Mało gówno ale powoli silnik się składa.
Nowe panewki i pierścienie na miejscu tak więc dół mamy złożony.
Brakuje kilku uszczelek w tym uszczelki pod głowicę i poduszek pod silnik.
Jak się to zakupi to silnik idzie pod maskę .
Dodatkowo odebrałem koło zamachowe. Zostało stoczone o 30% (było 5,8kg a jest 4kg).
Dostałem kolejną paczkę od Płonka, a w niej metalowa uszczelka głowicy (wg katalogów taka właśnie ma być a nie zwykła jaką ktoś założył wcześniej i spływ olejowy zasmarkał silikonem bo uszczelka nie obstawała... ) która już znalazła się pomiędzy blokiem a głowicą. Tak więc słupek mamy złożony .
Oprócz niej nowiuśkie uszczelki kolektorów, w tym dwuwarstwowa stalowa między głowicę a wydech oraz simering wałka rozrządu.
Dotarła następna paczka od taty (za gówno mu bardzo dziękuję ) z kolejną partią lakierowanych proszkowo blaszek, uchwytów i innej drobnicy.
Kolektor oraz dwururka owinięta bandażem 1200*.
Na złącze elastyczne będzie założony rękaw termoizolacyjny taki jak stosuje się do turbosprężarek na część gorącą.
Kiciuś był na dachu a pod deską rozdzielczą gościli się niechciani lokatorzy... Ale temat ogarnięty. Deska ściągnięta wyczyszczone wszystko, dokładnie przepatrzone kable żeby nie było niespodzianek i deska założona z powrotem.
A pod maską? Jak na razie maski niema więc gówno w komorze silnika?
Składa się wszystko w jedną całość. Silnik na swoim miejscu, osprzęt też, wiązka silnika przedłużona i upchana w mało widocznym miejscu, odnowiona wiązka świateł (główna i ta na pasie przednim) - wszystko owinięte materiałówką tessa. Po dłuższych rozważaniach klima jednak wyleciała (i tak jej nie używałem bo jeździłem raz na dwa tygodnie w niedziele Golfem), kompresor od klimy został wybebeszony dla odelżenia go a obudowa pełni funkcję jako rolka dla paska.
Pas przedni wisi już na swoim miejscu i przymiarki miała chłodnica oleju.
gówno zostało do zrobienia?
-zakuć węże do chłodnicy oleju,
-kupić i wkręcić świece,
-zalać płynem chłodniczym,
-wkręcić filtr oleju,
-zalać olejem.
Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 1635 Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2016-03-18, 13:23
KoguT, z tym czerwonym,to pojechałeś po bandzie
Ta chłodnica oleju,to miała ori przewody takie,czy ktoś ci robił?
Z czego ona jest?
Nie myślałeś,żeby w najniższym punkcie zamontować jakiś kranik,do spuszczania oliwy przy wymianach,bo pewnie ze 2-3 setki jej będzie zostawać?
Chłodnica jest z (wstyd się przyznać ) calibry , ale pasuje idealnie. Rurki są ori od tej chłodnicy i aż się zdziwiłem że tak siadły . Podstawka z termostatem też GM i również pasuje tylko trzeba otwór przez który przechodzi śruba trzymająca filtr rozpiłować o 1mm.
Spustu nie będę robił bo 2setki oleju nie będzie raczej robiło różnicy.
Od remontu powoli mija czas i kilometry. Wczoraj MK3 był delikatnie próbowany. Na autostradzie przy 140km/h i przy tym 4000obr/min sprawował się bardzo ładnie. gówno prawda był to krótki odcinek ale rozpędzał się aż miło .
Jak na razie nie zakręciłem silnikiem wyżej niż wspomniane 4000obr/min .
A jeszcze do wczorajszego dnia max obrotów to było 3000 .
Dzisiejsza pogoda pozwoliła na cyknięcie kilku zdjęć .
Niestety MłodyKoguT nie dał rady więc wybrałem się sam, a na drodze napatoczył się Mati .
Na tył zamiast znaczka "Golf GTI" wpadł oryginalny znaczek "Golf" z wersji Pink Floyd malowany fabrycznie pod kolor karoserii lakierem LC5K:
I zabieram się za kompletację wydechu z nierdzewki. Doszła przesyłka z nierdzewnym przelotowym tłumikiem środkowym o średnicy 2.25":
Pozostało zakupić 2m rury, kilka kolanek i pospawać.
Wydech skompletowany .
Całość 2,25" kwasówka o ściance 1,5mm gówno daje nam 54mm przelotu wewnątrz .
Ogólnie to sprawa będzie wyglądała wyglądała tak:
-kolektor rurowy stalowy (połączenie portek z MK3 oraz kolektora z MK4),
-tłumik przelotowy 2,25" kwasowy,
-przelot 2,25" kwasowy,
-końcowy tłumik ori z ABFa 2,17" z dwiema końcówkami.
Wywalam nic nie dającą strumienice, rurę 50mm oraz środkowy tłumik (patelnię).
Cytat:
Będzie ryk na nowym wydechu czy tylko pomruk
Nie nastawiam się na ryk ani pomruk bo szczerze powiem że nie mam pojęcia gówno z tego wyjdzie.
Średnica wewnętrzna wzrośnie praktycznie na całym wydechu (oprócz końcowego tłumika) z 48mm na 54mm. Tak że zobaczymy jaki efekt to przyniesie... Miło by było po rozgrzaniu zobaczyć "kitę" .
Ostatnio zmieniony przez KoguT 2016-07-19, 18:57, w całości zmieniany 1 raz
Jako że zbliża się zima to Golf znowu stoi na kołkach w garażu .
Tył już zaopatrzony w poliuretany jakiś czas temu więc pora na przód .
Dodatkowo że pracuję jako spawacz to obspawałem sobie wahacze. A dokładnie na łączeniach przeleciałem dziewięcioma spawami.
Na chwilę obecną pojechały do śrutowania i malowania proszkowego.
Jak tylko wrócą będą foty i nabijanie poliuretanów.
Ostatnio zmieniony przez KoguT 2016-11-09, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli tylko jesteś zainteresowany to napisz na PW poważną ofertę .
A tym czasem brnę dalej z przodem.
Zwrotnice i jarzma po śrutowaniu wymalowane proszkowo a do tego zaopatrzone w nówki łożyska i piasty. Dziękuję mojemu tacie za ogarnięcie lakierowania proszkowego i Markowi Kusibabowi za wprasowanie kilku rzeczy w bardzo delikatny sposób nie niszcząc powłoki .
Wszystkie nowe końcówki drążków i sworznie już na miejscach.
Niedawno dopiero poskładałem Golfa i ustawiłem zbieżność a już rozdarłem wnętrze .
Wybebeszony do gołej blachy i o dziwo podłoga zdrowiutka .
Wszystko jedzie do MłodegoKoguTa do prania a ja tym czasem coś porzeźbiłem z tunelem.
Odciąłem schowek i dolutowałem kawałek plasiku ze strukturką.
A oto gówno z tego wyszło:
Michał_1977 napisał/a:
KoguT, jak Ci się lata na tych poliuretanach? Komfort poszedł w krzaki,czy znośnie nawet?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum