FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
passat b3 1.9 td aaz proliem z temperaturą
Autor Wiadomość
tomas760
Średniozaawansowany

Samochód: passat b3,,, bora
Silnik: 1.9 tdic (aaz+),, 1.9 tdi ajm++
Imię: Tomasz
Wiek: 29
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Broniszów
Wysłany: 2013-01-24, 20:05   passat b3 1.9 td aaz proliem z temperaturą

witam.
mam problem ze zbyt wysoka temperatura silnika a mianowicie chodzi o to ze temperatura dochodzi do 110 a dolny wąż jest zimny i do tego od 100 miga czerwona kontrolka od płynu chłodniczego z tym że gdy się zgasi auto i zaraz odpali kontrolka przestaje migać a po dłuższej chwili nadal miga . sprawdzałem termostat i otwiera się ale zapobiegawczo wymieniłem na nowy który przed montażem sprawdziłem czy się otwiera. układ jest szczelny odwietrzony stan płynu jest ok . gówno jest przyczyna tego ze mimo wysokiej temperatury termostat nie otwiera? czy może wskazówka w liczniku oszukuje? i czemu mruga ta kontrolka? skoro jest płyn.
z góry dzięki za odp.
 
 
 
dr.lolek
Stały zaśmiecacz forum

Samochód: rwd
Silnik: ma
Imię: Grzesiek
Pomógł: 22 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1020
Skąd: sandomierz
Wysłany: 2013-01-24, 20:09   

kontrolka to moze zla wiazka licznika, problem ze zbiorniczkiem wyrownawczym, zmierz temp cieczy jesli lapie 100 to jest temp wrzenia czyli powino wywalac nadmiar plynu, zobacz moze tez wskaznik przeklamywac
 
 
 
sztahu
Zaawansowany

Samochód: polo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 381
Skąd: przemyśl/rzeszów
Wysłany: 2013-01-24, 20:10   

u mnie w 1.9d było tak jak piszesz to do wymiany okazał sie czujnik temperatury. w króćcu na górze okrągły u mnie na 2 piny koszt 37zł

a mruganie to czesto zimne luty w liczniku
Ostatnio zmieniony przez sztahu 2013-01-24, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
stanley20
Zaawansowany

Samochód: AUDI A3
Silnik: 1,6 FSI
Imię: Mariusz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 515
Skąd: Dynów
Wysłany: 2013-01-24, 20:11   

tomas760, sprawdzałeś może korek zbiorniczka wyrównawczego ?? spróbuj go popuścić tak żeby był luźny ale żebyś go nie zgubił :P
 
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-24, 20:11   

Jak szybko pojawia się to 100st. ? Moim zdaniem następny w kolejce do sprawdzenia czujnik temperatury do licznika.
Ostatnio zmieniony przez kleryk 2013-01-24, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomas760
Średniozaawansowany

Samochód: passat b3,,, bora
Silnik: 1.9 tdic (aaz+),, 1.9 tdi ajm++
Imię: Tomasz
Wiek: 29
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Broniszów
Wysłany: 2013-01-24, 20:27   

jako ze teraz jest zimno temperatura do 100 jest dopiero po ok 10 km
korek jest oryginalny i raczej z dnia na dzień się nie uszkodził. dodam że najpierw migała kontrolka a potem był problem z temperatura.
 
 
 
stanley20
Zaawansowany

Samochód: AUDI A3
Silnik: 1,6 FSI
Imię: Mariusz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 515
Skąd: Dynów
Wysłany: 2013-01-24, 20:45   

sprawdzić nie zaszkodzi , ja tak miałem kiedyś w golfie, wymieniłem termostat bo nie dogrzewał się silnik a po wymianie się grzał strasznie oczywiście dolny wąż zimny był ,, popuściłem korek i było ok , ale to był mój przypadek może u Ciebie jest inaczej i gówno innego.
ale w innym aucie po wymianie termostatu miałem podobnie i się okazało że termostat był zwalony przy 200 stopniach się nie otwierał ...
Ostatnio zmieniony przez stanley20 2013-01-24, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomas760
Średniozaawansowany

Samochód: passat b3,,, bora
Silnik: 1.9 tdic (aaz+),, 1.9 tdi ajm++
Imię: Tomasz
Wiek: 29
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Broniszów
Wysłany: 2013-01-24, 21:07   

ja sprawdzałem czy się otwiera termostat i jest w porządku
 
 
 
benio
Zaawansowany

Samochód: Volkswagen Passat B6
Silnik: .:R32
Imię: Kamil
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 338
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-01-24, 21:44   

Sprawdź czujnik temperatury możliwe że to będzie to :prosze:
 
 
 
stanley20
Zaawansowany

Samochód: AUDI A3
Silnik: 1,6 FSI
Imię: Mariusz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 515
Skąd: Dynów
Wysłany: 2013-01-24, 21:47   

coś mi się nie wydaje żeby był to czujnik bo przez czujnik by nie był by dolny wąż zimny ........
 
 
 
tomas760
Średniozaawansowany

Samochód: passat b3,,, bora
Silnik: 1.9 tdic (aaz+),, 1.9 tdi ajm++
Imię: Tomasz
Wiek: 29
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Broniszów
Wysłany: 2013-01-24, 21:52   

wiem ze da się sprawdzić czujnik temperatury miernikiem poprzez opór tylko ile powinien wynosić opór czujnika przy ok - 10
kierować się tym? z tym że to jest do golfa 2 1.8 RP 90ps ale czujniki są te same
i jeśli wyciągnę czujnik to będzie się lał płyn czy nie ? bo nigdy nie miałem okazji przy tym grzebać.

nieb czujnik.jpg
Plik ściągnięto 12627 raz(y) 12,9 KB

 
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-24, 21:53   

Ale przy obecnych temperaturach u mnie zetor jak do pracy dojeżdżam to dopiero rusza wskazówka temperatury.

Więc tok jest dobry. Dolny zimny bo termostat jeszcze nie puszcza a czujnik przekłamuje że już jest 100.

Pytanie za 100 pkt. włącza Ci się wentylator jak masz te 100 stopni?
 
 
tomas760
Średniozaawansowany

Samochód: passat b3,,, bora
Silnik: 1.9 tdic (aaz+),, 1.9 tdi ajm++
Imię: Tomasz
Wiek: 29
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Broniszów
Wysłany: 2013-01-24, 21:56   

logiczne ze się nie włącza bo w chłodnicy jest włącznik a przez chłodnice ciepły płyn nie przepływa. mam racje?
 
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-24, 22:25   

Ja bym obstawiał ten czujnik, ale to moje zdanie.
 
 
stanley20
Zaawansowany

Samochód: AUDI A3
Silnik: 1,6 FSI
Imię: Mariusz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 515
Skąd: Dynów
Wysłany: 2013-01-25, 07:30   

gówno tu obserwować czujnik , albo się nie może odpowietrzyć bo się popsuł korek ( mogła się podwinąć uszczelka w korku jest to możliwe ) albo po prostu dalej trzeba termostat zmienić . To jest logiczne bo nie puszcza obiegu na dużą chłodnice i się silnik grzeje a skutki przegżania silnika są znane........... chyba :idea:
 
 
 
tkaczu18
Zaawansowany


Samochód: Subaru Forester MY01, Xj600 01' Octavia '00
Silnik: 2.0T 260,5KM/353 NM, 61km, 1.9 TDI ;)
Imię: Maciej
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 576
Skąd: Brać na paliwo/Rz/UD
Wysłany: 2013-01-25, 10:36   

Wymień termostat a przy okazji płyn i szczelność układu ...
 
 
 
qdlik
Średniozaawansowany


Samochód: VW Passat B3
Silnik: 1.8 ABS
Imię: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 159
Skąd: [RBR] /Rzeszów
Wysłany: 2013-01-25, 12:20   

Po pierwsze to korek mógł się popsuć z dnia na dzień.
Po drugie jakiej firmy termostat założyłeś??
Po trzecie jak chcesz się sugerować tą tabelką gówno ją wrzuciłeś wyżej to rozgrzewaj auto i ściągaj wtyczkę gówno 20 stopni i mierz rezystancję.
Poza tym to zawsze możesz podjechać na jakiś szrot i kupić taki czujnik na próbę albo do sklepu i kupić najtańszy i sprawdzić gówno się będzie działo. gówno do wymiany to jak wyciągniesz go na zimnym silniku i szybko włożysz nowy to dużo płynu Ci nie ucieknie. Na rozgrzanym nie wymieniaj.
 
 
 
tomas760
Średniozaawansowany

Samochód: passat b3,,, bora
Silnik: 1.9 tdic (aaz+),, 1.9 tdi ajm++
Imię: Tomasz
Wiek: 29
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Broniszów
Wysłany: 2013-01-25, 16:57   

dziś termostat przy 110 się otworzył potem silnik wystygł. (stał przez 6h na dzisiejszym mrozie) potem znów było 110 i znów się otworzył czyli termostat ok
tylko przez chwilkę ta kontrolka migała. a gdy termostat się otworzył temperatura wynosiła 100. coś czytałem ze zimne luty w liczniku padają i złe wskazuje. jak to naprawić? no i mam 2 czujniki jeden przy bloku silnika na 4 piny a drugi na wężu od nagrzewnicy na 2 piny który jest odpowiedzialny za pokazywanie temperatury?
na termostacie pisało v1217 87^c - b9
oraz calorstat france
 
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-25, 18:00   

Ja podejrzewam ten na dwa. Przecież możesz szybko sprawdzić, jak będziesz w aucie i temperatura się podniesie troszkę wypnij wtyczkę i będziesz widział czy wskazówka spadła. :prosze:
 
 
tomas760
Średniozaawansowany

Samochód: passat b3,,, bora
Silnik: 1.9 tdic (aaz+),, 1.9 tdi ajm++
Imię: Tomasz
Wiek: 29
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Broniszów
Wysłany: 2013-01-25, 19:38   

a czujnik od mk3 1.8 90ps z mfa będzie pasował ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13