Witam, u mojego ojca w vw Caddy 1,9 tdi BLS wypadła dziura w bloku i tutaj moje pytanie czy montować taki sam czy jakies niby ulepszone jak w linku http://allegro.pl/silnik-...47.html#thumb/2
Jakie silniki tej konstrukcji maja panewki na zamkach....?
gówno poradzicie?
Ostatnio zmieniony przez Wombat 2016-08-29, 14:32, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Ibiza 6L
Silnik: 1.9tdi ATD Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-29, 14:54
Z tego gówno wiem, to lepiej nie pakuj sie w BLSa spowrtoem. Jesli sie nie mylę to najmniej awaryjny z nowszych 1.9tdi to BJB albo BKC. i takich bym szukał :)
Samochód: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Mar 2014 Posty: 60 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-08-29, 18:38
dlugii napisał/a:
Z tego gówno wiem, to lepiej nie pakuj sie w BLSa spowrtoem. Jesli sie nie mylę to najmniej awaryjny z nowszych 1.9tdi to BJB albo BKC. i takich bym szukał :)
Jeżeli już to BPX, BUK(160 KM z ibizy 6l) lub BLT(130 KM ibiza). BKC to to samo gówno BLS(BLS tylko pod DPF więc krzywki wałka rozrządu się różnią). BJB wydaje mi się że to ta sama historia gówno BLS i BKC
Ostatnio zmieniony przez goldberg18 2016-08-29, 18:52, w całości zmieniany 2 razy
Samochód: Ibiza 6L
Silnik: 1.9tdi ATD Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-29, 18:42
BJB jest poprzeczny - w Altei na przykład wystepował. Wiadomo, BUK/BPX najlepszy, ale ciezko dorwać w dobrym stanie - Już predzej BLT z końcowki produkcji (2008) świerzego znaleźć - dlatego też wyżej pisałem o nowszysch TDI
Samochód: Ibiza 6L
Silnik: 1.9tdi ATD Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-29, 19:00
Dokladnie ;) hmm Kultowy to ASZ raczej ;) BLT już miał pompki BA a nie ALki ;) no Ale dorwać dobrego ASZa troche łatwiej niż BPX/BUK, ale nadal ciezko. Jesli BPX , ARL lub ASZ to chyba że kupić go nie patrzac zbytnio na stan i go wyremontować :) wtedy ma to sens :)
Samochód: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Mar 2014 Posty: 60 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-08-29, 19:05
dlugii napisał/a:
Dokladnie ;) hmm Kultowy to ASZ raczej ;) BLT już miał pompki BA a nie ALki ;) no Ale dorwać dobrego ASZa troche łatwiej niż BPX/BUK, ale nadal ciezko. Jesli BPX , ARL lub ASZ to chyba że kupić go nie patrzac zbytnio na stan i go wyremontować :) wtedy ma to sens :)
Bardziej chodziło o trwałość mechaniczną. Trafiały też ASZ z BA. Raptem w wydajności jest 3-4% więc można zrobić bardzo podobne moce. W BUK siedziały BJ i one były porównywalne z AL.
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2016-08-29, 21:46
Wszystkie słupki na sterowniku EDC15 czyli Buki, BPXy, arle , asz'ty miały inne umiejscowienie czujnika połozenia wału.. Trzeba rzeźbić blok i zmienić czujnik wraz z podstawą na ten z EDC16..
Po za tym temat przerabiany i możesz nawet zmienić panewki i śruby na stopach korobowodów na te z ARL w badziewnej bazie BXE/BKC/BLS, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2016-08-29, 21:52, w całości zmieniany 4 razy
Po za tym temat przerabiany i możesz nawet zmienić panewki i śruby na stopach korobowodów na te z ARL w badziewnej bazie BXE/BKC/BLS, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...
Ten temat mnie interesował bo goście gówno sprzedaja te silniki w zawierciu mówił ze sa założone mocniejsze panewki itd. Czyli ogólnie zostaje poskładać wszystko na nowych gratach pojeździć chwile i sprzedać żeby nie robić rzeźby z innymi silnikami itd.
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2016-08-30, 22:10
jendrek1975 napisał/a:
Luken1717 napisał/a:
, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...
A są jakieś przypadki że po wymianie panewek na "wzmocnione" korba wyszła bokiem ?
Tak firmowy leon z BXE..
Zmienione śruby na stopach na BPX, zmienione panewki na sputtery glyco i korba wyszła bokiem...
Wombat Zapomnij o BKD, raz ze kolejne największe badziewie, a dwa nie przeskoczysz konstrukcyjnie w normalnej kasie zmiany z silnika 8 zaworowego na 16.
Całkiem inna budowa silnika, inaczej umiejscowiony osprzęt, inny układ do intercoolera, inny sterownik silnika i okablowanie..
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2016-08-30, 22:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum