Wysłany: 2009-02-25, 20:22 Audi 80 limo - trochę BERU s.7
Witam wszystkich maniaków!
Mam na imię Sebastian. W sierpniu 2007 r. zaczęła się moja przygoda z marką Audi. Zostałem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B4 z 1992 r. Silnik jaki jest zamontowany w tym samochodzie, to 2.0 ABT 8V 90 KM + LPG. Z racji tego, iż poprzedni właściciel jeździł tym samochodem na taksówce, to autko ma przejechane grubo ponad 300 tyś km. Demonem prędkości na pewno nie jest, jednak do lansu w zupełności wystarcza.
Do wyposażenia seryjnego należy tu zaliczyć:
- korbotronic;
- wspomaganie kierownicy;
- szyberdach;
1. Użytkowe - mechaniczne
wycięty katalizator √
centralny zamek √
elektryczne szyby - w planach;
elektryczne lusterka - w planach;
obrotomierz √
dodatkowe zegary (ciśnienie i temperatura oleju, ładowanie) √
fotele półkubełki;
wyświetlacz temp. zewnętrznej √
2. Wizualne - optyczne
alufelgi były - R16" H7,5" Allesio √ / są - AZEV A R17" H7,5" √
grill czarny mat √;
przyciemnione przednie lampy √ - były
dymione przednie kierunkowskazy √ - były
reflektory soczewkowe √
zderzak od audi coupe √
zderzak tylny competition - w planach
halogeny + kierunkowskazy do zderzaka √
tylne lampy Hella Treser (dymione) √
kierownica od s2 √
ringi na zegary √
sprężyny JAMEX -40mm √
3. Car audio
taschki √
głośniki Helix Dark Blue DB 62.1 √
radio Clarion CZ 209 √
subwoofer HERZ ES250 √
wzmacniacz CARPOWER 1502 √
kable zasilające 20mm + kable RCA potrójnie ekranowane √
Zapału pewnie mi wystarczy, ale czy pieniędzy...? Zobaczymy gówno z tego wyjdzie
Październik 2007
Pierwsza prezentacja
Pierwsze mody, to centralny zamek
Listopad 2007
Obrotomierz i ringi na zegary
Luty 2008
Alufelgi ALESSIO 16" i opony Michelin 205/55/16 + pierścienie centrujące
Daszek
Marzec 2008
Dodatkowe zegary od wersji coupe
Pierwsza wiosenna sesja na aluskach
Nocna sesja
Kwiecień 2008
Dekielki do felg
Maj 2008
Czarny grill
Czarne, odświeżone bębny
Delikatny makijaż
Wrzesień 2008
Walka z zawieszeniem...
Jak powszechnie wiadomo zawieszenie w naszych niuniach nie należy do ich najmocniejszych punktów. Kryska przyszła również na przednie zawieszenie w moim samochodzie. Jakiś czas temu coś zaczęło pukać, stukać i ogólnie bardzo mnie drażnić. Postanowiłem odkręcić koło i zobaczyć gówno się dzieje... I zobaczyłem jak prawy amortyzator dogorywa wydalając z siebie ostatki oleju Przy okazji ściągniętego koła spojrzałem sobie na tuleje wahacza... luz jaki tam zobaczyłem przewyższył moje najczarniejsze sny
Chcąc nie chcąc trzeba było udać się do sklepu i zakupić taki oto zestawik:
- wkłady amortyzatorów Kyaba;
- poduszki amortyzatorów wraz z łożyskiem - Lemforder;
- osłony i odboje amortyzatorów - Sachs;
- tuleje wahaczy - Febi.
Teraz "tylko" czeka mnie wyprawa do machera, który to wszystko sprawnie poskłada do kupy...
Październik 2008
Rezanie taschek
- Całą zabawę zaczynamy od wymontowania naszego boczka z drzwi oraz pozbycia się kieszonki, która znajduje się na dole boczka – w jej miejsce docelowo zostanie zamontowana nasza Taszka.
Do usunięcia owej kieszonki użyłem lutownicy, którą roztopiłem kołki mocujące kieszonkę do boczka (zamiast lutownicy można użyć wiertarki i te kołki rozwiercić).
- Kolejnym etapem jest stworzenie kartonowego szablonu naszej Taszki
- Mając już wycięty szablon, odrysowujemy jego kształt na płycie mdf (ja użyłem płyty o grubości 18 mm) i wycinamy Taszki z mdf-u
W tym momencie konieczne są przymiarki naszej Taszki do boczka w celu usunięcia ewentualnych niedociągnięć przy wycinaniu jej z mdf-u i właściwym jej spasowaniu.
- Po wycięciu Taszek wyciąłem w nich otwory na głośniki, nafrezowałem powierzchnię wokół otworu głośnikowego, aby głośnik brzydko nie odstawał i zaokrągliłem zewnętrzne krawędzie paneli.
- Teraz przyszła kolej na zamknięcie komory głośnikowej. W związku z tym, iż powierzchnia boczka w tym miejscu nie jest prosta, tylko zaokrąglona, ciężko było znaleźć formę tego zamknięcia. Postanowiłem zrobić gipsowy odlew, uzyskując w ten sposób pożądany kształt zamknięcia komory głośnika.
- Po kilku godzinach schnięcia gipsu odrysowałem kształt na płycie mdf i wyciąłem go
- Mając już wycięte wszystkie części konieczne były kolejne przymiarki i użycie pilnika, w celu spasowania całego zestawu.
- Po dokładnym spasowaniu zamknięcia przykleiłem je klejem vikol do panela. Aby cała konstrukcja była solidniejsza dodatkowo skręciłem obie części wkrętami do płyt gipsowych.
Taszki w tym stanie powinny schnąć kilka godzin, aby klej dobrze związał.
- Następną czynnością było oklejenie Taszki gąbką jaką używa się pod panele podłogowe (patent zapożyczyłem od kolegi Oofol).
Gdy klej wysechł obciąłem nadmiar gąbki po wewnętrznej stronie panela.
- Ostatni etap był dla mnie najtrudniejszy. Oklejenie i obicie Taszek skórą. Nad jednym panelem spędziłem ładnych kilka godzin aby tak naciągnąć skórę aby nigdzie się brzydko nie marszczyła.
Skórę od wewnętrznej strony panela mocowałem zszywaczem tapicerskim.
- Na koniec mała przymiarka głośnika
A taki oto zestaw będzie grał w mojej audiczce, jak tylko blacharz skończy przy niej pracę.
PS. Dziękuję koledze AUDI_A6 i koledze Oofol za pomoc przy wyborze głośników.
Jak to mówią - dobry dzwon podstawą tuningu
Tak więc przyszedł czas na małe zmiany w wyglądzie zewnętrznym mojej niuni Dzięki uprzejmości oraz fachowemu doradztwu kolegi duo, nabyłem zderzak od coupe w komplecie z pomarańczowymi kierunkami oraz halogeny
Listopad 2008
Zderzak już na miejscu
Jesienna sesja
Korzystając z ostatnich słonecznych dni i chwili wolnego postanowiłem zrobić kilka ujęć. Za plener wybrałem parking niedaleko jednego z krośnieńskich banków. Podczas robienia zdjęć włączył się któryś z bankowych alarmów. Alarm wył, a ja pstrykałem fotki, dopóki nie przyjechała policja Najpierw stali trochę na uboczu i patrzyli jak jakiś czubek robi zdjęcia swojemu samochodowi. Po chwili, gdy zorientowali się, że ten czubek jest niegroźny postanowili zainterweniować <ok>
Skończyło się na wylegitymowaniu mojej skromnej osoby i sprawdzeniu dokumentów mojej niuni
Przeguby SPIDAN
Kierownica od coupe
Tak wyglądała moja stara kierownica:
Tak wygląda moja nowa kierowniczka od coupe już na swoim miejscu
Styczeń 2009 Dziurawy dolot
Jeżdżę tym samochodem od półtora roku i dopiero niedawno zorientowałem się, że pod maską mi czegoś brakuje (oprócz mocy silnika) Niedawno uzupełniałem płyny i moją uwagę zwrócił brak kilku plastików od dolotu powietrza do filtra - wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi. Dolot w ogóle nie był osłonięty od strony silnika i ciepłe powietrze wędrowało gdzie chciało.
