Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 4614 Skąd: Bombaj
Wysłany: 2012-08-22, 19:11 Kupujemy 1.8T - Czyli na gówno zwrócić uwagę.
Rozglądam się za nowym wozem dla siebie i najprawdopodobniej jędzie to samochód z silnikiem 1.8T. Bardzo był bym wdzięczny za wszelkie rady odnośnie tego na gówno zwrócić uwagę i jakie są typowe niedomagania dla tegoż silnika.
Bardzo dziękuję za uwagę
Samochód: Audi A4 B6 / Ibiza II Fl
Silnik: AWX+ / AGR
Imię: Adrian Pomógł: 31 razy Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 1232 Skąd: Wysoka Strzyżowska
Wysłany: 2012-08-22, 20:03
DJ_SM, z tego gówno ja slyszalem to trzeba dbać o układ chłodzenia bo lubią sie przegrzewać, no i ponoć jedyny słuszny silnik to ten z oznaczeniem AEB ale to juz niech sie ktos wypowie dlaczego bo tu sie konczy moja wiedza
to że się grzeja to prawda ale przy duzych przebiegach rozlatuja sie łopatki turbiny i wpadają do silnika i koniec. widziałem taki przypadek po 300tys km
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-22, 22:07
Problemy z pompą wody, jak ktoś lał lipną oliwe to bedzie głowica z wałkami do wymiany, smok i przewody do turba się zatykają syfem, często popękane obudowy turbin (słabo wstają wtedy), te z przepustnicą na linke ogólnie częściej trafiają się z dużymi awariami mechanicznymi bo elektronika nie jest tak "sprytna" na idiotyzm niektórych obsługujących. Ogólnie jest to bardzo podatny na mody jak też i na niedbalstwo, gówno później mocno kosztuje. Ja bym brał jedynie od 2000 w góre z szerokopasmówką i przed kupnem zaglądnął pod pokrywe czy syfu nie ma
Samochód: Passat 3B
Silnik: ADR
Imię: Wojtek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 209 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-08-22, 23:13
dobry do nisko-budżetowych modów.. bodaj właśnie AEB. dużo słyszałem że te turba lubią tam lecieć (tak jak wyżej napisane) stąd też umnie jest silnik bez turbiny. w razie założenia podtlenku LPG nie ma żadnych problemów. jeśli spodziewasz się że to będzie wyścigówka to chyba bez przesady bo krąży opinia że te silniki "nie chcą iść". nie pamiętam jak tam pompa wody jest zamontowana ale jeśli jest na własnym pasku to istnieje duże prawdopodobieństwo że nie została zmieniona.
tryb awaryjny z podowdu przeładowania turba (j.w; nagar, zawór n75)
kompensatory luzu zaworowego. przy zapaleniu zimnego silnika słychac jakby chodził diesel. oczywiście jeśli trwa to z 5 sek to jest jeszcze ok.. ale jeśli często powtarza się to na ciepłym silniku lub dźwięk nie cichnie to jest kłopot.
Samochód: Ałdi do kwadratu
Silnik: AEB dmuchnięte, BEX Pomógł: 19 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 415 Skąd: oS
Wysłany: 2012-08-23, 11:20
Mam AEB i jakoś nie zauważyłem coby się grzał.
Nawet olej mi nigdy powyżej 120 nie skoczył. A lekko u mnie nie ma.
Dlaczego AEB? Bo jeśli ktoś chce grubo modzić, to ma najlepszą głowicę.
Słaba elektronika jest zarówno plusem jak i minusem. Dobrze się sprawuje z gazem.
Uważać na olej i smok olejowy wyczyścić. W 1.8T wszystkie K03 tak czy inaczej kiedyś pękną po stronie gorącej (we wzdłużnym silniku). Kwestia rozmiaru pęknięcia i lokalizacji.
jojo [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-23, 14:00
Ja mam już trzeci motor 1.8T. Miałem AEB 150PS, APY 209PS i teraz BAM 224PS. W żadnym nie miałem i nie mam problemu z grzaniem. No może raz jak robiłem kulig na sporo sanek i wloty się zalepiły śneigiem
W każdym jednym z tych motorów miałem LPG i mogę śmiało powiedzieć, że problemów brak. Myślę, że jak z każdą sekwencją, trzeba tylko umieć ją założyć i nie odwracać się dupą do klienta kiedy trzeba zmienić chociażby same filtry.
Pod modzenie faktem jest, że AEB się nadaje chyba najlepiej. Tak jak szogun0, mówi, ze względu na głowicę. I montaż blow-offa :) nie powoduje
żadnych błędów czy zakłuceń pracy silniczka.
Nie jestem mechanikiem i opieram się tylko na moich 3 egzemplarzach i dwóch znajomych.
Jak dla mnie silniczek No.1
Ale jeszcze nie jeździłem 2.0 TSI Więc póki gówno No.1
Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 4614 Skąd: Bombaj
Wysłany: 2012-08-23, 16:16
Dziękuję za wypowiedzi Zawsze to mam teraz jakis punkt odniesienia
Gdyby ktoś miał coś jeszcze do dodania to zapraszam.
P.S. Gdyby ktoś słyszał o jakimś godnym samochodzie z takim silnikiem to bardzo prosze o cynk
kamilb5 [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-23, 16:40
Z tym układem chłodzenia że sie przegrzewa to bzdura!!! Owszem pompa wody lubi sie z czasem popsuc ze względu na plastikowy wiatraczek który z czasem peka i nie robi obiegu,a jęśli chodzi o turbine to trzeba lac syntetyk 5w40 i bedzie śmigać.
Samochód: Passat 3B
Silnik: ADR
Imię: Wojtek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 209 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-08-23, 17:32
kamilb5 napisał/a:
Owszem pompa wody lubi sie z czasem popsuc ze względu na plastikowy wiatraczek który z czasem peka i nie robi obiegu
u mnie taki pękł. jednak pompa firmy hepu miala wirnik metalowy także luz. koszt pompki nie był znów duży. za wymiane chłodnicy, płynu, pompy i robote dałem 500zł.
p.s. dodam, że moje doświadczenia opierają się na passatach. przy okazji jesli auto ma być wygodne, przestronne, niesportowe jednak dość dynamiczne to moge polecić. z zawieszeniem różnie bywa ale jak ktoś nie sunie po dziurach z większą prędkością lub nie ma pewnego odcinka drogi z kostki drogowej a zawiecha jest w dobrym stanie to jeszcze pojeździ.
Ostatnio zmieniony przez wtx 2012-08-23, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Leon
Silnik: 1.8t APP
Imię: Marek Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 132 Skąd: RSR
Wysłany: 2012-09-12, 20:38
U mnie w Leonie jest 1.8t 180PS jest podkręcony na 220PS ma juz prawie 220 tys. najechane i nie ma z nim żadnych problemow. Dodam ze jest podtlenek LPG a gówno do tego przegrzania to nigdy mi sie nie zdarzyło
Samochód: Leon
Silnik: 1.8t APP
Imię: Marek Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 132 Skąd: RSR
Wysłany: 2012-09-13, 19:57
srebrny na czarnych felgach?? jeśli ten to tak
gregor09 [Usunięty]
Wysłany: 2012-10-03, 16:49
Wiekszosc ludzi się wypowiada a na oczy 1.8T nie widziała.
Jak sprawne jest wszystko to nic sie nie przegrzewa. Dwa lpg dziala w tym silniku bardzo dobrze. Trzy tak jak toffic pisze brac powyzej 2000r.
AEB i AGU maja najlepsza glowice i kolektor. Pozatym to kicha. Komputer jak atari, turbo najslabsze. sonda waskopasmowa.ogolnie zabytek troche.
Polecam Najbardziej AUQ/AUM/ARX/ARY/BAM/AMK potem AJQ/APP/AQA/ARZ. Te pierwsze sa na szerokiej sondzie, te drugie na waskiej , ale komputer maja juz cywilizowany i cuda można robić , nawet samemu. Np konwersje AQA 150km w AJQ 180km http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
+ tip + decat + waxbox = 195km na seryjnym programie z lpg.
Polecam silnik marzenie. Podstawa w tym motorze to szczelnosc dolotu - w każdym znajde dziure.
EDIT
Chciałem dodać że mam do sprzedania komputer do 1.8T z chipem na 180km do AGU/AEB golf/passat lub 220km do AUQ/AUM info PW pomoge w zamontowaniu
Ostatnio zmieniony przez 2013-05-06, 00:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum