To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

SEAT - Ibiza ATD BQ/GTB2260vk

Anonymous - 2014-08-08, 14:05
Temat postu: Ibiza ATD BQ/GTB2260vk
Wreszceie zakończyłem pewien etap modyfikacji w moim aucie - więc mogę sie pochwalić

Auto - Seat ibiza 6L ATD 1.9TDI 101KM/240NM - skrzynia 5bieg.

rocznik 2003 , 3 drzwiowa (czyli poczciwy przedlift)
obecny przebieg 215k km

Wyposażenie (standardowe):
-4 AirBagi,
-wspomaganie kierownicy,
-central zamek,
-radio blaupunkt ravena c32 + zmieniarka, plus głośniki blaupunkt
-climatronik,
-elektrycznie sterowane podgrzewane i składane lusterka,
-ABS,
-TCS,
-elektryczne szyby,
-domykanie i otwieranie szyb z kluczyka,
-alusy fabryczne 15'
-halogeny,

Ibiza trafiła do mnie jako czysta seria jakos w 2009 roku. Na początku miała tylko jeździć i przejmowałem sie wymiana oleju, filtrów i laniem beny.
Jakieś 2 lata temu stwierdziłem że czas troche sie nauczyć o samochodach i pomodzić :)

Modyfikacje :

Ibiza miała już kilka zawieszeń :
-Gwint TA-technics (jako pierwszy gwint w zyciu)
-Zawieszenie KW -30mm (KIT) - żaluje że sprzedałem
-Gwint SPAX KRYPTON RSX ( z regulacją twardosci - RIP wylał niestety jeden amor a cena nowego wkładu jest zabójcza )
-Zawieszenie SuperSport -50mm (KIT) - chyba najbardziej obniżający kit na rynku
-Gwint FK - Jest obecnie i jest super połaczeniem sportowej charakterystyki z komfortem i wybieraniem nierównosci
-łączniki stabilizatora od forda focusa I gen
-Rozpórka górna przednia - replika Seat Sport

Koła i gumy :
-Felgi Tekno Twister 17" 7j ET 35 - pomalowane proszkowo w czarny pół-mat
-Opony Sava intensa (zajechane)
-Federal Evo 595 195/40 - obecnie
-Zima Felgi seat ronal 16" 6.5j
-Dystanse na tył 17mm

Hamulce:
-Seria 256mm przód 232mm tył zmienione na:
-288mm przód i 256 wentylowane tył - w planach 312mm przód

Body:
-Zderzaki polift
-dokladka przód z Leona 1M cupra
-Gril, kratki znaczki i lusterka Plastdip
-przednie ramiona wycieraczek i tylne - polift
-zmiana foteli i kanapy na półkubełki z ASZ

Mechanika :
-Kolektor ssący ASZ
-Obudowa filtra powietrza + tip BPX(cupra)
-EGR i klapa gasząca out
-Turbo GTB2260VK
-Wydech (by RADICAL CUSTOM) DP 2.75" ,2.5" do końca na jednym tłumiku
-Końcowka tłumika dwu-rurka ULTER BLack series
-pompowtryski BQ z 2.0TDI
-FMIC ori z BPX(cupra)
-orurowanie od turbo do FMIC , custom z rurki alu fi60
-orurowanie od FMIC do ssacego BPX(cupra)
-mapsensor 3bar

Remap :
-DURASOFT żywiec

wynik - 212.8KM / 387.3Nm

I taki sobie zostanie przynajmniej na razie :) nie chce jeszcze bardziej zyłowac poczciwego ATD



Wszystkie prace przy aucie wykonane samemu na parkingu pod blokiem, póżniej we własnym garażyku. No i oczywiście w warsztacie RADICAL CUSTOM w Krakowie, Nad zalewem 10A

Troche fot w miare chronologicznie :)
























artur_91.1991 - 2014-08-08, 14:14

sprzęgło jakie siedzi?
trzyma Ci bez niczego?

Anonymous - 2014-08-08, 14:18

artur_91.1991 napisał/a:
sprzęgło jakie siedzi?
trzyma Ci bez niczego?


Seryjny jednomas :) narazie trzyma bez zarzutu.

sebus_777 - 2014-08-08, 16:16

To tylko 380Nm sprzęgła padają jak się przekroczy 400Nm, widocznie Twoje jest w dobrym stanie i dlatego nie ślizga ;-)
Anonymous - 2014-08-08, 16:31

sebus_777 napisał/a:
To tylko 380Nm sprzęgła padają jak się przekroczy 400Nm, widocznie Twoje jest w dobrym stanie i dlatego nie ślizga ;-)


I własnie dlatego nie przekraczalismy 400Nm przy strojeniu - żeby trzymało jak najdłużej :)
Pompki mogą jeszcze podlać spokojnie i można było z mocą iśc na 240KM . ale nie chciałem

dawid199406 - 2014-08-08, 17:31

Szkoda że mieszkasz tak daleko chciałbym zobaczyć jak by wyglądało jak byśmy się przewieźli razem :mrgreen:
Ładna ibiza jak by kółka były o cal sersze i większe było by naprawde fajnie :prosze:

Michu - 2014-08-08, 17:34

dawid199406 napisał/a:
Szkoda że mieszkasz tak daleko chciałbym zobaczyć jak by wyglądało jak byśmy się przewieźli razem

dostałbyś że hoho, masa :prosze:

dlugii, Ibizka spoko, podobają mi się 6l 8-)

Anonymous - 2014-08-08, 17:43

dawid199406 napisał/a:
Szkoda że mieszkasz tak daleko chciałbym zobaczyć jak by wyglądało jak byśmy się przewieźli razem :mrgreen:
Ładna ibiza jak by kółka były o cal sersze i większe było by naprawde fajnie :prosze:


Dzieki wielkie ;) może na nastepnej dynówce :D
A felgi jesli już to szersze o cal. bo wieksze o cal przy tej mocy nie chciał, bym, teraz jest idealny kompromis. na 18stkach by tarło jak szalone..poza tym gwint FK jest spoko pod wzgledem komfortu i dobrze pracuje. a na kole 18 juz by nie było tak fajnie..

Michu napisał/a:
dlugii, Ibizka spoko, podobają mi się 6l 8-)


Dzieki wielkie ;) to jest ostatnia ibiza która mi sie podoba z produkcji bo 6j totalnie mi nie podchodzi

Anonymous - 2014-08-08, 18:40

Ładna i mocna :)
Anonymous - 2014-08-08, 19:25

GrzesiekRZ napisał/a:
Ładna i mocna :)


Dzięki Grzesiek, Ale ładna a szczegolnie mocna to raczej Twoja !!! :D i ten kolor !!! piękna głebia szczegolnie po zabiegach detailingowych !!! kolor jest mistrz !!!

Ale i tak jestem zadowolony z mojego poczciwego ATD :) szczególnie że nalatane już 215tyś KM :)

dawid199406 - 2014-08-08, 20:36

Michu napisał/a:
dawid199406 napisał/a:
Szkoda że mieszkasz tak daleko chciałbym zobaczyć jak by wyglądało jak byśmy się przewieźli razem

dostałbyś że hoho, masa :prosze:

dlugii, Ibizka spoko, podobają mi się 6l 8-)


I tu byś się pomylił bo ibiza nie jest w cale taka lekka :-P

Anonymous - 2014-08-08, 22:59

dawid199406 napisał/a:
Michu napisał/a:
dawid199406 napisał/a:
Szkoda że mieszkasz tak daleko chciałbym zobaczyć jak by wyglądało jak byśmy się przewieźli razem

dostałbyś że hoho, masa :prosze:

dlugii, Ibizka spoko, podobają mi się 6l 8-)


I tu byś się pomylił bo ibiza nie jest w cale taka lekka :-P


Dokladnie tak :/ jak na swoje gabaryty to wrecz ciezka :/ okolo 1.2/1.3 tony. Niebawem wybiore sie na jakis sklad budowlany zeby to dokladnie zmierzyć na wadze :)

GOT_SPL - 2014-08-09, 02:25

w atd masz dwumase panie ja w swoim wymienialem ostatnio przy 240tys
Anonymous - 2014-08-09, 10:41

dlugii napisał/a:
Dzięki Grzesiek, Ale ładna a szczegolnie mocna to raczej Twoja !!! :D i ten kolor !!! piękna głebia szczegolnie po zabiegach detailingowych !!! kolor jest mistrz !!!

Ale i tak jestem zadowolony z mojego poczciwego ATD :) szczególnie że nalatane już 215tyś KM :)


A dziękuje za dobre słowo :)
Ja mam 240 tyś i silnik nie bierze grama oleju i jest we wzorowej kondycji :) niestety 10 letni diesel będzie miał 200+. Widywałem i 300 tyś w dieslach które dalej dobrze jeździły :)

artur_91.1991 - 2014-08-09, 13:04

gówno to jest 300tys dla diesla... :->
Anonymous - 2014-08-09, 13:58

GOT_SPL napisał/a:
w atd masz dwumase panie ja w swoim wymienialem ostatnio przy 240tys


Kolego mam jednomas :) wiem gówno mam w furze :)

Anonymous - 2014-08-09, 14:03

artur_91.1991 napisał/a:
gówno to jest 300tys dla diesla... :->


Slyszalem ze nic :) to moj 1wszy diesel wiec sie przekonam :)

Na szczescie oleju tez nie lyka i jest w b.dobrej kondycji :)

Anonymous - 2014-08-09, 14:34

Podejrzewam ze dla seryjnej jednostki 300 tys przy dobrym traktowaniu to nie wiele :)
Bardziej zastanawiam się nad Tdi w którym moc podniesiona jest 2x w stosunku do tego gówno dala mu fabryka :P

artur_91.1991 - 2014-08-09, 15:08

tyle samo jezeli jest zrobione z glową i z glową traktowane bo nawet jak jeździć sie nie umie to i serie sie zajedzie w szybkim czasie
Anonymous - 2014-08-09, 17:39

artur_91.1991 napisał/a:
tyle samo jezeli jest zrobione z glową i z glową traktowane bo nawet jak jeździć sie nie umie to i serie sie zajedzie w szybkim czasie


Napewno nie bo końcówki które ja mam pewnie skończą się po 80-100tys.
Nie zapominajmy o termice która w "tunignowanych" samochodach jest dużo wyższa czy choćby samo kręcenie wyżej niż przewidział to producent. Ale nie czarujmy się ani ja ani kolega dlugii czy tez Rafal nie robiliśmy ibiz z mocami 200+ żeby jeździć tym ekonomicznie i liczyć na kolejne 200 tyś :) Czego oczywiście sobie oraz kolegom życzę !

Anonymous - 2014-08-09, 22:26

GrzesiekRZ napisał/a:
artur_91.1991 napisał/a:
tyle samo jezeli jest zrobione z glową i z glową traktowane bo nawet jak jeździć sie nie umie to i serie sie zajedzie w szybkim czasie


Napewno nie bo końcówki które ja mam pewnie skończą się po 80-100tys.
Nie zapominajmy o termice która w "tunignowanych" samochodach jest dużo wyższa czy choćby samo kręcenie wyżej niż przewidział to producent. Ale nie czarujmy się ani ja ani kolega dlugii czy tez Rafal nie robiliśmy ibiz z mocami 200+ żeby jeździć tym ekonomicznie i liczyć na kolejne 200 tyś :) Czego oczywiście sobie oraz kolegom życzę !


Tak jest Grzesiu !!! mądrze gadasz ;) wszystko zależy od EGT i od temp oliwy :) no i wiadomo, pałujesz no topper to szybciej sie zużywa ;).. i ja teś sobie i wam życze żeby nasze furki 200+ śmigały wiecej niż 2x300tyś ;)

Swoja drogą U Ciebie też 2x to gówno fabryka przewidziała ;)

Herbi - 2014-08-10, 11:11

ładna Ibiza :) bardzo fajnie musi to juz jechAĆ :fala:
Anonymous - 2014-08-10, 13:21

Herbi napisał/a:
ładna Ibiza :) bardzo fajnie musi to juz jechAĆ :fala:


Dzieki dzieki :) w porownaniu z poprzednim setupem, seryjne pompki i tubro ARL, jest niebo a ziemia :) a do serii to juz w ogole :) banan na japie za kazdym razem jak wsiade do auta :)

dlugii - 2016-08-22, 10:16

Cześć wszystkim, z przyczyn zdrowotnych i osobistych trochę mnie tu nie bylo :( i niestety moje Stare konto zostało usunięte :( biza na sprzedaż niestety, powrót do serii najprawdopodobniej bo niestety od 3miesiecy nikt jej nie chciał w obecnym setupie :/
Prośba do admina, czy jest jakas szansa podpiąć moje posty i temat z poprzedniego profilu do obecnego?

Pozdro,
Maciek

Kaczy - 2016-08-22, 21:05

Maciek, odezwij się na PW! Może się dogadamy i zrobisz serię mam ibize ASZ :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group