FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana bloku BLS
Autor Wiadomość
Wombat
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: B5FL
Silnik: 1,9 Tdi
Imię: Marcin
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 844
Skąd: okolice RZ
Wysłany: 2016-08-29, 13:03   Wymiana bloku BLS

Witam, u mojego ojca w vw Caddy 1,9 tdi BLS wypadła dziura w bloku i tutaj moje pytanie czy montować taki sam czy jakies niby ulepszone jak w linku http://allegro.pl/silnik-...47.html#thumb/2
Jakie silniki tej konstrukcji maja panewki na zamkach....?
gówno poradzicie?
Ostatnio zmieniony przez Wombat 2016-08-29, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dlugii


Samochód: Ibiza 6L
Silnik: 1.9tdi ATD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-29, 14:54   

Z tego gówno wiem, to lepiej nie pakuj sie w BLSa spowrtoem. Jesli sie nie mylę to najmniej awaryjny z nowszych 1.9tdi to BJB albo BKC. i takich bym szukał :)
 
 
goldberg18
Średniozaawansowany

Samochód: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Imię: Bartek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 60
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-08-29, 18:38   

dlugii napisał/a:
Z tego gówno wiem, to lepiej nie pakuj sie w BLSa spowrtoem. Jesli sie nie mylę to najmniej awaryjny z nowszych 1.9tdi to BJB albo BKC. i takich bym szukał :)


Jeżeli już to BPX, BUK(160 KM z ibizy 6l) lub BLT(130 KM ibiza). BKC to to samo gówno BLS(BLS tylko pod DPF więc krzywki wałka rozrządu się różnią). BJB wydaje mi się że to ta sama historia gówno BLS i BKC
Ostatnio zmieniony przez goldberg18 2016-08-29, 18:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
dlugii


Samochód: Ibiza 6L
Silnik: 1.9tdi ATD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-29, 18:42   

BJB jest poprzeczny - w Altei na przykład wystepował. Wiadomo, BUK/BPX najlepszy, ale ciezko dorwać w dobrym stanie - Już predzej BLT z końcowki produkcji (2008) świerzego znaleźć - dlatego też wyżej pisałem o nowszysch TDI
 
 
goldberg18
Średniozaawansowany

Samochód: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Imię: Bartek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 60
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-08-29, 18:48   

Zgadza sie BJB było w Octavia Altea doczytałem i zmieniłem posta jednak mnie ubiegłeś :). Najlepsza opcja to BLT, kultowy silnik z trwałością ASZ/ARL.
 
 
dlugii


Samochód: Ibiza 6L
Silnik: 1.9tdi ATD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-29, 19:00   

Dokladnie ;) hmm Kultowy to ASZ raczej ;) BLT już miał pompki BA a nie ALki ;) no Ale dorwać dobrego ASZa troche łatwiej niż BPX/BUK, ale nadal ciezko. Jesli BPX , ARL lub ASZ to chyba że kupić go nie patrzac zbytnio na stan i go wyremontować :) wtedy ma to sens :)
 
 
goldberg18
Średniozaawansowany

Samochód: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Imię: Bartek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 60
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-08-29, 19:05   

dlugii napisał/a:
Dokladnie ;) hmm Kultowy to ASZ raczej ;) BLT już miał pompki BA a nie ALki ;) no Ale dorwać dobrego ASZa troche łatwiej niż BPX/BUK, ale nadal ciezko. Jesli BPX , ARL lub ASZ to chyba że kupić go nie patrzac zbytnio na stan i go wyremontować :) wtedy ma to sens :)


Bardziej chodziło o trwałość mechaniczną. Trafiały też ASZ z BA. Raptem w wydajności jest 3-4% więc można zrobić bardzo podobne moce. W BUK siedziały BJ i one były porównywalne z AL.
 
 
Wombat
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: B5FL
Silnik: 1,9 Tdi
Imię: Marcin
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 844
Skąd: okolice RZ
Wysłany: 2016-08-29, 21:30   

Okey fajnie ale czy np do BUK podejda wszystkie osprzęty z BLSa? BKC konstrukcyjnie to samo gówno inne ale nie miały tych panewek na zamku?
 
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2016-08-29, 21:46   

Wszystkie słupki na sterowniku EDC15 czyli Buki, BPXy, arle , asz'ty miały inne umiejscowienie czujnika połozenia wału.. Trzeba rzeźbić blok i zmienić czujnik wraz z podstawą na ten z EDC16..

Po za tym temat przerabiany i możesz nawet zmienić panewki i śruby na stopach korobowodów na te z ARL w badziewnej bazie BXE/BKC/BLS, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2016-08-29, 21:52, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Wombat
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: B5FL
Silnik: 1,9 Tdi
Imię: Marcin
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 844
Skąd: okolice RZ
Wysłany: 2016-08-29, 21:52   

Luken1717 napisał/a:

Po za tym temat przerabiany i możesz nawet zmienić panewki i śruby na stopach korobowodów na te z ARL w badziewnej bazie BXE/BKC/BLS, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...

Ten temat mnie interesował bo goście gówno sprzedaja te silniki w zawierciu mówił ze sa założone mocniejsze panewki itd. Czyli ogólnie zostaje poskładać wszystko na nowych gratach pojeździć chwile i sprzedać żeby nie robić rzeźby z innymi silnikami itd.
 
 
 
Wombat
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: B5FL
Silnik: 1,9 Tdi
Imię: Marcin
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 844
Skąd: okolice RZ
Wysłany: 2016-08-30, 19:23   

Mechanik proponuje założyć BKD to znów problem z głowicami?
 
 
 
jendrek1975
Nowicjusz

Samochód: seat leon 2
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 14
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2016-08-30, 20:29   

Luken1717 napisał/a:
, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...
A są jakieś przypadki że po wymianie panewek na "wzmocnione" korba wyszła bokiem ?
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2016-08-30, 21:35   

Nie było wcześniej żadnych objawów?
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2016-08-30, 22:10   

jendrek1975 napisał/a:
Luken1717 napisał/a:
, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...
A są jakieś przypadki że po wymianie panewek na "wzmocnione" korba wyszła bokiem ?



Tak firmowy leon z BXE..

Zmienione śruby na stopach na BPX, zmienione panewki na sputtery glyco i korba wyszła bokiem...


Wombat Zapomnij o BKD, raz ze kolejne największe badziewie, a dwa nie przeskoczysz konstrukcyjnie w normalnej kasie zmiany z silnika 8 zaworowego na 16.

Całkiem inna budowa silnika, inaczej umiejscowiony osprzęt, inny układ do intercoolera, inny sterownik silnika i okablowanie..
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2016-08-30, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wombat
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: B5FL
Silnik: 1,9 Tdi
Imię: Marcin
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 844
Skąd: okolice RZ
Wysłany: 2016-08-31, 07:22   

Lolo napisał/a:
Nie było wcześniej żadnych objawów?
ani zadnego stukniecia, 5 min przez awaria ciche stukanie.
Silnik 4 tys a robota 2 tys mowil ze tylko przeklada graty i pompki.
Ostatnio zmieniony przez Wombat 2016-08-31, 07:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
hEgE1990
Władca postów


Samochód: Golf II
Silnik: 1.9 TDic
Imię: Grzesiek
Pomógł: 21 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 1219
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-08-31, 22:05   

Wombat, pisz do Czipa, ma passata chyba z BLSem jak dobrze pamietam na czesci. JEZELI DALEJ SZUKASZ TAKIEGO SILNIKA
 
 
 
Wombat
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: B5FL
Silnik: 1,9 Tdi
Imię: Marcin
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 844
Skąd: okolice RZ
Wysłany: 2016-09-01, 05:16   

Dzwonilem sprzedal szybko.
Ostatnio zmieniony przez Wombat 2016-09-02, 09:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wombat
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: B5FL
Silnik: 1,9 Tdi
Imię: Marcin
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 844
Skąd: okolice RZ
Wysłany: 2016-09-02, 09:07   

Edit
Decyzja zapadła będzie BKC.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 16