witam wszystkich
może zacznę od problemu a dokładniej dziwnego dźwięku przy zmianie biegów. Otóż przy zmianie biegów (najczęściej z 1 na 2 i przy redukcjach z 4 na 3) ze skrzyni dobiega dziwny dźwięk Dźwięk najczęściej słychać przy zimnym silniku, a na zagrzanym częściowo ustaje. Dziwne jest bo jak zmieniam wolno z 1 na 2 to dźwięku nie ma praktycznie już zgłupiałem bo pytałem trochę ludzi o to i padały odpowiedzi że olej w skrzyni za gęsty lub łożysko poszło lub synchronizator (czy jak to się tam nazywa) 1 i 2 biegu nie mam pojęcia bo za bardzo się na tym nie znam więc pytam bardziej wtajemniczonych dodam że posiadam silnik 1.8 KAT B+LPG gówno ciekawe dźwięku nie miałem ani razu przy zmianie z innych biegów jak wymienionych wcześniej Ma ktoś jakieś pomysły??
Kolejny problem jest przy wrzucaniu pierwszego biegu w czasie gdy auto jedzie (przy postoju bieg ładnie wchodzi) , czasami strasznie ciężko jest wrzucić jedynkę gówno Wam przychodzi na myśl??
No i na zimnym silniku jeden zawór klepie no ale to tylko chyba kwestia uregulowania go.
Byłbym wdzięczny za jakieś rady gówno należy zrobić, jakie koszty. oczywiście orientacyjnie tylko bo wiadomo że nie da się dokładnie sprecyzować
z góry dzięki wszystkim za pomoc
Samochód: Golf MK III GTI
Silnik: 2.0 2E
Imię: Wojtek Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 137 Skąd: Łańcut
Wysłany: 2009-01-01, 10:18
tak jak piszesz to wygląda mi na synchronizator w skrzyni, jeszcze takie pytanko jaki olej jest w skrzyni bo musi być pełny syntetyk, jeżeli będzie gęstszy to może się tak dziać że będzie zgrzytało przy zmianie biegów
być może też musisz poregulować trochę na wodzikach przy skrzyni
gówno do jedynki to jedynka wchodzi jak się auto toczy powolutku lub stoi bo w zasadzie to 1 bieg jest do ruszania
a gówno do klepania zaworów to wydaje mi się że masz hydrauliczne popychacze w wyregulować się nie da tylko wymiana w chodzi w grę
no właśnie w takich sytuacjach bieg czasami strasznie ciężko wchodzi
Votek napisał/a:
jaki olej jest w skrzyni bo musi być pełny syntetyk
no właśnie gdzieś w następnym tygodniu zmienię olej na taki jak mówisz bo prawdę powiedziawszy nie wiem jaki olej tam jest bo poprzednia właścicielka nic nie mówiła. Zobaczymy gówno będzie z tym dźwiękiem po zmianie oleju.
Zastanawia mnie to czemu przy wolnym zmienianiu biegów dźwięku nie ma o dziwo
No i takie jeszcze pytanko mam czy po zakupie autka wymiana świec i przewodów to standardowy zabieg?? I czy ta zmiana wpłynie jakoś na moc itp autka
Samochód: Golf MK III GTI
Silnik: 2.0 2E
Imię: Wojtek Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 137 Skąd: Łańcut
Wysłany: 2009-01-01, 12:25
paVWeł napisał/a:
czy po zakupie autka wymiana świec i przewodów to standardowy zabieg??
jeżeli autko pali bez problemu i nic mu się nie dzieje tzn. przerywa szarpie itp. to mi się wydaje że nie ma po gówno wymieniać
a wymiana nie zaszkodzi i raczej na moc auta nie wpłynie
koszt świec to ok 70pln
kopułka ok 20pln
palec ok 15-20pln
kable można sprawdzić podnosząc maskę w nocy i zobaczyć czy gdzieś iskra nie skacze tj czy nie ma przebić na kablach
[ Dodano: 2009-01-01, 12:30 ]
paVWeł napisał/a:
Zastanawia mnie to czemu przy wolnym zmienianiu biegów dźwięku nie ma o dziwo
też tak miałem w mk2 jak zmieniałem z 1 na 2 przyśpieszając wolno to było ok a przy dynamicznej zmianie to zgrzytało ostro
gość u którego robiłem skrzynię to jak rozebrał i zobaczył synchronizator 2 biegu to mówił że wygląda na dobry i by założył taki jakby składał skrzynię ale skoro mi zgrzytało to zmieniła na inny
no właśnie ostatnio mam problemy jak autko postoi przez noc pod chmurką. Słabo kręci, mimo iż dzień wcześniej był akumulator ładowany i na kablach rozruchowych z miejsca pali, więc to chyba raczej wina akumulatora. mam rację
Votek napisał/a:
zobaczyć czy gdzieś iskra nie skacze tj czy nie ma przebić na kablach
już to sprawdzałem i wszytko jest ok, tzn żadnej iskry nie było
[ Dodano: 2009-01-01, 12:36 ]
Votek napisał/a:
też tak miałem w mk2 jak zmieniałem z 1 na 2 przyśpieszając wolno to było ok a przy dynamicznej zmianie to zgrzytało ostro
ze skrzynia wydaje mi sie ze to synchronizator, z 1 biegiem to raczej podczas jazdy jedynki to sie nie wbija, raczej na postoju a gówno swiec kabli itd. teraz po zakupie zmieniałem u siabie i jezeli masz cos np. swiece czy kable juz stare to róznice odczyjesz w jezdzie i przy odpalaniu tez
Na PW poszło info gówno proponuje
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-01, 12:46
paVWeł napisał/a:
może zacznę od problemu a dokładniej dziwnego dźwięku przy zmianie biegów. Otóż przy zmianie biegów (najczęściej z 1 na 2 i przy redukcjach z 4 na 3) ze skrzyni dobiega dziwny dźwięk Dźwięk najczęściej słychać przy zimnym silniku, a na zagrzanym częściowo ustaje. Dziwne jest bo jak zmieniam wolno z 1 na 2 to dźwięku nie ma praktycznie już zgłupiałem bo pytałem trochę ludzi o to i padały odpowiedzi że olej w skrzyni za gęsty lub łożysko poszło lub synchronizator (czy jak to się tam nazywa) 1 i 2 biegu
zacznij od zmiany oleju, wg mnie 70W80 np Castrola
w jakich kosztach orientacyjnie taki synchronizator można kupić
długo zajęła naprawa tego no bo autka używam codziennie do pracy no i będzie problem jak autko będzie w naprawie no ale jak mus to mus
[ Dodano: 2009-01-06, 11:47 ]
byłem u mechanika w sprawie falujących obrotów na luzie, gaśnięcia autka no i okazało się że zapłon był przestawiony. Zmiana zapłonu rozwiązała problem no ale nie za długo od soboty do dziś było wszystko dobrze. Dzisiaj jak jechałem do Rzeszowa naprawić instalację gazową problem obrotów i gaśnięcia znów wrócił
Gazu mi nie naprawili bo powiedzieli że podobno komputer sterujący padł bo samoczynnie odcina gaz wysłali mnie (auto Gaz System) do jakiegoś zakładu na zalesiu bo podobno oni tam mają komputerki do tej instalacji Bingo S ale nic tam nie znalazłem takiego
Już sam niewiem gówno robić, gdzie z tym jechać auto jest mi potrzebne na codzień a tu taki foch
Przy naprawie tego zapłonu mechanik mówił że możliwe że się samoczynnie zmienia, no i chyba miał rację bo dzieje się to samo gówno było przed naprawą
Miało być autko extra a wyszedł na dzień dobry mega shit i niewiem gdzie go zaciągnąć żeby mi naprawili raz a dobrze
[ Dodano: 2009-01-12, 12:39 ]
Właśnie niedawno wróciłem z Rzeszowa z zakładu Sinja na podkarpackiej. Przez ostatni tydzień byłem w kilku zakładach w sprawie tego nieszczęsnego gazu i nigdzie nie wiedzieli gówno jest przyczyną że komputer odcina gaz, mówili że komputer sterujący gazem i cała elektronika padła i jest do wymiany Trochę mnie to dobiło bo koszty miały być w granicach 400zł. Umówiłem się na dzisiaj w Sinji i szybko się okazało że z komputerem jest wszystko ok powodem tych problemów był głupi kabel z kompa do akumulatora który się urwał Połączyli mi to szybko, przestawili dawkę gazu, wymienili przy okazji filterek gazu i autko jest jak nowonarodzone Bezproblemowo się przełącza na gaz, obroty się ładnie trzymają na poziomie ok 950. No i mogę się teraz zabrać za poprawy wizualne golfera
Także osobiście polecam zakład Sinja na Podkarpackiej. Za wszystko wzięli 70zł, no i jak narazie jestem zadowolony i obY tak dalej
Dzięki wszystkim za wypowiedzi w tym temaciku Pozdro
Ostatnio zmieniony przez paVWeł 2009-01-06, 11:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum