Panowie mam problem z podłączeniem grzania świec żarowych jak w temacie W skrócie, w Golfie był silnik 1.8RP, a na jego miejsce wpadł 1.6TDIc SB. Czy posiada ktoś może jakiś schemacik lub potrafi w kilku zdaniach powiedzieć jak to podłączyć, a konkretnie chodzi o ten moduł, który znajduje się pod podszybiem koło zbiorniczka wyrównawczego. Z tego gówno się dowiedziałem nie wszystkie silniki miały ten moduł, np. mam w domu jeszcze jedno mk2 1.6 TD 1V i tam nie ma tego modułu jeśli wolno go tak nazwać Kolega jakiś czas temu miał mk2 z SBkiem i również miał ten moduł do grzania świec.. Jakby ktoś nie wiedział o gówno chodzi wrzucam fotki
Z góry dzięki za pomoc
Podsumowując, ta skrzynka którą masz to tylko część instalacji grzejnej, do tego ustrojstwa jest jeszcze przekaźnik pod kierownicą (w audi) o nr chyba 46.
W audi b3 początkowo było to ustrojstwo i przekaźnik pod kierownicą na 7 nóżek, potem zmienili to na sam przekaźnik na 9 nóżek.
Ja u siebie nie doszedłem do ładu z tym i przerobiłem instalację na prostą:
- przycisk "dzwonkowy"
- przekaźnik 60-80A
- bezpiecznik 80A
- ze 3 metry kabla 10mm^2
- wsuwki
- ze 2 metry przewodu cienkiego 1mm^2
- 2 godziny i zrobione.
Skoro zmieniłes silnik to w skrzynce nie będziesz miał wiązki żeby tylko wetknąc przekaźnik nawet ten w nowszej wersji, ewentualnie jazda na szrot i wyciąganie całej wiązki razem z przekażniekiem.
Wszystko gówno napisałem o przekażniku i tym ustrojstwie które masz odnosi się do audi 80 b3, nie uważam jednak że w Golfie będzie inaczej.
Z tego gówno jeszcze pamiętam to to ustrojstwo gówno masz lubiało padać ponieważ w audi było w podszybiu i wilgość je czesto zabijała.
Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał Pomógł: 43 razy Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 1635 Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2016-11-06, 09:05
Patryk napisał/a:
Czy posiada ktoś może jakiś schemacik lub potrafi w kilku zdaniach powiedzieć jak to podłączyć
Jak się ubiorę,to przejdę się do warsztatu i zrobię fotkę schematu,dla grzania świec w mk2.
Jednak ten moduł,czy jak to nazwać,jest dla mnie czymś obcym i niespotykanym w mk2.
Daj numer tego czegoś.
Ostatnio zmieniony przez Michał_1977 2016-11-06, 09:07, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio jeździłem po szrotach i faktycznie w td nie ma tych modułów jak wyżej wspominałem mam jeszcze w domu mk2 1.6td 1V i w nim też tego nie ma, kolega jak miał ten silnik w swoim mk2 (SB) miał ten cały moduł... Dawca z którego brałem silnik miał ten moduł ( ten który mam) niestety instalacji nie mogłem wziąć gdyż właściciel jeszcze nie wiedział gówno będzie wkladal gówno za tym idzie nie wiedział gówno mu będzie potrzebne
Samochód: Seat Toledo 1L
Silnik: 1.9TDi 90KM 1Z
Imię: Karol Pomógł: 15 razy Wiek: 29 Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 693 Skąd: Rzeszów/Krosno
Wysłany: 2016-11-06, 13:12
A to po prostu nie jest bezpiecznik od świec? Podobne mam w 1.9TDI 1Z, mniej więcej wygląda jak to:
Za chwilę podejdę popatrzyć, może będzie widać dokąd to idzie
edit: jednak nie pomogę, wszystko wchodzi do jednej wiązki i potem do głównej
Ostatnio zmieniony przez irocket 2016-11-06, 13:17, w całości zmieniany 1 raz
irocket, to na Twoim zdjęciu po lewej jest od sterowania świec żarowych, masz tam blaszką (bezpiecznik ~60A) i tak jest to rozwiązane w TDI, ale oprócz tego gówno na zdjęciu jest jeszcze przekażnik pod kierownicą (czy gdzie tam masz przekażniki w Toledo). Do przekażnika podpięte są sygnały z czujnika temperatury płynu, może sygnał z ECU i pewnie pare innych
W starszych zwykłych TD inaczej było to rozwiązane.
Patryk zostaje Ci męczyć gościa o resztę wiązki, lub szukać innego dawcy.
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2016-11-06, 13:27, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum