Witam PAcjent Seat Aleta XL i Seat Ibiza. Akumulatory, podpięte do samochodu, przy wyłączonym silniku, pokazują napiecia 12,30-12,38 V, po podładowaniu oba pokazują 12,8V, po tygodniowej jeździe pokazują 12,30-12,4 V, po dwutygodniowej jeździe tyle samo, ile wynosi prawidłowe napięcie akumulatora podpiętego do auta, z wyłączonym silnikiem, oczywiście tabelki znam ale wskazywałoby to że oba akumulatory są walnięte albo oba alternatory, pobór prądu na postoju 0,01 A, prąd łądowania 14,2-14,4 V
Pewnie akumulatory nie są nowe więc parametry są ok.
Jeśli słabo kręci jak się teraz ochłodziło, a do tej pory było ok to pewnie aku do wymiany, wiadomo że ważny jest też stan rozrusznika oraz połączeń pomiędzy klemami aku, nadwoziem, alternatorem i rozrusznikiem, ale zawsze porą zimową dają o sobie znać zużyte aku.
ładując aku sprawdzałeś poziom "wody" w celach? czy może masz bez dekielków aku?
rzecz w tym, że akumulatory są nowe, kręcą ok. po nałądowaniu do 12,8v trzymają napięcie bez obciążenia, w altei auto stało kiedyś na postojówkach 8 godzin i kręcił bez problemu zastanawia mnie ten poziom napięcia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum