LPG to alternatywa. Trzymajmy się w miarę tematu
A ja dodam że silniki benzynowe nie sprawiają żadnych kłopotów zimą, czego nie można powiedzieć o wszystkich dieslach
Jeżeli chodzi o TDI to myślę że ciągle nie mogą stawać w szranki z TSI albo TFSI jeżeli chodzi o ciąg "od dołu". Po wrażeniach z jeżdżenia w wekeend Golfem V plus z 1.4 TSI 160 KM i podobnym Golfem V 2.0 TDI stawiam ogromny plus za kulturę pracy i osiagi TSI.
Spalanie wyszło podobnie, bo na poziomie 6,5 l. Gdyby nie różnica w cenie ON do PB 98 mógłbym rzec że TDI ma godnego przeciwnika w wszystkich aspektach.
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-26, 07:24
Ja również miałem okazję ostatnio troszkę pojeździć Leonem Cuprą 2.0 TFSI i mam takie same odczucia jak Płonek. Samochód przyspiesza praktycznie z każdej prędkości obrotowej, silnik jest niemal tak elastyczny jak jakiś mocny diesel. Niestety nie zwróciłem uwagi na spalanie.
Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 4614 Skąd: Bombaj
Wysłany: 2009-10-26, 18:49
toffic napisał/a:
DJ_SM napisał/a:
minus za ergonomie, bo bagażnika praktycznie nie ma i instalki CA nie zamontuje a dwa patrząc pod kontem CA to diesle mają większe alternatory seryjne i aku
ale pieprzysz głupoty, ja mam i jedno i drugie i jeszcze miejsce w bagażniku też jest
A tam gadasz, jak miałem skrzynkę 35l to się zgodzę ze się da ale jak masz zmieścic 160l w bagaju każdy centymetr się liczy
Ja nie mogę się z tym zgodzić, w ubiegłym tygodniu byłem znów w Krakowie. Na innym forum porównywałem ibize tdi i calibre turbo to Bracus napisał, że porównuje rower do mocnej benzyny 4x4 więc teraz porównam dwa podobne auta. Do Krakowa na okrągło w obie strony jest 360km.
Ibiza 1.9TDI 165KM:
auto na dystansie 360km spaliło 16.8l paliwa, gówno daje koszt 69.5zł (paliwo BP Ultimate Diesel, 4.14zł/1l)
Astra GSI 2.0 16V 150KM:
auto na dystansie 360km spaliło 23.8l paliwa, gówno daje koszt 101.6zł (paliwo Shell 95 4.27zł/1l)
Tak wygląda spalanie w trasie podobnych samochodów (moc zbliżona, waga również - Astra 1115kg, ibiza 1120kg, osiągi praktycznie identyczne). Wszystko niby oczywiste, zgodnie z tym gówno pisze w artykule na wp.pl spalanie w mieście powinno być już zbliżone. Więc szybka kalkulacja, warunki: wieczorny wyjazd w miasto, pokonany dystans 200km, samochody ibiza TDI oraz civic typeR (osiągi i masa oby aut praktycznie identyczne).
Ibiza spaliła 12.2l paliwa gówno daje łączny koszt 50.5zł
Civic spalił 18.8l paliwa gówno daje łączny koszt 80.3zł
Jak sami widzicie można tak porównywać bez końca, zawsze i w każdych warunkach diesel spali mniej paliwa niż auto benzynowe o zbliżonych parametrach. Nie ma znaczenia jaki dystans jest do pokonania oraz to czy jeździ się mieście czy w trasie.
Sprawa utrzymania samochodu z silnikiem diesla, a takiego benzynowego też nie jest tak do końca oczywista. Oszczędzając na dieslu można naprawdę tanio jeździć. Generalnie koszty utrzymania to indywidualna sprawa, jak to się mawia: "jak się dba, tak się ma". Ja np. mam akumulator od czterech lat i wciąż jest sprawny, w ubiegłym tygodniu sprawdzałem tłumienie amortyzatorów (zawieszenie kupione dwa lata temu, przód około 72%, tył 61%), wahacze zmieniałem również dwa lata temu i dopiero teraz do wymiany są dwie gumy.
Jak dla mnie przykłady przytoczone w tym artykule, a przynajmniej jeśli chodzi o diesla są mało rzeczowe i wymyślane tak jakby na siłę przez autora tekstu. Silniki diesla mają swoje wady, ale na pewno nie jest wysokie spalanie na zimnym silniku i szybkie zużywanie się zawieszenia w samochodach wyposażonych w silniki diesla.
Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 4614 Skąd: Bombaj
Wysłany: 2009-11-05, 15:08
Boroweq napisał/a:
Silniki diesla mają swoje wady, ale na pewno nie jest wysokie spalanie na zimnym silniku i szybkie zużywanie się zawieszenia w samochodach wyposażonych w silniki diesla.
zdecydowania racja. Ja nie zaobserwowałem żeby samochód na krótkich dystansach spalał więcej ON. Po mieście nie spalił mi więcej jak 6l/100km a do jeżdżących powoli nie należę. Każdy pisze swoje opinie na podstawie starych silników diesla takich jak był w ursusie c-330 nawet i dzisiejsze silniki w ciągnikach zaskakują kulturą pracyi niewiarygodnie niskim spalaniem
I jak to powiedział jeden z użytkowników naszego forum który przesiadł się z benzyny na diesla " dlaczego mam wydawać na paliwo 1000zł w miesiącu jak mogę 500"
bandit [Usunięty]
Wysłany: 2009-11-05, 19:50
Boroweq napisał/a:
w ubiegłym tygodniu sprawdzałem tłumienie amortyzatorów (zawieszenie kupione dwa lata temu, przód około 72%, tył 61%)
Boroweq nie zapominajmy ,ze takie badanie amortyzatorów w samochodzie na stacji diagnostycznej to mozna sobie wsadzić między bajki ;). Jest to tylko poglądowe sprawdzenie całego układu zawieszenia koła , a nie tylko amortyzatora :)...
Pozdrawiam
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2009-11-05, 20:09
Zdaję sobie z tego sprawę, doskonale wiem jaka jest powtarzalność wyników przy takim badaniu oraz jak łatwo można zafałszować wynik Jednak nie zmienia to faktu, że pierwszy raz słyszę o szybkim zużywaniu się zawieszenia w samochodach wyposażonych w silnik diesla
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum