:36
artur_91.1991 napisał/a:
Bo jakoś mi sie nie chce wierzyć w taką moc na fabrycznej sprężarce... Nawet z ASZ to już kres sił spreżarki
To turbo jest max do 150/330nm więcej to strach jeździć...
Artur pamiętaj że nie jeździsz na powietrzu tylko na paliwie a przy tych wtryskach mimo fabrycznej pompy jest to możliwe, oczywiście turbo cierpi bo daje też jakieś tam już duże doładowanie.
Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 1169 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-03-15, 20:39
Wiem że diesel ma większe nastawienie na paliwo ale nie na ori pompie tak jak Wodz pisze. Ori pompa to max jest wydajna do 180 koni i to jest jej kres.
Samochód: Seat Leon
Silnik: ASV
Imię: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 39 Skąd: Leżajsk / Rzeszów
Wysłany: 2016-03-15, 23:18
Wodz napisał/a:
Fajnie że modzisz VP,ale w ten wynik na ori turbie w życiu nie uwierzę.Na ori pompie 10 masz 190KM???? Nigdy w życiu!!! Wałek 38E mogę Ci sprzedać jak potrzebujesz
No wierzyć nie musisz Wiem jak auto wtedy jechało, dla mnie cyferki z rolek jak najbardziej odzwierciedlają moc gówno niezmienia faktu że auto miało tą moc na programie po modyfikacji przy serii silniku, a wynik 175KM ukazał się bez strojenia tylko po założeniu wtrysków :) Moc została zmniejszona do 163 bodajże i na tym jeździło przez jakieś 2.5 miesiąca.
I tak, na ori pompie mam 190KM, pomiar robiony kilkukrotnie :) Pod obciążeniem, bez obciążenia, 2WD, 4WD... Zawsze wychodziło niemalże to samo, więc błąd hamowni to nie jest. Po drugie, od nowości nawet nie ma ona roku :) A jest to hamownia firmy V-TECH z Krakowa :)
Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 205 Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2016-03-15, 23:24
majcher96 napisał/a:
Wodz napisał/a:
Fajnie że modzisz VP,ale w ten wynik na ori turbie w życiu nie uwierzę.Na ori pompie 10 masz 190KM???? Nigdy w życiu!!! Wałek 38E mogę Ci sprzedać jak potrzebujesz
gówno niezmienia faktu że auto miało tą moc na programie po modyfikacji przy serii silniku, a wynik 175KM ukazał się bez strojenia tylko po założeniu wtrysków :)
Taaaaaaaa i tam było zadane doładowanie 1.65 bara
Ostatnio zmieniony przez Wodz 2016-03-15, 23:29, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Seat Leon
Silnik: ASV
Imię: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 39 Skąd: Leżajsk / Rzeszów
Wysłany: 2016-03-15, 23:32
Wodz napisał/a:
Taaaaaaaa i tam było zadane doładowanie 1.65 bara
Nie, zadane było 1.3
Wiem że jakoś słaba ale mniej wiecej widać o ile przegrywam z 535D. Na początku troche odjechał bo do 3 nie miałem trakcji :) Polecam pierwsze 20s, potem nic sie nie dzieje :D
Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 1169 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-03-16, 10:23
Na filmiku widać że od zera bmw idzie do przodu.
Wodz napisał/a:
majcher96 napisał/a:
Wodz napisał/a:
Fajnie że modzisz VP,ale w ten wynik na ori turbie w życiu nie uwierzę.Na ori pompie 10 masz 190KM???? Nigdy w życiu!!! Wałek 38E mogę Ci sprzedać jak potrzebujesz
gówno niezmienia faktu że auto miało tą moc na programie po modyfikacji przy serii silniku, a wynik 175KM ukazał się bez strojenia tylko po założeniu wtrysków :)
Cytat:
Wodz napisał/a:
Taaaaaaaa i tam było zadane doładowanie 1.65 bara
Nie, zadane było 1.3
Taaaaaaaa i tam było zadane doładowanie 1.65 bara
Coś kolego zaczynasz mieszać w zeznaniach... Jak mówisz że na serii pokazało tyle koni to nie mogło być doładowanie 1.3 bara bo w serii dmucha 0.9.
Ja przy setupie 140/315 jaki miałem na początku z leonem ARL byłem o pół dł. samochodu do ok 150km/h czyli końca 4 biegu. Więc kolego po pierwsze auto kreskami nie jeździ a po drugie to średnio ktokolwiek uwierzy w taką moc na tych gratach. A już na pewno nie na fabrycznej pompie 10.
Będzie cieplej zaczną się piątkowe spoty na papieskim to możemy spróbować ;) Nie bedziesz miał łatwo z moim SDI
Ps. Pytając kilku kolegów ze śląskiej ekipy to nie mówią dobrze o tej hamowni ;)
Ostatnio zmieniony przez artur_91.1991 2016-03-16, 10:38, w całości zmieniany 2 razy
Samochód: Seat Leon
Silnik: ASV
Imię: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 39 Skąd: Leżajsk / Rzeszów
Wysłany: 2016-03-16, 11:02
Nie zamierzem jechać do żadnych RSów, bo najzwyczajniej w świecie niechce marnować pieniędzy :) Hamownia jest okej i dla mnie tyle w temacie, jak komuś nie podobają się cyferki niech na nie patrzą, wyniki możemy wtedy zweryfikować w jeden sposób i pewnie będą to wieczory w Rzeszowie
Oczywiście, że idzie do przodu. Zauważ tylko jaka jest różnica po chwili od startu gdy łapie trakcje, przecież to nawet nie było przewagi o samochód.
Na serii turbie, na zmodyfikowanym programie i Firadach
No to już nie moge sie doczekać aż się ustawimy
Przez święta planuje ustawić się z pomodzonym, zakutym Type-R`em więc zobaczymy gówno to będzie
Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 1169 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-03-16, 11:05
Akurat tak się składa że znam sporo ludzi z innego forum ze śląska czy krakowa i każdy mówi że hamownia zawyża i to sporo.
Pytanko jeszcze kiedy włożyłeś to GTB17 czy te wyniki były na fabrycznej turbinie ASV ? gówno i tak nie zmienia faktu że 190 koni na fabrycznej pompie 10 jest NIE DO OSIĄGNIĘCIA.
Ostatnio zmieniony przez artur_91.1991 2016-03-16, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum