Zawieszenie:
Bilstein B6 na gubej ladze + weitek -30 (dobrze sie prowadzi i w miare wybiera nierowności) + rozporka seat sport
Silnik:
- Trubo spręzarka z Audi A6 3.0TDI GTB226VK,
- IC cupra BPX + rurki z nierdzewki - obecnie FMIC 450x300x76 z we i wy 3 + orurowanie 2,5"
- Kolektor ssacy Custom by Sporttig
- TIP 3",
- Map sensor 4 Bar,
- DP 2,75",
- Wydech 2,5" na 1 tlumiku,
- Pompowytryskiwacze AL - obecnie Firad HF50
Body:
Zderzaki Ibiza Cupra,
17" felgi Cupra 6l,
Samochod kupilem jakies 7 miesiecy temu.
Wg. Poprzednika mial miec wtedy 190KM/380NM. Jak sie pozniej okazalo nie mial...
Ogolnie byl w fajnym stanie wiec postanowilem go kupic.
Po kilku miesiacach osiagi Ibizy nie wystarczyly wiec postanowilem cos zrobic zeby byla mocniejsza i jezdzila szybciej.
Zaczolem od poszukiwania dobrego IC ktory mial byc wydajny a przy czym zderzak nie mial byc ciety.
Wybor byl prosty tylko IC z cupry BPX. Po miesiacu szukania byl u mnie w domu
2 Listopada Ibiza pojechala do CTR Tuning w Kędzierzynie Koźle na modyfikacje.
- Duze turbo,
- Montaz IC + wyspawanie dolotu,
- Strojenie,
Kilka fotek z prac:
IC juz na miejscu
Dolot
Czyszczenie i regulacja luzów nowej dmuchawki
I tutaj turbo juz na samochodzie :)
Niestety podczas strojenia sprzeglo zaczelo slizgac i jedyne gówno udało nam się ugrać to:
Było 231KM/408NM - później 236/450 (twarda odcinka) aktualnie: 275/455
Niemnniej samochod zapina naprawde fajnie a z ta sprezarka ma chakarkertsyke bardziej jak Turbo Beznyna niz Turbo Diesel
Jakies pogladowe foto calosci jeszcze od poprzedniego wlasciciela:
Sam zdjec samochodu nie robilem ale teraz nie liczac stalowek z zimowkami wyglada tak samo
Plany na najblizsze miesiace:
- Zmiana sprzegla i dwumasy na mocniejsze z Sharana BTB, (zrobione)
- Remap, (zrobione)
- Montaz wskaznika EGT, (zrobione)
Zapraszam do komentowania, wiecej zdjec wrzuce jak zrobie
fajna sztuka, bardzo podobna do mojej tylko moja nie dysponuje taką mocą
Szczerze powiedziawszy mi seryjny ASZ juz wystarcza, a te 230 koni i fajny moment musi fajne wrażenia z jazdy dawać.
Jaki miałeś czas w Rz, na ćwiartkę?
Ostatnio zmieniony przez b_przemo 2012-12-26, 15:32, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 1169 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-12-26, 16:08
nareszcie Grzesiu przedstawiłeś auto :) Kilka razy widziane na LIVE i foty z prac z CTR`a.
Nic tylko śmigać i tankować paliwko. Felga cuprowska pasuje
Wzrosło Ci spalanie czy spadło ?
Ostatnio zmieniony przez artur_91.1991 2012-12-26, 16:08, w całości zmieniany 1 raz
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-26, 17:04
Nieźle, jest już kilka (jak nie kilkanaście) mocnych TDi z GTB na podkarpaciu. Trzymam kciuki za sprzęgło
Ładna Izka :) a mody jeszcze lepsze. To auto coś już jedzie choć mając taki silnik wkładałbym końcówki pompowtryskiwaczy RACE783,zrobić porting głowicy, większy wydech i ciągnąć z tego ponad 250KM(gdy wcześniej korba bokiem nie wyjdzie). Jest w PL kilka podobnych projektów i latają tym chłopaki. Powodzenia w dalszych modach
GrzesiekRZ [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-27, 00:24
artur_91.1991 napisał/a:
Wzrosło Ci spalanie czy spadło ?
Przy mocniejszym naciskaniu gazu spala wiecej, jednak nie patrze na to zbytnio,
deejay-13 napisał/a:
Ładna Izka :) a mody jeszcze lepsze. To auto coś już jedzie choć mając taki silnik wkładałbym końcówki pompowtryskiwaczy RACE783,zrobić porting głowicy, większy wydech i ciągnąć z tego ponad 250KM(gdy wcześniej korba bokiem nie wyjdzie). Jest w PL kilka podobnych projektów i latają tym chłopaki.
Korba bokiem nie wyjdzie, nie planuje zwiekszania mocy (przynajmniej jak narazie) o nic wiecej niz wspomniany remap po zamianie sprzegla na Sharana BTB.
