Samochód: Audi a4 b6 Quattro
Silnik: 1.8t BFB 163KM
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 246 Skąd: Cheltenham UK
Wysłany: 2018-04-07, 10:19 Passa b6 2.0 BRD długo kręci jak zimny,przerwywa
Witam panowie,
2.0 tdi brd 170 km bez dpfa.
Nadmienię od razu, że logi statyczne, bipy wszystko w normie, brak zapisanych błędów w sterowniku, czujniki cieczy wyglądają na sprawne, robiłem pomiar na zimno i na rozgrzanym wszystko się zgadza. Jedyne gówno odbiega on normy i nie mieści się w normie to przepływka.
Nie ubywa płynu, nie przybywa oleju, olej nie śmierdzi ropa.
Usterki to długo kręci jak postoi przez noc, zakopci na niebiesko, później dymi gryzaco na siwo puki się nie nagrzeje.
Jest słaby z dołu i potrafi szarpać przy ostrym depnieciu. Ogólnie to jest mało elastyczny i raczej słaby.
Kupiłem go nie dawno, niestety jazdę odbyłam na w pełni zagrzanym silniku, nie było nie pokojacych objawów.
Silnik ma przejebane mniej niż 190k przebieg jest taki jak na blacie.
Lufa, pytanie, gdzie jeszcze zajrzeć gówno sprawdzić. Przewalilem trochę wątków na Google i dalej nic nie wiem oprócz tego że to może być wszystko 😊
Samochód: Audi a4 b6 Quattro
Silnik: 1.8t BFB 163KM
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 246 Skąd: Cheltenham UK
Wysłany: 2018-04-10, 19:57
May update, wiem dlaczego samochód nie chce palić jak jest zimy, synchronizacja jest na plusie 3.75. To najprawdopodobniej będzie przyczyną.
Pozostaje sprawa kopcenia i zamuly na niskich obrotach, samochód po prostu nie jedzie puki nie osiągnie ok 1900rpm... Podmienilem już przepływke ze Skody RS z tym samym silnikiem, tam wskazania przeplywomierza były ba granicy 250mgs u mnie na obydwu przeplywomierzach jest około 460mgs.
Spalanie w granicy 10 l przy normalnej jezdzie.
Ostatnio zmieniony przez mishelswiat 2018-04-12, 07:38, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Audi a4 b6 Quattro
Silnik: 1.8t BFB 163KM
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 246 Skąd: Cheltenham UK
Wysłany: 2018-04-13, 21:43
Dzisiaj zrobiłem synchronizacje na walkach i mam teraz piękne 0.00, dodam tylko, że napinacz nie był na znaku, więc pasek był luzny.
Samochód zrobił się o wiele cichszy, trochę jakby lepiej reagował na gaz, i spalanie zmalało znacząco. Jutro jak go rano odpalę zobaczę czy jest różnica w paleniu na zimnym.
Robilem test n75 i wygląda, że reaguje prawidłowo, gruszka chodzi jak należy. Jedynie tylko na teście egr'u wskazania różnią sie nie wiele, ze wskazówek jakie znalazłem na ten temat może to sugerować nie właściwa pracę zaworu.
Jeśli chodzi o tą gruszkę o której mówisz, muszę poszukać gdzie to jest, bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o tym 😊
Ostatnio zmieniony przez mishelswiat 2018-04-13, 21:44, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian Pomógł: 74 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 3120 Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2018-04-16, 20:26
zmien sama gruche `bądz samą membrane z podobnej gruszki od zaworu EGR i powinien szybciej wstawać z niższych obrotów to opcja budżetowa ew cały kolektor ,wiec znaleziona usterka
Samochód: Audi a4 b6 Quattro
Silnik: 1.8t BFB 163KM
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 246 Skąd: Cheltenham UK
Wysłany: 2018-04-23, 07:14
Założyłem, nowa gruszkę od klapek, udało się bez demontażu korektora. Jest trochę lepiej na niskich obrotach, ale dalej ten samochód jest dla mnie zamulony. Miałem wcześniej 2.0bkd to nie ma porównania. Dół mocniejszy, lepiej się zabierał, tutaj dół szału nie robi, góra też jakoś specjalnie nie wygląda na 170km...
Samochód: Seat Ibiza Cupra i Skoda Superb
Silnik: 2.0 16V ABF i 1.9 AWX,
Imię: Paweł Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Sie 2006 Posty: 1490 Skąd: Kolbuszowa RKL
Wysłany: 2018-05-05, 20:56
wygląda trochę jak by turbina późno wstawała - sprawdź luz na wirniku - zdejm węża i 2 palcami poruszaj śmigiełkiem - jak luz większy jak 1-2mm to możliwe że to turbo i łopatki ocierają o obudowę
Samochód: Audi a4 b6 Quattro
Silnik: 1.8t BFB 163KM
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 246 Skąd: Cheltenham UK
Wysłany: 2018-05-06, 01:08
Samochód szarpie, jak zaczynam przyśpieszac, to szarpnie mocniej że dwa razy, następnie idzie dużo lepiej, czuć że to jedzie. Wygląda mi to na coś z gruszką od turbiny ewentualnie na n75, enke zdemontowalem i zapsikalem zmywaczem do hamulców, bez różnicy. Do turbiny nie miałem jeszcze czasu zagladac...
Ogólnie to, po wyeliminowaniu nieszczelnosci w gruszce od klap, myślałem, że wskazania przepływki się poprawia, a tu dupa. Dalej przeplywomierz na jalowym wskazuje ponad 450mgs, nawet jak podmienie, na przeplywke od VRSa kolegi gdzie u niego jest wskazuje ok 240 250mgs, czyli teoretycznie jest to wartość pożądana przez sterowniki, to u mnie dalej jest ponad 450, samochod troche więcej pali.
Ostatnio zmieniony przez mishelswiat 2018-05-06, 01:13, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum