FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ladowaniem
Autor Wiadomość
Laska
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-28, 11:39   Problem z ladowaniem

Witam.

Panowie mam problem tego rodzaju ze gdy w niedziele smigalem golfikiem nagle jakby padl aku i zaswiecilo sie ladowanie i zgasl... po ponownym odpaleniu na pycha chwile bylo dobrze jakby ladowal po przejechaniu 5 km padl ponownie i juz nawet na pycha odpalenie nic nie dalo... ;/ gówno to bedzie caly alternator? szczotki ? silnik 1,8

dodam ze jak wczoraj go odpalilem to po przekreceniu zaplony nie zaswiecila sie kontrolka od aku a gdy silnik pracowal ladowanie nie swiecilo;/

nie mam pomyslu...
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2011-12-28, 11:50   Re: Problem z ladowaniem

Laska napisał/a:
Witam.
...dodam ze jak wczoraj go odpalilem to po przekreceniu zaplony nie zaswiecila sie kontrolka od aku a gdy silnik pracowal ladowanie nie swiecilo;/

nie mam pomyslu...


czyli kontrolka od ładowania wogóle nie świeci? Jest ona potrzebna żeby wzbudzić alternator, bez niej ładowania nie będzie, choc teoretycznie po przegazowaniu powyżej ~ 3tys obr sam powinienem się wzbudzić.
Naładuj aku, odpal auto i zobacz miernikiem (najprostszym- taki za 15zł wystarczy) czy na klemach aku jest powyżej 14V. Jeśli po przygazowaniu do 4tys obr ładowanie nie wzrośnie powyzej 14v to najpierw zajrzał bym do regulatora (przykręcany na 2 śrubki z tyłu alternatora).
 
 
Laska
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-28, 11:58   

no wogule nie swieci, zaraz podloncze bo wlasnie skonczyl sie ladowac... ale stalo sie to w momencie gdy odkrecilem ten plastik (oslonke) na alternatorze i chcialem zobaczyc gówno tam jest po skreceniu wszystkiego kontrolka juz nic nie pokazala...
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2011-12-28, 12:02   

Zobacz może kabelek wpinany do alternatora się zerwał (jest na wsuwke kolor zielony lub niebieski- nie pamiętem) i dlatego nie ma kontrolki.
 
 
Laska
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-28, 12:17   

a powiec mi czy jak go odpale to moge mu podniesc spokojnie kleme i on powinien chodzic tak ?
 
 
Bruno
Uzależniony od postów


Samochód: C5 X7
Silnik: HDI
Imię: Adam
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4015
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-12-28, 12:30   

sprawdfz kabelek do wzbudzenia alternatora kabel niebieski cieniutki
 
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2011-12-28, 12:36   

Laska napisał/a:
a powiec mi czy jak go odpale to moge mu podniesc spokojnie kleme i on powinien chodzic tak ?


podczas pracy silnika/ alternatora nie powinno się odpinać aku :!:

ładowanie zmierzysz miernikiem

po odpaleniu powinno być powyzej 14v


przy alternatorze masz z tyłu wtyczke coś jak w tej aukcji :arrow: http://allegro.pl/alterna...1974085549.html i do styku D+ powinien być podpięty niebieski kabelek, który odpowiada ze kontrolke ładowania.
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2011-12-28, 12:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Laska
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-28, 12:38   

gdzie to przylozyc ?
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2011-12-28, 12:44   

Laska napisał/a:
gdzie to przylozyc ?


jak masz miernik to jeden kabelek dotykasz do klemy + akumulatora a drugi do - aku. (obojętny który gdzie)

Pokrętło ustawiasz na DC 20V i odpalasz auto. Powinno być koło 14v.
Jak jest mniej (koło 12,5V to nie ładuje alternator)
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2011-12-28, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Laska
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-28, 13:10   

akmet caly czas daje te 12,5V czy chodzi czy nie... zadnego kabelka przerwanego nie widzialem;/ nie mam pojecia gówno sie dzieje....
 
 
misieksnk
Władca postów


Samochód: Audi A4 B5 USA
Silnik: 1.8T AWM
Imię: Michał
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1289
Skąd: Baligród
Wysłany: 2011-12-28, 13:14   

to sprawdź regulator napięcia.
 
 
Bruno
Uzależniony od postów


Samochód: C5 X7
Silnik: HDI
Imię: Adam
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4015
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-12-28, 13:15   

no to brak ładowania.... może padł regulator napięcia....
 
 
 
Laska
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-28, 13:17   

gdzie on jest jak go sprawdzic ?
 
 
misieksnk
Władca postów


Samochód: Audi A4 B5 USA
Silnik: 1.8T AWM
Imię: Michał
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1289
Skąd: Baligród
Wysłany: 2011-12-28, 13:19   

spiczi napisał/a:
(przykręcany na 2 śrubki z tyłu alternatora).
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2011-12-28, 13:20   

Skoro napiecie na aku po odpaleniu wynosi 12,5v to znaczy że alternator nie ładuje.
Kontrolka ładowania świeci kiedykolwiek?

Czy po przegazowaniu powyżej 3-4tys obr n9ie następuje samowzbudzenie alternatora (napięcie ładowanie nie rosnie)?

Laska napisał/a:
gdzie on jest jak go sprawdzic ?

wyjąć i jak szczotka jedna/obie ma poniżej 5mm to regulator (szczotki same też można wymienić,ale troche zabawy jest) do wymiany. Nowy to koszt 30-100zł.
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2011-12-28, 13:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Laska
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-28, 13:30   

mam szczotki razem z tym regulatorem od golfa II tez 1,8 bedzie pasowac?
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2011-12-28, 13:39   

Wyjmij oba i zobacz czy są takie same. Powinno pasować, choc w golfie 2 jest torche inny alternator i może byc problem. Jak pasuje to załóż, odpal i pomierz napięcie
 
 
toffic
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-28, 14:26   

spiczi napisał/a:
(przykręcany na 2 śrubki z tyłu alternatora).

On ma Golfa 3 więc nie tak łatwo się do regulator dostać, weź to pod uwage ;-)
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2011-12-28, 14:31   

toffic napisał/a:
spiczi napisał/a:
(przykręcany na 2 śrubki z tyłu alternatora).

On ma Golfa 3 więc nie tak łatwo się do regulator dostać, weź to pod uwage ;-)


dekielek ten większy trzyma się na 3 "zatrzaskach" więc tragedii nie ma, dodatkowo jest wysoko zamontowany i nie przeszkadza np pompa wtryskowa jak w tdi. ;-)
 
 
sebus_777
Władca postów

Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1240
Skąd: RBR
Wysłany: 2011-12-28, 16:21   

Laska mam 2 alternatory do golfa 1.8 albo 75A albo 90A. Dam ci w dobrej kasie jak coś.
 
 
 
Danielloo
Zaawansowany


Samochód: PasekB2vr6, CorradoVr6, AudiV6 Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: *RSR*
Wysłany: 2011-12-28, 19:13   

kabel cienki jest od wzbudzenia alternatora. weź go odepnij i przytknij do masy ,jeśli pojawi sie kontrolka to z kablem i kontrolką wszystko wporzadku jeśli nie, tam trzeba bedzie przerwy szukać . jeśli masz kostke do alternatora na dwa cienkie kabelki , sprawdź miernikiem w którym jest napięcie , ten na którym będzie napięcie po przekręceniu zapłonu to wzbudzenie. później można gadać o regulatorach ...
Ostatnio zmieniony przez Danielloo 2011-12-28, 19:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Laska
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-28, 22:13   

problem lezal w szczotkach, regulator nie lapal masy bo sruba odpowiedzialna za to miala ukrecony leb i nie trymala gówno nie dawalo pradu na kontrolke...

wymiana szczotek wraz z regulatorem - 40 zl
poprawnie dzialajacy samochod - bez cenne

dzieki wszystkim za jaka kolwiek pomoc
 
 
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Pomógł: 56 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2011-12-28, 22:30   

Laska napisał/a:

wymiana szczotek wraz z regulatorem - 40 zl

jaka firma tego regulatora?
 
 
 
Laska
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-28, 22:40   

musze zobaczyc jutro napisze, dla mnie firma nie wazna - ma jechac
 
 
qdlik
Średniozaawansowany


Samochód: VW Passat B3
Silnik: 1.8 ABS
Imię: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 159
Skąd: [RBR] /Rzeszów
Wysłany: 2011-12-28, 23:00   

spiczi napisał/a:
Czy po przegazowaniu powyżej 3-4tys obr n9ie następuje samowzbudzenie alternatora (napięcie ładowanie nie rosnie)?

jeżeli uszkodzony jest regulator napięcia to i przegazowanie nie pomoże. jeżeli uszkodzony jest mostek prostowniczy lub kabelek od wzbudzenia to przegazówka do ok 3 tys. obrotow pomaga i alternator się wzbudza.
Laska napisał/a:
dla mnie firma nie wazna - ma jechac

kiepska firma = niedługo problem powróci i znów nie pojedzie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10