Wysłany: 2010-11-05, 14:34 Zamiana dwumasy na zwykłe koło. gówno i jak?
Mam mały problem, bo potrzebuje wymienić sprzęgło w polo, okazało się ze mam dwumase najgorszy shit jaki może być, koszt nowego sprzęgła z kołem to cos ok 2 tysi. I jest teraz problem bo nie uśmiecha mi sie aż tyle kasy wydać, pokopałem troche na necie po róznych forach itd. i ludzie zmieniają/polecają zmienić dwumase na zwykłe koło zamachowe, o coś takiego http://moto.allegro.pl/ko...1301057840.html jak widac koszt takiego zestawu jest sporo mniejszy, a i na przyszłość nie było by obawy ze znowu padnie dwumasa.
Pytanie jest do was drodzy parafianie, czy ktoś z was miał do czyneinia z taką zamiana, moze słyszał coś ciekawego na ten temat?
A może ktoś zna jakieś jeszcze ciekawsze rozwiązanie, które będzie bardziej przyjazne dla mojej kieszeni? Jak myśłićie jest szansa dostać cos z używek w tym temacie?
Luki [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-05, 14:37
nic sie nie bój tylko kupuj ten zestaw z kołem zamachowym i zakładaj na auto. będziesz zadowolony. używki dwumasu nawet nie szukaj bo może paśc za 1000 lub 5000km.
tylko najlepiej jakbyś znalazł taki zestaw z Luk-a
Ostatnio zmieniony przez Luki 2010-11-05, 14:38, w całości zmieniany 1 raz
PiterVR6 [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-05, 15:30
mam jednomas koło zamachowe +tarcza i docisk LUka z ABFa w bdb cenie
a podejdzie? jakie wymiary tego masz? i czy wogóle z benzyniaka bedzie do diesla?
PiterVR6 [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-05, 15:52
to jest identyko sprzegło jak w 1Z
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-05, 17:29
Wyjścia masz 3:
-kupić używke koło z 1Z, ABF, G60, 9A, KR- czyli ze skrzyń 02A ze sprzęgłem 228mm i do tego nowy zestaw (docisk+ tarcza + łożysko) z G60
-kupić całe używane sprzęgło z ww silników
-kupić zestaw zastępczy Sachsa lub LUKa montowany zamiast oryginalnego dwumasa (to najdroższa opcja ale masz wszystko nowe a cena i tak mniejsza niż dwumas)
EDIT: Valeo też takie robi, zapomniałem
Ostatnio zmieniony przez toffic 2010-11-05, 19:18, w całości zmieniany 1 raz
Turbo [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-05, 18:00
Mozesz spokojnie zastosować taki zestaw zamienny ze sztywnym kołem zamachowym z valeo. W razie "W" mam na miejscu troche taniej niż na allegro (830zł/kpl) :)
PZDR
Turbo daj namiar na Ciebie.
toffic czyli ten komplet gówno ma piterVR6 podejdzie? dla jasnosci napisze ze chodzi o polo 6n, silnik 1.9D 64konie, 1996 rok
Ostatnio zmieniony przez b_przemo 2010-11-05, 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Turbo [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-05, 21:26
Mój tel. 601 177 734 jakbyś chciał popytać gówno i jak.
Turbo [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-05, 21:41
PiterVR6 napisał/a:
to jest identyko sprzegło jak w 1Z
Może sprzęgła z 1Z i ABF'a są podobne (przynajmniej wymiarowo) ale sprzęgło, jakie potrzebuje kolega "Przemo" ma całkiem inne parametry. Te, które Ty masz maja tarcze o średnicy 225mm i 28 zębów na wieloklinie, a w polo 6N 1,9d jest tarcza 190mm i wieloklin na 24 zęby.
Chyba, że same koła zamachowe są identyko. Ale to też nie rozwiązuje problemu bo przy zmianie dwumasy na sztywne koło zamachowe trzeba też zmienić tarcze sprzęgła ze sztywnej (bez sprężyn) na odpowiednik z amortyzacja drgań, tak więc zmiana sprzęgła i tak jest nieodzowna.
Ostatnio zmieniony przez Turbo 2010-11-05, 21:48, w całości zmieniany 1 raz
PiterVR6 [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-06, 09:22
no tak ja mam tarcze 225 i 28zebów ale zamach z dociskiem powinien pasować
a jak by tak założyć koło z ABF na przykład i do tego dobrać jakiś komplet sprzęgła? dopasuje cos gówno by działało, żeby tarcza miała te spręzynki tłumiące drgania?
sprawa sie dosc pilna robi
Ostatnio zmieniony przez b_przemo 2010-11-06, 16:05, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 4614 Skąd: Bombaj
Wysłany: 2010-11-06, 23:58
PiterVR6 napisał/a:
mam jednomas koło zamachowe +tarcza i docisk LUka z ABFa w bdb cenie
do dzisiaj nie dostałem info jak moge odebrac wspomniany docisk i łozysko Sory za OT.
Przemek jednomas to bdb sprawa osobiście nawet bym sie nie zastanawiał tylko ładował jednomas
odkopie temat,
Zastanawiam się nad zmianą dwumasy w moim audi na sztywne koło, robił ktoś taką operację w podobnym silniku? mój to AHF 110KM. Może ktos cos podpowie ciekawego, jak to zrobić, gówno założyć.
pierwsza rzecz to czy kopiłeś nowy zestaw ze sztywnym kołem, czy nowe sprzęgło i docisk a koło używane, dobierane z czegoś? i czy jest różnica przed zmiana i po zmianie
Ostatnio zmieniony przez b_przemo 2012-02-16, 21:33, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 2925 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-16, 23:03
Przerabiałem to.
b_przemo, gotowe zestawy możesz odrzucić - kupujesz zestaw sprzęgłowy z sachsa z g60 (taki sam jak 1z z golfa III) oraz używane koło zamachowe z golfa III 1z (90KM) - do tego komplet śrub (6 małych 6 dużych) dostępny w ASO za jakieś 70zł i wszystko gra.
Sypiąc numerami - kiedyś takie cos złożyłem z obszernego tematu na vwgolf.pl
Śruby:
N90206103 to są te duże - śruby do koła zamachowego 6szt
N10101001 te są do docisku - 6szt
Koło zamachowe:
zamach 1z (1.9tdi 90KM z mk3), abf (2.0 16V z mk3), g60 (PG z mk2) || VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B||
Komplet sprzęgłowy Sachs
3000 332 001 to G60
lub
3000 384 001 to VR6
na komplet sprzęgłowy składa się:
Tarcza dociskowa sprzęgła
Tarcza sprzęgła
Łożysko zwalniające
Dodatkowo:
uszczelniacz na wał
olej do skrzyni biegów
oba do dostania w ASO po VIN'ie
Samochód: Ford g. wart
Silnik: 1.8
Imię: Piotrek Pomógł: 28 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 781 Skąd: Płazów
Wysłany: 2012-02-17, 07:49
b_przemo napisał/a:
pierwsza rzecz to czy kopiłeś nowy zestaw ze sztywnym kołem, czy nowe sprzęgło i docisk a koło używane, dobierane z czegoś? i czy jest różnica przed zmiana i po zmianie
Nie kupowałem zestawu Valeo ze sztywnym kołem, podobno po dojechaniu sprzęgła ciężko dobrać tarczę i docisk.
U mnie wylądowały takie części:
- zamach używka z allegro (Na vwgolf.pl piszą żeby "zabielić" czyt. przetoczyć. Nic takiego nie robiłem.)- 100zł.
- sprzęgło pasujące do silnika G60 SACHSA kupiłem u gości przy Bieronce polecanych przez andru- 400zł
- wszystkie śruby brałem w ASO- 70zł,
- olej do skrzyni w ASO- 74zł,
- uszczelniacze na wał i wałek skrzyni z wyższej półki w jakimś motoryzacyjnym- 120zł.
Numery części podał Shmatan
Całą operację wymiany przeprowadzał nasz forumowy kolega Michał_1977. Full profesjonalizm. Termin zgodny z umówionym, cena zgodna z deklarowaną no i gratis mogłem pooglądać Michałowego bandziora Tak sobie teraz przypomniałem...Mam nawet zdjęcia z wymiany, które Michał zrobił na moją prośbę. Polecam kolegę bo wie o gówno chodzi
Teraz napiszę o wrażeniach..Pedał sprzęgła chodzi o wiele lżej niż przy dwumasie. Zniknęły wszelkie drgania budy przy powolnym dojeżdżaniu do świateł. Nic nie piszczy, nie jęczy, a zmiana biegów odbywa się płynnie. Natłukłem już 14tysia na takim zestawie i póki gówno żadnych wad nie widać
dzięki Panowie, katerpi, jak będę miał kiedyś czas na weekendzie to się może zgramy i się chętnie przejadę kawałeczek z tym sprzęgłem i pogadamy gówno i jak
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum