Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 4614 Skąd: Bombaj
Wysłany: 2010-01-28, 22:12
Bania napisał/a:
15w40 to minerał tak?
tak, zobacz na charakterystykę takiego oleju.
dolna granica stosowani takich oleji to -15*C wiec nie dziwoto że auto świruje jak praktycznie pracuje na sucho
Ostatnio zmieniony przez DJ_SM 2010-01-28, 22:13, w całości zmieniany 1 raz
goly0 [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-28, 22:13
Cytat:
Bania
oby to była tylko pompa tak jak mówisz
Ostatnio zmieniony przez goly0 2010-01-28, 22:14, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Mk3 CC blue
Imię: Dawid Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 1591 Skąd: Jasło
Wysłany: 2010-01-28, 22:17
DJ_SM, tak to jest jak się ojca wyślę na wymianę oleju
goly0, też mam taką nadzieję, ale nie zauważyłem spadku mocy.
goly0 [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-28, 22:20
spadek mocy raczej mało odczuwalny przy tym wystepuje...
jak coś mam pompę z 16V
andru [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-28, 22:52
//ejjj sory za ot.. ale gówno macie do olei mineralnych ??
w starszych silnikach sie je zaleca lac...
ja np robilem remont i przy mineralnym zostałem bo nie powinno sie migrować z dołu w góre czyż nie ?
dzilo [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-28, 23:36
hmm ciekawe gówno oznacza starszych
jeden mechanik do mnie powiedział jak zapytałem o rade jaki olej zalac
zapytał mnie czy w golfie jest silnik tak starej konstukcji jak w polonezie ze minerał chce lac
andru [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-28, 23:42
dzilo napisał/a:
hmm ciekawe gówno oznacza starszych
jeden mechanik do mnie powiedział jak zapytałem o rade jaki olej zalac
zapytał mnie czy w golfie jest silnik tak starej konstukcji jak w polonezie ze minerał chce lac
Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 4614 Skąd: Bombaj
Wysłany: 2010-01-29, 14:35
andru, Ty jestes szpec i sprzedawca a nie wiesz podstawowych rzeczy, VW nie zaleca do silników z hydraulicznymi popychaczami oleju mineralnego ze względu na jego gęstość przy niższych temperaturach jak i na nierozgrzanym silniku.
Jak komuś nie zależy na samochodzie niech jeździ na mineralnym. Ja miałem starego kadeta jak go kupiłem miał teoretycznie 118kkm i jeździł na minerału elfa, potem ojciec zaczął lać lotos, przy około 200kkm wg wskazania licznika zmieniłem olej na półsyntetyk i skończył się problem w zimie z rozruchem. Auto w momencie sprzedaży miało nalatane 400kkm według moich obliczeń a kto wie ile miało zrobione w Niemczech bo licznik na bank był cofany. Wiec bajki że nie można zmieniać w drygą stronę oleju to bujda.
dzilo [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-29, 16:33
bujda i to na kókach bo niby silnik rozszczelni ze niby zadszy wypłuka cos tam z niego tylko ze obecnie kazdy olej posiada dodatki płuczące
a moje zdanie na temat doboru oleju jest taki najlepej lac olej o takich parametrach jak zaleca producent ewentualnie lepszych nigdy gorszych jak to w przypadku oleju 10W40vs15W40
Ja w swoim mam okolo 350tys ciachniete i leje minerał i jakoś jedzie:)
andru [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-29, 18:59
DJ_SM napisał/a:
andru, Ty jestes szpec
kto tak powidział
DJ_SM napisał/a:
a nie wiesz podstawowych rzeczy,
wiesz wszystko o każdej marce
powiem kolejny raz tak: jeżdze na mineralnym i auto żyje - jeżdże z wyboru - kupiłem auto z mineralnym, silnik brał olej - i ktoś zmeinił na mineralke bo tańszy.
u mnie został dalej minerał - gówno mechanik to opinia, o wypłukiwaniu nagaru itd... wiec temat pozostawie bez komentarza.
zaczerpniete z innego forum:
Wszystko zależy od faktycznego zużycia silnika
kiedyś miałem okazję wysłuchać rzetelnej dyskusji fachowców
realizuje ją w praktyce
1 mineralny mozna zastąpić półsyntetykiem ale jak silnik jest ok
2 mozesz nawet zastąpić syntetykiem
3 JEŚLI NIE MASZ PEWNOŚCI ŻE SILNIK OK NIGDY NIE ZALEWAJ OLEJEM KLASY WYŻSZEJ NIŻ BYŁ ZALANY
4 wymiana gówno 10 000 km to bajer dla naiwnych
5 współczesne oleje od klasy 10/40 spoko wytrzymują 30- 40 tys km
6 popatrzcie gówno w tej klasie sie dzieje z olejami dla skrzyni biegów i zróbcie sobie analogiew myślenia
kto wymienia olej w skrzyni, kto zaleca współcześnie taką wymiane - mowa o manualnej skrzyni biegów
jak ktos z was chce moge uzupełnic szerzej to gówno napisałem
wnioski dla myślących
UWAGA ZALANIE OLEJEM KLASY WYŻSZEJ ZUŻYTEGO SILNIKA GROZI PŁUKANKĄ KTÓREJ NIE WYTRZYMA ŻADEN SILNIK BEZ REMONTU.Pozdrawiam.
jeżdze na mineralnym i problemu nie ma... dzis sprawdzalem olej (pierwszy raz po remoncie) przejechane 900km i dalej ten sam poziom.. a od 500km nie oszczedzam go...
Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 4614 Skąd: Bombaj
Wysłany: 2010-01-29, 19:17
andru napisał/a:
współczesne oleje od klasy 10/40 spoko wytrzymują 30- 40 tys km
to sobie zrób 40 tysi zez zmiany na zwykłym oleju powodzenia życzę przy około 20kmm zacznie silnik ten olej już spalać
andru napisał/a:
3 JEŚLI NIE MASZ PEWNOŚCI ŻE SILNIK OK NIGDY NIE ZALEWAJ OLEJEM KLASY WYŻSZEJ NIŻ BYŁ ZALANY
andru napisał/a:
UWAGA ZALANIE OLEJEM KLASY WYŻSZEJ ZUŻYTEGO SILNIKA GROZI PŁUKANKĄ KTÓREJ NIE WYTRZYMA ŻADEN SILNIK BEZ REMONTU.
trzeba to było mojemu kadetowi powiedzieć
DJ_SM napisał/a:
bajki że nie można zmieniać w drygą stronę oleju to bujda.
dzilo napisał/a:
bujda i to na kókach bo niby silnik rozszczelni ze niby zadszy wypłuka cos tam z niego tylko ze obecnie kazdy olej posiada dodatki płuczące
a ty dalej swoje
Andru to o czym piszesz to są opinie starych mechaników, którzy sami sobie zaprzeczają mówią że nie wolnu zmieniać z minerala na półsyntetyk a za chwile twierdzą że współczesne oleje są tak doskonałe że można 40 tysi jeździć. Nikt nie patrzy na to jak wysilone są dzisiejsze silniki w porównaniu do starszych jednostek, gówno za tym idzie olej jest znacznie prędzej przepracowywany szczególnie w samochodach z turbodoładowaniem.
Jak komuś nie zależy na samochodzie może jeździć na czym chce, potem zaczynają się problemy ze stukaniem popychaczy, samochody coraz bardziej biorą olej, a przez gówno właśnie przez to że jakiś magik powiedział że jak mas zjuż 200kkm to zmień na minerał bo już duży przebieg. To wszystko to g.. prawda VW zaleca stosowanie oleju 10w40 do silników tdi do przebiegi 600kkm ile dzisiejszych samochodów sprowadzanych z zagranicy z przebiegami blisko 500kkm lata dalej na syntetyku? Cała masa dzięki temu ze nikt nie zalał im oleju mineralnego który tak na prawde powinien się nazywać pomyje.
Równie dobrze zaraz ktoś napisze, że można na oleju kujawskim jeżdzic bo jest z pierwszego tłoczenie i ma wspaniałe właściwości
Zawsze będą tacy którzy będą za i przeciw, i nic się na to nie poradzi. Ja z zmieniłem olej z 15w40 i samochód latał dalej bez problemów i jak nikt go nie rozwalił to zapewne do dzisiaj lata
Samochód: Audi Coupe
Silnik: 4.2 V8
Imię: Dominik Pomógł: 16 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 2494 Skąd: DynóVW
Wysłany: 2010-01-29, 19:33
Panowie totalne bzdury, że półsyntetyk wypłucze itp itd. Ja mam w swojej audi trochę km już nalatane pewnie ponad 300 tyś kiedy go kupiłem brała mi 1l oliwy na 2 tysiaki. W dodatku mineralnego!! Zrobiłem remont i zalałem półsyntetykiem i gówno?? W litrze od wymiany do wymiany się chowam. A rozruch przy -25* to dla mnie śmiech. Autko ma 17 lat... Zalałem Motula i autko chodzi jak powinno a nie jak niektórych diesle klekocą jak traktory.
Cytat:
Ja w swoim mam okolo 350tys ciachniete i leje minerał i jakoś jedzie:)
Wombat tylko ciekawe jak długo będzie tak jeździł i ile turbina jeszcze pociągnie... Posłuchaj motoru po odpaleniu jak jest zimny jak ładnie rechocze.
Ostatnio zmieniony przez Niki20 2010-01-29, 19:35, w całości zmieniany 1 raz
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-29, 19:43
ej to nie tak, że mineralny olej to całkiem be jest, on się tylko albo aż nie nadaje do silników z hydrauliką po prostu
andru [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-29, 19:45
Cytat:
DJ_SM
to nie moja opinia tylko z innego forum.
ja temat ze swojej strony zamykam.
DJ_SM napisał/a:
oleju mineralnego który tak na prawde powinien się nazywać pomyje
Samochód: Ford g. wart
Silnik: 1.8
Imię: Piotrek Pomógł: 28 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 781 Skąd: Płazów
Wysłany: 2010-01-29, 20:12
Niki20 napisał/a:
Mineralny nadaje się do ciągnika i ewentualnie 1.6D który później i tak ciężko w zimie pali...
e tam głupoty pleciesz.hahahaha Jeszcze nadaje się do innego zastosowania: mój ojciec leje od trzech lat superol CC do malucha i śmiga, aż miło
Pany skończcie się wzajemnie nacinać. Ile ludzi tyle opinii na temat oleju. To tak jakby się kłócić, który kolor ładniejszy. Lepiej wrzucić na luz, strzelić se browca i cieszyć się, że juz weekend
Ostatnio zmieniony przez katerpi 2010-01-29, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum