mam pytanie, przy dzisiejszych temp 1-2 stopnie, wskaźnik temp po dojściu do 90 stopni, na wolnych obrotach spada temperatura silnika nieraz do jakiś 70 stopni na wskaźniku, silnik zagazowany, reduktor gazu podpięty do małego obiegu, mam pytanie to normalne czy padł termostat albo czujnik, silnik 1,6 8v benzyna
Pewnie termostat.
Odpal zimne auto i niech chwilę pochodzi albo się kawałek przejedź tak zeby wskazówka temepratury płynu ruszyła i sprawdź ręką węże wchodzące do chłodnicy. Jeśli górny i dolny będą ciepłe to termostat do wymiany.
Samochód: VW Golf IV
Silnik: 1.9 TDI AHU
Imię: Paweł
Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 27 Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-18, 14:11
Mam tak samo jak autor tematu. Po nagrzaniu, podczas jazdy wskazówka od temperatury spada. Silnik ALH. Obstawiam termostat także wymienię i zobaczymy czy problem zniknie.
Termostat do TDI to koszt około 35zł, nie polecam chinszczyzny. Wahler jest całekiem ok, przed montażem warto ze dwa razy wrzucic go do gotujacej się wody i zobaczyć czy sie otworzy a potem zamknie. Warto przetestować dwa razy, unikniemy sytuacji że założymy go a potem się okaże że coś nie chodzi.
W tdi ALH termostat masz poniżej pompy wtryskowej, nie ma tragedi z dostępem. Trzeba mieć płynu na dolewkę.
??? ja nie napisałem że ten typ ma tak mieć.
Sprawdź tak wyżej napisałem czy termostat trzyma.
a jak nie napisałem że ty tak napisałeś po prostu na jakimś forum spotakałem sie z takimi twierdzeniami, generalnie muszę wymienić lewą piastę z łożyskiem albowiem szumi od 8 km/h więc mechanik może zrobi 2 roboty za jendym razem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum