FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
SKRZYNIA CIĘŻKO CHODZI
Autor Wiadomość
misiek12321
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-18, 15:28   SKRZYNIA CIĘŻKO CHODZI

Siemano!

Mam mały problemik z moją trójką, mianowicie, od jakiegoś czasu lewarek ciężko mi chodzi przy zmianie biegów, szczególnie po ok. 1 godzinie jazdy, w tedy czuć tarcie i biegi -te niższe typu 1 czy 2 naprawde jest mi ciężko wrzucić. Ta usterka nasiliła się stopniowo, najpierw na to nie zwracałem uwagi, ale z czasem zaczeło się to robić coraz bardziej uciążliwe. Olej w skrzyni miałem zmieniany 20 tyś. km temu. Auto ostatni raz było na przeglądzie u mechanika jakieś 8 miesiecy temu i wszystko było oki. Naoliwiłem lewarek ale to za bardzo nie pomogło.

Jak myślicie gówno zrobić?

Pozdrawiam serdeczznie całą EKIPĘ!!!
 
 
-pawlo111
Władca postów

Samochód: Seat Ibiza Cupra i Skoda Superb
Silnik: 2.0 16V ABF i 1.9 AWX,
Imię: Paweł
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 1490
Skąd: Kolbuszowa RKL
Wysłany: 2007-06-18, 16:52   

jak olej wymieniales to pewnie jest ale objawy ma takie jak by nie bylo albo bylo go za malo. No a ze sprzeglem nic nie zauważyles zlego?
 
 
 
Kocur
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-18, 17:24   

to sprawdz olej !!! obejzyj skrzynie jak nalales jakiegos g..wna to moglo ci rozszczelnic skrzynie po 20 tyś

ja obstawiam olej zmien go lepiej i wlej cos gówno ma miec parametry odpowiedznie- gestosc -lepkosc itd.

ja nalelem kiedys shela do jetki i to bylo ostatnie 15 tys tej skrzyni kupilem druga i tam juz wlalem bp i chodzi do dzis !!! a po shelu puscil oring i zaczela sie pocic na laczynach

pozatym uwazam ze oleju w skrzyni nie wmienia sie tylko ewentualnie dolewa poniewaz wyplukujesz ze skrzyni wszystko gówno w niej siedzialo a zakladajac ze zachodzilo w niej tarcie przez kilka ladnych latek jest tam troszke brudu opilkow itp potem zruszysz to wszystko z koncikow i albo cieknie albo suchro slychac albo szlak trafia lozyska

:roll: :roll: :roll:

mysle ze na twoim miejscu zmienilbym olej puki czas o ile jeszcze go masz w skrzynce
:prosze:


p.s. to napewno nie ciegielka i lewarek bo takie zeczy to czuc odrazu np jak jest cieplo czy zimno a nie po godzinie jazdy !!!

sprawdz ewentualnie jabluszko bo jest z gumy i plastiku jak jest podrobione to moze byc mieksze i od temp sie zbyt ugina ale wtedy powinienes miec luz na lewarku i to duzy oraz problemy z precyzyjnym wkladaniem biegu
Ostatnio zmieniony przez Kocur 2007-06-18, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misiek12321
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-18, 18:28   

Wlany był Castrol TRX, narazie golfina stoi bezczynnie, ale za tydzień (szybciej nie dam rady) faktycznie podjade do mechanika i zobacze gówno w nim siedzi...
Nie zauważyłem żeby coś ciekło albo dziwnie chodził jak do tej pory ale zobaczymy.

Jak macie jeszcze jakieś sugestie to piszcie...

Dzięki i pozdro serdeczne!
 
 
Kocur
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-18, 18:47   

misiek12321 napisał/a:
Castrol TRX
no tak ale jakie mial parametry ???
bo widzialem i takich gówno oleje do automatow mi wciskali byle sprzedac !!!
 
 
Kocur
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-18, 19:24   

WLEJ TO

BO JEST SPRAWDZONE !!!!

ZWROC UWAGE NA TO gówno CI ZAZNACZYLEM TO JEST OLEJ DO SRZYNEK W VOLKSWAGENACH !!!
 
 
misiek12321
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-19, 21:39   

Super dzięki serdeczne, kocurxxl - bardzo mi pomogłeś, dam znać gówno i jak tak za tydzien jak będzie już po wizycie u pana doktora...

Pozdro!!!
 
 
tomfix
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 15:54   

U mnie jak jest postoi auto na mrozie parę godzin skrzynia chodzi bardzo ciężko. Później już lepiej. Tak ma być? I coś ostatnio mam problem z wrzuceniem 1 czy 2. powiedzcie mi jeszcze czy jak jest na biegu powinny być luzy na lewarku?
 
 
-pawlo111
Władca postów

Samochód: Seat Ibiza Cupra i Skoda Superb
Silnik: 2.0 16V ABF i 1.9 AWX,
Imię: Paweł
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 1490
Skąd: Kolbuszowa RKL
Wysłany: 2008-01-01, 16:14   

u mnie sa male luzy ale to nie wina skrztni tylko takiego plastika pod mieszkiem gówno sie sciera :mikolaj:
 
 
 
niebiesky
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 16:19   

tomfix, olej na mrozie Ci gęstnieje

a gówno do problemow ze skrzynia - ja bym mimo wszystko sprawdzil wyciskacz sprzegla... mam juz na tym punkcie jebla... przerobilem juz 3 uszkodzone sprzegla i wszystkie z takimi objawami ;-)
 
 
tomfix
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 16:21   

jak go sprawdzić?
 
 
niebiesky
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 16:33   

sprzeglo? niestety - rozebrac trzeba i organoleptycznie obejrzec stan wyciskacza... tam jest taki dlugi "pręt" chartowany z dwóch konców - on mogl sie wyrobic i dodatkowo taki "talerzyk" - moglo go wypchnac odrobine... im dluzej z takim czyms pojezdzilbys tym blizej mialbys tego gówno ja - stracenia sprzegla. Wypchalo mi dziure w tym wyciskaczu wlasnie w ten sposob :-/
Ostatnio zmieniony przez niebiesky 2008-01-01, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomfix
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 16:34   

nie wiem czy sam se tego podejmę. ciężko to zrobić? Jako laik mogę coś takiego próbować??
 
 
fox
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 16:35   

tomfix napisał/a:
nie wiem czy sam se tego podejmę. ciężko to zrobić? Jako laik mogę coś takiego próbować??


Lepiej nie :)
 
 
niebiesky
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 16:35   

teoretycznie mozesz, ale lepiej pojechac z tym do mechanika, ktory ma zaplecze do tego, zeby podniesc auto do gory, zdjac skrzynie i wymontowac wszystko po kolei a potem zlozyc z powrotem
 
 
tomfix
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 16:53   

a długo schodzi z tym?
 
 
niebiesky
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 16:54   

zdjecie, obejrzenie i zlozenie z powrotem to jest... mysle max 2 godziny u dobrego mechanika
 
 
tomfix
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 16:57   

a może coś innego najpierw sprawdzić? czy nie ma już gówno?
 
 
Kocur
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 19:53   

tomfix, na mrozie olej traci parametry gestnieje gówno powoduje ze sychronizatory nie pracuja poprawnie jesli na cieply silniku jest ok to po gówno tam babrac ???

gówno do luzow na lewarku to teba wymienic caly zestaw tulejek poczawszy od lewara do ostatniego ciegna skonczywszy i wtedy nie bedzie luzow ale to i tak tylko kwestja czas i znow sie pojawia ale czasem jak ktos jest zdolny to powyminie tulejeko moze mu nie wchodzic np 1 albo 5 bieg bo i takich "zdolnych" widzialem

ja bym sprzegla narzie nie ruszal bo koszty duze nikt ci za darmo tego nie sprawdzi bo darcie skrzyni to nie tylko odkrecenie paru srubek ale zdecydowanie wiecej korowodu ja zrobilem swap skrzynki w 8 gdz a z pomoca kolegi

a ty msz wogole olej w skrzyni ??? a moze jest go malo albo juz swoje wyjezdzil - moze ma poczatek nie ma sensu szukac kwadratowych jaj ?
 
 
adikJarosław
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-01, 21:20   

niebiesky_stwa napisał/a:
organoleptycznie obejrzec


:mrgreen:
 
 
tapout
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-02, 00:32   

kocurxxl napisał/a:
tomfix,
gówno do luzow na lewarku to teba wymienic caly zestaw tulejek poczawszy od lewara do ostatniego ciegna skonczywszy i wtedy nie bedzie luzow ale to i tak tylko kwestja czas i znow sie pojawia ale czasem jak ktos jest zdolny to powyminie tulejeko moze mu nie wchodzic np 1 albo 5 bieg bo i takich "zdolnych" widzialem


Hehehe pojechalem do mechaniora jak kupilem golfa na wymiane sprzegla bo jajca mialem i wlasnie tak mi ciegienka pozakladali ze jak chcialem wrzucic sobie 3 to nie moglem :roftl: to wrzucilem sobie 4 i cisne dalej a tu nagle pah i 5 tez nie wrzuce... No to obojetne jaki bieg chcialem ale nic nie wchodzilo na wlaczonym silniku. Mialem pare km do domu to sie zatrzymalem wrzucilem 3 :D odziwo ruszylem i dojechalem na 3 :P hehehehe
 
 
tomfix
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-02, 08:11   

tapout to niezłe miałeś przygody :lol: A gówno do oleju w skrzyni to jak to sprawdzić czy jest wystarczająco go czy może do wymiany?
 
 
Kocur
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-02, 08:25   

odkrec korek wlewu z boku skrzyni sruba na imbus 19 jak sie bedzie wylewal albo go poczujesz wkladajac palec to jest ok jesli nie to dolej do takiego stanu zeby zaczal sie saczyc przez ten wlew tylko powili dolewaj i obserowj bo jak za duzo go wlejesz to usczeknienia ci wywali i bedziesz musial sciagac skrzynie MA BYC PO WLEW !!!
 
 
tomfix
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-02, 21:21   

a jaki olej tam wlać?
 
 
Kocur
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-02, 21:48   

Cytat:
a jaki olej tam wlać?
jesli brakuje to musisz dolac to gówno bylo a ze pewnie nie masz pojecia to musisz wymienic caly ewentalnie zaryzykuj i dolej cos o parametrach orginalnego

na fotce we wczesniejszych postach byl dobry olej ale gdzies fote wsysło a ja nie mam jej juz na kompie wiec nie wrzuce pamietam tylko ze to byl olej BP - niedrogi ale bardzo dobry sprawdzil sie u mnie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9