Samochód: Passat 3B/Golf II
Silnik: AEB/9a
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Oleszyce
Wysłany: 2014-03-30, 03:39 Golf MK II 16v 9a
Witam
Jakoś pod koniec lutego 2014 stałem się szczęśliwym posiadaczem Golfa drugiej generacji, auto w rodzinie od około 10 lat, także i zaufane.
Nadwozie: 3d LA3E
Rok produkcji: 1990
Silnik: 1.6 PN
Wyposażenie: CL z dołożonym wspomaganiem, elektryką szyb i centralnym z pilota.
Ogólnie jego stan nie jest zły, silniczek po pół roku postoju odpalił bez najmniejszego problemu, wnętrze w stanie niemalże idealnym, blacha również zdrowa, bo nie znalazłem groźniejszych ognisk korozji, prawa strona i tył do malowanie po nieudolnym malowaniu szprejem Lewa strona i przód ma jeszcze oryginalny lakier w całkiem dobrym stanie.
Tak wyglądał w dzień nabycia:
Postanowiłem nie jeździć nim w takim stanie, dlatego jeszcze w ten sam dzień rozpocząłem jego rozbiórkę i przygotowanie do malowania prawej strony i tyłu.
Podłoga okazała się być mega zdrowa, nawet najmniejszego ogniska od wewnątrz nie znalazłem.
Po kilku wizytach na pobliskim szrocie nabyłem troszkę gratów :
-jetta front z jednym zbitym kloszem,
-zadbane lampy tylne,
-elektryczne i podgrzewane lusterka,
-czarne wykładziny bagażnika,
-część sierpów,
przeróżne zaślepki, spinki itp.
Do frontu jetty dokupiłem nowe oba chińskie klosze. Samochód czeka w kolejce do malowania.
Końcem marca udało mi się zdobyć komplet oryginalnych czarnych skór .
Fotele podgrzewane, podobno nawet sprawne, do nich dostałem kompletną wiązkę z przełącznikami. Ogólnie skóra wymaga dużego dopieszczenia, a w tylnych boczkach ktoś wyciął dziury pod elipsy.
Plany:
-swap na 2E od Passata B3,
-hamulce od Passata B3,
-szerokie zderzaki,
-gwint,
-na początek tylko BBS RA 15' ,
-czarne wykładziny w kabinie,
-wygłuszenie kabiny,
-rozpórka przód,
-klimatyzacja,
-odświeżenie starego lakieru,
-zrobienie jakiegoś wydechu+końcowy od GTI,
-jakoś w miarę grające car audio,
I pewnie dużo innych wyjdzie podczas prac nad nim.
Jestem dobrej myśli, że jak wszystko pójdzie sprawnie to uda mi się go pokazać na tegorocznej Dynóvwce.
Ostatnio zmieniony przez Badzajek 2015-03-24, 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Szczerze? otwierając ten temat pomyślałem "aaale by było fajnie gdyby ktoś zrobił golutką serię na dobrym kole i gwincie z takiego CL-a"
Niemniej Plany nie są złe, faktycznie będzie bandzior jak to wszystko wykonasz
Luki [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-30, 10:10
To trzymam kciuki, bo rzadko widzi się fajne autka zrobione ze smakiem w twojej okolicy a tu zapowiada się super.
Ostatnio zmieniony przez Luki 2014-03-30, 10:11, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Passat 3B/Golf II
Silnik: AEB/9a
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Oleszyce
Wysłany: 2014-05-11, 20:13
Golf niestety nadal stoi i czeka na malowanie, odpuściłem wszelkie prace ze względu na matury, ale od przyszłego tygodnia ostro bierzemy się za niego.
W pierwszej kolejności wylatuje PN i wlatuje 9A, bo kupiłem całego Passata GT bez papierów.
Pasek jest GT, tarcze na tyle, które wlecą do golfa. Resztę puścimy jakoś na graty
Samochód: Passat 3B/Golf II
Silnik: AEB/9a
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Oleszyce
Wysłany: 2014-07-25, 15:28
No więc trochę do przodu.
Swap już był palony i jeżdżony, banan na twarzy ogromny Tym bardziej jadąc na taborecie.
gówno zrobione przy swapie przez ostatni czas:
-nowy rozrząd,
-nowe osłony wszystkich przegubów,
-Motul Synergie + 10w40
-chłodnica z GTD,
-polakierowane elementy, została maska, drzwi pasażera i podszybie,
-alufelgi BBS RZ 15' 7j szerokości w słabym stanie, ale na ten rok muszą wystarczyć, do tego na przodzie Nankang NS2 165/50 R15 , na tyle chwilowo 195/50 R15 ,
-hamulce 256mm z przodu,
-hydrauliczne sprzęgło z Passata,
-jakieś sprężyny obniżające, ale jak tylko dostanę jakąś lepszą gotówkę wleci gwint, bo straszna koza.
Długo nie nacieszyłem się ładnie chodzącym swapem, bo padła pompa paliwa ta zewnętrzna, dlatego wleciała pompa i bak z MK III VR6 , zobaczyłem też, że na podszybiu przednim pod uszczelką wychodzi ruda no i niestety szyba pękła przy zdejmowaniu.
