Siema, chciałem przedstawić swój projekt który cały czas będzie się rozwijał
Jakieś 5lat temu mój poprzedni Trabant uległ destrukcji. Na chwile przeszło mi, ale w głowie powoli rodził się projekt budowy Trabanta z silnikiem 1.8T. Po 4latach końcem lipca 2013r kupiłem seryjne Polo ;)
W tym samym dniu zabrałem się do pracy, wieczorem praktycznie cały był już rozebrany
Wydawało się że nie jest strasznie zgnity, lecz kolejne naprawy ukazywały ogrom zniszczeń.
Następnego dnia ruszyłem z odbudową blacharską i jednoczesnym wzmacnianiem budy.
Myślałem że wstawię reperaturki tylnych nadkoli a musiałem wymienić całe nowe nadkola. Podobnie było z tylnym pasem i progami wstawiłem nowe progi zewnętrzne i wewnętrzne, a wcześniej musiałem wymienić kawałki podłogi przy progach.
Ten etap prac zakończyłem końcem listopada. Wcześniej nabyłem dawcę na swap Audi A3 ;)
Wtedy zaczęła się mega rzeźba, przymiarki silnika, poszerzanie budy, przesuwanie grodzi, powiększenie komory i dalsze wzmocnienia ;)
Seryjny silnik generował 150KM, pomyślałem że zaraz będzie mało, więc skusiłem się na osprzęt silnika od Audi S3, czyli większe Turbo k04, wtryski 380cc, przepływka 3cale.
Komora prawie gotowa pod 1.8T
Następnie pracowałem nad wydechem i dolotem z nierdzewki. Downpipe 3cale a reszta wydechu 2,5cala, ciężko było to upchać pod podłągą więc w miejscu środkowego tłumika wspawałem kawałek tunelu od A3 ;) Zdecydowałem się również na swap wahaczy z Golfa MKI
Pólosie od Motomax niby mająwytrzymać 300PS zobaczymy ;)
Początek kwietnia pierwsze testy
W sumie wszystko działało tak ja chciałem, rozebrałem całe auto. Później buda trafiła do piachu, nawet nie porobiły się żadne dziury ;)
Wtedy rozpoczął się kolejny etap prac, czyli przygotowanie do lakierowania. Łatwo nie było ale dałem radę xD Wtedy jeszcze nie wiedziałem jaki kolor pójdzie na Traba.
Miało być klasycznie, ale chciałem żeby auto rzucało się w oczy, wiec zdecydowałem się na lakier z palety Focusa RS
Ruszyłem ze składaniem auta
Końcem września Trampek wyjechał na ulice, banan na gębie niesamowity ;)
Teraz czekała mnie hamownia i strojenie auta, musiałem jeszcze wymienić ori pompę paliwa na pompkę od S4
Wynik; 232PS i 330NM, a nie jest to koniec możliwości k04 ;)
Ogólnie Trampek nieźle lata, wiadomo są problemy z trakcją ale zobaczę jak będzie na Toyo R888. Nawet na 5biegu przyjemnie wciska w fotel ;)Zostało kilka rzeczy do skończenia, podsufitka, wykładzina bagażnika jakieś oświetlenie wnętrza. Z rzeczy mechanicznych mam zamiar dołożyć stabilizator do wahaczy MKI oraz obowiązkowo rozpórkę kielichów. Były problemy z przednim zawieszeniem przód auta uciekał, były podejrzenia że wspomaganie jest zbyt czułe. Okazało się że zmienia się zbieżność kół podczas pracy zawieszenia, ale już jest ok
Takim prostym sposobem spełniłem jedno ze swoich motoryzacyjnych marzeń
Podsumowując, budowa zajęła około 14miesięcy, może mało, może dużo, ale w garażu napierdzialałem praktycznie codziennie do późnego wieczora ;)
Z dalszych modów chodzi mi po głowie swap napędu Syncro, ale zobaczymy, czy będzie kiedyś wena na taką rzeźbę, bo trochę zmęczył mnie ten projekt ;)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Jędrek 2015-01-01, 23:19, w całości zmieniany 3 razy
Pogratulowac wytrwalosci i zeby tak sie chcialo jak sie nie chce wstawiac naped na tyl.
Ale haldex przeszczepic to tez troche roboty jest(syncro w sumie tez mozna ale jak juz cala mechanika nowsza to bez sensu troche ), za to wrazenia z jazdy
Dzięki, kolorystyka zostaje tak jak jest wiadomo kwestia gustu. A gril jest srebrny nie biały
Odnośnie napędu; Syncro jest spinane mechanicznie, a Haldex elektronicznie przez gówno jest trochę więcej zabawy żeby to uruchomić, ale jest bardziej wytrzymały. gówno nie zmienia faktu że rzeźba będzie podobna. Czas pokaże czy w ogóle się na to zdecyduję. Zobaczę w kolejnym sezonie jak Trampek będzie się sprawował w ośce
wielkie brawa za projekt, ciekawy jestem jak te 232PS jeździ w tak małej budzie wrażenie pewnie robi, myśle że blowoffff jest i robi prze ogromne wrażenie
blow off jest i robi trochę hałasu, ludzie się oglądają jak jeszcze auta nie widać
ciężko opisać słowami jak radzi sobie 232PS z ta buda, po prostu trzeba się przejechać jeszcze nie ważyłem auta, jestem ciekaw jaki będzie wynik
blow off jest i robi trochę hałasu, ludzie się oglądają jak jeszcze auta nie widać
ciężko opisać słowami jak radzi sobie 232PS z ta buda, po prostu trzeba się przejechać jeszcze nie ważyłem auta, jestem ciekaw jaki będzie wynik
ładnie zrobiony :)
widze, ze jest mocno przesunięty do tyłu jak wsadziłeś taką chłodnice i wspomaganie , IC masz na 14cm wysokie ?? bo jakos tak po glebie go nie ciągniesz , i tu pytanie , nie za mały ?
dlaczego, jeśli można widzieć latał po drodze przy tym wachaczu ? myślałem , że to najlepsze z najprostszych rozwiązań. rozpórka to podstawa, u mnie przy mniejszej mocy robiła robote, gówno dopiero u ciebie
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trabi_ABF 2015-01-03, 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Z tego gówno pamiętam to grodź jest przesunięta o 5 albo 6cm, wspomaganie tutaj nie przeszkadza bo przerobiłem łapę i pompę wspomagania mam na miejscu kompresora klimy ;)
Nie pamiętam ile wysokości ma IC ale sanki mam niżej, większy za bardzo się nie zmieści. Obecny daje radę w upalne dni nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy.
Po drodze latał nie z powodu wahaczy czy rozpórki, lecz zwrotnice od Golfa mają dosyć nisko mocowany drążek kierowniczy, maglownicy nie dało się obniżyć, więc drążek nie szedł równolegle do wahacza. W efekcie tego wszystkiego koła delikatnie skręcały podczas pracy zawieszenia Walczyłem z tym prawie do końca sezonu ale udało się to poprawić i jest ok. Teraz dojdzie rozpórka i stabilizator (jeśli się zmieści)
Samochód: Audi A5 Coupe
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 274 Skąd: Rzeszów/Kraków
Wysłany: 2015-01-23, 01:40
fajny mały popier****acz szczerze mówiąc to bałbym sie tym jeździć bez klatki w środku..
nie masz nic takiego w planach ?? wiadomo masa wzrosnie ale takim małym kurduplem powyzej 150 to chyba strach jechac
Klatki narazie nie będzie, chyba ze wleci napęd na 4buty Gdybym bał się jeździć Trampkiem z takimi prędkościami czy większymi, to auto nigdy by nie powstało
Ostatnio zmieniony przez Jędrek 2015-01-24, 21:04, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum