Wysłany: 2014-07-23, 18:50 BORA 1.6 SR HIGHLINE LB5N by Slim17
MARKA: Volkswagen
MODEL: Bora
ROK PRODUKCJI: 12.1999 (model 2000)
PRZEBIEG: 258 000 km
KOLOR: LB5N Indigo Blue Pearl
SILNIK: 1.6 SR AKL
MOC: 101 KM (74kW)
KOŁA: felgi oryginalne VW 16” z wersji Highline x5, opony Pirelli P7 205/55 R16
ZAWIESZENIE: póki gówno seria, w tym roku raczej tak zostanie, może na wiosnę wleci gwint
WYPOSAŻENIE:
- wszystkie listwy zewnętrzne i klamki w kolorze nadwozia,
- lusterka zewnętrzne z niebieskim szkłem,
- ABS,
- centralny zamek z pilota, kluczyk scyzoryk,
- autoalarm,
- wspomaganie kierownicy,
- fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość,
- regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy,
- 4 poduszki powietrzne,
- 4 elektryczne szyby,
- elektryczne lusterka,
- climatronik,
- fotochromatyczne lusterko wewnętrzne,
- trójramienna skórzana kierownica, skórzany mieszek i dźwignia hamulca ręcznego,
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach,
- dekory w „drewnie”,
- drewniana gałka zmiany biegów,
- fotele półkubełki w drobną kratkę,
- komputer ½ FIS,
- halogeny soczewkowe,
Samochód kupiony w komisie. Auto sprowadzone z Włoch w tym roku, bezwypadkowe ku mojemu zdziwieniu. Ma zamontowaną sekwencyjną instalację LPG Landi Renzo. Wracało na lawecie, bo nie miało ubezpieczenia. Potem z dwa tygodnie stało pod domem nie ruszane, bo musiałem załatwić wszystkie formalności związane z rejestracją, LPG, przeglądem itp., poza tym rozrząd miał już trochę przejechane więc wolałem poczekać do jego wymiany, zanim na dobre zacznę się „wozić” :D Generalnie szukając auta, nawet nie myślałem o Golfie, Borze, bo uważałem te auta za trochę nudne, szukałem bardziej 406 Coupe, jakiejś Meganki II. Ale ani trochę nie żałuję zakupu. Nie sądziłem, że w tym budżecie uda mi się kupić auto w takim stanie, z gazem i w dodatku z takim wyposażeniem. Byłem pogodzony z faktem, że nie znajdę auta z pełną elektryką, climatronikiem i z LPG. A tu proszę, udało się :D Dobra, tyle gadania, poniżej fotka auta jeszcze w komisie i kilka fotek robionych naleśnikiem, kiedy auto stoi już pod domem. Więcej fotek ogarnę w tygodniu, niestety cyfrówki brak, więc z góry przepraszam za marną jakość zdjęć ;)
ZDJĘCIA:
W komisie:
A tu już pod domem:
PLANY:
ZEWNĄTRZ:
- oznaczenia z klapy w kosz
- lakierowanie zacisków na jakiś ciekawy kolor, myślałem nad złotym lub miętowym. Macie może jakiś inne propozycje?
- obrysy US pomarańczowe, kierunkowskazy boczne pomarańczowe
- jakieś w miarę przystępne cenowo koło 18” takie do 1000zł
- wypolerowanie kloszy lamp, podwójny kierunek jako postój, ramka na czarno
- tylne lampy okleić czerwoną folią, później może z Jetty GLI
- duże prawe lusterko, później może maty grzewcze
- zmodyfikować tylną dokładkę pod końcówki z V6
WEWNĄTRZ:
- radio Delta 6 na początek, a potem może jakaś stacja multimedialna
- ogarnąć wnętrze (auto jest z Włoch)
- obszyć na nowo kierownicę
- wymienić wylane lusterko fotochrom - POSZUKUJĘ
- wymienić podłokietnik przód, schowek tył - POSZUKUJĘ
- okleić dekory ( tutaj myślałem nad takim metalicznym szarym, coś jak w A6 C5), jak macie jakieś propozycje to piszcie ;)
- podkleić tapicerkę we wszystkich drzwiach i słupki przednie
- chromowana obwódka wokół mieszka, nowy mieszek, odnowienie drewnianej gałki biegów
- nakładki na pedały aluminiowe, podstopnica z Audi TT
- może biało-czerwone podświetlenie wnętrza w miejsce niebiesko-czerwonego
- oświetlenie wnętrza LED biały ciepły
MECHANIKA:
- wkładka filtra powietrza K&N
- katalizator out, bo chyba zapchany już jest
- zaślepienie EGR
- uszczelka termiczna kolektora ssącego
- stabilizator z Audi S3
- rozpórka przednia dolna i górna
- gwint MTS lub coś podobnego w przystępnej cenie, lakierowany pod kolor zacisków (złoty/mięta bądź coś innego)
EKSPLOATACJA:
- wymiana kompletnego rozrządu Continental Kit i uszczelki pod pokrywą zaworów OEM, płyn chłodniczy ORLEN Petrygo (257 000km )
- wymiana oleju Mobil Super 2000 10W40, filtr oleju Denckermann (257 800km)
- wymiana filtrów gazu CERTOOLS (258 000km)
Ostatnio zmieniony przez 2014-07-23, 18:51, w całości zmieniany 1 raz
Slim17 [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-29, 15:47
Dzisiaj zabrałem się za centralny zamek. Mój wogóle nie działał z pilota, a całe auto można było otworzyć jedynie z zamka klapy. Tak więc przeglądając różne tematy wpadłem na kilka darmowych metod typu, przekręć, wciśnij i gotowe. Wypróbowałem pierwszy sposób i... o dziwo działa :)
Robiłem to tak:
1. Włożyłem kluczyk do zamka drzwi kierowcy i w ciągu 5 sekund przekręciłem go 3 razy w kierunku otwierania, za każdym razem przytrzymując ok 0,5 s w tym położeniu.
2. Wyjąłem kluczyk z zamka, skierowałem na auto i nacisnąłem przycisk zamykania w ciągu 5 sekund
3. Trzymając przycisk zamykania, wcisnąłem 3 razy przycisk otwierania. Następnie zwolniłem przycisk zamykania. I gotowe.
Jestem zadowolony, że w końcu działa centralka z pilota, bo grzebanie w klapie już mnie denerwowało.
Zamówiłem też mikroswitch do pilota, czekam na wypłatę i zamawiam trzyprzyciskową obudowe pilota, lusterko fotochrom (moje jest wylane) i duże lusterko prawe. W piątek, jak będę zdrowy, zabiorę się za polerkę lamp. Do wymiany jest też poduszka silnika. Szukam też zakładu w Rzeszowie, który ogarnie temat wycięcia katalizatora i dospawania końcówek tłumika. Możecie kogoś polecić?
Samochód: Polo 6N
Silnik: 1,6 AEE
Imię: Bartek Pomógł: 13 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 988 Skąd: Hucisko RLE
Wysłany: 2014-07-29, 17:35
Slim17, uderz do Bruna Bora widać ciekawa, przyjemnie wyposażona Jak plany wejdą w życie, będzie całkiem fajnie
Slim17 [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-29, 17:40
JuStIcE, a kto to jest Bruno? ;)
Slim17 [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-30, 20:54
Dzisiaj, z racji tego, że nie byłem w pracy, wziąłem się za polerkę tylnych lamp. Tragedii nie było, ale chciałem je zrobić na tip top. Przy okazji wyjebaem oznaczenia z klapy. Użyłem do tego nici dentystycznej, suszarki, benzyny i szmatki :)
Dwie fotki z tego jak wyszło:
Ostatnio zmieniony przez 2014-07-30, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
Slim17 [Usunięty]
Wysłany: 2014-08-10, 17:09
Dzisiaj z racji chwili wolnego chciałem przyjrzeć się mocowaniu lusterka wewnętrznego i rozebrać je, żeby zamontować nowe, które przyszło do mnie kilka dni temu. Od samego rana dzisiaj miałem zje*** dzień i niestety jak to zwykle bywa jak sie jeb**e to wszystko na raz. Wokół mocowania lusterka pękła mi szyba... Także potrzebuje używanej szyby na wczoraj, bo nie moge z taką rozje*** szybą nie wiadomo jak długo jeździć. Szukam używanej, bo lipa z kasą, a nowa dwie i pół stówy. Jakby ktoś sie na taką szybę natknął to dajcie znać. Przy okazji możecie polecić kogoś w Rzeszowie, kto ogarnia wymianę szyb i robi to dobrze, nie masakrując przy tym tapicerki w aucie?
Samochód: Seat Leon FR
Silnik: 1,9 TDI ARL
Imię: Piotr
Dołączył: 08 Lut 2014 Posty: 178 Skąd: Dębica
Wysłany: 2014-08-11, 11:12
moim zdaniem lepiej odzalowac i kupic nowa szybe duzo nie dodasz do nowej a bedziesz mial elegancka szybke :)
Slim17 [Usunięty]
Wysłany: 2014-08-11, 18:14
No i chyba tak zrobie, a w zasadzie na pewno. Znalazłem serwis, który wymieni za 320zł. AUTO SZYBY SERWIS na Broniewskiego 22. Zna ktoś tę firmę, bo zanim oddam im tam auto chciałbym zasięgnąć opinii.
Samochód: Golf GTI
Silnik: AGU
Imię: Mateusz Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 882 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-08-11, 18:44
Autko fajnie :)
Zwracaj uwage na skrzynie biegów :)
Slim17 [Usunięty]
Wysłany: 2014-08-11, 20:43
A gówno z tą skrzynią nie tak?
Slim17 [Usunięty]
Wysłany: 2014-08-21, 18:16
Szyba wymieniona, w sumie już tydzień temu. Wybrałem Auto Szyby Rzeszów na Broniewskiego. Polecam chłopaków. Zanim zabrali się do roboty, poprosiłem żeby zrobili to dobrze i nie pobrudzili tapicerki. Z efektu jestem w 100% zadowolony, przy okazji w gratisie wymienili mi lusterko. Szyba okazała się jednak z czujnikiem, więc koszty zbliżyły się do 4 stów, ale i tak chyba najtaniej w Rzee, także jestem zadowolony.
Z okazji wymiany szyby, kupiłem też wycieraczki. Postawiłem na wycieraczki aero firmy Alca. Mam jednak z nimi problem. Nie wiem jak je założyć
Mocowanie na wycieraczce jest takie:
Do tego dostałem adapter Typu 1 pod ramie wycieraczki "U", o taki:
Wie ktoś jak to założyć? Wiem, że to trochę głupie, że nie wiem, no ale kurde nie mam pojęcia jak to ugryźć
Ostatnio zmieniony przez 2014-08-21, 18:26, w całości zmieniany 4 razy
Samochód: Golf MK4
Silnik: 1.6 AKL
Imię: Bartek Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 109 Skąd: okolice RLA
Wysłany: 2014-08-22, 18:53
spróbuj bez adaptera, metoda prób i błędów, przyglądnij się tym zdjęciom gówno ci wysłałem, zobaczysz że trzeba takie zatrzaski otworzyć i wtedy zakładac na ramię wycieraczki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum