Wysłany: 2016-05-28, 18:52 1.8T ANB zamiana na inny silnik.
Witam. W moim pasku niestety wyszła korba bokiem. Zamontowany w nim jest 1.8T ANB. Ten silnik jest nie do znalezienia i kombinuje na jaki inny zamienic go aby wszystko pasowalo bez przerobek i zeby nadal hulal na tych 250 KM gówno moj oryginał. MAcie jakas sugestie? Myslicie ze 1.8 APU bez problemu nada sie? Mam taki do kupienia i zastanawiam sie nad nim.
Samochód: a6 c5/ Golf 4
Silnik: 1.8T/ 1.9TDI
Imię: Andrzej Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 215 Skąd: ok Mielca
Wysłany: 2016-05-28, 20:58
APU to bliźniaczy silnik, delikatnie nowszy to AWT, tam masz chyba ori 4b regulator ciśnienia paliwa, no i inny napinacz łańcuszka rozrządu, choć to można podobno softem ogarnąć bo sterowniki w AWT i APU/ANB są w tej samej "generacji"(me 7.5)
Samochód: a6 c5/ Golf 4
Silnik: 1.8T/ 1.9TDI
Imię: Andrzej Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 215 Skąd: ok Mielca
Wysłany: 2016-05-28, 22:17
Nie bardzo rozumiem pytania.. Same bloki nie różnią się zbytnio od siebie w kwestii samych słupków(kwestia napędu pompy oleju-chyba są dwa rodzaje) czy to wzdłużne czy poprzeczne. gówno do samych głowic też są dwa rodzaje-np w AEB są szersze kanały niż w innych wzdłużnych 150'kach. Sam napinacz łańcuszka może być sterowany lub nie, zależą od tego zmienne fazy rozrządu a właściwie jeśli sam zobaczysz to dokładnie synchro wałków względem siebie. Napinacz sterowany był montowany we wszystkich wzdłużnych wolnossących 1.8, i 1.8T od AWT i nowszych. Podobno daje to lepszy dół ale chyba tylko przy turbinie gówno wstanie bardzo wcześniej. Swego czasu gregor10 miał na stronce opis gówno i jak. Jeśli zamierzasz jakieś grubsze mody to może warto by się z nim lub z kimś innym ogarniętym w temacie skontaktować.
Samochód: a6 c5/ Golf 4
Silnik: 1.8T/ 1.9TDI
Imię: Andrzej Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 215 Skąd: ok Mielca
Wysłany: 2016-05-29, 10:46
Prostsze chyba w tym wypadku nic nie jest bo i tak trzeba silnikiem wyjechać, kwestia tego że kupić sam słupek będzie taniej niż komplet, z drugiej strony tanio też pewnie nie będzie bo jakiś remont przy wydartym silniku też pewnie pasowało by zrobić jak chcesz autem dłużej pojeździć.
Jeśli chcesz jeździć mocnym 1.8T po poszukaj tematu użytkownika c0nn3ct. On miał podobny przypadek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum