Wysłany: 2014-04-14, 15:21 Leon 1M FR SuperCopa by borowa
Witam,
Na forum nie udzielam się w ogóle, ale przeglądam i czytam je od dawna. Pomysł pokazania Leona narodził się jakiś czas temu, ale wciąż się wahałem, przecież to prawie seria
Seat Leon FR SuperCopa czyli typowy daily car, bez gleby, naciągów itd.
Pierwsza rejestracja 06.2005, w Polsce od 2010, kupiony przeze mnie w lipcu 2011.
W 100% bezwypadkowy, na wszystkich elementach fabryczny lakier LS3H “Emocion Red”
Kupiony jako zupełna seria (prawie, w spadku po Niemcu dostałem przyciemnione szyby).
SILNIK: 1.9TDI ARL - 150KM, 320Nm
Aktualnie: 193KM, 431Nm, nowe turbo od ARL Garrett GT1749VB
Plany: -
UKŁAD WYDECHOWY: seria
Aktualnie: wycięty katalizator, tłumik końcowy MGmotorsport seria racing
Plany: -
ELEKTRONIKA: seria
Aktualnie: program by KingSoft, wyłączony programowo przepływomierz oraz EGR
Plany: -
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
Aktualnie: sprzęgło z dwumasem od Sharana BTB (Sachs)
Plany: -
ZAWIESZENIE: seria FR SuperCopa (springi Eibach Pro Kit)
Aktualnie: amortyzatory KYB Ultra SR, springi H&R czerwone (-35mm), pełne tylne tuleje wahaczy przód od S3/Cupra R (Lemforder), dolna rozpórka od S3
Plany: -
UKŁAD HAMULCOWY: seria (przód 288 ATE Power Disc + ATE Ceramic, tył 232 ATE + ATE, płyn ATE Typ 200)
Aktualnie: przewody hamulcowe w stalowym oplocie Black Diamond
Plany: przód 312
BODY KIT: seria FR SuperCopa
Aktualnie: dokładka przedniego zderzaka od Leon Cupra R 1M, tylna wycieraczka od VW Touran, usunięte napisy z klapy
Plany: -
ŚRODEK: seria FR SuperCopa (gałka zmiany biegów Seat Sport, nakładki na progi Seat Sport, srebrne wykończenie wnętrza)
Aktualnie: skórzane fotele z Toledo (tylna kanapa z dużym podłokietnikiem) elektrycznie sterowane + podgrzewane, dołożony podłokietnik z przodu, nakładka hamulca ręcznego obszyta skórą (BM Customs)
Plany: -
Kilka zdjęć zaczynając od dnia zakupu:
2011
2012
2013
2014
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez 2014-10-12, 14:09, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian Pomógł: 74 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 3120 Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2014-04-14, 15:23
nie chciałeś hybrydy ew większego turba ?
rafb [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-14, 15:43
Chciałem, rozważałem, analizowałem, dowiadywałem się w różnych firmach itd, ale przerosły mnie koszta (ok 8tyś za okolice 230ps, w tym turbo, wydech, fmic, montaż wszystkiego, strojenie), ok, da radę taniej, ale chciałem mieć ogarnięte wszystko od początku do końca w jednym miejscu
Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 356 Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2014-04-14, 17:53
artur_91.1991 napisał/a:
jakim cudem 8 tys???
ARL ma seryjny FMIC który daje rade do mocy 200+ do tego tylko większe turbo i masz 200 jak nic
Niestety takie są realia kolega nie chce robić sam w domu jak większość ludzi tylko dać firmie która to wykona a tam się płaci i to sporo . gówno do leona to NM jest niesamowicie dużo
rafb [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-14, 19:02
Jeżeli miałbym rzeźbić to tak, aby przynajmniej ugrać ok 230ps, CTR Zabrze krzyknął np. 7700 pln'ów. Nie widziałem sensu więc odpuściłem. Najrozsądniejszym wyjściem był zakup zupełnie nowej oryginalnej turbiny z 2 letnią gwarancją + nowe strojenie Powodem, dla którego to zrobiłem była nieudana wcześniejsza regeneracja i problem ze wstawaniem, dosyć uciążliwe w miejskiej jeździe
GrzesiekRZ [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-14, 19:37
Bardzo ladny samochod :)
gówno do cen powiem tak chcesz miec zrobione dobrze na dobrych elementach w renomowanych firmach placisz tysiace zlotych i tyle (dobry i renomowany to pojecie wzgledne - zeby zaraz sie nie zaczela bezsensowna dyskusja)
Identyczne dywagacje rozpoczynali koledzy w moim temacie. Doskonale Cie rozumiem w tym temacie :)
Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 356 Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2014-04-14, 19:57
rafb napisał/a:
problem ze wstawaniem, dosyć uciążliwe w miejskiej jeździe
Ja mam właśnie Hybrydę + regeneracja i tak jak piszesz u mnie występuje problem ze wstawaniem Toffic walczył jak mógł i jest znaczna poprawa ale nie jest to takie jak ma być
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-04-20, 12:10
Jeśli uważasz ze ta turbosprężarka z foty to fabrycznie nowa turbina Garreta to współczuje.
Przecież to z kilometra widać ze to turbo po regeneracji.... Każda nowa turbosprężarka ma ślady zarówno na części gorącej jak i zimnej po obróbce na CNC a do tego elementy maja naturalny "kolor"... A tu jak byk widać ze wszystko było piaskowane/ szkiełkowane.
Po za tym również widząc kwotę prawie 8tys za moc 230KM nie wiem czy sie śmiać czy płakać.
Mając bazę ARL-a którego potencjał na pompkach wynosi 220-230KM, wystarczy wrzucić większe turbo + IC i całość dobrze wystroić. Czy to kosztuje aż 8 tys? W szczególności ze sprzęgło i wydech juz masz ogarnięte no i za tą kasę za "nowe turbo" miałbyś już konkretną hybrydę a w ostateczności GTB 1756/ 2260....
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-04-20, 12:13, w całości zmieniany 2 razy
GrzesiekRZ [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-20, 19:09
Luken1717 napisał/a:
Po za tym również widząc kwotę prawie 8tys za moc 230KM nie wiem czy sie śmiać czy płakać.
Taka cene podaje min CTR , Bartpol, Ecu Project, Compsport i pewnie inni tak samo.
Kto choc raz oddal samochod do warsztatu zajmujacego sie tuningiem wie ile to kosztuje.
Zapomniales o 3" DP ktory przyda sie do zrobienia tych 220-230KM (opcjonalnie wydech 2,5" tez by sie przydał do takiej mocy)
Ps. Moze doradzicie kto na Podkarpaciu dobrze ogarnia temat strojenia i mechaniki (uwzgledniajac spawanie nierdzewek (wydechy , doloty)) w 1.9 tdi ? Chetnie poznam warsztat i zaoszczedze na kilometrach ktore robie do tunera na slask.
marcin1982 [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-21, 00:13
GrzesiekRZ, Na Podkarpaciu nie znam ale znam w Małopolsce gdzie mam przez ten garaż ogarnięty wydech z DP 3", cooler i wiele innych rzeczy oprócz programu który był robiony w TTC. Jeżeli w tych 8 tysiącach było by właśnie wydech, cooler, program i ewentualnie turbosprężarka to by wyglądało sensownie.
marcin1982 [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-21, 00:14
rafb, ile dałeś za wydech w MG??:)
rafb [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-21, 12:57
Hej, na początku dziękuję wszystkim za miłe słowa na temat Leona, a teraz po kolei :)
GrzesiekRZ, widzę, że jako nieliczni tutaj się rozumiemy
marcin1982, za tłumik dałem 600zł + wysyłka/montaż.
Luken1717, turbo załatwione przez Bartka (Bartpol) bezpośrednio od Garretta, 2 lata gwarancji, książkowo trzyma doładowanie, nie ma najmniejszych zastrzeżeń do jej pracy. Na pewno był to dużo lepszy wybór niż zabawa w regenerację. Nigdy więcej żadnych regeneracji... A gówno do cen modzenia ARL, myślę, że GrzesiekRZ wyręczył mnie z pisania po raz kolejny tego samego.
Powtórzę po raz kolejny i ostatni, wiem, że można taniej (przykład kumpla i ARL wystrojonego ostatecznie na 232/450 przez Bartpol/Kingsoft), ale nie chciałem iść tą drogą. Finalnie zdecydowałem się na coś innego czyli zdrowa seria z lekkim plusem i jestem również bardzo zadowolony. Pozostaje tylko i wyłącznie nabijać następne tysiące kilometrów
Ostatnio zmieniony przez 2014-04-21, 13:09, w całości zmieniany 2 razy
marcin1982 [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-22, 00:20
Dzięki za info :) nie tanio ale oni robią profesjonalnie wiec warto czasem zapłacić :).
rafb [Usunięty]
Wysłany: 2014-05-13, 22:30
Witajcie,
Kilka pomiarów z czystej ciekawości, pewnie można jeszcze coś ugrać z uzyskanego czasu, ale trzeba opanować lepsze starty
Do normalnej jazdy wystarczająco a do 200 jaki wynik ??
rafb [Usunięty]
Wysłany: 2014-05-14, 23:41
Jeżeli pogoda pozwoli, dalsze pomiary w sobotę, na pewno sprawdzę 0-200
Do normalnej jazdy tak, ot taki wypad do sklepu po bułki, bo gówno innego powiedzieć, skoro rodzinne kombi kumpla kręciło 4,5 do 100tki
GrzesiekRZ [Usunięty]
Wysłany: 2014-05-15, 18:40
a na 1/4 mili ile wychodzi ? :)
Tez bym sobie takim RL pomierzyl osiagi w ktorys wieczor :)
rafb [Usunięty]
Wysłany: 2014-05-15, 19:26
GrzesiekRZ, Oprócz 0-100 nic innego póki gówno nie mierzyłem. RL bawimy się w Lublinie, nie dam rady załatwić go na kilkudniowy wypad do Rzeszowa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum