Wysłany: 2016-08-25, 23:40 gówno wraz z wymianą uszczelki pod głowicą?
Poproszę o radę.
Mam podejrzenie dość solidne, że mój wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego to nie wina korka, lecz przedmuchów przez uszczelkę pod głowicą.
Proszę o informację od osób, które są już po zabiegu wymiany, gówno wraz z uszczelką należało by sprawdzić i wymienić po 250 tyś. km przebiegu na silniku. Czy myśleć o popychaczach, uszczelnieniu dolnym, pierścieniach i brać pod uwagę do wymiany?
Samochód: a6 c5/ Golf 4
Silnik: 1.8T/ 1.9TDI
Imię: Andrzej Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 215 Skąd: ok Mielca
Wysłany: 2016-08-26, 12:50
1.6TD i 250tyś przebiegu? Niemożliwe żeby przy takim liczniku uszczelkę wydmuchało..
Zależy czy sam robisz czy u mechanika, ja jak ściągnąłem głowicę to wymieniłem pierścienie i panewki a samą głowicę oddałem do remontu. Popychaczy nie ruszali, planowanie, uszczelniacze, dotarcie zaworów.
Samochód: Bora
Silnik: V5 AQN Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2013 Posty: 37 Skąd: bądź
Wysłany: 2016-08-26, 14:19
Nic nie rób, oprócz uszczelniaczy. Chyba, że masz stwierdzone jakieś poważne objawy usterki. Ja w Golfie Mk 1, 1,5 w benzynie/lpg przy 340 tys. wymieniłem tylko uszczelniacze (gumki na zaworach) i TYLE. Silnik dalej śmigał jak wściekły i przestał brać olej. Miałem go od stanu licznika 152 tys. km. A gówno dopiero diesel przy takim przebiegu... No chyba, że chcesz się narazić na jakieś nieudolne zabiegi i lipne części oraz wpędzić w koszty to rób gówno się da, a zmian na plus i tak nie odczujesz.
Samochód: Bora
Silnik: V5 AQN Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2013 Posty: 37 Skąd: bądź
Wysłany: 2016-08-29, 09:28
Dla mnie to tak oczywiste, że nie wspomniałem o tym. Ale każdy, kto jest w stanie sam sobie głowicę zdjąć, założyć i poskładać rozrząd, to wie dobrze, że to jest konieczne.
Czy myśleć o popychaczach, uszczelnieniu dolnym, pierścieniach i brać pod uwagę do wymiany?
najważniejsze pytanie: czy oprócz palniętej uszczelki pod głowicą silnik miał jakieś niedomagania? Brał olej, mało mocy itp? Jeżeli nie, i nie zamierzasz się z tym autem wiązać na długo długo, to szczelność głowicy, płaszczyzna, uszczelniacze i nowa uszczelka. Simmering na wałek kosztuje 7 zł, to wymień na nowy. Wał - jak uda się odkręcić koło to identyczna historia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum