Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2006-06-02, 20:25
hehe :)
Bardzo ważnym parametrem jest odsadzenie - Offset (ET) - mówiący o położeniu koła we wnęce nadkola. Offset to nic innego jak odległość pomiędzy płaszczyzną symetrii felgi a płaszczyzną powierzchni montażowej. Offset może być wartością ujemną lub dodatnią. Na felgach stalowych parametr offset jest najczęściej widoczny jako: "ET15"* lub "15"*. Producent umieszcza go albo na tarczy w okolicach otworów montażowych śrub albo na zewnętrznej stronie misy felgi - rancie. Na felgach aluminiowych poza wspomnianymi przypadkami parametr offset (ET) jest przeważnie umieszczany na wewnętrznej stronie felgi.
To fachowo a mniej fachowo mowi to czy ci sie felga zmiesci w nadkolu czy nie :)
Samochód: Garbus 1303
Silnik: yyyyy jest Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2006 Posty: 347 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-06-02, 20:45
ET jak jest dodatnie (jak w tym przypadku) oznacza to ze felga bedzie bardziej schowana, natomiast jesli byś mial ET ujemnie to opona mogla by wystawac.
A czy bedzie Ci opona ocierac czy wystawac to juz zalezy od zawieszenia musisz sprawdzic jakie masz ET na obecnej feldze i wtedy porownac
Samochód: Golf R20 Pomógł: 122 razy Wiek: 37 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 4548 Skąd: R1
Wysłany: 2006-06-02, 22:17
ET masz dosyc małe na tych felgach ale z drugiej strony sa one dosyć wąskie bo tylko 6,5cala mają Przy załadowanym aucie moga ci obcierac, ale jak wsadzisz bo jednej małej gumie usztywniającej w sprezyne to powinno być oki...w moim przypadku pomogło
A jak chcesz kupowac fele od Storma(z tego linka gówno podałes)to mozesz byc pewny ze nie bedzie żadnego wałka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum