Wysłany: 2009-10-02, 14:00 Rozpórki i usztywniacze samochodu
Harmonia między ramą pojazdu a prowadzeniem:
Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.
Rozpórki dolna i górna:
Przed:
Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.
Po:
Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną oba kierunki wstrząsów
są zneutralizowane.
Podczas wejścia w zakręt
Przed:
przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.
Po:
siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie.
Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed:
Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.
Po:
Fender rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.
Boczna rozpórka dolna:
Przed:
Na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia będzie wyginać się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu.
Po:
Boczna rozpórka stabilizuje przenoszenie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy bocznym uderzeniu (!)
Anti-Roll Bar (stabilizator):
Przed:
Podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, gówno z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim.
Po:
Stabilizator doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd.
prosiłbym o podklejenie tematu, ponieważ może się to komuś przydać
tak szczerze mowiac zabrałem sie za robienie rospórek do mojego mk3 i powiem ze po zalozeniu jak narazie samej tylnej jest duza różnica w jezdzie...
auto jest stabilniejsce i nie lata tył tak jak wczesniej, a w dodatku plastiki nie trzeszczą
dodam ze robie sobie ropzporki regulowane śrubą rzymską. moze nie wyglądają tak jak kupione w sklepie tuningowym aluminiówki ale spełnia swoją role
mam zamiar zakladac te które wymieniłem powyżej, czyli kielichy przód, połączyć sanki i pokombinuje cos z tym spięciem podwozia
Samochód: vario
Silnik: kle kle Pomógł: 23 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 1377 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-02, 15:08 Re: Rozpórki i usztywniacze samochodu
KoguT napisał/a:
Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed:
Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.
Po:
Fender rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.
spięcie podwozia jak i łączenia A-pillar uzyskuje się montując klatke bezpieczeństwa z zastrzałami do przednich nadkoli
to już wiem po gówno się te zastrzały robi w klatkach, bo wcześniej nie wiedziałem. Super temat!
Ostatnio zmieniony przez jacq 2009-10-02, 15:09, w całości zmieniany 1 raz
musze umodelowac tera wiazanie sanek jeszcze a pozniej musze skombinowac od kumpla tomka schemat płyty od golfa mk3 i bede modelował tą siatke do podwozia
Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 4614 Skąd: Bombaj
Wysłany: 2010-04-13, 22:19
KoguT, tylko załóż ją na opuszczonym aucie chyba że blachowkrętami. A jak by przyszło kręcić śrubą zwłaszcza w tych aluminiowych rozpórkach to gwint poleci moment Dlatego uważam że najlepszą opcją jest stalowa rozpórka bez regulacji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum