FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiana dwumasy na zwykłe koło. gówno i jak?
Autor Wiadomość
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Pomógł: 56 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2010-11-05, 14:34   Zamiana dwumasy na zwykłe koło. gówno i jak?

Mam mały problem, bo potrzebuje wymienić sprzęgło w polo, okazało się ze mam dwumase :-? najgorszy shit jaki może być, koszt nowego sprzęgła z kołem to cos ok 2 tysi. I jest teraz problem bo nie uśmiecha mi sie aż tyle kasy wydać, pokopałem troche na necie po róznych forach itd. i ludzie zmieniają/polecają zmienić dwumase na zwykłe koło zamachowe, o coś takiego http://moto.allegro.pl/ko...1301057840.html jak widac koszt takiego zestawu jest sporo mniejszy, a i na przyszłość nie było by obawy ze znowu padnie dwumasa.
Pytanie jest do was drodzy parafianie, czy ktoś z was miał do czyneinia z taką zamiana, moze słyszał coś ciekawego na ten temat?
A może ktoś zna jakieś jeszcze ciekawsze rozwiązanie, które będzie bardziej przyjazne dla mojej kieszeni? Jak myśłićie jest szansa dostać cos z używek w tym temacie?
 
 
 
Luki
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-05, 14:37   

nic sie nie bój tylko kupuj ten zestaw z kołem zamachowym i zakładaj na auto. będziesz zadowolony. używki dwumasu nawet nie szukaj bo może paśc za 1000 lub 5000km.
tylko najlepiej jakbyś znalazł taki zestaw z Luk-a
Ostatnio zmieniony przez Luki 2010-11-05, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PiterVR6
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-05, 15:30   

mam jednomas koło zamachowe +tarcza i docisk LUka z ABFa w bdb cenie :prosze:
 
 
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Pomógł: 56 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2010-11-05, 15:49   

a podejdzie? jakie wymiary tego masz? i czy wogóle z benzyniaka bedzie do diesla?
 
 
 
PiterVR6
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-05, 15:52   

to jest identyko sprzegło jak w 1Z
 
 
toffic
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-05, 17:29   

Wyjścia masz 3:
-kupić używke koło z 1Z, ABF, G60, 9A, KR- czyli ze skrzyń 02A ze sprzęgłem 228mm i do tego nowy zestaw (docisk+ tarcza + łożysko) z G60
-kupić całe używane sprzęgło z ww silników
-kupić zestaw zastępczy Sachsa lub LUKa montowany zamiast oryginalnego dwumasa (to najdroższa opcja ale masz wszystko nowe a cena i tak mniejsza niż dwumas)
EDIT: Valeo też takie robi, zapomniałem :-P
Ostatnio zmieniony przez toffic 2010-11-05, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Turbo
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-05, 18:00   

Mozesz spokojnie zastosować taki zestaw zamienny ze sztywnym kołem zamachowym z valeo. W razie "W" mam na miejscu troche taniej niż na allegro (830zł/kpl) :)
PZDR
 
 
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Pomógł: 56 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2010-11-05, 18:06   

Turbo daj namiar na Ciebie.
toffic czyli ten komplet gówno ma piterVR6 podejdzie? dla jasnosci napisze ze chodzi o polo 6n, silnik 1.9D 64konie, 1996 rok
Ostatnio zmieniony przez b_przemo 2010-11-05, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Turbo
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-05, 21:26   

Mój tel. 601 177 734 jakbyś chciał popytać gówno i jak.
 
 
Turbo
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-05, 21:41   

PiterVR6 napisał/a:
to jest identyko sprzegło jak w 1Z

Może sprzęgła z 1Z i ABF'a są podobne (przynajmniej wymiarowo) ale sprzęgło, jakie potrzebuje kolega "Przemo" ma całkiem inne parametry. Te, które Ty masz maja tarcze o średnicy 225mm i 28 zębów na wieloklinie, a w polo 6N 1,9d jest tarcza 190mm i wieloklin na 24 zęby.
Chyba, że same koła zamachowe są identyko. Ale to też nie rozwiązuje problemu bo przy zmianie dwumasy na sztywne koło zamachowe trzeba też zmienić tarcze sprzęgła ze sztywnej (bez sprężyn) na odpowiednik z amortyzacja drgań, tak więc zmiana sprzęgła i tak jest nieodzowna.
Ostatnio zmieniony przez Turbo 2010-11-05, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PiterVR6
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-06, 09:22   

no tak ja mam tarcze 225 i 28zebów ale zamach z dociskiem powinien pasować
 
 
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Pomógł: 56 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2010-11-06, 15:50   

a jak by tak założyć koło z ABF na przykład i do tego dobrać jakiś komplet sprzęgła? dopasuje cos gówno by działało, żeby tarcza miała te spręzynki tłumiące drgania?
sprawa sie dosc pilna robi
Ostatnio zmieniony przez b_przemo 2010-11-06, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2010-11-06, 16:38   

Pasować oczywiscie bedzie i cena też niższa ale przygotuj sie ze nie bedzie juz tak cicho i miło jak na dwumasie ;-) Wszystko ma swoje plusy i minusy.
 
 
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Pomógł: 56 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2010-11-06, 17:21   

cicho i miło nigdy nie było :-P bo od poczatku sprzegło był opadnięte :mrgreen:
 
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2010-11-06, 23:58   

PiterVR6 napisał/a:
mam jednomas koło zamachowe +tarcza i docisk LUka z ABFa w bdb cenie :prosze:
do dzisiaj nie dostałem info jak moge odebrac wspomniany docisk i łozysko :-P Sory za OT.
Przemek jednomas to bdb sprawa osobiście nawet bym sie nie zastanawiał tylko ładował jednomas
 
 
 
toffic
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-07, 10:54   

b_przemo daj fote swojej skrzyni jak możesz ;-)
 
 
PiterVR6
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-07, 11:38   

przemo oznaczenie silnika masz AEF ??

taka skrzynie ma w 1.9D





 
 
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Pomógł: 56 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2010-11-07, 14:59   

chyba aef silnik, a skrzynia taka jak dał foty piter, ja zrobie foty jutro to dodam
Ostatnio zmieniony przez b_przemo 2010-11-07, 14:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Pomógł: 56 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2012-02-16, 20:53   

odkopie temat,
Zastanawiam się nad zmianą dwumasy w moim audi na sztywne koło, robił ktoś taką operację w podobnym silniku? mój to AHF 110KM. Może ktos cos podpowie ciekawego, jak to zrobić, gówno założyć.
 
 
 
katerpi
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Ford g. wart
Silnik: 1.8
Imię: Piotrek
Pomógł: 28 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 781
Skąd: Płazów
Wysłany: 2012-02-16, 20:56   

Robiłem to u siebie w MK4. Też mam AHF :prosze:
gówno chciałbyś wiedzieć? Jak masz ochotę to możesz nawet przejechać się autkiem z takim setupem :mrgreen:
 
 
 
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Pomógł: 56 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2012-02-16, 21:32   

pierwsza rzecz to czy kopiłeś nowy zestaw ze sztywnym kołem, czy nowe sprzęgło i docisk a koło używane, dobierane z czegoś? i czy jest różnica przed zmiana i po zmianie
Ostatnio zmieniony przez b_przemo 2012-02-16, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Shmatan
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2925
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-16, 23:03   

Przerabiałem to.

b_przemo, gotowe zestawy możesz odrzucić - kupujesz zestaw sprzęgłowy z sachsa z g60 (taki sam jak 1z z golfa III) oraz używane koło zamachowe z golfa III 1z (90KM) - do tego komplet śrub (6 małych 6 dużych) dostępny w ASO za jakieś 70zł i wszystko gra.

Sypiąc numerami - kiedyś takie cos złożyłem z obszernego tematu na vwgolf.pl
Śruby:
N90206103 to są te duże - śruby do koła zamachowego 6szt
N10101001 te są do docisku - 6szt

Koło zamachowe:
zamach 1z (1.9tdi 90KM z mk3), abf (2.0 16V z mk3), g60 (PG z mk2) || VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B||

Komplet sprzęgłowy Sachs
3000 332 001 to G60
lub
3000 384 001 to VR6

na komplet sprzęgłowy składa się:
Tarcza dociskowa sprzęgła
Tarcza sprzęgła
Łożysko zwalniające

Dodatkowo:
uszczelniacz na wał
olej do skrzyni biegów
oba do dostania w ASO po VIN'ie
 
 
katerpi
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Ford g. wart
Silnik: 1.8
Imię: Piotrek
Pomógł: 28 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 781
Skąd: Płazów
Wysłany: 2012-02-17, 07:49   

b_przemo napisał/a:
pierwsza rzecz to czy kopiłeś nowy zestaw ze sztywnym kołem, czy nowe sprzęgło i docisk a koło używane, dobierane z czegoś? i czy jest różnica przed zmiana i po zmianie
Nie kupowałem zestawu Valeo ze sztywnym kołem, podobno po dojechaniu sprzęgła ciężko dobrać tarczę i docisk.

U mnie wylądowały takie części:
- zamach używka z allegro (Na vwgolf.pl piszą żeby "zabielić" czyt. przetoczyć. Nic takiego nie robiłem.)- 100zł.
- sprzęgło pasujące do silnika G60 SACHSA kupiłem u gości przy Bieronce polecanych przez andru- 400zł
- wszystkie śruby brałem w ASO- 70zł,
- olej do skrzyni w ASO- 74zł,
- uszczelniacze na wał i wałek skrzyni z wyższej półki w jakimś motoryzacyjnym- 120zł.

Numery części podał Shmatan ;-)

Całą operację wymiany przeprowadzał nasz forumowy kolega Michał_1977. Full profesjonalizm. Termin zgodny z umówionym, cena zgodna z deklarowaną no i gratis mogłem pooglądać Michałowego bandziora :mrgreen: Tak sobie teraz przypomniałem...Mam nawet zdjęcia z wymiany, które Michał zrobił na moją prośbę. Polecam kolegę bo wie o gówno chodzi :prosze:

Teraz napiszę o wrażeniach..Pedał sprzęgła chodzi o wiele lżej niż przy dwumasie. Zniknęły wszelkie drgania budy przy powolnym dojeżdżaniu do świateł. Nic nie piszczy, nie jęczy, a zmiana biegów odbywa się płynnie. Natłukłem już 14tysia na takim zestawie i póki gówno żadnych wad nie widać :prosze:
 
 
 
b_przemo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf VI GTD
Silnik: CBBB 200+
Imię: Przemek
Pomógł: 56 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 3019
Skąd: Błażowa
Wysłany: 2012-02-17, 19:04   

dzięki Panowie, katerpi, jak będę miał kiedyś czas na weekendzie to się może zgramy i się chętnie przejadę kawałeczek z tym sprzęgłem i pogadamy gówno i jak ;-)
 
 
 
katerpi
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Ford g. wart
Silnik: 1.8
Imię: Piotrek
Pomógł: 28 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 781
Skąd: Płazów
Wysłany: 2012-02-17, 21:16   

b_przemo, oki :prosze:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9