FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
1,9 tdi VP / 1,8T - do kiedy były produkowane ?
Autor Wiadomość
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2018-11-12, 20:49   1,9 tdi VP / 1,8T - do kiedy były produkowane ?

hej, z racji że obecny golf stał się pełnoletni trzeba rozglądać się za nowym autem.
W gre wchodzi tylko VAG jak najmłodszy ale zarazem spełniający pewne wymagania.
4drzwi, silnik o odpowiedniej mocy (TURBO) i to wystarczy.

Zawsze marzyło mi się A6 C4 z 2,5tdi jednak to już samochody conajmniej 22letnie więc raczej odpuszcze, ze starych aut mam golfa i jestem go pewny, nie ma sensu kupować starego niepewnego auta.

W grę wchodzą dwa silniki (1,9tdi VP - 90/110KM) i 1,8T (moc od 150KM do....).

PRzeszukając internet można znaleźć info że 1,9tdi VP było montowane teoretycznie w Octavi I do 2010r czyli do końca produkcji tego modelu, a w ogłoszeniach nie ma aut z tym silnikiem powyżej 2006r.
Ktoś wie jak jest z tymi silnikami? DO kiedy wychodziły ? Z aut które mnie interesują (Octavia, LEON, Toledo, A3, Bora, Golf IV) wszystkie VP kończą się w 2006r lub nawet wcześniej.

Patrzyłem na 1,8T i tu zakres czasowy jest podobny, rok 2006 kończy ere zwykłych 1,8t.

Z aut podoba mi się jeszcze SUPERB, ale tu VP nie wystepuje wogóle, i w gre wchodzi tylko 1,8t.

Jak jest z tymi slinikami?
Budżet na auto to 16tys zł MAX.

Czemu tyko te dwa biorę pod uwagę, bo to proste silniki nieawaryjne i nie generujące problemów i kosztów. Auta które wchodzą w gre to też prosta budowa, no może poza Superbem, ale komfort kosztuje.

Dziękuje za wypowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2018-11-25, 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
irocket
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Toledo 1L
Silnik: 1.9TDi 90KM 1Z
Imię: Karol
Pomógł: 15 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 693
Skąd: Rzeszów/Krosno
Wysłany: 2018-11-12, 22:04   

Do 2005/2006 szły 1.9TDI na VP w Octavii, Golfie IV i Borze. 1.8T szło najdłużej w Seacie Exeo, do 2010 roku.
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2018-11-12, 22:26   

Exeo poza budżetem :-/ , Golf 4, bora, a3 większość po 2002r to już silniki PD. Octavi jest najwięcej.
Czy 1.8t tez skonczył się w tych autach około 2006r?
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2018-11-12, 22:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2018-11-13, 09:04   

dokładnie, potem było 1.8t ale już TFSi czy tam TSi. A nie myślałeś o czymś w wersji wolnossącej?
 
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2018-11-13, 15:51   

Marcin997, o czym mowisz w wolnossącym ? 2,8 v6?
 
 
b_kamill
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Polo GTI
Silnik: Tttturbo
Imię: Kamil
Pomógł: 16 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 922
Skąd: Lecka
Wysłany: 2018-11-13, 20:53   

spiczi, idzie kupić Octavię I z 1.8T nawet 2009 czy 2010 roku, i chłopak kiedyś z octavia klub Gwiezdna Flota taką sprzedawał za 17 tyś chyba, ale trafić taką skode z 1.8t i koniec produkcji to naprawdę trzeba być cierpliwym i sprawdzać na bieżąco.

tak więc wracając do Twojego pytania era dobrego 1.8T trwała dłużej niż do 2006r
Ostatnio zmieniony przez b_kamill 2018-11-13, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GOT_SPL
Uzależniony od postów


Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian
Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3120
Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2018-11-17, 17:09   

najnowsze 1.8T tylko w Exeo ci zostaje poza tym reszta to już pełnoletnie auta
 
 
Ares
Zaawansowany


Samochód: A6 C4 Avant
Silnik: AEL+
Imię: Maciek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 406
Skąd: Jedlicze
Wysłany: 2018-11-23, 23:16   

Jeśli marzy Ci się C4 w fajnym stanie to warto zagadać do Pana z kanału AutaZNiemiec na YouTube.
Wyszukuje on ciekawe auta w fajnym stanie.
Nie zajechane C4 to wydatek rzędu 2.5k euro ale powiem szczerze, że warto.
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2018-11-25, 12:09   

Ares, c4 to fajne auto, jednak najmłodszy egzemplarz to auto z wiekiem 22lat za kase 12-14 tys, nie ma tam gówno marzyć o ESP, wiecej niż dwóch AIR BAG - czyli o bezpieczeństwie.
Patrząc gówno dzieję się z Dieslem i coraz większą nagonką na silniki Diesla trzeba by patrzeć na PB, a tu jest 2,0 -115KM, i 1,8 - 125KM, uważam że takie moce do dużej budy to zbyt mało. Szkoda że nie dawali tam 1,8T bo to miałoby sens.

Po przejrzeniu internetów patrze na octavie 1 z VP lub 1,8t.

Nasze rejony, może ktoś coś wie o tej furze : http://brzozowiak.pl/oglo...ok-2081863.html ?
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2018-11-25, 21:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Dyluś
Średniozaawansowany


Samochód: Mk3
Silnik: 1.8 75hpAAM+LPG
Imię: Rafał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: Nienadówka
Wysłany: 2018-11-28, 21:59   

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2097111990402424&id=100003109302188
Przemek sprzedaje superba 1.8T
Cena coś większa ale... :lol:
 
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2018-11-29, 22:23   

Ładne auto ale 15lat za 20tys, i ten środek nie codziennego użytkowania.
Ta skoda też fajna. https://m.olx.pl/oferta/skoda-octavia-1-8-turbo-4x4-150-ps-idealny-stan-CID5-IDxDbdm.html
 
 
^Sn1PeR^
Zaawansowany


Samochód: Skoda Fabia VRS
Silnik: 1.9 ASZ 131KM
Imię: Filip
Wiek: 32
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 356
Skąd: Kąkolówka
Wysłany: 2018-12-01, 00:25   

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDvliUS.html
Zapraszam ;) jesli jestes zainteresowany mysle ze sie dogadamy ;) pisz do mnie na olx albo sms lub telefon ;) i powiedz ze jestes z vag bo ja tu za często nie zagladam :P
 
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2019-01-08, 22:07   

Panowie temat aktualny, po miesiącu śledzenia ogłoszeń wnioski są następujące:

1,9 tdi VP to max 2005r kupione w PL, te z zachodu to w większości max 2004r
1,8t - z zachodu max 2005r, ale kupione w PL są do namierzenia nawet z 2010r (jedna taka była, 1 właściciel 80tys przebiegu), nie mniej jednak po 2005r są to jednostkowe egzemplarze.

Ponieważ ciężko znaleźć coś w dobrym stanie lub trzeba jechac na drugi koniec PL a rzeczywostość jest różna rozszerzam poszukiwania.
Jak jeździ sie octavią z 1,6 MPI z LPG ? da sie tym wyprzedzać np Tira >90km/h (tego jest mnóstwo nawet do 2010r)
Patrzę też na 2,0 MPI + lpg - jak to jedzie ? czy ma to sens ?

Dużo też jest 1,9tdi 101/105KM wiem że tu łatwo moc poprawić jednak szukam auta na kilka lat a nie wiadomo gówno z ON zrobią. Dodatkowo te pompowtrsyki oraz serwisy LongLife jakoś mnie nie przekonują, wiem jak wygląda olej w dieslu po 10tys, nie chce myśleć gówno się z nim dzieje przy wymianach gówno 30tys, gdzie większość PD tak była serwisowana jako nowe.

Nigdy nie jeździłem wolnossącym 1.6/2.0 PB, a już tym bardziej z LPG. Jak wygląda dynamika tych aut przy takiej masie?

Proszę o wypowiedzi.

Dziękuję
 
 
qbass
Władca postów

Samochód: 123
Pomogła: 77 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Mar 2006
Posty: 1401
Skąd: 122
Wysłany: 2019-01-09, 17:33   

octavia czy golf IV z silnikiem 1.6 to udręka nie jedzie nic w mieście przy dynamicznej jeździe (o ile taką można wykrzesać 10+ litrów) 2.0 już da się normalniej jechać ale chleje pb az miło olej zresztą też jak się dużo jeździ to raz w tygodniu stać na stacji i modlić się do lpg (zazwyczaj jeden dystrybutor na stacji)...miałem kiedyś subaru - nigdy więcej ;-)
gówno do silnika to tylko i wyłącznie turbo - każdy inny to udręka (może być nawet diesel) :-P
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2019-01-15, 00:58   

Po Golfie MK4 Variant ALH, przyszła kolej na... Golfa MK4 Variant ASZ.

Dziękuje Wszystkim za wypowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 13