To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

PROJEKTY - VW Lupo 3L AYZ+

Simson - 2011-04-13, 21:29
Temat postu: VW Lupo 3L AYZ+
Witam wszystkich zainteresowanych tym małym czymś :galareta:

Krótki suchy opis z wiki:
Lupo 3L najmniejszy model ze stajni Volkswagena produkowany w latach 1998-2005 (2000/01 "lift") charakteryzujący się średnim spalaniem na poziomie 3,0 l/100km różni się od innych wersji nie tylko silnikiem, ale również skrzynią biegów (tiptronic), elementami karoserii (duża część wykonana ze stopów aluminium i magnezu, a część z tworzyw sztucznych) oraz innymi oponami. Auto wyposażone jest w funkcję ECO polegającą na tym iż auto po wciśnięciu pedału hamulca na około 5 sekund gaśnie po czym po zwolnieniu hamulca automatycznie uruchamia się (Stop & Go).

Moja przygoda z Lupkiem zaczęła się w styczniu 2011r. Kiedy po zdaniu prawka pasowało kupić pierwsze "auto".
Początkowo byłem zakochany na zabój w Audi A3 w dieselku i miałem nadzieję że taki samochód kupię.

Wymogi przy kupnie były 3:
:arrow: Względnie małe auto
:arrow: W dieslu
:arrow: Koniecznie z automatem.

Na tapecie było właśnie Audi A3, Opel Corsa z 1.7CDTI oraz paskudne Lupo którego na oczy widzieć nie chciałem.

Pewnego zimowego dnia wybraliśmy się obejrzeć do Frysztaka pierwsze auto. Było to srebrne Lupo 3L.
I właśnie wtedy się zakochałem w tym aucie. Pierwsze skojarzenie małe, stylistycznie napakowane, jak pies bokser :-P
Jednak było tak zmęczone życiem że nie wiem czy by nim dało radę wrócić do domu. Jednak od tamtej pory A3 poszło w niepamięć,
a w myślach przewijały się tylko obrazy 3L-ek.

20 stycznia 2011r
Przyszedł dzień w którym nastąpiła kolejna wycieczka tym razem do Piotrkowa Trybunalskiego.
Mniej więcej w połowie drogi dzwoni Pan, z zapytaniem czy jedziemy, bo jakaś kobitka też chce przyjechać pooglądać i nie wie na którą ją ustawić.
Na miejscu oczom mym ukazał się mały zielony bączek. Po oględzinach i jeździe próbnej padła decyzja o kupnie.
Tego dnia zaczęła się moja "przygoda" z małym zielonym VW Lupo 1.2TDI 3L.

Po domyciu, sprzątnięciu i masy Plaka :mrgreen: jakieś 3 miesiące po kupnie Autko wyglądało tak:




Kolejna porcja danych.

VW Lupo 3L

SILNIK:
- 1.2TDI 3zyl (seryjnie 61KM 140NM)
- Obecnie podgoniony na około 88KM i 205NM (ostatnie zmierzone 84KM i 175NM)

UKŁAD DOLOTOWY:
- Hybrydowe turbo z kołem kompresji większym 4mm od seryjnego oraz większą obudową zimną poprawiającą przepływ
- Porting kolektora dolotowego
- Powiększony dolot powietrza do filtra

UKLAD WYDECHOWY:
- Zaślepiony i wycięty ze sterownika EGR
- Wycięte oba katalizatory
- Downpipe 2,5"
- Porting kolektora wydechowego
- Pół przelot 2" z seryjnym malutkim wydechem końcowym

ELEKTRONIKA:
- Stop&GO
- Szyby w prądzie
- Lusterka w prądzie
- Elektryczny szyberdach

UKŁAD NAPĘDOWY:
- Skrzynia Automatyczna z TipTronic (mechanicznie manual z automatycznym osprzętem)

ZAWIESZENIE:
- Gwint TA Technix:
- Przód: skręcone do samego spodu, camber około 2 stopnie, (w najbliższym czasie wylatują helpery)
- Tył: Wycięte odboje, wywalone podkładki/nakrętki gwintowane, lekki camber 2,5 stopnia (wiosną springi pójdą pod nóż)

