Wysłany: 2009-11-30, 19:33 BUDOWA GOKARTA (projekt wlasny)
Jak w temacie, buduje karta od podstaw wedlug swojego projektu. zakladam temat bo pewnie niejeden z was myslal o czyms takim wiec moze komus cos sie przyda. temat bedzie systematycznie uzupelniany o rysunki techniczne z wymiarami, zdjecia i opisy czesci ktore zostaly zapozyczone z innych pojazdow.
wiec tak:
- silnik z mz 250 TS okolo 19 KM ale w polaczeniu z malymi kolami z karta powinno byc niezle
- kola oryginal z karta
- piasty kol, zwrotnice, mocowanie zebatki i tarczy budowane od podstaw ( obecnie w trakcie toczenia)
- material na rame rdzewieje gdzies w zlomie za domem
- kierownica jest drazki kier mialy byc z malucha ale zrobie cos normalnego jak znajde odpowiednie koncowki drazkow
- nad zebatka tylna sie zastanawiam czy wlozyc wieksza ( lepsze przyspieszenie i mniejsza V max) czy mniejsza i postawic na wieksza predkosc max kosztem przyspieszenia
- tarcza ham. z Questa okolo 4 mm grubosci do tego zacisk BREMBO i pompka ham tylnego kola z suzuki bandit
- siedzenie ori gokart
- linki sterowania gaznikiem i sprzeglem dobiote potem
foto z braku czasu bedzie po niedzieli
manius [Usunięty]
Wysłany: 2009-11-30, 19:51
czesto tym mysle ale jakos zabrac sie nie moge..bedziesz inspiracja interesuje mnie glownie kwestia rozwiazania ukladu kierowniczego choc i twoj pomyslna rame zobacze z checia
RedBull175 [Usunięty]
Wysłany: 2009-11-30, 19:58
Za nie duża kasę można kupić gołą ramę produkcji polskiej KP. Siedziałem trochę w gokartach swego czasu
ja mam gokarta z silnikiem wsk 125, sztywna oś z tyłu bez mechanizmu roznicowego-kart zawraca w miejscu :D hehhe ale mam w planie buggy przód od mk2 czyli sanki wahacze maglownica od mk2 a tył bedzie most i skrzynią( żuk lub 125p) albo silnik z malacza i półosie ;] ale to dopiero plany :)
Samochód: Garbus 1303
Silnik: yyyyy jest Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2006 Posty: 347 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-01, 17:39
a nie lepiej buggy zrobic z garba ? i nic nie kombinowac ...
czorny2334 [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-01, 18:56
mk1Ares napisał/a:
sztywna oś z tyłu bez mechanizmu roznicowego
podobnie bedzie i u mnie
- os tyla nie dzielona o dlugosci 1200 mm + do tego kola okolo 130 mm na strone ( szerokosc taka bedzie dlatego ze przy tak duzym silniku umieszczonym obok fotela, fotel bedzie na srodku karta a nie jak w wiekszosci delikatnie zepchniety na lewa strone)
- dodatkowo projekt przewiduje mozliwosci zmiany rozstawu tylnej osi przy zachowaniu nominalnego wymiaru 1200 mm (ruchome piasty kol)
musze jeszcze pospawac jakis prowizoryczny stojak na ktorym bede skladal rame karta po to zeby po jej zespawaniu wszystkie kola przylegaly rowno do podloza, inaczej bedzie ciezko jezdzic gokartem prosto.
mam tez zamiar pochylic przednie zwrotnice zeby przy wyjsciu z zakretu kola same sie prostowaly, zobacze gówno z tego wyjdzie
Ostatnio zmieniony przez czorny2334 2009-12-01, 19:06, w całości zmieniany 1 raz
u nas w szkole był kart ktory był zle zrobiony i w efekcie w lewo zawracał prawie w miejscu a w prawo robił duuże koło i nie mogł się poderwac, potem ci zrobie foto mojego moze coś zgapisz, tyle ze ja go nie robiłem, tylko kupilem gotową rame ;]
czadolek [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-02, 15:40
tak czytam ten temat i tez sie pochwale ze około rok temu kupiełm rame do gokatra (częsci) poskladałem to w kupe.. teraz brakuje mi tylko siedzenia no i tego gówno najwazniejsze silnika. Mysle ze jak wpadnie mi cos kasy to kupie jakis silnik i dokoncze cały projekt. jak bede miał chwile czasu to podrzeuce fotki mojego karta:)
czorny2334 [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-08, 22:27
w tym tygodniu powinienem juz miec u siebie piasty i inne duperele, zostaje mi tylko pozabijac lozyska i zrobic otwory pod szpilki w mocowaniach tarczy, zembatki i oczywiscie w piastach. jak czas pozwoli to moze w przyszlym tygodniu zabiore sie za spawanie ramy. w niedziele zrobilem wstepny projekt ramy w 3D w EdgeCamie ale w czasie spozywania kolacji moj brat opanowal kompa, przypadkiem zamknal okienko z projektem i 6 godzin moich wypocin poszlo w pizd... jest za to cos w paincie ale kiedys moze zrobie ponownie model 3D. gówno do samej ramy to w sporej czesci bedzie gieta a nie spawana po to zeby dac jej choc w niewielkim stopniu mozlilwosc amortyzacji gówno jest bardzo istotne przy braku jakichkolwiek amortyzatorow czy chocby sprezyn. wymiary ramy spisze po przymiarce silnika
rama kartaaaaaaaaa.JPG
Plik ściągnięto 41682 raz(y) 24,65 KB
Ostatnio zmieniony przez czorny2334 2009-12-08, 22:28, w całości zmieniany 1 raz
czorny2334 [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-09, 19:31
znalazlem chwile czasu wiec machnalem prosty rys z konkretnymi wymiarami.
zwrotnica przednia.JPG
Plik ściągnięto 41645 raz(y) 56,91 KB
mocowania.JPG
Plik ściągnięto 41573 raz(y) 64,7 KB
piasta przednia.JPG
Plik ściągnięto 41573 raz(y) 42,01 KB
piasta tylna.JPG
Plik ściągnięto 41573 raz(y) 42,32 KB
felga.JPG
Plik ściągnięto 41573 raz(y) 49,5 KB
Ostatnio zmieniony przez czorny2334 2009-12-24, 17:21, w całości zmieniany 1 raz
tuley [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-09, 21:34
no!, przyznam szczerze, jestem pod wielkim wrazeniem, nie dosc ze chęci to jeszcze solidne plany ;)
no to czekamy gówno sie bedzie działo dalej ;)
czorny2334 [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-24, 17:25
rysunki piast i mocowan z kompletnymi wymiarami juz zamiescilem wyzej. teraz zostalo jeszcze pospawanie zwrotnic, wywiercenie kilku otworow, wbicie lozysk i biore sie za spawanie ramy. za jakis czas dodam zdjecia ja wygladaja toczone piasty itd. w realu
czorny2334 [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-25, 17:38
SA ZDJECIA JAK OBIECALEM. WSZYSTKIE CZESCI PO ZAKONCZENIU PRACY NAD NIMI ZOSTANA POMALOWANE ALE PEWNIE WCZESNIEJ JESZCZE JE "ODCHUDZE" BO WYDAJA MI SIE ZA CIEZKIE CHOCIAZ WATPIE ZEBY PO ZLOZENIU CALOSCI KARTA BYL ON CIEZSZY NIZ DAWCA SILNIKA (OKOLO 150 Kg) ALE JAK WIADOMO, CIEZAR PRZEKLADA SIE NA OSIAGI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum