FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Leon 1M FR SuperCopa by borowa
Autor Wiadomość
rafb
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-14, 15:21   Leon 1M FR SuperCopa by borowa

Witam,

Na forum nie udzielam się w ogóle, ale przeglądam i czytam je od dawna. Pomysł pokazania Leona narodził się jakiś czas temu, ale wciąż się wahałem, przecież to prawie seria ;-)

Seat Leon FR SuperCopa czyli typowy daily car, bez gleby, naciągów itd.

Pierwsza rejestracja 06.2005, w Polsce od 2010, kupiony przeze mnie w lipcu 2011.
W 100% bezwypadkowy, na wszystkich elementach fabryczny lakier LS3H “Emocion Red”

Kupiony jako zupełna seria (prawie, w spadku po Niemcu dostałem przyciemnione szyby).

SILNIK: 1.9TDI ARL - 150KM, 320Nm
Aktualnie: 193KM, 431Nm, nowe turbo od ARL Garrett GT1749VB
Plany: -

UKŁAD WYDECHOWY: seria
Aktualnie: wycięty katalizator, tłumik końcowy MGmotorsport seria racing
Plany: -

ELEKTRONIKA: seria
Aktualnie: program by KingSoft, wyłączony programowo przepływomierz oraz EGR
Plany: -

UKŁAD NAPĘDOWY: seria
Aktualnie: sprzęgło z dwumasem od Sharana BTB (Sachs)
Plany: -

KOŁA: seria FR SuperCopa (ATS DTM 17”) + opony Bridgestone Potenza RE002 Adrenalin 225/45/17
Plany: -

ZAWIESZENIE: seria FR SuperCopa (springi Eibach Pro Kit)
Aktualnie: amortyzatory KYB Ultra SR, springi H&R czerwone (-35mm), pełne tylne tuleje wahaczy przód od S3/Cupra R (Lemforder), dolna rozpórka od S3
Plany: -

UKŁAD HAMULCOWY: seria (przód 288 ATE Power Disc + ATE Ceramic, tył 232 ATE + ATE, płyn ATE Typ 200)
Aktualnie: przewody hamulcowe w stalowym oplocie Black Diamond
Plany: przód 312

BODY KIT: seria FR SuperCopa
Aktualnie: dokładka przedniego zderzaka od Leon Cupra R 1M, tylna wycieraczka od VW Touran, usunięte napisy z klapy
Plany: -

ŚRODEK: seria FR SuperCopa (gałka zmiany biegów Seat Sport, nakładki na progi Seat Sport, srebrne wykończenie wnętrza)
Aktualnie: skórzane fotele z Toledo (tylna kanapa z dużym podłokietnikiem) elektrycznie sterowane + podgrzewane, dołożony podłokietnik z przodu, nakładka hamulca ręcznego obszyta skórą (BM Customs)
Plany: -

Kilka zdjęć zaczynając od dnia zakupu:
2011








2012










2013






2014






Pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony przez 2014-10-12, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOT_SPL
Uzależniony od postów


Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian
Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3120
Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2014-04-14, 15:23   

nie chciałeś hybrydy ew większego turba ?
 
 
rafb
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-14, 15:43   

Chciałem, rozważałem, analizowałem, dowiadywałem się w różnych firmach itd, ale przerosły mnie koszta (ok 8tyś za okolice 230ps, w tym turbo, wydech, fmic, montaż wszystkiego, strojenie), ok, da radę taniej, ale chciałem mieć ogarnięte wszystko od początku do końca w jednym miejscu :-P
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-14, 16:27   

jakim cudem 8 tys??? :roll:
ARL ma seryjny FMIC który daje rade do mocy 200+ do tego tylko większe turbo i masz 200 jak nic
 
 
dawid199406
Zaawansowany

Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 356
Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2014-04-14, 17:53   

artur_91.1991 napisał/a:
jakim cudem 8 tys??? :roll:
ARL ma seryjny FMIC który daje rade do mocy 200+ do tego tylko większe turbo i masz 200 jak nic


Niestety takie są realia kolega nie chce robić sam w domu jak większość ludzi tylko dać firmie która to wykona a tam się płaci i to sporo ;-) . gówno do leona to NM jest niesamowicie dużo :shock:
 
 
 
rafb
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-14, 19:02   

Jeżeli miałbym rzeźbić to tak, aby przynajmniej ugrać ok 230ps, CTR Zabrze krzyknął np. 7700 pln'ów. Nie widziałem sensu więc odpuściłem. Najrozsądniejszym wyjściem był zakup zupełnie nowej oryginalnej turbiny z 2 letnią gwarancją + nowe strojenie ;-) Powodem, dla którego to zrobiłem była nieudana wcześniejsza regeneracja i problem ze wstawaniem, dosyć uciążliwe w miejskiej jeździe ;-)
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-14, 19:37   

Bardzo ladny samochod :)

gówno do cen powiem tak chcesz miec zrobione dobrze na dobrych elementach w renomowanych firmach placisz tysiace zlotych i tyle (dobry i renomowany to pojecie wzgledne - zeby zaraz sie nie zaczela bezsensowna dyskusja)
Identyczne dywagacje rozpoczynali koledzy w moim temacie. Doskonale Cie rozumiem w tym temacie :)

NM duzo jak na ARL :)

Krwisty czerwony mega mi sie podoba ! :-)
 
 
dawid199406
Zaawansowany

Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 356
Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2014-04-14, 19:57   

rafb napisał/a:
problem ze wstawaniem, dosyć uciążliwe w miejskiej jeździe ;-)


Ja mam właśnie Hybrydę + regeneracja i tak jak piszesz u mnie występuje problem ze wstawaniem Toffic walczył jak mógł i jest znaczna poprawa ale nie jest to takie jak ma być :-(
 
 
 
Luki
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-14, 22:34   

Fajny leon jak na daily car 8-)
 
 
Siara
Średniozaawansowany

Samochód: Seat Leon FR
Silnik: 1,9 TDI ARL
Imię: Piotr
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 178
Skąd: Dębica
Wysłany: 2014-04-14, 22:56   

Ralfik moje zdanie na temat leona znasz :) swietny woz w doskonalym stanie i dopieszczany :) bezawaryjnosci :)
 
 
kwas
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-20, 10:24   

spuer fura, malo tak zdabancyh aut jezdzi
 
 
marcin1982
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-20, 11:37   

mam pytanie ile dałeś za wydech w MG ??
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-04-20, 12:10   

Jeśli uważasz ze ta turbosprężarka z foty to fabrycznie nowa turbina Garreta to współczuje.

Przecież to z kilometra widać ze to turbo po regeneracji.... Każda nowa turbosprężarka ma ślady zarówno na części gorącej jak i zimnej po obróbce na CNC a do tego elementy maja naturalny "kolor"... A tu jak byk widać ze wszystko było piaskowane/ szkiełkowane.

Po za tym również widząc kwotę prawie 8tys za moc 230KM nie wiem czy sie śmiać czy płakać.

Mając bazę ARL-a którego potencjał na pompkach wynosi 220-230KM, wystarczy wrzucić większe turbo + IC i całość dobrze wystroić. Czy to kosztuje aż 8 tys? W szczególności ze sprzęgło i wydech juz masz ogarnięte no i za tą kasę za "nowe turbo" miałbyś już konkretną hybrydę a w ostateczności GTB 1756/ 2260....
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-04-20, 12:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-20, 19:09   

Luken1717 napisał/a:
Po za tym również widząc kwotę prawie 8tys za moc 230KM nie wiem czy sie śmiać czy płakać.


Taka cene podaje min CTR , Bartpol, Ecu Project, Compsport i pewnie inni tak samo.
Kto choc raz oddal samochod do warsztatu zajmujacego sie tuningiem wie ile to kosztuje.