UKŁAD HAMULCOWY:
- Seria na tarczach Mikody nacinanych nawiercanych

BODY-KIT:
- Pakiet 3L bardziej aero dynamiczne zderzaki podobne do GTI
- Większość karoserii ze stopu magnezu
- Lampy tylne Cambridge z praktycznie nie dostępnej wersji GT
- Brak tylnej wycieraczki
- Króciutka antena
- Zaślepka haka z Golfa MK4
- Cieńsze szyby w stosunku do zwykłego Lupo
- Mam cichą nadzieję że wpadnie lotka z GTI
- Jak dojdą koła to się zaginie i wypchnie nadkola

KOŁA:
- Obecnie 14" 4,5J ET35 zimówki z gumami 155/65
- Były Borbet T 15" 7J ET35 z gumami 165/50 z dystansami 5 i 20mm
- Obecnie już prawie komplet JR3 w kolorze gunmetal 17" 7J ET35 + dystans 5mm i gumy 165/40, 8J ET30 z gumami 185/35

ŚRODEK:
- Magnezowa, trójramienna, duża kierownica
- Fotele przód Recaro Golf 3 GTI Edition

CAR-AUDIO:
- Alternator 220A z Porshe Cayene 3.0TDI
- Akumulator 82AH w miejsku koła zapasowego
- Radio Alpine CDA-105RI
- Przód wzmacniacz Blaupunkt Velocity 2120
- Kickery Rodek RNC165
- Tweetery Bose Audi Q7
- Drzwi wylepione matami bitumicznymi
- Klapa bagażnika również wylepiona matami
- Wzmacniacz do subwoofera Siluslive SL-A3000
- Skrzynia około 75L (na cały bagażnik)
- Głośnik Rockford Fosgate T1 12 D2 2x600RMS 12"/30cm
- Wzmacniacze upchane w miejscu koła zapasowego

INNE:
- Jak to 3L:
- Brak wspomagania (żadne nie miało)
- Brak klimy (żadne nie miało)
- Szyny foteli jak w Golfie MK3 bo lżejsze (nie z MK4 jak w zwykłym)
- "Trójkątne" kierunkowskazy przód
- Pełny "gril"

Całe szczęście trafiłem na wszech wiedzących "Bogów" z forum którzy nakierowali mnie na właściwą ścieżkę :fuck:

Pierwszy mój prawdziwy zlot czyli DynóVWka na której była przymiarka rolek Bruna






Po jakimś czasie wpadły wymarzone Felgi Borbet T 15" 7J ET35 z balonem 185/55





Jeszcze w tym samym roku w międzyczasie udało się kupić opony Nankang NS-2 165/50 R15
Oraz założyć gwint w profesjonalnym warsztacie tuningowym czyt. "U Jawy" :prosze:



Od tamtego czasu nic specjalnego się z autem nie działo. Dzielnie pokonywało kolejne kilometry, aż przy przebiegu około 200k km padła skrzynia biegów, gwint powędrował do Sylwii a lupo na jakiś rok wróciło do serii...


Przyszedł rok 2013 wszystko zaczęło się układać, wiec i wróciły mody. Tym razem z grubej (względnie) rury!

:arrow: Na początek wyleciały seryjne fotele a na ich miejsce zawitały Recaro z Golfa 3 GTI Edition od Dextera

:arrow: Potem, jako że wieszać zaczęła się geometria, a sytuacja sprzyjała taniemu regenerowaniu turbiny, została ona naprawiona w Turbospec-u przez forumowicza Luken
A jako że turbo już było zdrowe to można było coś zacząć dłubać z mocą. A jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia.

:arrow: Po około 3 miesiącach turbo znowu wylądowało na stole tym razem Luken ulepił piękną Hybrydę
na bazie seryjnej z kołem kompresji z 1.6HDI 110KM.

W międzyczasie oczywiście leciały foty foty foty... auta.





Po kilku korektach mapy przyszła pora na tzw. "DynoDay" na którym Lupek pokazał pazur



Końcem sezonu Lupek wpadł do b_przema do "Shine" na małą korektę zmęczonego już lakieru.




Kolejne na ruszt wpadło CarAudio w postaci:
Velocity 2120>Rodek RNC 165>TW Audi Q7 BOSE>SinusLive SL-A3000>RF T1 D2 12" 1200W RMS
A żeby nie brakło prądu to został założony Alternator z Porshe Cayene 3.0TDI 220A na miejsce seryjnego 90A.
Do tego drzwi i klapa bagażnika wyklejona matami.

Wszystko to pomógł wpakować i wystroić Damian Got_Spl
gówno zaowocowało 3-cim miejscem na najgłośniejsze CarAudio na Festiwalu Motoryzacyjnym w Rzeszowie




Od tamtego czasu cały czas się coś działo przy samochodzie a to mniejszego a to większego:

Wpadły nowe tarcze Mikody nacinane nawiercane



Oraz bardzo długo szukane tylne lampy tzw. Cambridge z mało spotykanej wersji GT



Dopełnieniem pupki były dystanse 20mm na stronę oraz lekki camber na 2.5 stopnia



Był też mały wypadek przy wysiadaniu pod sklepem i urwała się klamka ale Łukasz z Damianem zawsze podpowiedzą jakiś patent gówno zaowocowało takim oto otwieraniem a'la Porshe GT3 RS



Z pierdół to wyleciała wycieraczka tylnej szyby, prosto z ASO wpadła zaślepka haka oraz została obcięta antenka




Jeszcze parę fotek z wycieczek 2k14







Mody obecnie:
:arrow: Silnik: Hybrydowa Turbosprężarka z kołem większym 4mm + Program
:arrow: Car Audio: CDA-105Ri>Velocity 2120>SinusLive SL-A3000>Rodek RNC 165>TW Audi Q7 BOSE>RF T1 D2 12" 1200W RMS
:arrow: Koło: Japan Racing
- Przód: JR3 17" 7J ET40 + Nankang NS-2 165/40
- Tył: JR3 17" 8J ET35 + Nankang NS-2 185/35
:arrow: Zawieszenie: Gwint TA Technix skręcony do spodu ostatni pomiar do wahacza 45mm
:arrow: Opis zewnętrzny: Cały pakiet "3L" zderzaki, szyby, kierunkowskazy, magnezowa maska (w planach wypolerowanie jej na lustro) Korekta lakieru w "Shine" w Błażowej
:arrow: Wnętrze: Dalsza część "3L" magnezowa kierownica, "podwójne" daszki na zegarach, Recaro GTI Edition z Golfa 3


Obecnie czekamy gówno wiosny i zbieramy fanty. Auto obecnie ma bardzo mocną mapę z ładną jak na 3 baniaki odcinkom i dalej jeździ nisko.
:arrow: Odcina: https://www.youtube.com/watch?v=tlguy7_3nrc
:arrow: Przyspieszanie: https://vimeo.com/116583451

Nowe koła na 2k15 :mrgreen:
- Przód: JR3 17" 7J ET40 + Nankang NS-2 165/40
- Tył: JR3 17" 8J ET35 + Nankang NS-2 185/35




Taki pół wiosenny UP.

Trochę jestem w plecy przez przygodę z pewną korbą:



Straty z gróbsza:
-Blok
-2 zawory
-Obudowa skrzyni
-Miska olejowa
-No i troszkę Turbo luzu dostało...

Na szczęście całkiem blisko udało się trafić cały słupek w super kasie (Dzięki wielkie dla Kaczy oraz Got_Spl za pomoc w przydarciu tego :piwo: )
Dzięki również dla Luken-a za szybko pomoc w ogarnięciu turba i paru małych klamotów :prosze:
A, i nie mogło by się też obejść bez pomocy Płonka :papa:

Auto dalej dzielnie nabija kilometry. Mam nadzieję ze mimo tej przygody jakoś do kwietnia sie wyrobię ze wszystkim gówno zaplanowałem....

A tu 3 fotki z dzisiaj. Takie małe przymiarki przed sezonem:





Piona wszystkim i do zobaczenie na drodze :prosze:

-pawlo111 - 2011-04-13, 21:30

łaaaaaaaaaaaaaaaaaa :-P
zadam Ci pytanie :mrgreen: pewnie zgadniesz jakie :prosze:

ile to pali na 100km :?: :?: :?: :fuck:

Simson - 2011-04-13, 21:32

Jak sie postaram to potrafi zejść do 2.5l ale tak na miejscu jak go "butuje" :D to 4.6l
Simson - 2011-04-13, 21:36

Heh tylko wącha :D Ale to 2.5l to 80km/h i tylko gaz muskać tak 100-110 to już pali to 3-3.5
Adis - 2011-04-13, 21:37

a jak to jedzie? 1.2 TDI chyba calkiem calkiem??
Anonymous - 2011-04-13, 21:38

nawet sie buja w miare :) takie spalanie to marzenie :D
GOT_SPL - 2011-04-13, 21:38

jak na razie seria czy masz już jakieś ciekawe plany na przyszłość :mrgreen:
Simson - 2011-04-13, 21:40

Z planów to nowe dywaniki :P w tuning się nie bawię bo by mnie rodzice zjedli :D
A bujać sie byja bardzo przyzwoicie tak do 130 idzie pięknie później lekko zamula:D

zeniTh - 2011-04-13, 21:44

simson92 napisał/a:
Jak sie postaram to potrafi zejść do 2.5l


ale Ty serio mówisz ??