Niby głupie plastiki a nigdzie nie mogłem ich dostać. Na żadnym szrocie tego nie mieli. Zlokalizowałem więc szukane części przy pomocy strony www.vagcat.com, poszedłem do ASO i zamówiłem takie oto rupieci:
Ten plastik skleiłem jakimś klejem dwuskładnikowym z wiórkami włókna szklanego. Później pomalowałem czarnym matem, żeby wioski nie było
Samochód: Vw Polo
Silnik: PY
Imię: Przemek Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 533 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-02-25, 20:28
powitac kolege z forum audi, furka niezla, na nowych lampach bedzie super, kiedy montaz ??
pozatym troszke nizej, ladniejsza felga i nic wiecej nie trzeba
powodzenia w dalszym rezaniu
Autko bardzo ładne dasz -40 na dół i będzie gitara
Bastek [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-25, 21:04
Dzięki koledzy za uznanie. Lampy będę montował na wiosnę. Felg na pewno na razie nie zmienię. Nie wszyscy muszą mieć fele z rantem
gówno do zawiasu, to bardzo się ostatnio nad nim zastanawiałem. Ciężko mi było zdecydować i ... nadal się nie zdecydowałem. Z jednej strony rozsądek podpowiada mi aby zostać przy seryjnym zawiasie, z drugiej jednak podoba mi się audiolka ładnie posadzona.
Nie wiem jak by było przy -40/-40. Silnik ABT jest dosyć lekki i stosując taki właśnie zawias istnieje zagrożenie, że tyłek będzie niżej siedział niż przód. Do tego modelu dobry byłby zawias -60/-40 jednak tu trzeba będzie zastosować już utwardzone amorki, a to mi nie za bardzo się uśmiecha - przy naszych drogach...
Mi samochód ma służyć na gówno dzień i w takim wypadku chyba zostanę jednak przy ori zawieszeniu... Przy najmniej do momentu aż nie kupię drugiego samochodu Wtedy audi będzie mi służyło jedynie do lansu
Szafik2000GT [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-25, 21:08
WoW Elegancka maszyna, widać że nad wszystkim pracujesz sam i to się chwali. PozdraVWiam.
Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2009-02-25, 21:46
super !! nic dodać nic ująć po tym jak zredagowałeś temat o swojej "laleczce" widać i upór i zapał tak potrzebne w samodzielnych modyfikacjach - chciał bym mieć 10 % twojej zaciętości przy "przerabianiu i modzeniu"
no ja sie z tym akurat......zgodze nie wszyscy musza miec rant
Widac ze masz człowieku zapał do tej audiczki, i bardzo dobrze, napewno jak stwierdzisz ze czas modyfikacji dobiegł konca bo zrobisz juz wszystko efektem bedzie naprawde ładne wozidełko
kosavr6 [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-25, 23:05
nieżle oby tak dalej
manius [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-26, 08:13
swietne audi,swietny opis ale jednak troszke nizej by jej sie przydalo
Samochód: polo 6n żony
Silnik: stanowczo za słaby
Imię: Piotrek Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2007 Posty: 771 Skąd: RDE
Wysłany: 2009-02-26, 08:29
ładny białasek. No i ten kolor, teraz jest na topie, a pomyśleć ze dawniej był tańszym kolorem niż inne.podoba mi się
[ Dodano: 2009-02-26, 08:31 ]
Cytat:
Mi samochód ma służyć na gówno dzień i w takim wypadku chyba zostanę jednak przy ori zawieszeniu... Przy najmniej do momentu aż nie kupię drugiego samochodu Wtedy audi będzie mi służyło jedynie do lans
dobre podejście do sprawy
Ostatnio zmieniony przez YOHAN_VW 2009-02-26, 08:31, w całości zmieniany 1 raz
Bastek [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-26, 09:31
b_przemo napisał/a:
Bastek napisał/a:
Nie wszyscy muszą mieć fele z rantem
no ja sie z tym akurat......zgodze nie wszyscy musza miec rant
Widac ze masz człowieku zapał do tej audiczki, i bardzo dobrze, napewno jak stwierdzisz ze czas modyfikacji dobiegł konca bo zrobisz juz wszystko efektem bedzie naprawde ładne wozidełko
Do końca projektu została jeszcze kupa roboty. Reflektory soczewkowe, które kosztują kosmiczne pieniądze, tylny zderzak od wersji competition, który też jest śmiesznie drogi i jeszcze rzadszy niż soczewki. Tak więc jeszcze przede mną worek pieniędzy do wydania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum