To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Motoryzacja - Sharan/Alhambra jaki silnik wybrać?

Dyluś - 2017-04-15, 12:09
Temat postu: Sharan/Alhambra jaki silnik wybrać?
Witam
Jako że rodzinka powiększyła mi się o trzecie dziecko, muszę kupić coś bardziej rodzinnego.
Początkowo rozgladalem się za turanem, ale jednak po wszystkich za i przeciw stwierdzam że jednak diesla nie kupię bo będę robił małe przebiegi roczne i na raczej na krótkich dystansach.
Padło więc na auta z tematu. 2,0 odpuszczam z miejsca, bo niestety 115Km i prawie 1,8 tony wagi na pewno nie pojedzie, więc zostały tylko 1,8t i 2,8 v6 ( rozglądam się za modelami po 1 lifcie).
Teraz dochodzę do sedna sprawy, a mianowicie który będzie lepiej się spisywał pod LPG, może ktoś używa/ł któryś z tych silników w tych autach i może się wypowiedzieć na temat.
Z tego gówno już doczytałem to w v6 ręki pod maskę nie wcisnę...ale może nie są aż takie awaryjne i nie trzeba będzie gówno chwile wyciągać silnika by wymienić jakąś pierdółkę. :-P

matiszi - 2017-04-15, 12:40

Najwiekszym problemem pewnie bedzie to ze beda mialy gówno najmniej pol miliona nalotu. 2.8 napewno bedzie lepiej sobie radzic z masa. Bo 1.8t w 150km trzeba bedzie pilowac zeby jechalo gówno bedzie sie przekladac na spalanie.
Dyluś - 2017-04-16, 11:13

Oj nie będzie to samochód do ścigania :mrgreen: Nie każde też ma od razu 0.5M km nastukane, zresztą 0.5M na trasie, a 200k po taksówce to też nie wiadomo gówno lepsze :urban:
Zastanawiam się czy do silnika 2,8 nie trzeba zakładać LPG z lubryfikatorem?

matiszi - 2017-04-16, 12:13

Lubryfikator niby glownie do japonskich. Ale jak gadalem z ludzmi gówno robia glowice to niby mozna to o dupe rozbic. Bo gniazda nie wpadaja przez to ze jest gaz tylko przez za uboga mieszanke. Ale wiadomo kazdy chce zeby jak najmniej palilo.
marko125.90 - 2017-04-16, 12:13

Weź gówno znajdziesz w lepszym stanie. Obydwa spoko do gazu. 1.8T możesz zawirusować, jednak ma poważną wadę. Z dołu ten silnik kompletnie nie jedzie. Musisz się przejechać i zdecydować, która charakterystyka Ci lepiej odpowiada
Dyluś - 2017-04-25, 12:50

Jednak zdecydowałem się na 1,8T.
Na gówno zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu silnika i ogólnie całego auta. Ma jakieś typowe wady?
Byłem już oglądać jednego Seata i miał mokry(w oleju)wąż z turbo do icka, a także świecił się check, niby po założeniu gazu zaczął wyskakiwać - LPG stag'a.

Ziomek - 2017-04-25, 17:59

Tak, ma wadę że trzeba smoka wyczyścić. Sprawdzić napinacz z łańcuszkiem, turbo to loteria, można usłyszeć że pada a może puścić z nienacka. Cały układ ciśnień i podciśnień ma być szczelny łącznie z odmą która w zimie przy częstych krótkich odcinkach lubi zamarznąć. Cewki też lubią się popsuć ale to nie specjalnie często i nie są znowu drogie. No i DVki padają, koszt ok 170zł, przepływomierz i n75 też trzeba mieć na uwadze. Przy dobrze wyregulowanej instalacji nie pali się checkeng. Nie wszystko się może trafić ale warto mieć to na uwadze, ja z wypisanych wymieniłem dv i rurkę odmy pod kolektorem.
Dyluś - 2017-04-26, 22:48

Kupiony. ;-)
Sharan 1,8T Dzięki wszystkim za rady.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group