FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Negatyw Golf mkII/mkIII
Autor Wiadomość
rafalGT
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-23, 12:49   Negatyw Golf mkII/mkIII

Chcialbym pokazac jak nie duzym kosztem i solidnie zrobic negatyw w golfie MKII oraz MKIII. Postanowilem zrobic to w troche inny sposob, czyli nie na podkladki na sruby a jedna duza podkladka....Foto:


Te dlugie otwory maja nam umozliwic regulacje zbieznosci, roznica grubosci podkladki jaka zastosowalem wynosi 3mm na srednicy 90mm(cienki punkt 2mm, gruby 5mm)


Wiec tak... najpierw podnosimy tyl samochodu z obu stron, zdejmujemy tylne kola i pod belke po obu stronach podkladamy cos o wysokosci +- polowy kola np cegly i opuszczamy na tych "podporach" aby belka znajdowala sie w takiej pozycji jakby samochod stal na kolach. Nastepnie kolejno odkrecamy Zacisk hamulca, jarzmo, tarcze, oslony oraz czop. Foto:
Nastepnie aby nie zmienila sie zbieznosc kol nalezy zaznaczyc na belce srodek czopa i przerysowac pion przy pomocy poziomicy:




w dolnym punkcie zrobic bardziej widoczny znak np szlifierka:
Taki sam znak robimy rowniez na podkladce w najgrubszym punkcie( nalezy dobrze zmierzyc suwmiarka):
Teraz mozemy sie wziac za skladanie, w czop wkladamy sruby, na sruby wkladamy podkladke i LEKKO przykrecamy do belki oraz zgrywamy znaki na becle i podladce aby nie zmienila sie zbieznosc kol:
i dokrecamy mocno cztery sruby metoda na "krzyz" czyli po przekatnej. Przy wiekszych katach dobrze byloby zastosowac dluzsze sryby oraz skosne podkladki pod kazda z nich aby sruby sie nie krzywily.
a tak to wyglada na aucie:



Wedlug mnie jest to duzo lepszy sposob niz zwykle podkladki nakladane osobno na sruby pomiedzy czop a belke bo czop trzyma sie z belka cala powierzchnia a nie na samych podladkach no i na podkladkach nie ma mozliwosci ustawienia zbieznosci.

Wazne tez ze jesli nie chcemy zeby cielo nam opony i auto nie latalo w zakretach musi byc MAX twarde bo z kazdym ugieciem sie amortyzatorow belka zmienia swoje polozenie przez gówno zmienia sie zbieznosc, oraz przy kazdej regulacji gwintu trzeba przestawic podkladke(chyba ze chcemy szybko pozbyc sie opon).

jesli chodzi o taki czop z np passata VR6(nie zwracajcie uwagi na te strzalki)....


to te sruby sa rozmieszczone w tym samym promieniu od srodka czopa wiec ten patent tez bedzie dobry z tym, ze nalezaloby zmierzyc srednice okregu na ktorym sa rozmieszczone otwory bo moze sie to roznic ale nie jestem pewien. Trzeba tez bedzie pobawic sie troche suwmiarka i wymierzyc dokladnie miejsce w ktorym powinna byc przerwa miedzy otworami aby nie wypadla ona w ktorejs srubie


ta przerwe mozna rownierz zrobic np.2mm zamiast 10mm zeby byla wieksza regulacja ale wg mnie bedzie ciezko to spasowac :-/
Mam nadzieje ze moze sie to komus przyda ;-)
Ostatnio zmieniony przez rafalGT 2012-02-23, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
https://charlietango.pl/czyszczenie-szamba-rembertow/

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10