FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana hamulców z niewentylowanych na wentylowane??
Autor Wiadomość
alib
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-02, 10:42   Zmiana hamulców z niewentylowanych na wentylowane??

Jakie zabiegi trzeba by zrobić aby zmienić hamulce (oczywiście przednie) na wentylowane??
Wystarczą nowe tarcze + klocki?? czy trzeba zmieniać tez zaciski?? czy jeszcze coś więcej??
No i jeszcze jakie efekty się uzyska??
Prosze tylko o konktery!! :mrgreen:
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2006-11-02, 11:29   

Tarcze, klocki, zaciski i myśle ze tyle...Bo chyba mocowanie tarczy jest takie same... ale moge sie mylić...

Wiem ze wersja GT ma chyba juz wentylowane a felgi jeszcze na 4 śrubki ;-) Takze powinno być ok...

Ale według mnie nie oplaca ci sie tego robić Alib ;-) Jakbys miał ABFa pod machą to oczywiscie bo te hebelki to conajwyżej by go "lekko zwalniały" ale jak na taki silnik jaki masz to nie pchałbym sie w to. Polecałbym ci kupic poprostu zestawik:
- tarcze Brembo
- klocki Ferodo Premier
i zapłacisz za to ok. 200zł a efekt naprwde dobry bo wiele znajomych założyło i nieporuwnywalnie lepsze hamowanie ;-) Ja przy zmianie tarcz tez pujde w ten zestawik :prosze:

tu zobacz : http://moto.allegro.pl/it...do_seat_vw.html
Ostatnio zmieniony przez Lolo 2006-11-02, 11:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Tomekk
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-02, 20:34   

najpierw radzilbym Ci zainwestowac w wyglad autka i kupic najpierw jakies felgi ladniejsze...na pewno 14" albo wieksze ;-)

a hamulce z takimi osiagami to wystarcza w zupelnosci :mrgreen:
 
 
Wiecman
Zaawansowany


Samochód: Garbus 1303
Silnik: yyyyy jest
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 347
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-11-02, 20:53   

hmmmm no nie wiem DjTomekk .... ja wole cicho ciemne samochody..... a bezpieczenstwo to podstawa ...... wole miec lepsze "hample" niz wyglad :roll: ale to jest moje zdanie...
 
 
Tomekk
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-02, 21:15   

hamulce wg mnie wystarcza..ktos je zaprojektowal dla tego modelu auta ;-)
 
 
Wiecman
Zaawansowany


Samochód: Garbus 1303
Silnik: yyyyy jest
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 347
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-11-03, 07:33   

no wsumie tak ale seryjne hamulce musza spelniac jakies tam wymogi czyli maja zatrzymac pojazd ..... a nie lepiej skrocic ten dystans o pare metrow ........a te pare metrow to czasami bardzo duzo!!
 
 
qbass
Władca postów

Samochód: 123
Pomogła: 77 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Mar 2006
Posty: 1401
Skąd: 122
Wysłany: 2006-11-03, 09:15   

zeby skrocic dystans o "pare metrów" to trzeba kupic wielotłoczkowe hamulce ktore kosztuja od 4 - 5 tysiecy w gore..czyli wiecej niz wasze samochody....a jak ktos zmienia na wentylowane to moze i czuje roznice bo autko zaczyna hamowac jak kilkanascie lat temu kiedy oposzczało fabryke
 
 
Maniek25
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-03, 09:17   

Wiecman napisał/a:
hmmmm no nie wiem DjTomekk .... ja wole cicho ciemne samochody..... a bezpieczenstwo to podstawa ...... wole miec lepsze "hample" niz wyglad :roll: ale to jest moje zdanie...


Zgadzam sie bezpieczeństwo to podstawa lepiej lepsze hample niż 14" fele :-)
 
 
alib
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-03, 11:29   

wielkie dziei za rade!! chyba jednak za dużo zachodu ze zmianą i pójde w ten zestaw od lola!! (to kiedy wymieniamy?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
a gówno do inwestycji w wygląd to chyba trzeba by wydać drugie tyle gówno autko jest warte!!!
Ostatnio zmieniony przez alib 2006-11-03, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2006-11-03, 11:39   

alib napisał/a:
a gówno do inwestycji w wygląd to chyba trzeba by wydać drugie tyle gówno autko jest warte!!!


Wiesz gówno, gdybyś go ładnie umył i nawoskował , pomalował felgi to juz by wyglądał nieporuwnywalnie lepiej :prosze: Jeszcze na tym zawiasie teraz... mówie ci ;-)
 
 
SLimak
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-03, 13:14   

no masz racje lolo troche wody pasty farby na fele i już inne autko pomyśl o tym Alib a efekty zobaczysz napewno
 
 
Boroweq
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-03, 13:53   

tak kupcie sobie tarcze brembo maxx niewentylowane i po dwóch-trzech ostrych hamowaniach będziecie składac reklamacje w sklepie :lol:

Kupowałem hamulce do Alfy, miałem tam niewentylowane tarcze o średnicy 257mm. Także orinetowałem się jak to wszystko wygląda. W końcu kupiłem tarcze EBC STD, do tego kevlarowe klocki EBC i cały układ zalałem płynem hamulcowym Motul Dot5.1
Na takich hamulcach objechałem kilkanaście okrążeń toru w Biłgoraju, a później sprawowały się super na codzień. Nowy właściciel jest z nich pewnie też bardzo zadowolony. Uwierzcie mi, że tor jest najlepszym sprawdzianem do hamulców. Te tarcze które chcecie kupic już po pierwszym okrążeniu mogłyby się skrzywic. Dokładnie na te tarcze w Intercarsie i AT było 70% zwrotów, na dwa miesiące wstrzymano ich dostawy do hurtownii. Teraz pomyślcie sobie jaką odporonośc na wysokie temperatury może miec tarcza o grubości 12mm i jeszcze do tego nacinana, ja sądzę że raczej niewielką. Z tego gówno się orientuję same tarcze Brembo Maxx niewentylowane 257mm w Intercarsie to koszt 300zł/sztuka. Tymczasem gładkie EBC można miec za 100-120zł, Zimmerman podobnie, Tar-Ox ciut drożej.

Alib z tego gówno pamiętam posiadasz Golfa 1.9TD (popraw mnie jeśli się pomyliłem) i teraz tak, do wyboru masz następujące klocki:

-EBC GreenStuff (koszt około 200zł w AT, gdzie indziej będzie pewnie sporo taniej)
- Mintex M1144
- Tar-ox Fast Road
- Ferrodo DS Performance
- Ferrodo DS2500

tarcze hamulcowe radziłbym kupic pełne do tego zalejesz wszystko płynem hamulcowym Motul Dot5.1 (buteleczka 0.5l to koszt 35zł), Motul RBF (buteleczka 0.5l kosztuje prawie 45zł) lub innym 5.1 i będzie już przyjemnie.

Nie wiem jaki masz styl jazdy, ale takie hamulce napewno Ci wystarczą. Podczas zwykłego hamowania nie zauważysz różnicy między pierwszymi lepszymi hamulcami ze sklepu, różnice będą widoczne dopiero podczas ostrego hamowania. Tak samo byłoby jakbyś założył większe hamulce. Hamownie w każdych warunkach poprawiają tylko dobre, cztero lub więcej tłoczkowe zaciski, a to bardzo droga zabawa.

Z tego gówno piszesz to chcesz założyc wentylowane tarcze, ale one same w sobie nie poprawią Ci hamowania. Poprawi się jedynie chlodzenie tarczy, a więc i jej odpornośc na odkrztałcenie w wysokich temperaturach. Aby poprawic hamowanie musiałbyś założyc większe tarcze do wymiany miałbyś napewno tarcze, klocki, zaciski i jarzma a nie wiadomo jak ze zwrotnicami. Kolejna sprawa to felgi, celowałbyś pewnie w tarcze 280mm (takie chyba są w Golfach vr6, tylko z tego gówno pamiętam jest tam też piasta na 5 śrub), a przy takiej tarczy minimalny rozmiar felgi to 15cali. Znam przybliżone koszty swapu hamulców w takiej ibizie jak moja.

Seryjnie mam wentylowane tarcze o średnicy 280mm, chcąc zrobic upgrade na 305mm (np. z Seata Leona Cupra R) trzeba wymienic zwrotnice, jarzma i zaciski + oczywiście tarcze i klocki. Koszt na używanych cześciach około 2500zł. W nowszych najmocniejszych wersjach w pakiecie sport były już tarcze 288mm i chcąc zrobic upgrade na 305mm wystarczy wymienic tylko zaciski, tarcze i klocki. Musisz się popytac jak to jest z Twoim Golfem, ale mam nadzieję że przybliżyłem Ci mniej więcej koszty

Hamulce naprawdę warto miec lepsze, moim zdaniem przy słabszych samochodach lepiej własnie zamontowac sobie dobry zestaw hamulcowy niż iśc w zwiększanie mocy silnika.

Astra GSI 16V ma przednie tarcze hamulcowe wentylowane o średnicy 256mm. Kolega miał własnie taką Astre i zamontował tam następujący zestaw: tarcze ATE PowerDisc, klocki EBC Greenstuff + płyn hamulcowy Motul Dot5.1 do tego wszystkiego dołożył opony Goodyear F1 GSD3 w rozmiarze 195/45r15 i samochód dosłownie stawał w miejscu. Ja również po pewnym czasie zmieniłem opony, kupiłem Toyo Proxes T1-R w rozmiarze 195/50r15. Z takimi oponami hamowaniu było już naprawdę super.

Na Twoim miejscu kupiłbym jakieś pełne tarcze, do tego założył jakieś lepsze klocki (np. zielone EBC) cały układ zalał płynem Dot5.1 i na końcu zakupił jakieś fajne opony UHP. Hamowanie będziesz miał naprawdę super, a wyjdzie Cię to sporo taniej niż miałbyś robic swapa hamulców

Pozdrawiam ;-)
 
 
Grzesiek
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-11, 21:46   

ja może tylko dodam skromnie po tym wspaniałym wywodzie jak pięknie mi się poprawiła przyczepność i hamowanie kiedy w końcu w moim mkII zrobiłem zbieżność - a nie dowierzałem ze ma to wpływ - a ma i to ogromny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10