Niedawno wraz z Rafałem S2 z Car Serwisu zakończyliśmy prace nad ibizą. Zdecydowałem się na zrobienie takiego intercoolera bo wcześniej ibiza strasznie szybko traciła moc. W chwili obecnej jest już chyba wszystko ok. Efekt pracy Car Serwisu możecie zobaczyc na fotkach poniżej, moim zdaniem wszystko wyszło bardzo ładnie. Na dniach będziemy montowali jeszcze większą turbosprężarke
na fotce poniżej widac wejscie do IC:
Powoli kończymy juz auto:
Oto efekt końcowy:
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Boroweq 2007-03-13, 09:34, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2007-03-13, 12:02
no i bedzie scigawka ładna teraz grunt to tylko oddac autko w dobre rece zeby do tego wszystkiego program napisała - mam nadzieje ze nie myslisz o Ożarowie....
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-13, 23:47
Do DVT pojadę pewnie na hamownie, natomiast auto stroił będzie Daniel z TTC także jak tylko poskładam ibize to jadę do Krakowa. Daniel zapewnia mnie, że po wystrojeniu będzie 150KM i 330 lub 360nm, mam nadzieję, że dotrzyma słowa. Przy takiej mocy ibiza powinna robic setke w 7.5s i 160km/h w około 18s (na chwile obecną jest 0-100km/h w 7.8s oraz 0-160km/h w 20s) także osiągi ulegną dosyc sporej poprawie.
Sam intercooler bez strojenia już troszkę poprawił osiągi, widac to szczególnie podczas dodania gazu na trzecim biegu przy około 3tyś obr/min.
Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2007-03-14, 01:08
pisales cos o turbinie - warto placic teraz a potem znowu zabawa od nowa ?
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-14, 13:20
bracus napisał/a:
pisales cos o turbinie - warto placic teraz a potem znowu zabawa od nowa ?
Samochód będzie strojony dopiero jak założe turbosprężarke, pod sam Intercooler nie opłaca mi się stroic auta, szkoda tracic pieniądze. Już dogadałem się z Danielem i mówił żebym tyrknął jak poskładam auto to spotkamy się gdzieś w okolicach Krakowa i zobaczymy czy wszystko działa jak powinno, a później będziemy stroic komputer. Za pierwsze strojenie będę musiał zapłacic, natomiast jeśli będę chciał jeszcze wytroic auto pod większe wtryski to drugie strojenie mam już za darmo. Z Danielem naprawdę fajnie idzie się dogadac
Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2007-03-14, 14:08
ale z tego gówno wiem to maja problemy z miejscówka - miałem u niego robic program zaraz po nowym roku - ale ciagle były jakies problemy - potem miesiac nie odbierał komórki - bardzo nieprofesjonalne podejscie :( i dlatego mam mieszane uczucia - gdyby ktoś pytał to napewno nie polecał bym tej firmy - ale jak to wzyciu kazdy ma inne doświadczenia
fox [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-14, 22:56
Bardzo fajnie ze jakis dieselek bedzie ladnie jezdzic.
Wczoraj wlasnie kolega kupil sobie Golfa IV TDI troszke podkreconego mowi ze jest tam cos z 150 kucyków, bedziemy pewnie w piatek jechac na hamownie do Ozarowa zeby to sprawdzic, pewnie Dajsman juz do Ciebie dzwonil i pytal sie odnosnie malych porównan. Wiec rosnie Ci przeciwnik :)
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-14, 23:55
Własnie widziałem, że Dajśman dzownił do mnie kilka razy, niestety nie mogłem odebrac bo byłem w pracy. Przed chwilą do niego dzwoniłem i rzeczywiście mówił coś o golfie TDI 150KM. Cieszę się, że w końcu zaczyna coś się dziac w klasie diesel
Odnośnie TTC to rzeczywiście cięzko dodzwonic się do Daniela. Ja mam kontakt z jego znajomymi to jeśli nie mogę się dodzwonic interweniuje u nich. Rozważam dwie firmy, Comp Sport i TTC. Narazie dogaduje się z Danielem, ale korci mnie żeby porównac jeszcze oferte firmy z Bielska Białej. Zobaczymy gówno z tego wszystkiego wyjdzie, narazie muszę zamontowac większą turbosprężarke.
Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2007-03-15, 09:09
zdziwisz sie bo na domowym podwórku - GTX
program jest z niemiec od DTM :) tylko ze ja zrobilem sobie tzw program 2 fazowy do wyciśnięcia pedału gazu do 65% nie dzieje sie nic - normalna miejska jazda ( taka zwykła taksówka ) zeby wykrzesac z niego te 170 km ktore powinien miec w tym momencie trzeba depnąc do spodu - chodziło o to ze stojąc w korku i mając silnik 2.0 tdi vw bardzo cięzko jest ruszyc np o około 2 metry przez to nieszczęsne koło 2 masowe bo obroty musisz miec około 1300 - 1500 a u mnie po programie od około 1400 obrotów juz dmucha odkurzacz
Ja robiłem program zeby był uzyteczny a nie extremalny do scigania i powiem Ci jeszcze nic nie pisałem na forum pswu bo obiecałem sobie ze miesiąc bede jeździł a potem napisze. A tu moge zdradzić ze jestem strasznie zadowolony - czuć ze auto rozwija moc bardzo równo od 1500 do 3900 obrotów - w zasadzie ciągnie od początku i po pierwszym kopnięciu "odpycha" tak samo. Startowałem z Artura Focusem ST i powiem Ci ze gówno straciłem na starcie to tak juz zostawało do końca. A w ST 3 bieg wbija sie przy 117 km/h - to ja juz mam 4 bieg wtedy :)
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-15, 23:49
Rzeczywiście fajnie musi się jeździc jak auto zaczyna przyspieszac już od 1400obr/min, u mnie w ogóle nie ma dołu, ibiza zaczyna ładnie rwac dopiero od około 3tyś obr/min. Jednak mając taki program musisz uważac żeby nie pałowac samochodu z takich niskich obrotów bo przeniesienie napędu strasznie obrywa.
Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2007-03-16, 09:54
to w zasadzie tylko 1 bieg jakies 0.5 sekundy :D bo 2 wbijam juz przy około 3900 obrotów i spada mi wtedy do jakichs 2500. Powiedz jeszcze jak planujesz przerobic autko koncowo.
Turbina ( jaka ) ? a potem wtryski i moce rzędzu 2XX KM ?
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-16, 11:45
bracus napisał/a:
to w zasadzie tylko 1 bieg jakies 0.5 sekundy :D bo 2 wbijam juz przy około 3900 obrotów i spada mi wtedy do jakichs 2500. Powiedz jeszcze jak planujesz przerobic autko koncowo.
Turbina ( jaka ) ? a potem wtryski i moce rzędzu 2XX KM ?
Turbosprężarka Garretta już od miesiąca leży w pokoju, pochodzi od VW Passata z silnikiem AWX (TDI 130KM pompowtrysk), jej oznaczenie to GT1749VA, fotki poniżej:
W chwili obecnej czekam na przesyłkę z szybkozłączką bez której nie da rady zamontowac tej turbosprężarki. Na takim setupie (turbo AWX + FMIC) po wystrojeniu mogę uzyskac moc rzędu 150-155KM i moment obrotowy 330-360nm. Niby to tylko 10-15KM przyrostu w porównaniu do tego gówno jest teraz, ale podobno róznica w osiągach jest dosyc znaczna. Miałem na tym poprzestac jednak Daniel z TTC ma w super cenach wtryski 0.230mm. Po zamontowaniu wtrysków moc powinna wzrosnąc jeszcze do 170-180KM. Myślę, że na tym poprzestane.
200KM w tym silniku to spore koszty, aby uzyskac taką moc po wtryskach wystarczy założyc pompe paliwa z tłoczkiem 11mm, ale sama taka używana pompa to koszt 1600zł. Ja miesięcznie zarabiam niecałe 800zł i narazie robię gówno tylko mogę. Najprawdopodobniej poprzestane na tych 170-180KM bo pasuje jeszcze wymienic hamulce i założyc jakieś dobre opony. Poza tym wszystkie pieniądze ładuje w auto, czasami nawet brakuje funduszy na piwo O i tak sobie żyje od dziesiątego do dziesiątego kolejnego miesiąca heh
Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2007-03-16, 15:22
dziwi mnie tylko tak mały przyrost po zmianie turbawki - z tego gówno widze gówno sam program in ibizy asv 1.9 tdi moze dac do 140km i 370/380 nm
np u goduli
http://www.godula.pl/chip...y//19tdi110.gif
myslalem ze program + intercooler ( w zasadzie da tylko nM ) + turbawka dadza ok 170 km
+ wtryski i nowy program powinny dać ok 190 km.
Była kiedyś taka właśnie ibiza w CompSporcie 1.9 tdi w gruncie rzeczy wtryski/turbo/intercooler/wydech i ich własny program 205 km miała i 400 nM
a teraz maja lupo 1.9/150 tdi pokrecone na 225/410
tyle ze jak tam pojedziesz to sie wystraszysz garaz jak mojego dziadzia - tona złomu w srodku i 2 facetów...jeden od brudnej roboty a drugi elektronik
po prostu profesjonalizm - po polsku
Boroweq [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-16, 23:37
W TDI ASV jedynym kluczem do mocy jest duże turbo i pompa paliwa. Ta ibiza z CompSportu mogła miec 200KM, ale napewno nie na takiej turbosprężarce jaką ja kupiłem. GT1749VA jest niewiele wydajniejsza od GT1749V (seryjna turbosprężarka z asv). Turbosprężarka od Passata (ta z fotek) wchodzi praktycznie plug&play, chcąc zamontowac każdą inną trzeba liczyc się z customowym kolektorem wydechowym lub przesuwaniem łapy silnika - a to są bardzo duże koszty.
Wymiana samej turbosprężarki w tym silniku daje góra 150KM gdyż własnie do takiej mocy wydalają jeszcze seryjne wtryski. Jeśli nawet uda się zamontowac jakąś wydajną turbosprężarke to wtryski i tak nie zdołają jej obsłużyc i trzeba będzie ograniczyc moc do 150KM.
Także tak to wszystko wygląda, najtańszą i najbardziej efektywną modyfikcją silnika TDI jest chip, później już każda dodatkowa moc jest trudna do osiągnięcia (kosztowna).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum