To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

SEAT - Ibiza 6L Sport 1.9 TDI

Majeczka - 2014-02-11, 20:08

świetnie temat prowadzony, każdy nowy mod opisany+zdjęcie
Jest się na czym wzorować jak będe brał się za swojego ASZ'a :prosze:
ależ to auto musi zdrowo ciągnąć :shock: :papa:

Anonymous - 2014-02-24, 19:43

Majeczka napisał/a:
świetnie temat prowadzony, każdy nowy mod opisany+zdjęcie


Dziekuje :)

Kolejne fanty do samochodu:

Nowe opony na lato: Bridgestone Potenza Adrenalin Re002 205/40/17



Dodatkowy wskaznik do monitorowania parametrow silnika; EGT firmy STRI


artur_91.1991 - 2014-05-07, 17:37

gówno tam się dzieje w temacie ??
Jak sprawiają sie oponki? Doszły mnie słuchy że mocy przybyło 250+ ;-)

Anonymous - 2014-05-07, 19:07

Opony nawet nawet :) po rozgrzaniu bardzo dobrze trzymaja sie asfaltu stosunek jakosc / cena jest bardzo korzystny + nie sa jakos mega glosne porownujac do Pirelli ktore mialem wczesniej a glosnosc tez byla dla mnie istotnym parametrem gdyz samochodem jezdze na codzien.

artur_91.1991 napisał/a:
Doszły mnie słuchy że mocy przybyło 250+ ;-)


W temacie samochodu podziało sie nawet sporo i przybylo troszke koników od ostatniej modyfikacji. Niemniej jedna tuningi wymusily dolozenie jeszcze kilku elementow ktore beda wplywac na bezpieczną eksploatację samochodu. Sukcesywnie wszystko kompletuje zeby max do 2 tygodni załozyc na samochod. Narazie po wszystkich modach bezawaryjnie przejechal 1000km :)

Kolejny stage wraz z wykresem opisze jak pozgrywam jakies fotki z aparatu

Narazie daje jedno z funpage mojego tunera firmy CTR Tuning z Gliwic


Anonymous - 2014-05-11, 13:36

Ostanie modyfikacje Ibizy:
- FMIC 450x300x76 z we i wy 3,
- Orurowanie 2,5" (nierdzewka)
- Map Sensor 4 bar,
- TIP 3" (nierdzewka)
- Kolektor ssacy custom robiony w firmie Sporttig,
- Końcówki pompwtryskiwaczy Firad HF 50,
- Zamontowany wskaźnik EGT firmy STRI.

Moc po tej modyfikacji wzrosła do: 275KM/455NM (odcinka 5150)

FMIC + orurowanie już na samochodzie



Kolektor ssacy zamontowany na smochodzie. Niewątpliwą zaletą takiego kolektora jest przebieg mocy który ładnie utrzymuje się w górnym zakresie obrotów.



TIP 3"



Troszke spawów





Wykres:



Blokującym punktem wydaje się być układ wydechowy (2,5"). Jednak nie w tej chwili raczej nie bede decydował się na zmiane całego wydechu, choć kusi bo jest szansa na wykres z 3 z przodu :)

Samochod po modyfikacji jezdzi bardzo fajnie a przy spokojnej jezdzie dalej zachowuje sie jak seryjny TDI i spalanie nie zabija (5,5l w trasie jadac do 100km/h).

Jednak tuning wymusil na mnie zamontowanie dodatkowych gratow zeby eksploatacja samochodu nie byla problemowa i zeby wszystko bylo pod kontrola. Potrzebna jest:
- zewnetrzna chlodnica oleju,
- wskaznik temp oleju,
- nowa chlodnica wody (tutaj rok temu warsztat w ktorym serwisuje ibize wymienial chlodnice wody ze wzgledu na nieszczelnosci i ubytki plynu, chlodnica to sredniej klasy zamiennik 20mm grubosci i przy predkosciach "autostradowych" zaczyna nie wyrabiac i temp wody idzie niebezpiecznie w gore).

Czesci tj: chlodnica wody, wskaznik temp oleju juz leza w domu i czekaja na montaz, reszta czesci zostala zamowiona i jest w drodze do mnie :) Jak tylko wszystko skompletuje samochod bedzie w 100% gotowy do ostrzejszej jazdy bez strachu ze cos sie uszkodzi.

artur_91.1991 - 2014-05-11, 13:44

GrzesiekRZ napisał/a:
przy predkosciach "autosdradowych" zaczyna nie wyrabiac i temp wody idzie niebezpiecznie w gore).

To jak idzie temp wody w góre to olej się pewnie gotuje... Jakie masz EGT przy tych prędkościach autostradowych? I mniej więcej jaka to szybkość bo jak 140-160 to nie powinno iść w górę ani trochę, tym bardziej że masz 6 skrzynie chyba że go na 6 trzymasz cały czas ok 4 tys/obr to go gotujesz
wydech na pewno też trzyma Cię troche

Anonymous - 2014-05-11, 13:49

Cytat:
To jak idzie temp wody w góre to olej się pewnie gotuje


Bzdura.

Predkosci o ktorych pisze to 220-240.
Przy takich jak napisales wszystko jest OK.
Moge dodac ze wskaźnik temp wody ani drgnie ponad 90st gdzie z logowania wynika ze temperatura juz jest wyzsza.

EGT: 940 st

artur_91.1991 - 2014-05-11, 13:52

jaką masz temp wody ?
Jak założysz czujnik temp. oleju napisz jakie masz temp.

Anonymous - 2014-05-11, 14:00

Chwilami płyn w chłodnicy osiąga temperaturę wrzenia wody.
Po wymianie chłodnicy problem zniknie. Obecna chłodnica to zamiennik który jest cieńszy niż fabryczny ASZ.
Zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem sobie dodatkowego włącznika wentylatorów

Koniec - 2014-05-11, 14:11

Nie wątpliwie przydałby Ci się ten dodatkowy włącznik w razie w .. gówno do wykresu to wyglada bardzo zacnie , ciekawe jak odczucia w środku

startujesz na 1/4 teraz w maju ??

irocket - 2014-05-11, 14:33

Jeżeli będziesz dawał dodatkowy włącznik, to puść przez jakiś przekaźnik, bo to w końcu trochę tych amperów płynie do wentylatora
artur_91.1991 - 2014-05-11, 14:54

jak mówisz ze masz cieńsza i dasz grubszą to nie będzie źle, obejdzie się wtedy od dodatkowego włącznika. Pamiętaj że jak temp wrzenia masz woda/płyn się nie gotuje jak woda w garnczku bo jest pod ciśnieniem i to też trochę zmienia temp wrzenia, przyjdz kiedyś na spota TRK przewieziesz mnie na prawym ;-)
Anonymous - 2014-05-11, 18:03

GrzesiekRZ napisał/a:
Cytat:
To jak idzie temp wody w góre to olej się pewnie gotuje


Bzdura.

Predkosci o ktorych pisze to 220-240.
Przy takich jak napisales wszystko jest OK.
Moge dodac ze wskaźnik temp wody ani drgnie ponad 90st gdzie z logowania wynika ze temperatura juz jest wyzsza.

EGT: 940 st


Te wskazniki temp wody VAG-owskie tak dzialaja, ze na zegarach zeby wyszlo zdecydowanie ponad 90 st C musi byc 110 st na VAG-u, a to juz troche niebezpieczne.

A gówno do predkosci 220-240 to gratuluje stalowych nerwow i umiejetnosci, bo w mojej gdzie licznik pokazuje zgodnie z GPS jazda powyzej 220 km/h na dluzsza mete nawet na autostradzie wymaga najwyzego skupienia, mimo, ze zawias jest w idealnym stanie, prawde mowiac z rak sie leje, nie mowiac juz o podatnosci dosc wysokiej budy na wiatr, uwazam, ze na takie predkosci lepsze sa auta o bardziej skomplikowanym zawieszeniu, dluzsze i ciezsze. Nie mowi oczywiscie o jednorazowym przyspieszeniu np 100-240 km/h tylko o stalej jezdzie z predkosciami jak piszesz.

Anonymous - 2014-05-11, 18:31

Rafałek napisał/a:
A gówno do predkosci 220-240 to gratuluje stalowych nerwow i umiejetnosci, bo w mojej gdzie licznik pokazuje zgodnie z GPS jazda powyzej 220 km/h na dluzsza mete nawet na autostradzie wymaga najwyzego skupienia, mimo, ze zawias jest w idealnym stanie, prawde mowiac z rak sie leje, nie mowiac juz o podatnosci dosc wysokiej budy na wiatr, uwazam, ze na takie predkosci lepsze sa auta o bardziej skomplikowanym zawieszeniu, dluzsze i ciezsze. Nie mowi oczywiscie o jednorazowym przyspieszeniu np 100-240 km/h tylko o stalej jezdzie z predkosciami jak piszesz.


Nie zrozumiales.
Predkosci o ktorych mowie to te przy ktorych temperatura zaczna rosnac w szybkim tempie. Zgadzam sie, ibiza ciezko sie prowadzi przy takich predkosciach. Przy ostrym przyspieszaniu EGT rosnie bardzo szybko wiec na dluzsza mete nie pojade z wysoka predkoscia na takim setupie.

Anonymous - 2014-05-11, 21:41

GrzesiekRZ napisał/a:
Rafałek napisał/a:
A gówno do predkosci 220-240 to gratuluje stalowych nerwow i umiejetnosci, bo w mojej gdzie licznik pokazuje zgodnie z GPS jazda powyzej 220 km/h na dluzsza mete nawet na autostradzie wymaga najwyzego skupienia, mimo, ze zawias jest w idealnym stanie, prawde mowiac z rak sie leje, nie mowiac juz o podatnosci dosc wysokiej budy na wiatr, uwazam, ze na takie predkosci lepsze sa auta o bardziej skomplikowanym zawieszeniu, dluzsze i ciezsze. Nie mowi oczywiscie o jednorazowym przyspieszeniu np 100-240 km/h tylko o stalej jezdzie z predkosciami jak piszesz.


Nie zrozumiales.
Predkosci o ktorych mowie to te przy ktorych temperatura zaczna rosnac w szybkim tempie. Zgadzam sie, ibiza ciezko sie prowadzi przy takich predkosciach. Przy ostrym przyspieszaniu EGT rosnie bardzo szybko wiec na dluzsza mete nie pojade z wysoka predkoscia na takim setupie.


No nie zrozumielismy sie ;) Mierzyles 100-200 km/h w jakis sposob? Moze jakis filmik jak to jedzie?

Anonymous - 2014-05-12, 07:24

Rafałek napisał/a:
No nie zrozumielismy sie ;) Mierzyles 100-200 km/h w jakis sposob? Moze jakis filmik jak to jedzie?


Odezwe sie w ktorys wieczor, pojezdzimy i sam sobie zobaczysz :)
Ale jezdzi o niebo lepiej niz poprzednie 236/450

artur_91.1991 - 2014-05-12, 12:54

GrzesiekRZ napisał/a:
Ale jezdzi o niebo lepiej niz poprzednie 236/450

Napewno :prosze: NM może ten sam ale konie już robią swoje ;-)

Anonymous - 2014-06-06, 19:13

Mały up:

Po długim oczekiwaniu na dostępność części w końcu udało się skompletować zestaw chłodnicy oleju z podstawka z termostatem + wibroizolatory, węże , nyple i inne potrzebne do zamontowania tego zestawu. Było dość ciasno ale udało upchać się chłodnice w miejscu fabrycznego SMIC.





Dodatkowo wpadł wskaźnik temperatury oleju STRI (seria RED żeby pasował do EGT)



Zamontowane w środku:



Kolejnym elementem była chłodnica wody.
Po przeglądnięciu ETKI największa/najgrubszą (33mm) chłodnice wody ma silnik BPX. Kupiłem nową chłodnicę z rdzeniem firmy Nissens.



Dalej trzeba było pomyśleć nad doprowadzeniem zimnego powietrza do puszki z filtrem. Podczas strojenia seryjny dolot z ASZ powodował restrykcję i go zdjęliśmy.
Kupiłem ramkę z Cupry BPX (nowiutka , pachnącą prosto z ASO)



Dalej został złożony "customowy" dolot mojego pomysłu z rurą o średnicy 3"+ 2 gumowe redukcję do połączenia filtra i łapacza. IMO wyszło całkiem estetycznie + powinien robić robotę. Dodatkowo troszkę odsunięta została rura idąca z intercoolera do kolektora ssącego (łącznik elastyczny chwilami dotykał rolki alternatora)




Na koniec wszystko protestowałem i termika samochodu jest w normie gówno bardzo mnie cieszy :)

Zamontowałem też nowe hamulce przód i tył (seria)

Tak wygląda mój samochód na chwilę obecną:




Za tydzień pojedzie na pełną korektę lakieru i będzie lala :) wpadną też dystanse żeby troszkę wypchać ginące w nadkolu koła.

Tak przygotowany samochód ma jeździć bezawaryjnie do końca lata a później się zobaczy.

Koniec - 2014-06-06, 21:16

nie lepiej było by wrzucić te zegary w słupek ?? lepiej by się to prezentowało wg mnie :->

mógłbyś wrzucić jakiś filmik jak Ibizka teraz jedzie ?? bo pewnie większość ludzi myślała że pokażesz się na 1/4 i zaprezentujesz fure no ale

z dystansem już będzie o wiele lepiej bo teraz jest troche padaka :-P

kris-krzysztof - 2014-06-06, 23:22

Najmocniejsze 1,9 w podkarpackim ? :mrgreen:
Anonymous - 2014-06-08, 20:02

Koniec napisał/a:
nie lepiej było by wrzucić te zegary w słupek ?? lepiej by się to prezentowało wg mnie :->


Prawdę mówiąc okropnie nie podoba mi się umieszczanie zegarów w słupku. Na chwilę obecną będzie tak jak jest.

Koniec napisał/a:
mógłbyś wrzucić jakiś filmik jak Ibizka teraz jedzie ?? bo pewnie większość ludzi myślała że pokażesz się na 1/4 i zaprezentujesz fure no ale


Nie mam takiego filmiku. Niestety samochód nie był gotowy żeby nim starować.
Jak chcesz to możemy pojeździć w któryś dzień wieczorem i sam sobie zobaczysz czy jeździ szybko czy wolno. Na 1/4 mili też postaram się wystartować jeszcze w tym sezonie.

Koniec napisał/a:
z dystansem już będzie o wiele lepiej bo teraz jest troche padaka :-P


Niestety z moim tematem nie "trafiłem" w gusta forumowiczów. Nie mam "gleby" ani "felgi". Mój samochód ma jeździć a nie toczyć się bez grama komfortu. Nie kręci mnie stanie na parkingu , gapienie się na samochód i pucowanie felg szmata. Jeździłem już samochodem który "szurał" miską i miał problem z pokonaniem progu zwalniającego - męczyło mnie to strasznie i jadąc tym samochodem raz na jakiś czas czułem się jakbym musiał prowadzić ten wóz za karę (no ale wszystkim gleba się podobała ;-) )

Mechanicznie mój samochód jest w super stanie, nie oszczędzam na częściach.
Mi się podoba tak jak jest, to jest "performance" a nie "low&slow".

kris-krzysztof napisał/a:
Najmocniejsze 1,9 w podkarpackim ? :mrgreen:


Nawet jeśli to tylko kwestia czasu zanim ktoś mnie przegoni i zaprezentuje większą moc z takiego silnika, w Polsce koledzy mogą chwalić się dużo lepszymi wykresami niż mój:) Ja narazie stopuje z mocą.

Ziomek - 2014-06-08, 20:47

GrzesiekRZ napisał/a:
Mój samochód ma jeździć a nie toczyć się bez grama komfortu. Nie kręci mnie stanie na parkingu , gapienie się na samochód i pucowanie felg szmata.


Dobre podejście, dla mnie też komfort i przyjemność z jazdy na pierwszym miejscu, choć w kwestii performance w takiej ibi z racji masy sporo mniej wystarczy żeby zostawić wszystko z tyłu : 8-)
Też z racji masy nie polecam Twoich prędkości autostradowych, brat ma Fabię 1.9 i przy prędkości 190km na autostradzie przy mocniejszych podmuchach św Piotr puka w szybkę..

artur_91.1991 - 2014-06-08, 22:56

przód heble masz serie ze sporta 288 czy cuprowskie włożone?
Z wydechem coś podziałałeś czy na razie wstrzymałeś się?

Anonymous - 2014-06-08, 23:34

Dorzuce i cos od siebie :)


Anonymous - 2014-06-09, 17:00

Cytat:
przód heble masz serie ze sporta 288 czy cuprowskie włożone?


Hamulce są fabryczne 288, niedawno kupiłem nowy zestaw. Nie planuje zmieniać raczej nie mam 0-1 systemu jazdy więc na chwilę obecną zostają.

artur_91.1991 napisał/a:

Z wydechem coś podziałałeś czy na razie wstrzymałeś się?


Dalej jest DP 2,75" i reszta układu na 2,5" na 1 końcowym tłumiku.
Chciałbym 3,5" schodzące w 3" ale nie wiem kto w okolicy mógłby mi to dobrze zrobić z nierdzewki. Kupiec chętny na obecny zestaw również mile widziany ;)

Rafałek napisał/a:
Dorzuce i cos od siebie :)


Dzięki Rafał ! ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group