Modyfikacje o ktorych piszesz sa fajne ale to kolejne 10tys wpadkowane w sam silnik wiec sobie odpuszcze, choc po glowie chodzi mi ostatnio wtrysk mety a na nim okolice 250KM sa jak najbardziej do ugrania :)
gówno do felg to marza mi sie Oz ultraleggera ale nie wiem czy uda sie to zrelaizowac w nadchodzacym roku.
Plany do samochodu jakies mam generalnie nie kreca mnie gwinty i felgi a dobre prowadzenie i fajne przyspieszenie:)
Czas na cwiartke byl slaby bo i samochod nie mial mocy jaka deklarowal poprzedni wlasciciel, po zdjeciu zderzaka zoaczylismy
Film pokazujacy jedna z glownych przyczyn dlaczego samochod slabo jechal na starym setupie...
- Pelno nieszczelnosci na rurach,
- Pekniety TIP,
- IC popekany i pospawany byle jak,
- Montaz na trytytkach przez gówno tak latal ze przebil chlodnice klimy i chlodnice wody
Cale szczescie drut poszedl do lamusa a obecne wykonanie jest naprawde pro :)
Może nie 10 tyś bo zrobiłbyś to dużo taniej do tego wtrysk i masz moje wymarzone 270KM w tej budzie gówno waży nie całe 1300kg. Wtedy miażdżysz wszystko gówno leci. Po takich modach trzeba myśleć by to sprzęgło wydoliło a różnie bywa
LyszyK, Właśnie oto chodzi, żeby miotało. Dobry program i można wszystko
GrzesiekRZ Silnik to nie wszystko. Pomyśl jeszcze o hamulcach i stabilizatorach. Nie sztuką jest rozpędzić auto a wyhamować je.
Ostatnio zmieniony przez deejay-13 2012-12-27, 09:19, w całości zmieniany 1 raz
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-27, 09:20
LyszyK napisał/a:
No właśnie za nie ale powiedz mi, kiedy to trakcje łapie
Łapanie trakcji masz pod prawą nogą/w głowie. Jak któryś z ww. elementów nawala/jest za ciężki, to trakcji i na 3 nie znajdziesz.
gówno nie zmienia faktu, ze 4x4 pojedize szybciej
achmed [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-27, 09:26
podstawa dobra opona chciaz przy ośce złej nawierzchni i takim momencie to i ona nie za wiele pomoze tak jak toffic, pisze rozwaga i najwazniejsze poznanie swojego auta pomoga przy szybkim ruszaniu
GrzesiekRZ, gratuluje wyniku bo moc naprawde robi wrazenie chyba jak wiekszość tutaj jestem ciekawy wrazen z jazdy tym samochodem
GrzesiekRZ [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-27, 13:39
deejay-13 napisał/a:
Może nie 10 tyś bo zrobiłbyś to dużo taniej do tego wtrysk i masz moje wymarzone 270KM w tej budzie gówno waży nie całe 1300kg.
Wydech - 2tys,
Race 783 - 1500-2000 (moze wiecej),
Glowica - 2 tys,
Strojenie - 800-1000zl,
Sprzeglo ktore przeniesie taka moc - 4tys zl
+ inne ktore napewno wyjda po drodze
I juz przekroczylismy 10 tys ;)
deejay-13 napisał/a:
GrzesiekRZ Silnik to nie wszystko. Pomyśl jeszcze o hamulcach i stabilizatorach. Nie sztuką jest rozpędzić auto a wyhamować je.
Ibiza to nie pierwszy samochod ktory przerabiam, jak narazie na B6 samochod prowadzi sie niezle, hamulce na wiosne wleca nowe jednak bedzie to seria na domrych markowych komponentach, do takiej mocy wystarcza.
Do w miare napedzajacego sie samochodu trzeba jeszcze miec wyobraznie a wydaje mi sie ze tego mi nie brakuje , nie jezdze po miescie jak wariat
Prawde powiedziawszy jedyne gówno mnie kusi to metanol bo to miare tanie konie i mozna by bylo atakowac okolice 245KM a i sprzeglo z sharana BTB to udzwignie wiec moze w niedlugim czasie psikne metka w dyszla ;)
achmed napisał/a:
GrzesiekRZ, gratuluje wyniku bo moc naprawde robi wrazenie chyba jak wiekszość tutaj jestem ciekawy wrazen z jazdy tym samochodem
Jezdzi juz dosc szybko, choc to nigdy nie bedzie wyscigowka niemniej jak bedzie okazja zapraszam na prawy i sam zobaczysz
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-27, 14:25
Cytat:
Wydech - 2tys,
Race 783 - 1500-2000 (moze wiecej),
Glowica - 2 tys,
Strojenie - 800-1000zl,
Sprzeglo ktore przeniesie taka moc - 4tys zl
+ inne ktore napewno wyjda po drodze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum