FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: kleryk
2015-08-26, 20:39
Ibiza 6L Sport 1.9 TDI
Autor Wiadomość
Majeczka
Zaawansowany


Samochód: Škoda Fabia vRS| VW Jetta A2
Imię: Mateusz
Wiek: 30
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 338
Skąd: Straszęcin
Wysłany: 2014-02-11, 20:08   

świetnie temat prowadzony, każdy nowy mod opisany+zdjęcie
Jest się na czym wzorować jak będe brał się za swojego ASZ'a :prosze:
ależ to auto musi zdrowo ciągnąć :shock: :papa:
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-24, 19:43   

Majeczka napisał/a:
świetnie temat prowadzony, każdy nowy mod opisany+zdjęcie


Dziekuje :)

Kolejne fanty do samochodu:

Nowe opony na lato: Bridgestone Potenza Adrenalin Re002 205/40/17



Dodatkowy wskaznik do monitorowania parametrow silnika; EGT firmy STRI

Ostatnio zmieniony przez 2014-02-24, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-05-07, 17:37   

gówno tam się dzieje w temacie ??
Jak sprawiają sie oponki? Doszły mnie słuchy że mocy przybyło 250+ ;-)
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-07, 19:07   

Opony nawet nawet :) po rozgrzaniu bardzo dobrze trzymaja sie asfaltu stosunek jakosc / cena jest bardzo korzystny + nie sa jakos mega glosne porownujac do Pirelli ktore mialem wczesniej a glosnosc tez byla dla mnie istotnym parametrem gdyz samochodem jezdze na codzien.

artur_91.1991 napisał/a:
Doszły mnie słuchy że mocy przybyło 250+ ;-)


W temacie samochodu podziało sie nawet sporo i przybylo troszke koników od ostatniej modyfikacji. Niemniej jedna tuningi wymusily dolozenie jeszcze kilku elementow ktore beda wplywac na bezpieczną eksploatację samochodu. Sukcesywnie wszystko kompletuje zeby max do 2 tygodni załozyc na samochod. Narazie po wszystkich modach bezawaryjnie przejechal 1000km :)

Kolejny stage wraz z wykresem opisze jak pozgrywam jakies fotki z aparatu

Narazie daje jedno z funpage mojego tunera firmy CTR Tuning z Gliwic

 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-11, 13:36   

Ostanie modyfikacje Ibizy:
- FMIC 450x300x76 z we i wy 3,
- Orurowanie 2,5" (nierdzewka)
- Map Sensor 4 bar,
- TIP 3" (nierdzewka)
- Kolektor ssacy custom robiony w firmie Sporttig,
- Końcówki pompwtryskiwaczy Firad HF 50,
- Zamontowany wskaźnik EGT firmy STRI.

Moc po tej modyfikacji wzrosła do: 275KM/455NM (odcinka 5150)

FMIC + orurowanie już na samochodzie



Kolektor ssacy zamontowany na smochodzie. Niewątpliwą zaletą takiego kolektora jest przebieg mocy który ładnie utrzymuje się w górnym zakresie obrotów.



TIP 3"



Troszke spawów





Wykres:



Blokującym punktem wydaje się być układ wydechowy (2,5"). Jednak nie w tej chwili raczej nie bede decydował się na zmiane całego wydechu, choć kusi bo jest szansa na wykres z 3 z przodu :)

Samochod po modyfikacji jezdzi bardzo fajnie a przy spokojnej jezdzie dalej zachowuje sie jak seryjny TDI i spalanie nie zabija (5,5l w trasie jadac do 100km/h).

Jednak tuning wymusil na mnie zamontowanie dodatkowych gratow zeby eksploatacja samochodu nie byla problemowa i zeby wszystko bylo pod kontrola. Potrzebna jest:
- zewnetrzna chlodnica oleju,
- wskaznik temp oleju,
- nowa chlodnica wody (tutaj rok temu warsztat w ktorym serwisuje ibize wymienial chlodnice wody ze wzgledu na nieszczelnosci i ubytki plynu, chlodnica to sredniej klasy zamiennik 20mm grubosci i przy predkosciach "autostradowych" zaczyna nie wyrabiac i temp wody idzie niebezpiecznie w gore).

Czesci tj: chlodnica wody, wskaznik temp oleju juz leza w domu i czekaja na montaz, reszta czesci zostala zamowiona i jest w drodze do mnie :) Jak tylko wszystko skompletuje samochod bedzie w 100% gotowy do ostrzejszej jazdy bez strachu ze cos sie uszkodzi.
Ostatnio zmieniony przez 2014-05-29, 20:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-05-11, 13:44   

GrzesiekRZ napisał/a:
przy predkosciach "autosdradowych" zaczyna nie wyrabiac i temp wody idzie niebezpiecznie w gore).

To jak idzie temp wody w góre to olej się pewnie gotuje... Jakie masz EGT przy tych prędkościach autostradowych? I mniej więcej jaka to szybkość bo jak 140-160 to nie powinno iść w górę ani trochę, tym bardziej że masz 6 skrzynie chyba że go na 6 trzymasz cały czas ok 4 tys/obr to go gotujesz
wydech na pewno też trzyma Cię troche
Ostatnio zmieniony przez artur_91.1991 2014-05-11, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-11, 13:49   

Cytat:
To jak idzie temp wody w góre to olej się pewnie gotuje


Bzdura.

Predkosci o ktorych pisze to 220-240.
Przy takich jak napisales wszystko jest OK.
Moge dodac ze wskaźnik temp wody ani drgnie ponad 90st gdzie z logowania wynika ze temperatura juz jest wyzsza.

EGT: 940 st
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-05-11, 13:52   

jaką masz temp wody ?
Jak założysz czujnik temp. oleju napisz jakie masz temp.
Ostatnio zmieniony przez artur_91.1991 2014-05-11, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-11, 14:00   

Chwilami płyn w chłodnicy osiąga temperaturę wrzenia wody.
Po wymianie chłodnicy problem zniknie. Obecna chłodnica to zamiennik który jest cieńszy niż fabryczny ASZ.
Zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem sobie dodatkowego włącznika wentylatorów
 
 
Koniec
Już coś naskrobał


Samochód: Audi A5 Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 274
Skąd: Rzeszów/Kraków
Wysłany: 2014-05-11, 14:11   

Nie wątpliwie przydałby Ci się ten dodatkowy włącznik w razie w .. gówno do wykresu to wyglada bardzo zacnie , ciekawe jak odczucia w środku

startujesz na 1/4 teraz w maju ??
 
 
 
irocket
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Toledo 1L
Silnik: 1.9TDi 90KM 1Z
Imię: Karol
Pomógł: 15 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 693
Skąd: Rzeszów/Krosno
Wysłany: 2014-05-11, 14:33   

Jeżeli będziesz dawał dodatkowy włącznik, to puść przez jakiś przekaźnik, bo to w końcu trochę tych amperów płynie do wentylatora
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-05-11, 14:54   

jak mówisz ze masz cieńsza i dasz grubszą to nie będzie źle, obejdzie się wtedy od dodatkowego włącznika. Pamiętaj że jak temp wrzenia masz woda/płyn się nie gotuje jak woda w garnczku bo jest pod ciśnieniem i to też trochę zmienia temp wrzenia, przyjdz kiedyś na spota TRK przewieziesz mnie na prawym ;-)
 
 
Rafałek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-11, 18:03   

GrzesiekRZ napisał/a:
Cytat:
To jak idzie temp wody w góre to olej się pewnie gotuje


Bzdura.

Predkosci o ktorych pisze to 220-240.
Przy takich jak napisales wszystko jest OK.
Moge dodac ze wskaźnik temp wody ani drgnie ponad 90st gdzie z logowania wynika ze temperatura juz jest wyzsza.

EGT: 940 st


Te wskazniki temp wody VAG-owskie tak dzialaja, ze na zegarach zeby wyszlo zdecydowanie ponad 90 st C musi byc 110 st na VAG-u, a to juz troche niebezpieczne.

A gówno do predkosci 220-240 to gratuluje stalowych nerwow i umiejetnosci, bo w mojej gdzie licznik pokazuje zgodnie z GPS jazda powyzej 220 km/h na dluzsza mete nawet na autostradzie wymaga najwyzego skupienia, mimo, ze zawias jest w idealnym stanie, prawde mowiac z rak sie leje, nie mowiac juz o podatnosci dosc wysokiej budy na wiatr, uwazam, ze na takie predkosci lepsze sa auta o bardziej skomplikowanym zawieszeniu, dluzsze i ciezsze. Nie mowi oczywiscie o jednorazowym przyspieszeniu np 100-240 km/h tylko o stalej jezdzie z predkosciami jak piszesz.
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-11, 18:31   

Rafałek napisał/a:
A gówno do predkosci 220-240 to gratuluje stalowych nerwow i umiejetnosci, bo w mojej gdzie licznik pokazuje zgodnie z GPS jazda powyzej 220 km/h na dluzsza mete nawet na autostradzie wymaga najwyzego skupienia, mimo, ze zawias jest w idealnym stanie, prawde mowiac z rak sie leje, nie mowiac juz o podatnosci dosc wysokiej budy na wiatr, uwazam, ze na takie predkosci lepsze sa auta o bardziej skomplikowanym zawieszeniu, dluzsze i ciezsze. Nie mowi oczywiscie o jednorazowym przyspieszeniu np 100-240 km/h tylko o stalej jezdzie z predkosciami jak piszesz.


Nie zrozumiales.
Predkosci o ktorych mowie to te przy ktorych temperatura zaczna rosnac w szybkim tempie. Zgadzam sie, ibiza ciezko sie prowadzi przy takich predkosciach. Przy ostrym przyspieszaniu EGT rosnie bardzo szybko wiec na dluzsza mete nie pojade z wysoka predkoscia na takim setupie.
 
 
Rafałek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-11, 21:41   

GrzesiekRZ napisał/a:
Rafałek napisał/a:
A gówno do predkosci 220-240 to gratuluje stalowych nerwow i umiejetnosci, bo w mojej gdzie licznik pokazuje zgodnie z GPS jazda powyzej 220 km/h na dluzsza mete nawet na autostradzie wymaga najwyzego skupienia, mimo, ze zawias jest w idealnym stanie, prawde mowiac z rak sie leje, nie mowiac juz o podatnosci dosc wysokiej budy na wiatr, uwazam, ze na takie predkosci lepsze sa auta o bardziej skomplikowanym zawieszeniu, dluzsze i ciezsze. Nie mowi oczywiscie o jednorazowym przyspieszeniu np 100-240 km/h tylko o stalej jezdzie z predkosciami jak piszesz.


Nie zrozumiales.
Predkosci o ktorych mowie to te przy ktorych temperatura zaczna rosnac w szybkim tempie. Zgadzam sie, ibiza ciezko sie prowadzi przy takich predkosciach. Przy ostrym przyspieszaniu EGT rosnie bardzo szybko wiec na dluzsza mete nie pojade z wysoka predkoscia na takim setupie.


No nie zrozumielismy sie ;) Mierzyles 100-200 km/h w jakis sposob? Moze jakis filmik jak to jedzie?
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-12, 07:24   

Rafałek napisał/a:
No nie zrozumielismy sie ;) Mierzyles 100-200 km/h w jakis sposob? Moze jakis filmik jak to jedzie?


Odezwe sie w ktorys wieczor, pojezdzimy i sam sobie zobaczysz :)
Ale jezdzi o niebo lepiej niz poprzednie 236/450
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-05-12, 12:54   

GrzesiekRZ napisał/a:
Ale jezdzi o niebo lepiej niz poprzednie 236/450

Napewno :prosze: NM może ten sam ale konie już robią swoje ;-)
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-06, 19:13   

Mały up:

Po długim oczekiwaniu na dostępność części w końcu udało się skompletować zestaw chłodnicy oleju z podstawka z termostatem + wibroizolatory, węże , nyple i inne potrzebne do zamontowania tego zestawu. Było dość ciasno ale udało upchać się chłodnice w miejscu fabrycznego SMIC.





Dodatkowo wpadł wskaźnik temperatury oleju STRI (seria RED żeby pasował do EGT)



Zamontowane w środku:



Kolejnym elementem była chłodnica wody.
Po przeglądnięciu ETKI największa/najgrubszą (33mm) chłodnice wody ma silnik BPX. Kupiłem nową chłodnicę z rdzeniem firmy Nissens.



Dalej trzeba było pomyśleć nad doprowadzeniem zimnego powietrza do puszki z filtrem. Podczas strojenia seryjny dolot z ASZ powodował restrykcję i go zdjęliśmy.
Kupiłem ramkę z Cupry BPX (nowiutka , pachnącą prosto z ASO)



Dalej został złożony "customowy" dolot mojego pomysłu z rurą o średnicy 3"+ 2 gumowe redukcję do połączenia filtra i łapacza. IMO wyszło całkiem estetycznie + powinien robić robotę. Dodatkowo troszkę odsunięta została rura idąca z intercoolera do kolektora ssącego (łącznik elastyczny chwilami dotykał rolki alternatora)




Na koniec wszystko protestowałem i termika samochodu jest w normie gówno bardzo mnie cieszy :)

Zamontowałem też nowe hamulce przód i tył (seria)

Tak wygląda mój samochód na chwilę obecną:




Za tydzień pojedzie na pełną korektę lakieru i będzie lala :) wpadną też dystanse żeby troszkę wypchać ginące w nadkolu koła.

Tak przygotowany samochód ma jeździć bezawaryjnie do końca lata a później się zobaczy.
 
 
Koniec
Już coś naskrobał


Samochód: Audi A5 Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 274
Skąd: Rzeszów/Kraków
Wysłany: 2014-06-06, 21:16   

nie lepiej było by wrzucić te zegary w słupek ?? lepiej by się to prezentowało wg mnie :->

mógłbyś wrzucić jakiś filmik jak Ibizka teraz jedzie ?? bo pewnie większość ludzi myślała że pokażesz się na 1/4 i zaprezentujesz fure no ale

z dystansem już będzie o wiele lepiej bo teraz jest troche padaka :-P
 
 
 
kris-krzysztof
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: VW
Silnik: ARL
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 653
Skąd: Borki
Wysłany: 2014-06-06, 23:22   

Najmocniejsze 1,9 w podkarpackim ? :mrgreen:
 
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-08, 20:02   

Koniec napisał/a:
nie lepiej było by wrzucić te zegary w słupek ?? lepiej by się to prezentowało wg mnie :->


Prawdę mówiąc okropnie nie podoba mi się umieszczanie zegarów w słupku. Na chwilę obecną będzie tak jak jest.

Koniec napisał/a:
mógłbyś wrzucić jakiś filmik jak Ibizka teraz jedzie ?? bo pewnie większość ludzi myślała że pokażesz się na 1/4 i zaprezentujesz fure no ale


Nie mam takiego filmiku. Niestety samochód nie był gotowy żeby nim starować.
Jak chcesz to możemy pojeździć w któryś dzień wieczorem i sam sobie zobaczysz czy jeździ szybko czy wolno. Na 1/4 mili też postaram się wystartować jeszcze w tym sezonie.

Koniec napisał/a:
z dystansem już będzie o wiele lepiej bo teraz jest troche padaka :-P


Niestety z moim tematem nie "trafiłem" w gusta forumowiczów. Nie mam "gleby" ani "felgi". Mój samochód ma jeździć a nie toczyć się bez grama komfortu. Nie kręci mnie stanie na parkingu , gapienie się na samochód i pucowanie felg szmata. Jeździłem już samochodem który "szurał" miską i miał problem z pokonaniem progu zwalniającego - męczyło mnie to strasznie i jadąc tym samochodem raz na jakiś czas czułem się jakbym musiał prowadzić ten wóz za karę (no ale wszystkim gleba się podobała ;-) )

Mechanicznie mój samochód jest w super stanie, nie oszczędzam na częściach.
Mi się podoba tak jak jest, to jest "performance" a nie "low&slow".

kris-krzysztof napisał/a:
Najmocniejsze 1,9 w podkarpackim ? :mrgreen:


Nawet jeśli to tylko kwestia czasu zanim ktoś mnie przegoni i zaprezentuje większą moc z takiego silnika, w Polsce koledzy mogą chwalić się dużo lepszymi wykresami niż mój:) Ja narazie stopuje z mocą.
 
 
Ziomek
Już coś naskrobał

Samochód: a6 c5/ Golf 4
Silnik: 1.8T/ 1.9TDI
Imię: Andrzej
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 215
Skąd: ok Mielca
Wysłany: 2014-06-08, 20:47   

GrzesiekRZ napisał/a:
Mój samochód ma jeździć a nie toczyć się bez grama komfortu. Nie kręci mnie stanie na parkingu , gapienie się na samochód i pucowanie felg szmata.


Dobre podejście, dla mnie też komfort i przyjemność z jazdy na pierwszym miejscu, choć w kwestii performance w takiej ibi z racji masy sporo mniej wystarczy żeby zostawić wszystko z tyłu : 8-)
Też z racji masy nie polecam Twoich prędkości autostradowych, brat ma Fabię 1.9 i przy prędkości 190km na autostradzie przy mocniejszych podmuchach św Piotr puka w szybkę..
Ostatnio zmieniony przez Ziomek 2014-06-08, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-06-08, 22:56   

przód heble masz serie ze sporta 288 czy cuprowskie włożone?
Z wydechem coś podziałałeś czy na razie wstrzymałeś się?
 
 
Rafałek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-08, 23:34   

Dorzuce i cos od siebie :)

 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-09, 17:00   

Cytat:
przód heble masz serie ze sporta 288 czy cuprowskie włożone?


Hamulce są fabryczne 288, niedawno kupiłem nowy zestaw. Nie planuje zmieniać raczej nie mam 0-1 systemu jazdy więc na chwilę obecną zostają.

artur_91.1991 napisał/a:

Z wydechem coś podziałałeś czy na razie wstrzymałeś się?


Dalej jest DP 2,75" i reszta układu na 2,5" na 1 końcowym tłumiku.
Chciałbym 3,5" schodzące w 3" ale nie wiem kto w okolicy mógłby mi to dobrze zrobić z nierdzewki. Kupiec chętny na obecny zestaw również mile widziany ;)

Rafałek napisał/a:
Dorzuce i cos od siebie :)


Dzięki Rafał ! ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16