Jeszcze został problem z kierunkami, bo świecą sobie same, jakoś ogarnąć prędkościomierz, bo nie mogę dostać linki od G60.
Slim17 [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-29, 17:55
Plus za silnik i Jetta front. Bardzo fajny egzemplarz, fajna baza pod mody, blacha zdrowa, a to najważniejsze. Powodzenia w modach ;)
Lukasino [Usunięty]
Wysłany: 2014-08-06, 13:21
Będę tu zaglądał na pewno. Autko piękne, posiadam identycznego :) powodzenia i wytrwałosci w realizacji planów. Pozdrawiam.
Samochód: Passat 3B/Golf II
Silnik: AEB/9a
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Oleszyce
Wysłany: 2014-09-24, 21:31
Poleciałem troszkę do przodu z tematem, dokładniej :
-pomalowane wahacze w czerń i złożone na nowych tulejach oraz sworzniach,
-nowe końcówki drążków i prawy drążek z osłoną,
-stara chłodnica od GTD okazała się być nieszczelna w dwóch miejscach, wpadła nowa,przy okazji nowy termostat i czujnik wentylatora
-dołożony gruby stabilizator od Corrado G60, wcześniej nie było żadnego
-odnowione podszybie przednie i dołożona fabrycznie nowa szybka.
-puszka filtra od KR'a, stara była wyrzeźbiona z dwóch i zajmowała zbyt dużo miejsca,
-wymieniony zaworek zwrotny układu paliwowego,
-dokupiona kompletna instalacja elektryczna i ogarnięta już w 70 % ;)
-włożony bak i pompa od MK III VR6+ nowe węże i filtr paliwa,
Trochę pierdół jeszcze się porobiło, niestety troszkę teraz będzie zastój, wyjeżdżam do Krk na studia, także zostaje mi tylko maksymalnie dwa weekendy w miesiącu i święta Ale przez zimę na pewno złożymy go do kupy i dołożymy jeszcze kilka fajnych rzeczy. ;)
Aktualnie stoi jeszcze na klockach, bo swapuje się tylna belka z tarczami, korektorem hamowania i stabilizatorem od B3 :)
Samochód: Passat 3B/Golf II
Silnik: AEB/9a
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Oleszyce
Wysłany: 2015-03-12, 19:31
Po długiej przerwie pasuje napisać gówno dzieje się z golfem.
Zrobiłem w sumie bardzo dużo rzeczy, ale niestety dużo mnie jeszcze czeka.
-tylna belka od B3 GT ze stabilizatorem wypiaskowana i pomalowana w czarny połysk, podobnie osłony tarcz,
-zaciski tylne po piaskowaniu i malowaniu proszkowym w czerń w RCmotorsport,
-zregenerowane zaciski,
-dokupione tuleje poliuretanowe belki tylnej,
-w drodze do mnie : 10 m rurki miedzianej do hamulców, wszystkie przewody elastyczne i jeszcze kilka pierdół,
-kompletny wydech na przelocie od GTI 55mm,
-szeroka dokładka wąskiego zderzaka, do naprawienia,
-wylatuje jetta front, wraca klasyczny front z wąskim żebrem,
I wiele wiele innych.
Na weekend jadę do domu, także może uda mi się założyć tylną belkę i ją uzbroić.
Niestety troszkę golf strzelił focha z paleniem, zaczął bardzo nierówno chodzić, bardzo słaba iskra.
W pierwszej kolejności wymienię przewody, później zobaczymy.
Więcej zdjęć niebawem ;))
Pozdro :D
Samochód: Passat 3B/Golf II
Silnik: AEB/9a
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Oleszyce
Wysłany: 2015-03-14, 09:00
Trochę będzie, ale to nie auto do jazdy na gówno dzień .
Odpalałem go już na wydechu złożonym, tak trochę na szybkiego, dźwięk był super, w szczególności przy schodzeniu z obrotów.
Samochód: Passat 3B/Golf II
Silnik: AEB/9a
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Oleszyce
Wysłany: 2015-03-22, 13:12
Golfik już stanął na kołach, belka ładnie się spasowała, zostało tylko podciągnąć nowe przewody miedziane od pompy do korektora siły hamowania i zawias+hamulce z głowy. ;)
Wykryłem problem nierównej pracy, kopułka była brudna z oleju, zapewne puszcza ten uszczelniacz przy pokrywie zaworów, po oczyszczeniu wszystko chodzi bardzo ładnie. ;)
Nagrałem krótki filmik z dźwiękiem, wydech jeszcze nie jest do końca skręcony i spasowany.
Samochód: Passat 3B/Golf II
Silnik: AEB/9a
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Oleszyce
Wysłany: 2015-04-03, 18:37
Zacząłem trochę bawić się w składanie wnętrza w golfiku.
Wpadło troszeczkę grosza to postanowiłem wywalić zbędne ustrojstwo spod maski.
Kolektor jeszcze wróci, ale zamiast KE-Motronika wleci Digifant II z PF'a z wtryskiwaczami od G60 (245cc/min) i listwą od 1.8 T. Wszystko wystrojone już pod 16v 9a.
Brakuje do zestawu tylko plastikowych gniazd wtryskiwaczy, które zamówiłem w ASO (23 PLN sztuka )
Oraz przełączników na przepustnicę/switch'ów .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum