FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Legalność i ustawianie ksenonów
Autor Wiadomość
Matti
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-01, 21:54   

Przeglądając i czytając setki artykułów w internecie i gazetach nikt nie potrafi sprecyzowac jak naprawdę wygląda montaż lamp Xenonowych w autach.

z tego gówno ustalilem (wnioskując z tego gówno przeczytalem) to :

Xenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).

przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.Problemem jest włąściwe ustawienie świateł, a nie posiadanie samopoziomowania ( które z natury rzeczy nie będzie działać na wybojach- no chyba, że oparte na żyroskopach, Czy jest gdzieś jakiś przepis który mówi ze lama musi mieć samopoziomowane?
Starsze samochody w bogatszych wersjach miały xenon np astra G czy vecta B
Jednak systemu samopoziomowania nie było, czy wiec takie auta nie mogę być dopuszczone do ruchu?

Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.


- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.
- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?

- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami
Montaż większości tego typu urządzeń jest niedozwolony, bo nie spełniają one wymogów homologacji, według której pojazd został zarejestrowany - twierdzi Jerzy Kownacki z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie.

To nie wszystko. Zgodnie z kodeksem drogowym, światła pojazdów poruszających się po drogach publicznych muszą być barwy białej lub żółtej (światło emitowane przez lampy ksenonowe jest oczywiście uznawane za białe). - Samochód, który na drodze emituje na przykład niebieskie światło spod podwozia, może dezorientować innych kierowców - utrzymuje nadkomisarz Jerzy Staniszewski z gdańskiej drogówki. - Pomijam już kwestię, że niebieskie światło jest zarezerwowane dla pojazdów uprzywilejowanych
Ogólnie taka przeróbka jest w naszym kraju zakazana, według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: Zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych - są to właśnie instalacje xenonowe, które także oślepiając i nie posiadając spryskiwaczy oraz samopoziomowania - stwarzają duże zagrożenie. Coraz częściej docierają do nas sygnały o ukaraniu posiadacza niefabrycznych xenonów przez Policję 500 zł mandatem, zaborze dowodu rejestracyjnego, po odstawienie auta lawetą na parking policyjny.
Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, gówno wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.

Jak widać wszędzie podają coś innego... jedni ze legalne inni że nie legalne
Felgi wystające poza obrys samochodu też sa niby nie legalne a jak zaj..iśie wyglądają
Ostatnio zmieniony przez Matti 2009-12-01, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jarek_p_
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-02, 18:13   

DJ_SM, gówno do przeglądu na stacji diagnostyczej, to nie ma problemów. raz byłem przegląd podbić, nie było problemu i dwa razy ustawić wysokość świecenia. za każdym razem był inny diagnosta, i nie czepiał się nikt. pytał się tylko o policje czy nie zatrzymuje mnie:-) gówno do policji to dość często przejeżdżałem koło nich gówno kontrolowali samochody i żaden widząc ksenon nie zatrzymywał mnie. raz tylko jeden tak trochę dziwnie się patrzył, ruszył w kierunku szosy, ale nie zatrzymał mnie:)) mówie tu o ksenonie w mk III
 
 
jarek_p_
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-02, 18:13   

dodam, że miałem spryskiwacze ref. dorobione własnoręcznie.. i działały bardzo dobrze
 
 
LuCaS_P-sk
Zaawansowany


Samochód: Impreza
Silnik: Trubooo
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 484
Skąd: P-sk
Wysłany: 2009-12-02, 18:53   

Matti dokładnie apropos samopoziomowania zgadzam sie przecież audi S4 nie miało samopoziomowania a xenon jest :roftl:
 
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2009-12-03, 10:02   

Matti napisał/a:
Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją.


heh, ja jak mu powiedziałem że normalnie przegląd przeszedłem z xenonem to sie zaśmiał i powiedzial mi ze musze zmienic diagnoste ;-) A dowod i tak poleciał...
 
 
Matti
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-03, 10:45   

lolek napisał/a:
heh, ja jak mu powiedziałem że normalnie przegląd przeszedłem z xenonem to sie zaśmiał i powiedzial mi ze musze zmienic diagnoste ;-) A dowod i tak poleciał...

