Mam nadziej, ze kiedys na jakims spocie rozgadamy temat do konca
My mamy swoje racje Ty masz swoje racje i świat dzięki temu nie jest nudny. Ale na przyszłość na każdym kroku nie musisz podkreślać jakie to podłe są diesle a jakie świetne silniki benzynowe (wg. Ciebie). My nie podkreślamy tego w 3-4 postach pod rząd.
A myślę że byś miał mocny problem np. z Ibizą borówqa 1.9TDi mocno zmodzoną jakbyście się spotkali na światłach...
Ostatnio zmieniony przez Kambelito 2009-10-19, 23:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie zasłaniam się tylko podaje kolejny argument i tyle który Ci ciężko podważyć.
wujek 2Pac napisał/a:
A tak powaznie, to ja i tak zawsze na swiatlach skrecam w prawo
Kierownica Ci się zblokowała czy gówno ?
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-20, 11:20
Faktycznie można stworzyć temat PB vs Diesel i poprzenieść tam te wszystkie posty. Tylko taka mała prośba, panowie dyskutujemy na chłodno bez emocji Ja jako posiadacz diesla jestem w stanie wymienić zalety jak i wady takiego silnika, ale nie chciałbym tego robić tutaj bo po gówno zaśmiecać temat w Galerii.
Odnośnie audi i corrado to szkoda, że są tam tak słabe silniki. Ciekaw jestem gówno zdecydowało o wyborze akurat takiego sinika, a nie np. 1.9TDI 130KM lub od biedy 1.9TDI 110KM. Czy aby były to na pewno jedynie względy finansowe.
Wydzielone. Zapraszam do dyskusji.
Od siebie dodam tylko że o ile silniki wysokoprężne mają szereg zalet, to w klasykach wolałbym jednak benzynę z słuszną pojemnością
Ostatnio zmieniony przez Płonek 2009-10-20, 13:41, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Audi A4 B5 USA
Silnik: 1.8T AWM
Imię: Michał Pomógł: 21 razy Wiek: 37 Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 1289 Skąd: Baligród
Wysłany: 2009-10-20, 14:05
to ja dodam od siebie, że owszem stare diesle osiągami nie mają szans z silnikami benzynowymi z tych samych lat. Jednak wtedy jednak jak ktoś się decydował na diesla myślał raczej o oszczędności i nie czarujmy się o dużych przebiegach. Diesle potrafiły nabić znacznie więcej km a do tego z mniejszym zyżyciem paliwa. Diesel ma również jedną wielką zaletę (chociaż są też tacy gówno uznają to za wade). Chodzi o zmianę biegów. Ja potrafię na trasie Sanok-Rzeszów zmienić bieg tylko przy zjeździe z drogi i w mieście. Poza tym spokojnie można na 5 podróżować. gówno do nowych diesli to tutaj pomiędzy benzyną też jeszcze są różnice ale to już bardziej upodobanie konretnej osoby decyduje o zakupie. Osobiście to benzyny bym nie kupił tylko z jednego (dla mnie ważnego) powodu, chodzi o właśnie ten klekot silnika. Mi się strasznie podoba i nikt mnie nie przekona do kupna benzyny. Chyba, że za 4 tyś kupie samochód na benzynę (bez LPG do którego też nie mam przekonania) jeżdżące tak ekonomicznie jak diesel.
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-20, 18:51
Dużą zaletą diesla (głównie takiego zmodyfikowanego przez właściciela) jest stosunek osiągi/koszty paliwa np. ja mam samochód który osiąga setkę w 6.5s a pali przy tym w mieście 6.5l paliwa (w trasie poniżej 5l). Benzynowa konkurencja (VW Golf V GTI, Civic TypeR, Audi S3 225KM) wypada dosyć blado bo spalanie w takich autach sięga 10-11l na 100km. Kolejna zaleta to możliwość diagnostyki samochodu przez samego właściciela. Wystarczy laptop i można znać naprawdę dosyć sporo parametrów pracy silnika. Zdaję sobie sprawę, z tego, że auta benzynowe również można tak diagnozować, ale artykułów dotyczących diagnozy aut benzynowych w internecie jest znacznie mniej mniej niż tych traktujących o dieslach.
Niestety dużym minusem diesla jest jego kultura pracy. Samochód odpalając go rano po chłodniej nocy chodzi jak traktor. Silnik ma takie wibracje, że aż przenoszą się one na cała karoserię. Trzeba również zwracać uwagę użytkując samochód z silnikiem turbo diesla bo nie można takiego auta za długo trzymać na wysokich obrotach np. autostrada i ciągła jazda z gazem w podłodze. Zresztą to samo tyczy się chyba turbo benzyny.
Samochód: Audi S4 & RS4
Silnik: 2.7 biT
Imię: Lucas :) Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 1536 Skąd: Mielec
Wysłany: 2009-10-20, 19:06
Płonek napisał/a:
Od siebie dodam tylko że o ile silniki wysokoprężne mają szereg zalet, to w klasykach wolałbym jednak benzynę z słuszną pojemnością
Dokladnie o to chodzi, ale niektorzy potraktowali moje posty zbyt ofensywnie a o porownywaniu jednostek nie mialem zamiaru sie rozpisywac bo i tak kazdy ma swoje zboczenia
Dla mnie Diesel Never i Wsio a inni..."robta gówno chceta"
Dokladnie o to chodzi, ale niektorzy potraktowali moje posty zbyt ofensywnie
Dziwisz się? Jak post za postem ładowałeś anty to wreszcie pękła ta cienka linia i trzeba było zareagować.
wujek 2Pac napisał/a:
Dla mnie Diesel Never i Wsio a inni..."robta gówno chceta"
To już wiemy od dawna......... und ?
wujek 2Pac ja nie piszę ani złośliwie ani na przekór Tobie , szanuje jak najbardziej Twój tok myślenia. Kochasz samochody z silnikiem benzynowym i to wszystko w temacie.
Tylko ciągłe podkreślanie że Diesel do dupy a benzyna król stało się nudne a z czasem wkurzające. O to się rozchodzi.
Samochód: Polo
Silnik: AXR Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 226 Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2009-10-20, 19:34
A mi silniki diesla podobają sie głownie ze względu na niskie spalanie. Do tego można podnosic jego osiągi nie tracąc na ekonomi. Sam jeżdże benzyniakiem ale jak tylko uda mi sie odłożyć grosza to sie przesiadam na diesla. Każdy ma swoje upodobania.
Samochód: Audi A4 B6 / Ibiza II Fl
Silnik: AWX+ / AGR
Imię: Adrian Pomógł: 31 razy Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 1232 Skąd: Wysoka Strzyżowska
Wysłany: 2009-10-20, 19:47
Ja osobiscie przesiadłem sie z diesla do benzyny i wole benzyne chodz Diesel to tez bardzo dobry i niezawodny silnik no i z tego gówno kiedys czytalem a podkreslam ze zielony w tym jestem to chyba w miedzy innymi takich wyscigach jak Le Mans stosuje sie diesle i chyba nawet zaczynaja przewyzszac benzyne, ale jesli sie myle to mnie poprawcie bo zabradzo nie siedze w takowych wyscigach
Samochód: Audi S4 & RS4
Silnik: 2.7 biT
Imię: Lucas :) Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 1536 Skąd: Mielec
Wysłany: 2009-10-20, 19:59
Tak, ale to marketingowe zagranie. No ale tez trzeba przyznac, ze bolidy Audi 3 razy z rzedu wygrywaly LeMans. Tak wiec chlopaki w Ingolstadt znaja sie na rzeczy.
Samochód: Polo
Silnik: AXR Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 226 Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2009-10-20, 20:03
Ja sobie do dzis pluje w twarz że nie kupiłem sobie diesla odrazu. Wszystko przez kryzysy i rope droższą od benzyny a teraz bym sobie pomykał jak człowiek
Samochód: Golf R20 Pomógł: 122 razy Wiek: 37 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 4548 Skąd: R1
Wysłany: 2009-10-20, 20:04
dj.kambel napisał/a:
A myślę że byś miał mocny problem np. z Ibizą borówqa 1.9TDi mocno zmodzoną jakbyście się spotkali na światłach...
Żeby miał 200KM to by nie dał rady Borówkowi
Ja już kiedyś pisałem. Wedug mnie wybór motorowni zalezy kto ile jezdzi. Ja mam diesla bo robie 30tyś km rocznie i na prawde fajnie to sie oplaca i dodatkowo można odliczyć pełny VAT( gówno w benzynie jest niemożliwe). I wcale nie mowie ze TDI jest super. Bo mi osobiscie przeszkadza ten klekot i dym z tylu przy pałowaniu. Gdybym tutrlał sie tylko po miescie i robil z 10tyś rocznie to bez wahania kupilbym sobie jakas 200-250KM benzyne i tyle.
Samochód: Audi A4 B6 / Ibiza II Fl
Silnik: AWX+ / AGR
Imię: Adrian Pomógł: 31 razy Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 1232 Skąd: Wysoka Strzyżowska
Wysłany: 2009-10-20, 20:06
lolek napisał/a:
dj.kambel napisał/a:
A myślę że byś miał mocny problem np. z Ibizą borówqa 1.9TDi mocno zmodzoną jakbyście się spotkali na światłach...
Żeby miał 200KM to by nie dał rady Borówkowi
Ja już kiedyś pisałem. Wedug mnie wybór motorowni zalezy kto ile jezdzi. Ja mam diesla bo robie 30tyś km rocznie i na prawde fajnie to sie oplaca i dodatkowo można odliczyć pełny VAT( gówno w benzynie jest niemożliwe). I wcale nie mowie ze TDI jest super. Bo mi osobiscie przeszkadza ten klekot i dym z tylu przy pałowaniu. Gdybym tutrlał sie tylko po miescie i robil z 10tyś rocznie to bez wahania kupilbym sobie jakas 200-250KM benzyne i tyle.
Samochód: Audi A4 B5 USA
Silnik: 1.8T AWM
Imię: Michał Pomógł: 21 razy Wiek: 37 Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 1289 Skąd: Baligród
Wysłany: 2009-10-20, 22:13
A gówno do LeMans. Chodzi właśnie o te długie dystanse. Ścigając się przez 24h bolidy z silnikiem benzynowym znacznie częściej zjeżdżały do boksów na tankowanie. W między czasie Audi w TDI nadrabiało i wyprzedzało benzynę.
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-21, 06:04
Wydaje mi się, że nie ma sensu przytaczać tutaj przykładów z LeMans gdyż stosowane tam silniki nijak się mają do tych, które zostały zamontowane w autach cywilnych
BESEL_ [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-21, 10:04
temat pbvs on to temat rzeka. są zwolennicy pb są zwolennicy on. osobiście uważam że nowe silniki diesla nieodbiegają znacznie od benzynowych. wysoka kultura pracy, wysoki moment obrotowy, małe spalanie czego chciec wiecej. Mój ojciec ma 3 litrowego Jeepa w dieslu. Chodzi cichutko, po mieście spala 11 l przy spokojnej jezdzie, w trasie 8,8. Osiągi jak na taką wage ma bardzo dobre no i ten moment 550 Nm. W moim Murańcu silnik 3,5 pb i na starcie to jeep odskakuje. spalanie w moim aucie to ok 12-14 po miescie przy spokojnej jezzie do 120 przy agresywnej.
wybierając kolejny samochód postawiłbym na diesla
Luki [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-21, 10:31
Ja znam dużo osób które przez wiele lat zarzekały się że nigdy nie będą miały diesla bo to klekocze smrodzi i kopci a teraz jeżdżą dieslami i nie chcą innych silników
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-22, 23:06
Prawda jest taka, że każdy silnik ma jakiś + i -, każdy ma jakieś ograniczenia (np do upalania po autostradach PB bije na głowe TDi, chyba że z dużym seryjnym silnikiem), kwestia ustalenia priorytetów
Ja chciałem coś odmiennego ( i chyba się udało), nie za wolne no i ekonomiczne (50zł/200km w Wawie, więc nie jest źle, na trasie do zasięg rośnie do 280)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum