FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Lolo
2014-12-19, 20:55
BaggeD VW EOS by Luken
Autor Wiadomość
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2013-07-27, 20:18   BaggeD VW EOS by Luken

VW Eos. Pierwszy typowy przechodzień zapytany jak to coś wygląda wywali gały ze zdziwienia. Zaś kolejni którzy go zobaczą, zapytają: " gówno to za dziwny passat/ jetta / golf?"


Wiec? Zacznijmy od................ Wikipedii.

Volkswagen Eos − coupé-cabrio, które powstało na płycie podłogowej Golfa V. Jednak gabaryty zewnętrzne plasują go pomiędzy Golfem a Passatem. Jego dach stanowi stalowo-szklana konstrukcja, która umożliwia oglądanie nieba także przy zamkniętym dachu. Przemiana z coupé na cabrio trwa 25 sekund.


Tak! Właśnie o tym będzie ten temat i ta historia. Więc jeśli jesteś ciekawy, to zapraszam do lektury.


Swojego egzemplarza szukałem długo, wymarzoną była wersja z 2.0TFSI i DSG, lecz po wielu męczących miesiącach ciągłego przeglądania serwisów ogłoszeniowych w pewnym momencie odpuściłem bo gra przestała być warta świeczki.
Pewnego letniego wakacyjnego dnia, pokazała się ta oto "igiełka"

Srebrny metalik, 2.0 Tdi, 3 małe foty.. Szybka decyzja, jedziemy oglądać.

Pierwsze wrażenie? Niby ok, ale nie do końca.

Miernik lakieru pokazał bez litosną prawdę , przerysowany bok pasażera, od drzwi do koła tylnego.. Poszycie drzwi zmienione, lecz reszta za drzwiami niestety lipnie polakierowana bo kolor się różni.

Lekko zmartwiony przeglądnąłem resztę.. Przebieg 130tys, książka jest, VCDS potwierdza, błędów brak, prowadzi się dobrze, zbytnio nic nie kombinowane. Pod tym względem tutaj wszystko OK.
Lecz po chwili następny problem. Dach.. Niby się otwiera ale nie do końca..

Pooglądałem, temat odpuściłem..


Przespałem się z tematem, spałem z myślami łącznie tydzień, w końcu przeliczyłem gotówkę, telefon do gościa z inną propozycją ceny ze względu na dach i bok. Propozycję przyjął.


Po powrocie samochodem do domu zaczęła się prawdziwa historia tego egzemplarza...


Na pierwszy rzut po zakupie został wymieniony rozrząd wraz z napinaczem i "łapą" napinacza. Do tego zmieniony olej i filtry. Ponadto wymieniłem również świece żarowe które zaczęły wywalać błąd.

W kolejnych dniach zająłem się skórzana tapicerką, którą ktoś zaaplikował solidna dawka "Plaka.." tak samo jak pozostałe elementy wnętrza.


Po 2 tygodniach użytkowania niestety przykra przygoda.

..70km/h , prosta droga przez las i niestety szybka sarna.. Rozwalona lampa, błotnik, grill, zbiornik płynu spryskiwaczy, pas przedni, mocowania zderzaka , zaklepana maska ..


Po tym przykrym incydencie dostałem niestety solidną lekcje życia:

" Zachciało Ci się człowieku nietypowego samochodu - płać za części jak za złoto"


Prawie 2 tygodnie szukania części, łącznie 3 tygodnie stania samochodu.. Ale trudno.


Po otrząśnięciu się z kosztownych wydatków zabrałem się za nieszczęsny dach. Raz ze zaczynał miejscami przeciekać a dwa gówno to za urok mieć Cabrio bez możliwości otworzenia dachu, a dodatkowo ciągłe totalnie kopiące leżącego komentarze "otwórz dach" doprowadzały mnie do lekkiego szału. :fuck:

gówno tu dużo mówić. Cała historia z dachem w moim egzemplarzu trwała łącznie prawie rok.

Zmienione zostało łącznie : 3 komplety linek, 4 silniczki szyberdachu, 2 prowadnice, 8 wykonanych od nowa rolek teflonowych, 2 ślizgi, podsufitka, 2 uszczelnia i odprowadzenia wody zastąpione elementami z dachu z porsche boxter.

ORAZ MASA CZASU I NERWÓW , bo po raz kolejny nikt nie udziela na temat tego mechanizmu kompletnie jakichkolwiek informacji.. Zaś Wszystko metodą prób i błędów.


Po wszystkich akcjach, mam w 100% szczelny dach, który działa praktycznie lepiej jak seria.
A zdobyta wiedza i doświadczenia pozwoliły mi już pomóc kilku osobom mającym problemy z tymi konstrukcjami.


Trochę już wiecie. Przejdzmy dalej.





Krótkie informacje techniczne:

- Marka: VW
- Model: Eos
- Rok produkcji: 2007
- Kolor: LK7W "Silver Essence Metallic"
- Pojemność: 2.0
- Moc: seria 140KM --> mod : 215KM
- Silnik: TDI
- Wyposażenie: 2 strefowy climatronic, dwa schładzane schowki, tempomat, el. składany dach, skórzana tapicerka, duży FIS, ESP, składane fotochromatyczne podgrzewane lusterka boczne z podświetleniem Led, funkcja come-leaving home, doświetlanie zakrętów, podświetlanie przestrzeni nóg, ogromny szyberdach, aktywne otwieranie i zamykanie wszystkich szyb i szyberdachu z pilota.




Modyfikacje:

Silnikowo :

Na pierwszy rzut poszła do wymiany seryjna turbosprężarka. Na mojej seryjnej GTB1646V została wykonana modyfikacja na turbosprężarkę hybrydową. Seryjne malutkie odlewane kółko strony zimnej zostało zmienione większym, kutym i frezowanym na CNC kołem kompresora.
Modyfikacja taka pozwoliła na zwiększenie mocy pojazdu bez zwiększenia znacząco szybkości wstawania turbiny czyli bez zwiększenia tzw.laga.

Przy wymianie turbosprężarki również fabryczny DPF nie miał racji bytu. Został więc wyłączony a jego miejsce zastąpił 2 calowy przelot na jedynie końcowym tłumiku.

Silnik również otrzymał sportową wkładkę filtra K&N.

Również zostały zdemontowane pompowtryskiwacze i wymienione ich podkładki, które w tym modelu uwielbiały się wybijać i uszkadzać mocowanie pompek.

Eos od samego początku jeździ na oleju 5w-30 Motul 8100 X-clean, którego już 4 krotnie wymieniałem :)

Na pierwszej turbosprężarce osiągnięty wynik to 205KM i 450Nm

Aktualnie wóz posiada kolejną zmodyfikowana większą turbosprężarkę.
Moment obrotowy został wyrównany a Aktualna moc Eosa to ok 215KM na 450NM

Przez mój okres użytkowania Eos zrobił już prawie 50 tys km.




Car Audio:


Większych modów brak. Seryjną jednostkę grającą RCD300 zastąpiłem większym i mocniejszym bratem czyli RCD510 z dotykowym wyświetlaczem, zmieniarką na 6CD oraz złączem kart pamięci.. Dodatkowo zmieniony moduł Gateway niezbędny do pracy radia.

Reszta seria czyli 8 głośników gra powiedzmy przyzwoicie.



Plan 2k15:
Przyszłościowo wpadnie całościowe wygłuszenie wozu matami + lepszy wzmak + sub w bagażniku.


Zawieszenie & hamulce.

Seryjny zawias to zło, Tak więc na pierwszy rzut został zastąpiony zestawem zawieszenia gwintowanego KW Inox w pierwszym wariancie.
Dodatkowo zostały wymienione tuleje wahaczy przednich na mocne, pełne z Seata Ibizy Cupra . Ponadto wymieniłem resztę tulei metalowo-gumowych zarówno z przodu jak i z tyłu, oraz łączniki stabilizatora, tak aby po zrobieniu tego raz mieć z tym na chwilę spokój.


Po zwiększeniu mocy seryjne hamulce również nie mogły zostać seryjne.

Seryjne przednie hamulce 288 zostały zastąpione zaciskami z Golfa V GTI + tarczą o średnicy 312mm - Mikoda nacinana + klocki Ferodo Primier
z Tyłu seryjne 256mm zostały zastąpione zestawem z Golfa V GTI 286mm + tarcze Mikoda nacinane + klocki Ferodo Primier.


Po takich zmianach wóz nareszcie zaczął się prowadzić i hamować :)




Sezon 2k15 :

- Zawieszenie pneumatyczne AirRide - butla 20 l , 2 kompresory Viair400, poduchy 2 bałwankowe) - jest!

- większe bardziej pokazowe zaciski 4 tłoczkowe z przodu.





Koła i opony:

Wóz początkowo użytkowałem na fabrycznych 18-kach VW z oponami 225/40

Po zimie zostały one zmienione na felgi Artec Turbo P w rozmiarze 18 cali i szerokościach 8,5j przód i 9,75j tył. Felgi używałem z oponami odpowiednio 205/40 przód + 225/40 tył.
Felgi sam własnoręcznie rozkręciłem, dałem rotory do polakierowania na ciemny grafit, wypolerowałem ranty, uszczelniłem i skręciłem. Używałem je przez 4 miesiące po czym sprzedałem..

Aktualnie Eos stoi na 18 calowych felgach z audi RS6, o szerokości 8j i zimowej oponie 225/40/18 Falken HS439


Sezon 2k15:

Na pewno 4x9,5 j w 18 calach ++ szerokie polerowane ranty :prosze: :)



Opis zewnętrzny:


Tutaj spore zmiany. Choć większość ludzi uważa ten samochód za całkowicie seryjny :)

Na pierwszy rzut samochód został całkowicie przebudowany na egzemplarz poliftowy. Wymagało to nie lada wyzwania gdyż informacji na temat takich modyfikacji w internecie są nie od zdobycia, Wszystko trzeba było testować "na sobie"


W długie zimowe wieczory spędzałem z Etką i szukałem wymarzonych klamotów tak aby uzbroić się z przytupem na wiosnę.

Aż w końcu:

Zakupiłem "
-po liftowy zderzak, tylny zderzak z parktronic'em i dyfuzorem , lampy przednie zwykłe halogenowe, tylne lampy z wersji Individual - ciemne, fabrycznie ciemnie środki, emblemat tylni z wersji poliftowej, spryskiwacze reflektorów , pompkę spryskiwaczy reflektorów, wiązkę do spryskiwaczy, przekaźnik, kolejny pas przedni, ślizgi zderzaka, końcówki wydechów oraz lusterka fotochromatyczne, elektrycznie składane , podgrzewane z wersji poliftowej pomalowane na czerń

Po wymianie tych elementów ukazał się piękny model poliftowy.


Ostatecznie aktualnie wóz posiada z przodu zmienione oświetlenie na Bi-xenonowe z światłami do jazdy dziennej Led, zostały u również aktywowane spryskiwacze reflektorów.

Dodatkowo również Eos posiada bardzo rzadko spotykaną lotkę/ spoiler klapy tylnej z wersji R-line, której koszy na ASO jest nieziemski :P

Sezon 2k15:
Zostanie zmodyfikowany przedni zderzak który będzie połączeniem serii i zderzaka z golfa R20.




Wnętrze:


Zmienione seryjne radio + dołożony kompletny panel climatronic'a wraz z ramką na wersję poliftową z funkcja grzanych foteli, oraz wyświetlaniem na radiu wszystkich komunikatów climatronica.
Dołożone nakładki aluminiowe na pedały z golfa.
Zmieniona podsufitka na wersję z młodszego egzemplarza.
Zmienione przednie słupki + blenda + lampki oświetlenia + narożniki na czarne z wersji R-line które komponują się z resztą czerni w środku.

Plany 2k15

- kierownica golf VII GTI/GTD
-zmiana liczników na wersję z kolorowym premium MFA
-zmiana przełączników na wersję z chromem.




Foty:

Niestety posiadam tylko foty wozu.. nie posiadam fot z poszczególnych wymian elementów bo nigdy mi to do szczęścia nie było potrzebne.


Sezon 2013:





















Sezon 2014:


































































Jak widać. W ciągu jednego roku i czterech miesięcy udało się sporo zrobić, ale ja się nie poddaję i myślę że sezon 2k15 uda się zakończyć w naprawdę dobrym stylu. :prosze:
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2015-01-06, 23:37, w całości zmieniany 27 razy  
 
 
 
Dexter
Uzależniony od postów


Samochód: golf MK3
Silnik: ABF
Imię: Darek
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 2527
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-27, 20:20   

Podoba mi sie i wiem ze bedzie z Tego dobry Eos :) czekam na mody :)
 
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2013-07-27, 20:37   

No zmiana autka jak najbardziej na PLUS :prosze: Żebyś tylko nie miał problemu z motorem bo 8V to tak różnie bywa.

ps. daj znać jak byś chciał sprzedać te kółka :-P
Ostatnio zmieniony przez Lolo 2013-07-27, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2013-07-27, 20:43   

Hehe spoko na pewno dam znać bo chodzi mi od początku po głowie inne koło :)

Motor 8V to i tak mniejsze zło niż 16V.. Przebieg 140tys km potwierdzony przez ksiażkę, Aso i pierwszą pompę wody którą ostatnio wydarłem przy wymianie rozrządu :) Wiec odpukać mam nadzieje że chwilę pojeździ..
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2013-07-27, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2013-07-27, 21:50   

ja już klepie przejażdżkę bez dachu ;-)
 
 
 
KeepeR
Zaawansowany


Samochód: //MK4
Silnik: ALH+
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 321
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-27, 22:54   

Fajny Eosik, ostatnio robiłem takiego tylko 2013r ale dużej różnicy w wygladzie nie widzę poza przodem ;-)
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2013-07-27, 23:17   

"buda" była niezmienna do końca, bo następca był tylko facelifting'iem..
Tak wiec łatwo można "odmłodzić" Eosa zmieniając zderzaki i lampy z młodszej wersji :prosze:
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2013-07-27, 23:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Płonek
Uzależniony od postów


Samochód: MK1| E39 | Berlingo
Silnik: ?? | 4.4 | 1.9D
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 2599
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-27, 23:38   

Takie auto z Dieslem ... :-?
No, ale pomijając aspekty techniczne, to naprawdę spora odmiana od Golfów mk4 pasków b5 i innych takich rozpanoszonych po forum :prosze: Będę śledził temat :prosze:
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2013-07-27, 23:59   

Długo szukałem 2.0TFSI bo to było głównym celem.. Odpuściłem bo poszukiwania nie miały sensu bo było 3 egzemplarze na cały kraj.. A znów w Niemcowni ceny Eosów z tymi silnikami są kosmiczne.. Coś za coś, trzeba żyć z TDI.. Przynajmniej zostało coś kasy na części eksploatacyjne i mody ;)
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2013-07-28, 00:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
wtx
Już coś naskrobał


Samochód: Passat 3B
Silnik: ADR
Imię: Wojtek
Wiek: 34
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 209
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-28, 00:44   

hehe ja też chętnie sie przejade bez dachu. zawijaj na spota jak najszybciej.. najlepiej na weekendzie bo w tygodniu zwykle jestem w delegacji.
 
 
 
Byq
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI ++
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 727
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-07-28, 08:57   

Fajnie że coś innego ;) ładny ;-)
 
 
 
Bruno
Uzależniony od postów


Samochód: C5 X7
Silnik: HDI
Imię: Adam
Wiek: 35
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4015
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-28, 09:39   

ładny podoba mi się
 
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2013-07-28, 09:50   

Tak przeglądając forum, fajnie trafić na odmienę :mrgreen:
Sam z siebie już ładnie wygląda, a gówno dalej? Będzie śliczny :prosze:
 
 
 
hEgE1990
Władca postów


Samochód: Golf II
Silnik: 1.9 TDic
Imię: Grzesiek
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 1219
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-07-28, 10:18   

Takie... INNE :) Fajne :) Czekamy na moooody :)
 
 
 
dogu
Władca postów


Samochód: Golf Cabrio
Silnik: 1.8 AAM
Imię: Łukasz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1277
Skąd: Dębica
Wysłany: 2013-07-28, 10:35   

Kolejny bezdasznik na forum :-) Ładny ;-) Jeden piękny EOS już jest ,mam nadzieję,że Twój też będzie na wysokim poziomie :piwo:
Ostatnio zmieniony przez dogu 2013-07-28, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2013-07-28, 20:44   

Dzięki za dobre słowo... Jeśli uda mi sie plany zrealizować to na wiosnę myślę ze już będzie z niego coś ciekawszego niż tylko seria ;)
 
 
 
Rogu
Już coś naskrobał


Samochód: Polo
Silnik: AXR
Wiek: 34
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 226
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2013-07-28, 22:44   

Niezła przesiadka ;) z ibizy na eosa :mrgreen: Gratuluję zakupu.
 
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2013-08-07, 21:41   

Dorzucam jeszcze 4 foty ;)


Wstępnie ogarnięta zabawa z VCDS-em.. Włączyłem Come/Living home którego mi brakowało, lekko ściemnione lampy, no i "ringi " jako postój z tyłu który wygląda o niebo lepiej niż poprzednio ;)

Po za tym czekam wciąż na plastidipa, a po wypłacie mam nadzieje ze wlezie gwint KW :)












I pewnego dnia mam nadzieje ze zostanie na takim poziomie..: :pilka:

http://iv.pl/images/74492514085500059173.jpg
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2013-08-07, 22:35, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
PuSzEk
Średniozaawansowany


Samochód: Audi Coupe/VW Bora
Silnik: 2.8 V6/2.0 8v
Imię: Bartek
Wiek: 34
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 162
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-08-09, 14:43   

Luken1717, coś w ramach inspiracji http://regiomoto.pl/porta...-grupy-vag-film :mrgreen:

autko fajne i rzadko spotykane, więc dbaj i czekamy na mody ;-)
 
 
 
jogo
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-09, 14:53   

od razu Eos wpadł mi w oko jak jechałeś obwodnicą :prosze:
dałbyś zdjęcia wnętrza :?:
 
 
Luki
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-09, 15:34   

Ciekawy ten samochodzik, będę śledził temat!
 
 
Qbuncio
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Corrado US / Leon Cupra4
Silnik: VR6-prawie ABV / TDI-ARL
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1134
Skąd: RZE
Wysłany: 2013-08-09, 16:20   

zaglądnąłem w ten temat przypadkiem, ale jak zobaczyłem foty to się nieco zagłębiłem... :-)
bardzo lubię wszelkie odmieńce, coś ponad wcześniej nakreślone ramy, zwłaszcza kiedy są na prawdę piękne, a nie tylko ciągle powielane do znudzenia, pospolite wozy ;-)
podoba mnie się :-P , nawet bardzo :prosze:
będę tutaj zaglądał częściej!
 
 
 
Adamm
Zaawansowany


Samochód: MK5 GTI DSG
Silnik: BWA 250 PS
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 572
Skąd: Mikulice k.Kańczugi
Wysłany: 2014-01-25, 13:57   

Ciekawe autko :) Ale brak aktualizacji tematu :mrgreen:
 
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-01-25, 14:02   

Będzie jedna ale za to konkretna na wiosnę ;) także cierpliwości :prosze:
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-01-25, 14:08, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Macko
Zaawansowany


Samochód: był mk4,mk5,b7, jest b6
Silnik: 2.0 TeDeIi
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 433
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-25, 16:45   

Fajny Wózek :D fajna alternatywa pomiędzy jettą a golfem,
a wrzucił byś pare zdjęć środka,
tez miałem silnik na jednym wałku i nic tam takiego sie nie działo, bezawaryjności życze i częstej jazdy z otwartym dachem w tym sezonie ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 18