Simson - 2011-04-13, 21:45

jak najbardziej serio jeśli chcesz się przekonać to wpadnij na zlot do Grodziska dolnego 30 kwietnia to udowodnię :D
Anonymous - 2011-04-13, 21:46

no potwierdzam jeździłem z simsonem nie raz :) 2.5l 3.0l spokojnie :piwo:
b_kamill - 2011-04-13, 21:49

simson92 napisał/a:
Jak sie postaram to potrafi zejść do 2.5l


Spalanie bardzo fajne..przy obecnych cenach :-P
Będzie/Jest ładne kółko na lato? A i przydałyby mu się tylne lampki z wersji Cambridge :prosze:

Anonymous - 2011-04-13, 21:51

lupo to świetne autko. sam mam ochotę na takiego dla mojej kobietki :mrgreen:
Simson - 2011-04-13, 21:51

lampek zmieniał nie będę a o aluskach myślę ale na razie cała kasa się rozchodzi
GOT_SPL - 2011-04-13, 21:53

tak tak początki są trudne a kasy jak każdemu zawsze mało :D
Tord - 2011-04-13, 21:54

b_kamill napisał/a:
Spalanie bardzo fajne..przy obecnych cenach
przy obecnych cenach to bardzo fajne ;-) tym to można jeździć, jeździć i jeździć :-)
katerpi - 2011-04-13, 21:55

Fajne autko :prosze: Zamieniłbym swojego trupiszcza na tak ekonomiczną furkę :->
Herbi - 2011-04-13, 21:58

strasznie mi sie te auta podobaja :)
kupil bym sobie taki na codzien, piekna sprawa
i fajnie mozna odwalic w nu-wave :)

WaCki - 2011-04-13, 22:50

Mama ma Lupacza pali podobnie, auto do jazdy na miasto idealne :)
Bruno - 2011-04-13, 23:11

super autko i tdi nieźle musi sobie radzić
b_przemo - 2011-04-13, 23:17

No i jest drugie lupo vagowe....

ja zapytam jak działa skrzynia? nie było jeszcze z nią problemów? bo wiem ze sa jasłabszym elementem w tych lupiszczach, silniki ogólnie przez niskie spalanie bardzo fajna sprawa, 2,5-3 litry ON jak piszesz to spalanie w 100% osiągalne.
Ja na codzień mam przyjemność jeżdzić lupem ale 1.4 16V, osiągi troche lepsze niz 3L ale spalanie to średnio 5,3-6 litra.

b_kamill napisał/a:
przydałyby mu się tylne lampki z wersji Cambridge

włanie moja dziwczyna ma takie, jak dostaniesz takowe w dobrej kasie to bierz i sie nie zastanawiaj bo tyłek lupiszcza wygląda o niebo lepiej wtedy.

wujek 2Pac - 2011-04-14, 06:59

Spalanie jak w motorynce :lol:
Simson - 2011-04-14, 07:09

Znam to czarne Lupo :D Ono jest "Sylwi" z Lupo Klub Gwiezdna Flota Hehe

Skrzynia sprawuje się b.dobrze ja i tak na tip-tronicu jeżdżę bo mnie denerwuje czasem automat

michaeello - 2011-04-14, 14:43

simson92 napisał/a:
Jak sie postaram to potrafi zejść do 2.5l ale tak na miejscu jak go "butuje" :D to 4.6l


takim to mozna jezdzic i z kieszeni nie idzie bardzo :fala:

sylwia - 2011-04-14, 19:10

simson92 napisał/a:
Znam to czarne Lupo :D Ono jest "Sylwi" z Lupo Klub Gwiezdna Flota Hehe


tak to lupo Sylwii :mrgreen: jedziesz w niedzielę na rozpoczęcie na podpromie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group