Bo to są tępe ch.je mają radochę z tego
 
 
erbete
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Audi A4 B5
Silnik: 1.8T quattro
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 694
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2009-12-03, 11:05   

to że w vectrze b nie ma samo poziomowania to nie wiem kto wymyślił, albo pomylił auto z przed liftingiem z tym po, przed nie było ale nie montowali w tych wersjach też ksenonów, dopiero po liftingu nie wiem czy w każdej czy w bogatszych wersjach było samo poziomowanie a w najbogatszych ksenon

o S4 zależy też jakich mówicie, w ori na pewno nie wychodziły z ksenonem bez samopoziomowania
Ostatnio zmieniony przez erbete 2009-12-03, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dogu
Władca postów


Samochód: Golf Cabrio
Silnik: 1.8 AAM
Imię: Łukasz
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1277
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-12-03, 13:42   

Dla policjantów temat jest prosty Brak homologacji na lampy,brak sprskow i samo poziomowania Znajomy zakładał xenon na h1 w stacji diagnostycznej i na nic się to zdało Policja wie lepiej :mrgreen:

Przykład oznaczeń jakie są na lampach
 
 
 
stanley20
Zaawansowany

Samochód: AUDI A3
Silnik: 1,6 FSI
Imię: Mariusz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 515
Skąd: Dynów
Wysłany: 2009-12-03, 21:54   

Matti, wiesz gówno z tymi przepisami to różnie jest zależy czy je ktoś rozumie i umie prawidłowo odczytać jak byłem ostatnio na przeglądzie to diagnosta mi mówił właśnie o tych przepisach ze ony są przepisane do nowych samochodów zeby zostały dopuszczone do ruchu ale o starszych samochodach nic niema mowy ....
 
 
 
Matti
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-04, 07:57   

stanley20, no właśnie, do szczęścia potrzeba tylko lampy z oznaczeniem DC ja pokazał bimer, na schemacie ale i z tym pewnie policja bedzie miła wątpliwości a znimi przecież sie nie dyskutuje.
Wymieniał ktoś może przy kontroli palniki na zwykłe żeby dowód nie poleciał?
 
 
katerpi
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Ford g. wart
Silnik: 1.8
Imię: Piotrek
Pomógł: 28 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 781
Skąd: Płazów
Wysłany: 2009-12-04, 08:50   

Panowie może i ksenony wyglądają szałowo w aucie, ale...napracujecie się przy założeniu, wydacie kupę kasy i nic. Jeden kontakt z patrolem drogówki i po waszym dowodzie rejestracyjnym, kasa w błoto.

Jedno wiem, policja z Rzeszowa nagminnie tempi wszystkie niefabryczne przeróbki w autach. Na widok "ksenonów" dostają białej gorączki (widziałem parę razy jak jeździli po obwodnicy, zatrzymywali tylko tuningowane auta).

Mój sąsiad miał przyjemność spotkać panów policjantów w Zamościu. Wiecie za gówno chcieli mu skosić dowód rejestracyjny? Miał postojówki w kolorze jasno niebieskim(sic!). Był w takim szoku, że zmienił je przy miśkach w 3 minuty.

Kupujcie tylko lampy z homologacją! Jest ogromny wybór. Są wszelkiego rodzaju i maści. I wszystkie legalne. Warto to sobie przemyśleć. :mrgreen:
 
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2009-12-04, 09:31   

Matti napisał/a:
Wymieniał ktoś może przy kontroli palniki na zwykłe żeby dowód nie poleciał?


Tak masz 15min. Kumpel wymianiał i mi też mówili ze moge wymienić tyle ze byłem w garniturze to mu powiedzialem zeby mnie w dupe pocałował to dostałem jeszcze 100zl za pasy :mrgreen:
 
 
Matti
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-04, 10:09   

Cytat:
tyle ze byłem w garniturze to mu powiedzialem zeby mnie w dupe pocałował to dostałem jeszcze 100zl za pasy :mrgreen:

hehehehe :lol:
Ostatnio zmieniony przez Matti 2009-12-04, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2009-12-04, 10:15   

Matti napisał/a:
Cytat:
tyle ze byłem w garniturze to mu powiedzialem zeby mnie w dupe pocałował to dostałem jeszcze 100zl za pasy :mrgreen:

hehehehe :lol:


No juz na prawdę nie miło było. Strasznie sie wkurw... i to jeszcze takie cfaniaczki/.
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2009-12-04, 11:13   

lolek napisał/a:
to mu powiedzialem zeby mnie w dupe pocałował
Gangsta rolezzz :piwo: Ja na początku po dobroci też z nimi gadam ale potem... :mrgreen:
 
 
 
gailbraith
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-04, 12:50   

katerpi napisał/a:
Wiecie za gówno chcieli mu skosić dowód rejestracyjny? Miał postojówki w kolorze jasno niebieskim(sic!)


A gówno w tym dziwnego? Chyba wyraźnie jest napisane jakiego koloru światło mają emitować światła postojowe, tak ciężko dla niektórych to zrozumieć?
 
 
BESEL_
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-04, 13:58   

ja mam postojówki led kolor światła biały, ale w lampie wyglada na taki jasno niebieski. ponoc ledowe postoje nie maja homologacji-wie ktoś cos?
Ostatnio zmieniony przez BESEL_ 2009-12-04, 14:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Luki
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-04, 14:18   

BESEL_, te postojówki diodowe gówno można kupić np w tesco te zapakowane w blister mają napisane że nie maja homologacji i moga być stosowane wyłącznie w samochodach pokazowych itp.
 
 
BESEL_
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-04, 14:43   

kupiłem je w ELEKTONICE, ale pewnie też bez homologacji. były w pudełkach a nie pakowane. przynajmniej ładnie wygladaja:)
oryginalne postojowki maja odcien zółci, bo z bielą napewno nie mają nic wspólnego:)
 
 
gailbraith
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-04, 14:50   

BESEL_ napisał/a:
oryginalne postojowki maja odcien zółci, bo z bielą napewno nie mają nic wspólnego:)


Bo w przepisach jasno stoi, że światła przednie mają mieć barwę białą lub żółtą. Nikt tutaj nie mówi, że tylko kolor biały jest dopuszczalny.

Zresztą cały temat o tym jest tu- http://forum.vwgolf.pl/vi...=284220&start=0
Ostatnio zmieniony przez gailbraith 2009-12-04, 14:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dzilo
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-04, 17:55   

no ale chwileczke przeciez kazdy led jesli nawet jest dobrej jakosci to czy to bedzie z czy bez chomologacji to prz swietle normalnej zarówki swiateł mijania moze sie wydawac lekko niebieski bo emituje barewe biała zimna zresz takie postojówki sa stosowane w nowszych autach wiec nie rozumiem dlaczego to ma byc nielegalne
 
 
Matti
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-05, 08:48   

dzilo napisał/a:
nie rozumiem dlaczego to ma byc nielegalne

Bo nie i już :mrgreen:
 
 
szogun0
Zaawansowany

Samochód: Ałdi do kwadratu
Silnik: AEB dmuchnięte, BEX
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 415
Skąd: oS
Wysłany: 2009-12-05, 11:26   

AdiS_VW napisał/a:
gówno do barwy światła to wczoraj mialem zaczyt zostac zatrzymanym na tzw. rutynowa kontrole i pan policjant przyczepil sie do swiateł postojowych w których mam białe żarówki LED jednak ze zwykła żarówka nie świeci tak czystym białym swiatłem (jak dla mnie bardziej żółta niz biła barwa) stwiedzil ze jesli nie zmienie postojówek to przy nastepnej kontroli poleci dowód... :shock:

Miał w zupełności rację. Twoja lampa ma homologację na żarówki a nie diody LED i za to poleciałby ci dowód. Heh, i tak już zdążyłeś niebieskie diody wymontować. :P
 
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2009-12-10, 00:30   

To ja mam takie pytanie bo ktos tu widzialem jest obryty w przepisach ;-)

Wiadomo ze jak sie ma cos nie tak to jest 15min na naprawe. Ale czy jest to sformułowane w jakimś paragrafie czy to jest bardziej na gębę?

Bardzo mnie to interesuje bo lada dzien zaczynam smigac bez tablicy i jak mam te 15min to jestem spokojny. Tylko czy to jest na 100%?
 
 
Naimad
Zaawansowany

Samochód: FL/XJ
Silnik: 1.9/4.0
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 432
Skąd: z domu
Wysłany: 2009-12-10, 09:13   

lolek nie znam się aż tak na przepisach ale na zdrowy rozsadek to jak by to było ze zatrzymywali by Cie do kontroli za brak blachy a Ty byś w 15 min zakładał ją i jechał dalej ? Pewnie pierwszy raz by się udało ale jak byś trafił 2 raz na tego samego "pana władze" to by już bez jakiegoś mandata się nie obyło ;-) obawiam się ze tak dobrze to u nas w kraju nie ma ;-) ale to tylko moje przypuszczenia ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9