FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana filtra p.pyłkowego
Autor Wiadomość
Michał_1977
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 43 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1635
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2010-09-22, 13:16   Wymiana filtra p.pyłkowego

Witam
Jako iż niedawno wymieniałem filtr p.pyłkowy w moim MK3,to postanowiłem pstryknąć trochę fotek w celu zrobienia dość szczegółowej foto-porady dla potomnych ;-)

Więc tak,najpierw zdejmujemy uszczelkę podszybia.


Następnie trzeba wyjąć kołki rozporowe mocujące prawą część podszybia,zaznaczone na fotce (u mnie dwóch brak :mrgreen: )


Ja do tego używam specjalnych narzędzi,ale można równie dobrze podważyć dwoma śrubokrętami.


Zdejmujemy prawą część podszybia i widzimy mniej lub bardziej zabrudzony filtr.


Kolejnym krokiem jest wyjęcie go z jego podstawy.W tym celu należy widoczne na fotce plastikowe paski,odciągnąć tak jak wskazują strzałki...



...i pociągnąć ramkę z filtrem do góry,tak jak wskazuje strzałka.


Po wyjęciu filtra,należy dokładnie odkurzyć podstawę z kurzu i ewentualnych paprochów,które wpadły przy wyjmowaniu wkładu.



Dobrze jest także odkręcić samą podstawę...


...w celu usunięcia takich oto niespodzianek,które blokują swobodny odpływ wody,gniją i przyczyniają się do powstawania korozji.

Po wyczyszczeniu i odkurzeniu,przykręcamy podstawę.

Później zdejmujemy ramkę filtra.



Bierzemy nowy wkład.



Zakładamy na niego ramkę.


Przed przystąpieniem do montażu w podstawie,należy zwrócić uwagę na wypustki w ramce...


...które mają być wsunięte do specjalnych otworów w podstawie.


Po umieszczeniu ramki z wkładem w podstawie,dociskamy tak jak wskazują strzałki,żeby zaskoczyły zatrzaski.


Po zamontowaniu :prosze:


Następnie zakładamy podszybie.


Tak przygotowujemy kołki rozporowe.


Wkładamy kołki do otworów.


Dociskamy w celu rozparcia.


Na koniec zakładamy uszczelkę podszybia...

...i cieszymy się dostępem świeżego powietrza do wnętrza,a także mamy z głowy zaparowane szyby :-D

Powodzenia przy pracy ;-)
Pozdrawiam :piwo:
 
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2010-09-22, 18:06   

Super! Tak powinna wyglądać fotoporada.
 
 
rat4
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-27, 09:06   

właśnie ostatnio wymieniałem to cholerstwo, na forum polo jeden koleś zaproponował tuning takiej dmuchawy w postaci dodatkowego wiatraczka,
gówno do zimy to można zamiast tego filtra zapodać na ten stelaż rajstopy damskie wtedy zero parowania w zimie heh
http://vwpolo-klub.pl/for...hp?f=25&t=10530
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10