Zapomniales o 3" DP ktory przyda sie do zrobienia tych 220-230KM (opcjonalnie wydech 2,5" tez by sie przydał do takiej mocy)

Ps. Moze doradzicie kto na Podkarpaciu dobrze ogarnia temat strojenia i mechaniki (uwzgledniajac spawanie nierdzewek (wydechy , doloty)) w 1.9 tdi ? Chetnie poznam warsztat i zaoszczedze na kilometrach ktore robie do tunera na slask.
 
 
marcin1982
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-21, 00:13   

GrzesiekRZ, Na Podkarpaciu nie znam ale znam w Małopolsce gdzie mam przez ten garaż ogarnięty wydech z DP 3", cooler i wiele innych rzeczy oprócz programu który był robiony w TTC. Jeżeli w tych 8 tysiącach było by właśnie wydech, cooler, program i ewentualnie turbosprężarka to by wyglądało sensownie.
 
 
marcin1982
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-21, 00:14   

rafb, ile dałeś za wydech w MG??:)
 
 
rafb
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-21, 12:57   

Hej, na początku dziękuję wszystkim za miłe słowa na temat Leona, a teraz po kolei :)

GrzesiekRZ, widzę, że jako nieliczni tutaj się rozumiemy :piwo:
marcin1982, za tłumik dałem 600zł + wysyłka/montaż.
Luken1717, turbo załatwione przez Bartka (Bartpol) bezpośrednio od Garretta, 2 lata gwarancji, książkowo trzyma doładowanie, nie ma najmniejszych zastrzeżeń do jej pracy. Na pewno był to dużo lepszy wybór niż zabawa w regenerację. Nigdy więcej żadnych regeneracji... :lol: A gówno do cen modzenia ARL, myślę, że GrzesiekRZ wyręczył mnie z pisania po raz kolejny tego samego.

Powtórzę po raz kolejny i ostatni, wiem, że można taniej (przykład kumpla i ARL wystrojonego ostatecznie na 232/450 przez Bartpol/Kingsoft), ale nie chciałem iść tą drogą. Finalnie zdecydowałem się na coś innego czyli zdrowa seria z lekkim plusem i jestem również bardzo zadowolony. Pozostaje tylko i wyłącznie nabijać następne tysiące kilometrów ;-)
Ostatnio zmieniony przez 2014-04-21, 13:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marcin1982
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-22, 00:20   

Dzięki za info :) nie tanio ale oni robią profesjonalnie wiec warto czasem zapłacić :).
 
 
rafb
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-13, 22:30   

Witajcie,

Kilka pomiarów z czystej ciekawości, pewnie można jeszcze coś ugrać z uzyskanego czasu, ale trzeba opanować lepsze starty :-)

 
 
Harnaś
Zaawansowany


Samochód: Leon Fr
Silnik: ARL+
Imię: Rafał
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 354
Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2014-05-14, 23:20   

Do normalnej jazdy wystarczająco :-) a do 200 jaki wynik ??
 
 
 
rafb
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-14, 23:41   

Jeżeli pogoda pozwoli, dalsze pomiary w sobotę, na pewno sprawdzę 0-200 ;-)
Do normalnej jazdy tak, ot taki wypad do sklepu po bułki, bo gówno innego powiedzieć, skoro rodzinne kombi kumpla kręciło 4,5 do 100tki :-P
 
 
GrzesiekRZ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-15, 18:40   

a na 1/4 mili ile wychodzi ? :)
Tez bym sobie takim RL pomierzyl osiagi w ktorys wieczor :)
 
 
rafb
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-15, 19:26   

GrzesiekRZ, Oprócz 0-100 nic innego póki gówno nie mierzyłem. RL bawimy się w Lublinie, nie dam rady załatwić go na kilkudniowy wypad do Rzeszowa :-(
 
 
Lizdek1988
Średniozaawansowany


Samochód: Seat Leon
Silnik: 1.9 ASZ+
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 74
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-05-19, 12:57   

Ładny Egzemplarz, wydeszek cud miód malina :lol: :prosze:
 
 
rafb
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-02, 14:41   

Hej ;-)

Kilka szybkich zdjęć ze spota Kosmetyki Aut

Wnętrze oberwało:
- APC Meguiars
- GTECHNIQ C6 Matte Dash
- Chemical Guys Leather Cleaner
- Gliptone Conditioner GT11
Nareszcie uzyskałem efekt taki jaki chciałem, póki gówno mój zestaw nr 1 do wnętrza ;-)




Nie wszystkim się spodoba, w stylu "gorącego leniwego Miami"


Z zewnątrz tylko szybkie mycie, 2 wiadra oraz futrzak Car Pro w połączeniu z Presta Sudzz, na koniec qd AF Finale



;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12