Samochód: Audi A4 B5
Silnik: 1.8T quattro Pomógł: 9 razy Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 694 Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2014-01-31, 00:17
Na półce leży mi bov Blitza i ciekawe czy by się sprawdzał jako hybryda w 1.8T, a mianowicie duży otwór puścić z powrotem w dolot, a małym puszczałby w atmosferę
gregor09 [Usunięty]
Wysłany: 2014-01-31, 13:12
sebus_777 napisał/a:
gregor09 napisał/a:
Żebyśmy nie wiadomo gówno robili , nie będzie to działać prawidłowo i auto będzie miało gorsze osiągi i spalanie niż przy współpracy z zaworem DV.
gregor09 napisał/a:
Natomiast jesli ktoś by chciał koniecznie blow offa w 1.8T to jest to do zrobienia. Ale potrzeba do tego specjalnego mapowania ecu i jeszcze kilku innych myków. Dostępne tylko dla aut powyżej 2001roku. w razie pytań pw.
To w końcu da się to zamontować prawidłowo czy nie bo sam raz piszesz tak a raz tak
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to nie trzeba będzie tłumaczyć w kółko to samo
Lolo - dokładnie masz racje, to gwizdanie to nic fajnego , a przyprawia tylko o ból głowy, pozatym do auta które ma 150 czy 180km to pasuje jak świni siodło, no ale kto bogatemu zabroni
No a kto twierdzi że nie ma różnicy w jeździe dv/blow off to ma prawdopodobnie zepsute auto, albo pisze żeby sobie popisać
Tkaczu napisał konkretnie - skoro auto zostało przystosowane do pracy z DV to jak niby ma tak samo pracować z BOV-em ? Kłaniają się podstawy EFI.
Samochód: RWD
Silnik: 3.0 M-pałer*
Imię: Marcin Pomógł: 5 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 307 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-02-06, 20:33
Skoro większość jest za i nie widzi minusów to sam zakładam ten odpustowy badziew i wszystkie gimby pod remizą będą moje
A tak na poważnie to skoro turbo nadmucha pod obciążeniem ile trzeba, puszczasz gaz bo się jednak okazuje, że nie się nie zmieścisz z wyprzedzaniem - zawór upustowy wypuszcza napompowane, zmierzone przez przepływkę powietrze w atmosferę robiąc z tego tylko pssssst, później gaz w podłogę a tu zonk bo układ pusty no ale było pssssst
Jedynym w miarę działającym rozwiązaniem jest hybryda, ale dla mnie to i tak bardziej wada niż zaleta.
Samochód: Subaru Forester MY01, Xj600 01' Octavia '00
Silnik: 2.0T 260,5KM/353 NM, 61km, 1.9 TDI ;)
Imię: Maciej Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 576 Skąd: Brać na paliwo/Rz/UD
Wysłany: 2014-02-06, 20:53
Tylko że mówimy tu o benzynowym silniku który nie lubi za bardzo przeładowań dlatego upuszcza się ciśnienie ... gówno innego jakby to był diesel... Diesel jak przeładowuje to jest rakieta!...
Samochód: RWD
Silnik: 3.0 M-pałer*
Imię: Marcin Pomógł: 5 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 307 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-02-06, 20:56
Przy tych turbinach to dupa nie przeładowanie skora noutlafa nie wrzuca (o ile osprzęt sprawny)
A poza tym to czy pb czy tdi to i tak zawsze minimalnie przeładuje bo nie da się wysterować idealnie, a jak pierdnie za dużo to wiadomo.. muł bo ECU nie jest na tyle ogarnięte by np podlać odpowiednio paliwem, a jak by podlał to by pierdło jeszcze więcej i trzeba by było szukać turbiny.
Dla tego w dziale garaż jest kilka tematów, że "turbo się nie włącza"
Ostatnio zmieniony przez HudY 2014-02-06, 21:06, w całości zmieniany 2 razy
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-02-06, 22:18
Mysle ze patrzycie na to ze złej strony...
Zaczynając od początku..
W dieslu WIĘKSZA ilość powietrza w stosunku do gnoju (czyt. paliwa) nie ma znaczenia i mu nie zaszkodzi, bo diesle wyjeźdzajace z fabryki mają AFR (stosunek powietrza do paliwa) na poziomie 19:1 - 20:1... W dieslu ZA DUŻO gnoju w stosunku do powietrza powoduje niebiezpieczny wzrost temperatury...
W benzynie jest odwrotnie. Zbyt duża ilość powietrza w stosunku do paliwa ZWIĘKSZA niebiezpiecznie temperaturę, dlatego każda benzyna ma Sondę lambda, która ma określać stosunek stechiometryczny AFR-u czyli 14,7:1 ..
Dlatego w turbo benzynach stosuje się dość często oprócz klapek upuszczających ciśnienie na kolektorze wydechowym, blow offy, po to aby uniknąć przeładowania turbiny w momencie przymknięcia przepustnicy... W dieslu coś takiego nie ma sensu, choćby z tego względu ze występuje jedynie klapa gasząca.
//poprawka..
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-02-25, 21:17, w całości zmieniany 10 razy
Samochód: Subaru Forester MY01, Xj600 01' Octavia '00
Silnik: 2.0T 260,5KM/353 NM, 61km, 1.9 TDI ;)
Imię: Maciej Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 576 Skąd: Brać na paliwo/Rz/UD
Wysłany: 2014-02-06, 22:55
Luken1717, Na koniec mogłeś dodać ... Dziękuję Dobranoc ;) Pięknie opisane ;)
Ostatnio zmieniony przez tkaczu18 2014-02-06, 22:55, w całości zmieniany 1 raz
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-07, 07:17
Luken1717 napisał/a:
W dieslu sondy lambda nie ma, bo nie jest potrzebna, przynajmniej w serii.
Są, w swoim BMM jak dobrze pamietam nawet masz
Luken1717 napisał/a:
Po to również stosowane są blow-off'y w samochodach podrasowanych i z PRZEDEWSZYSTKIM TURBINAMI BEZ KLAPEK, aby maxymalnie wyeliminować zjawisko przeładowania.
Nie do tego są blow-off czy DVki, diesle nie mają przepustnicy zamykającej się podczas zmniejszania obciążenia silnika
Luken1717 napisał/a:
dlatego każda benzyna ma Sondę lambda, która ma określać optymalny stosunek stechiometryczny AFR-u czyli 14,7:1 ..
AFR 14,7 z optymalnym nie ma nic wspólnego
Ostatnio zmieniony przez 2014-02-07, 07:18, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-02-07, 07:48
toffic napisał/a:
Luken1717 napisał/a:
dlatego każda benzyna ma Sondę lambda, która ma określać optymalny stosunek stechiometryczny AFR-u czyli 14,7:1 ..
AFR 14,7 z optymalnym nie ma nic wspólnego
OK, zgadzam sie.. Słowo "optymalny" jest tutaj nie ma miejscu, bo dla kazdego optyma oznacza coś innego.. Dla większej mocy oczywiste ze ten stosunek będzie niższy.
Po to również stosowane są blow-off'y w samochodach podrasowanych i z PRZEDEWSZYSTKIM TURBINAMI BEZ KLAPEK, aby maxymalnie wyeliminować zjawisko przeładowania.
Cytat:
Nie do tego są blow-off czy DVki, diesle nie mają przepustnicy zamykającej się podczas zmniejszania obciążenia silnika
W sumie fakt, coś mnie wczoraj przyćmiło, bo od utrzymywania zadanego ciśnienia doładowania są zewnętrzne Wastegate'y... Blow zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie dolotowym w sytuacjach choćby takim jak przymkniecie przepustnicy tak jak Toffic mówi, które może mieć zgubny wpływ na układ doładowania i w konsekwencji rozwalić turbosprężarkę...
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-02-07, 08:10, w całości zmieniany 4 razy
Samochód: Jest królowa :)
Silnik: 1,9
Imię: Andrzej Pomógł: 24 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 545 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-02-09, 19:45
Ty założyłeś neony zielone pod autem i na zderzaku z tyłu listwę led zieloną ??
Bo wygląda to śmiesznie. W sumie to tak chu... że szok.
Okey123 [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-10, 16:49
Hormon napisał/a:
Ty założyłeś neony zielone pod autem i na zderzaku z tyłu listwę led zieloną ??
Bo wygląda to śmiesznie. W sumie to tak chu... że szok.
hahahahahah nie to nie moja audi to z tej samej miejscowości koleś ma A3 i widocznie on lubi takie świecidełka ale wolał bym sobie odpóścić krytykę tych neonów
Samochód: Jest królowa :)
Silnik: 1,9
Imię: Andrzej Pomógł: 24 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 545 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-02-10, 22:20
Okey123 napisał/a:
Hormon napisał/a:
Ty założyłeś neony zielone pod autem i na zderzaku z tyłu listwę led zieloną ??
Bo wygląda to śmiesznie. W sumie to tak chu... że szok.
hahahahahah nie to nie moja audi to z tej samej miejscowości koleś ma A3 i widocznie on lubi takie świecidełka ale wolał bym sobie odpóścić krytykę tych neonów
No własnie niby podobne auto, ale jednak mi tam coś nie pasowało.
Spotkam go jeszcze raz to zrobię fotkę.
Czy ten koleś jest z Woli Zgłobieńskiej ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum