FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Dymi na siwo i bierze olej :((((
Autor Wiadomość
Lizdek1988
Średniozaawansowany


Samochód: Seat Leon
Silnik: 1.9 ASZ+
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 74
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-09-05, 14:49   Dymi na siwo i bierze olej :((((

Koledzy i Koleżanki dziś pojawił sie problem, odpaliłem auto przez kilka sec chodziło ok a zaraz puściło dyma który śmierdział ropą, wsiadłem w auto i ruszyłem, kiedy staje na wolnych obrotach malutko gówno dymi, ale jak ruszam lub dodaje gazu na każdym biegu dymi strasznie na siwo i jak dobrze mu dam kopyto czuć przepalonym olejem, na szabelce oleju ubyło (dolałem 250ml na górny stan) Podjechałem do gościa żeby podpiął kompa to wyszło że wtrysk jeden przelewa Wartość 1,69 do 1,72 Mówił że nie ma tragedii ale za dobrze to tez nie jest, o ile przez wtrysk może delikatnie dymić to skąd się bierze smród oleju oraz ubytki? Dodam że, płyn chłodniczy sie nie zmniejsza ani nie zwieksza, robiona próba turba to też nie puszcza oleju, więc gówno sie może dziać gumki na zaworach pierścienie? :-( POMÓŻCIE ! !
 
 
Bartek_R
Stały zaśmiecacz forum

Samochód: (Oo==w==oO)
Silnik: 1,9TDI ASZ
Imię: Bartek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 630
Skąd: Krzemienna:)
Wysłany: 2013-09-05, 17:22   

...a turbo nie pluje czasem?
 
 
 
Lizdek1988
Średniozaawansowany


Samochód: Seat Leon
Silnik: 1.9 ASZ+
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 74
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-09-05, 17:28   

no właśnie nie, było sprawdzane i nic nie pluje prawie jak nowe... ;/
Ostatnio zmieniony przez Lizdek1988 2013-09-05, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szymono5759
Zaawansowany


Samochód: Leon ALIcja
Silnik: AHF+++
Imię: Szymon
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 316
Skąd: Jasło
Wysłany: 2013-09-05, 18:08   

skoro małe ubytki to mogą byc uszczelniacze chociaż diesle lubią olej łyknąc
jakby pierścienie ubytki by były duże
sprawdz świece żarowe,katalizator<może sie tam coś wypalac>,dolot świeżego<może tam byc mokro i czesto jest>i odme czy zatkana<częsty przypadek>
pozdrawiam ;-)
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-09-05, 18:38   

Szymono5759 napisał/a:
chociaż diesle lubią olej łyknąc

ta. Moj ma 270 i nic nie bierze ani grama. I seria nie jest.
Szymono5759 napisał/a:
sprawdz świece żarowe,katalizator<może sie tam coś wypalac>

gówno ma to wspólnego z poborem oleju i dymem??
Moim zdaniem są do wymiany uszczelniacze zaworowe, zostawisz auto na noc olej skapuje po trzonku zaworu i spada do komory spalania, objawem jest dym rano po odpaleniu silnik prawcuje nie równo i ubytki oleju. Nawet pół stanu w ciągu tyg. Po prostu gumki nie trzymają i można je wymienić bez ściągania głowicy ale trzeba mieć sprzęt i cierpliwość do zakładanie zabezpieczeń na zawory ;)
No i diesel na zimnym NIE lubi wysokich obrotów. Więc deptanie powyzej max 2.5 tys to jest zabijanie silnika na zimny.
Pozdrawiam!
 
 
sebus_777
Władca postów

Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1240
Skąd: RBR
Wysłany: 2013-09-05, 19:28   

Lizdek1988 ściągnij jakiś wąż dolotowy i sprawdź czy jest olej. Ja to najpierw sprawdziłbym bo te testy na turbo mogły wyjść niewłaściwie.
 
 
 
Szymono5759
Zaawansowany


Samochód: Leon ALIcja
Silnik: AHF+++
Imię: Szymon
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 316
Skąd: Jasło
Wysłany: 2013-09-05, 20:08   

artur_91.1991 napisał/a:
Szymono5759 napisał/a:
chociaż diesle lubią olej łyknąc

ta. Moj ma 270 i nic nie bierze ani grama. I seria nie jest.
Szymono5759 napisał/a:
sprawdz świece żarowe,katalizator<może sie tam coś wypalac>

gówno ma to wspólnego z poborem oleju i dymem??
Moim zdaniem są do wymiany uszczelniacze zaworowe, zostawisz auto na noc olej skapuje po trzonku zaworu i spada do komory spalania, objawem jest dym rano po odpaleniu silnik prawcuje nie równo i ubytki oleju. Nawet pół stanu w ciągu tyg. Po prostu gumki nie trzymają i można je wymienić bez ściągania głowicy ale trzeba mieć sprzęt i cierpliwość do zakładanie zabezpieczeń na zawory ;)
No i diesel na zimnym NIE lubi wysokich obrotów. Więc deptanie powyzej max 2.5 tys to jest zabijanie silnika na zimny.
Pozdrawiam!


z poborem oleju nic ale z dymem ma dużo ,świece mogą zdawac sie błahostką ale miałem taki przypadek nie u siebie ze dym po wymianie ustał a inne wymienione powyżej rzeczy są wytłumaczone gówno do przebiegu przecież auta nie masz od nowości i nie wiesz gówno było wymieniane i przebieg tez na 100 nikt nie jest pewny więc skończz :-/
 
 
Lizdek1988
Średniozaawansowany


Samochód: Seat Leon
Silnik: 1.9 ASZ+
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 74
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-09-05, 21:39   

Cytat:
Lizdek1988 ściągnij jakiś wąż dolotowy i sprawdź czy jest olej. Ja to najpierw sprawdziłbym bo te testy na turbo mogły wyjść niewłaściwie.

No właśnie ściągałem węża zaraz przy kolektorze i robilem próbe z kartką i nic nie pluje ;/ Silnik po włączeniu na zimnym chodzi rowno i nie dymi bardzo tylko dopiero jak ruszam to zaczyna walić z rury :( i dziś przy nagrzanym silniku wyciagnałem bagnet od oleju i miał przedmuchy dymil na siwo nawet bardzo ;/
Ostatnio zmieniony przez Lizdek1988 2013-09-05, 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-09-05, 21:51   

Na moje niewprawne oko to podjedź gdzieś i sprawdź kompresje. Ten olej magicznie się nie spala i skądś się bierze. Szykuj kasę remont w drodze.
 
 
Lizdek1988
Średniozaawansowany


Samochód: Seat Leon
Silnik: 1.9 ASZ+
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 74
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-09-05, 21:59   

kleryk napisał/a:
Na moje niewprawne oko to podjedź gdzieś i sprawdź kompresje. Ten olej magicznie się nie spala i skądś się bierze. Szykuj kasę remont w drodze.

a myslisz tak jak juz kolega pisał ze to moga byc uszczelnaicze na zaworach? miał by wtedy przedmuchy na bagnecie?
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-09-05, 22:15   

zawsze przy tyle gówno zgaszonym ciepłym silniku będzie dymiło z bagnetu jak wyjmiesz albo jak odkręcisz korek. Sprawdz kompresje na cylindrach, jak będzie dobra to wymień uszczelniacze jak nie to głowica w góre i remont
 
 
Lizdek1988
Średniozaawansowany


Samochód: Seat Leon
Silnik: 1.9 ASZ+
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 74
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-09-05, 22:19   

artur_91.1991 napisał/a:
zawsze przy tyle gówno zgaszonym ciepłym silniku będzie dymiło z bagnetu jak wyjmiesz albo jak odkręcisz korek. Sprawdz kompresje na cylindrach, jak będzie dobra to wymień uszczelniacze jak nie to głowica w góre i remont

Chodziło mi o to ze auto było zapalone i wyciągnąłem bagnet i miał przedmuchy, a spod korka troszke olej chlapał kropelkami oleju, jak tylko bede miał czas to musze podjechac na sprawdzenie kompresje na cylindrach.. (oby to były uszczelnaicze na zaworach :roll: )
Ostatnio zmieniony przez Lizdek1988 2013-09-05, 22:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sebus_777
Władca postów

Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1240
Skąd: RBR
Wysłany: 2013-09-05, 22:26   

Lizdek1988 napisał/a:
No właśnie ściągałem węża zaraz przy kolektorze i robilem próbe z kartką i nic nie pluje ;/

Bo wtedy nie masz obciążenia i nie dmucha Ci turbo tak jak podczas jazdy, węże nie są w środku zaolejone? Ja tu stawiam na turbo. Jakby były uszczelniacze to dymiłby na niebiesko po odpaleniu rano.
 
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2013-09-05, 22:36   

a jaki to silnik wogóle? tdi to nie wiele mówi.

VP czy PD ??

edit. juz wiem, z profilu wynika że:
Cytat:
Silnik: 1.9 tdi ASZ seria 130, teraz ~ 180
może te dodatkowe konie zabiły turbo.

Nie znam się na PD ale może olej koło wtrysku dostaje się do cylindra ?
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2013-09-05, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lizdek1988
Średniozaawansowany


Samochód: Seat Leon
Silnik: 1.9 ASZ+
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 74
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-09-06, 09:42   

spiczi napisał/a:
a jaki to silnik wogóle? tdi to nie wiele mówi.

VP czy PD ??

edit. juz wiem, z profilu wynika że:
Cytat:
Silnik: 1.9 tdi ASZ seria 130, teraz ~ 180
może te dodatkowe konie zabiły turbo.

Nie znam się na PD ale może olej koło wtrysku dostaje się do cylindra ?


z tym turbo to nie wiem bo niby wartosci podczas jazdy ma w normie, i nie pluje olejem ale dzis jeszcze dokladnie obaczaje, a jest to mozliwe ze jak mi wyciagali wtryski to zle załozyli ? i dostaje sie olej na wtrysk i na cylinder? :-/
Ostatnio zmieniony przez Lizdek1988 2013-09-06, 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Byq
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI ++
Imię: Mateusz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 727
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-09-06, 16:23   

Moga byc zle wyregulowane i bedzie dymil na siwo
 
 
 
kris-krzysztof
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: VW
Silnik: ARL
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 653
Skąd: Borki
Wysłany: 2013-09-06, 21:23   

A wymieniali uszczelniacze jak Ci wyciągali ? i była regulacja?
 
 
 
Lizdek1988
Średniozaawansowany


Samochód: Seat Leon
Silnik: 1.9 ASZ+
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 74
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-13, 14:48   

Wracając do tematu sprawa rozwiązana puściła uszczelka na Turbie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 15