FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozpórki i usztywniacze samochodu
Autor Wiadomość
KoguT
Uzależniony od postów


Samochód: VW GOLF MK4 CABRIO
Silnik: AFT
Imię: Michał
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 2437
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-10-02, 14:00   Rozpórki i usztywniacze samochodu

Harmonia między ramą pojazdu a prowadzeniem:

Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.



Rozpórki dolna i górna:
Przed:
Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.




Po:
Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną oba kierunki wstrząsów
są zneutralizowane.




Podczas wejścia w zakręt
Przed:
przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.




Po:
siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie.





Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed:
Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.




Po:
Fender rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.





Boczna rozpórka dolna:
Przed:
Na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia będzie wyginać się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu.




Po:
Boczna rozpórka stabilizuje przenoszenie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy bocznym uderzeniu (!)





Anti-Roll Bar (stabilizator):
Przed:
Podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, gówno z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim.




Po:
Stabilizator doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd.






prosiłbym o podklejenie tematu, ponieważ może się to komuś przydać


obrazki i tekst zaczerpnięty z internetu
 
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2009-10-02, 14:12   

Spoko pokazane ;-)
 
 
KoguT
Uzależniony od postów


Samochód: VW GOLF MK4 CABRIO
Silnik: AFT
Imię: Michał
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 2437
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-10-02, 14:33   

tak szczerze mowiac zabrałem sie za robienie rospórek do mojego mk3 i powiem ze po zalozeniu jak narazie samej tylnej jest duza różnica w jezdzie...

auto jest stabilniejsce i nie lata tył tak jak wczesniej, a w dodatku plastiki nie trzeszczą :-D
dodam ze robie sobie ropzporki regulowane śrubą rzymską. moze nie wyglądają tak jak kupione w sklepie tuningowym aluminiówki ale spełnia swoją role

mam zamiar zakladac te które wymieniłem powyżej, czyli kielichy przód, połączyć sanki i pokombinuje cos z tym spięciem podwozia :prosze:
 
 
 
jacq
Władca postów


Samochód: vario
Silnik: kle kle
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 1377
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-02, 15:08   Re: Rozpórki i usztywniacze samochodu

KoguT napisał/a:
Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed:
Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.

Obrazek


Po:
Fender rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.

Obrazek


spięcie podwozia jak i łączenia A-pillar uzyskuje się montując klatke bezpieczeństwa z zastrzałami do przednich nadkoli ;-)
to już wiem po gówno się te zastrzały robi w klatkach, bo wcześniej nie wiedziałem. Super temat!
Ostatnio zmieniony przez jacq 2009-10-02, 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PR23M3K
Zaawansowany


Samochód: Vw Polo
Silnik: PY
Imię: Przemek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 533
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-02, 19:23   

Od niedawna mam u siebie zamontowane rozporki przod i tyl, wrazenia jak najbardziej na plus ;-)
 
 
 
wujek 2Pac
Władca postów


Samochód: Audi S4 & RS4
Silnik: 2.7 biT
Imię: Lucas :)
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 1536
Skąd: Mielec
Wysłany: 2009-10-02, 19:24   

Dowod na to, iz nauka moze byc przyjemna :lol:

p.s. juz zalozylem i podpisalem nowy zeszyt :prosze:
 
 
KoguT
Uzależniony od postów


Samochód: VW GOLF MK4 CABRIO
Silnik: AFT
Imię: Michał
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 2437
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-10-04, 12:59   

znajdzie sie chętny do podklejenia tego?
 
 
 
Płonek
Uzależniony od postów


Samochód: MK1| E39 | Berlingo
Silnik: ?? | 4.4 | 1.9D
Imię: Paweł
Pomógł: 112 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 2599
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-04, 13:06   

KoguT napisał/a:
znajdzie sie chętny do podklejenia tego?

Jasne. Bardzo dobry artykuł.
 
 
KoguT
Uzależniony od postów


Samochód: VW GOLF MK4 CABRIO
Silnik: AFT
Imię: Michał
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 2437
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-10-31, 16:07   

no i oto moja robiona rozporka :prosze:

powiem ze wrazenia z jazdy super
mam przod i tył założony i samochód nie faluje w zakrecie tylko jedzie sztywno i tam gdzie chce kierownik :mrgreen:

 
 
 
Bruno
Uzależniony od postów


Samochód: C5 X7
Silnik: HDI
Imię: Adam
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4015
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-31, 16:11   

KoguT, spoko Ci to wyszło ;-)
 
 
 
Misiek_B
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Jetta A5
Silnik: TDI
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 706
Skąd: Nisko
Wysłany: 2009-10-31, 16:41   

No fajnie kogut ci wyszło prawie jak te firmowane 8-) masz przod i tył założony no to teraz jeszcze stabilizator na przód :-P
Ostatnio zmieniony przez Misiek_B 2009-10-31, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Luki
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-31, 16:44   

trochę cienka ta rurka KoguT,
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2009-10-31, 16:57   

luki34 napisał/a:
trochę cienka ta rurka KoguT,
no też tak myslę, ale ogólnie mi sie podoba jak na własna robotę :prosze:
 
 
 
KoguT
Uzależniony od postów


Samochód: VW GOLF MK4 CABRIO
Silnik: AFT
Imię: Michał
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 2437
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-11-01, 01:52   

Misiek_B napisał/a:
trochę cienka ta rurka KoguT,


mozecie wierzyc lub nie ale daje rade :prosze:

Misiek_B, stabilizator jest juz z pol roku ;-)

musze umodelowac tera wiazanie sanek jeszcze a pozniej musze skombinowac od kumpla tomka schemat płyty od golfa mk3 i bede modelował tą siatke do podwozia "czytaj:
 
 
 
Misiek_B
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Jetta A5
Silnik: TDI
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 706
Skąd: Nisko
Wysłany: 2009-11-01, 09:35   

KoguT napisał/a:
Misiek_B, stabilizator jest juz z pol roku
To gdzie fotoporada jak go zakłada sie :bije:
 
 
 
Bruno
Uzależniony od postów


Samochód: C5 X7
Silnik: HDI
Imię: Adam
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4015
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-01, 23:55   

sprzedaż możesz prowadzić takich rozpórek po kosztach :prosze:
 
 
 
brysio666
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-02, 00:50   

nono to nie glupi pomysl ja bym do paska sobie wzil taka:D
 
 
sslawek77
Już coś naskrobał

Samochód: bawarka
Silnik: doładowany
Imię: Sławek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 213
Skąd: RKR
Wysłany: 2009-11-02, 12:57   

ja miałem dolnią.... 3 dni wytrzymała i szlak ją trafił na koleinach.... dobrze że z alu była a nie stalowa :roll:
 
 
 
toffic
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-02, 13:46   

Tylko dolna w MkII/III praktycznie nic nie daje, sanki są na tyle masywne ze nie trzeba rozpórki, lepiej na tył założyć
 
 
Wombat
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: B5FL
Silnik: 1,9 Tdi
Imię: Marcin
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 844
Skąd: okolice RZ
Wysłany: 2010-04-13, 11:15   

Mam pytanko, jeśli rozpórka nie ma regulacji to jak powinno sie ja montowac, na podniesionym aucie i czym...?
 
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2010-04-13, 15:47   

Wombat1989, każdą jedną montuje się na podniesionym aucie. MAsz aluminiową czy metalową?
 
 
 
Wombat
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: B5FL
Silnik: 1,9 Tdi
Imię: Marcin
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 844
Skąd: okolice RZ
Wysłany: 2010-04-13, 17:12   

Jeszcze nie mam, ale skłaniam sie ku metalowej...
 
 
 
KoguT
Uzależniony od postów


Samochód: VW GOLF MK4 CABRIO
Silnik: AFT
Imię: Michał
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 2437
Skąd: Dębica
Wysłany: 2010-04-13, 22:10   

DJ_SM, niekoniecznie

jak jest bez regulacji to mozna montowac na opuszczonym aucie bo i tak zepnie bude na sztywno
 
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2010-04-13, 22:19   

KoguT, tylko załóż ją na opuszczonym aucie :-P chyba że blachowkrętami. A jak by przyszło kręcić śrubą zwłaszcza w tych aluminiowych rozpórkach to gwint poleci moment :-/ Dlatego uważam że najlepszą opcją jest stalowa rozpórka bez regulacji ;-)
 
 
 
kjub
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Leon
Imię: kubuś
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 992
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2010-04-13, 22:20   

a to nie można na blachowkręt? ja tak założyłem właśnie stalową ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,5 sekundy. Zapytań do SQL: 9